Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-20668 sporočil: 3.976
[tstih]
Avtomobil tipično premore najrazličnejšo senzoriko, radar, lidar, kamero... Zaznave medsebojno usklajuje. Vsaka stvar, ki jo meri, od lidarja pa do vrtenja kolesa, mu viša zanesljivost; vse meritve pa nenehno usklajuje s feedbackom.
Ampak ob vsej tej super duper tehniki, senzoriki itd, samovoz šiba 38 mph v 35 mph zoni, mirno na polno nabaše človeka na cestišču in potem z nezmanjšano hitrostjo drvi naprej (na bremzo je pritisnil šele človeški nadzornik, PO trčenju).

Grejt sakses.

Naj se grejo še 20 let igrat v laboratorije in na poligone, ker tole še niti približno ni zrelo za spustit na javne ceste.


Pa naj do onemoglosti bluzijo o nevronskih mrežah in algoritmih itd, je povsem irelevantno - vsak z malo zdrave pameti, pa če ni psihopat, vidi da je tehnologija še povsem v povojihn niti približno še ni za na cesto. Rezultati so na dlani (oziroma pri mrliškem ogledniku).

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2705740

Strani: 1

bc123a sporočil: 48.253
[matjazfinance]
Pa naj do onemoglosti bluzijo o nevronskih mrežah in algoritmih itd, je povsem irelevantno - vsak z malo zdrave pameti, pa če ni psihopat, vidi da je tehnologija še povsem v povojihn niti približno še ni za na cesto. Rezultati so na dlani (oziroma pri mrliškem ogledniku).
Problem so fanboyi in ljudje ki zaradi koristi ali neumnosti porivajo nezrelo tehnologijo.

Poglej moj prejsnji post o tem, kako se Elon Musk obnasa do NTSBja. Ker seveda on ve bolje od agencije, ki ze desetletja preiskuje nesrece tehnicno naprednih prometnih sredstev (recimo avionov).

Zato pa sem omenil onega Karpathya. Resno.
tstih sporočil: 5.199
[matjazfinance]
> [tstih]
> Avtomobil tipično premore najrazličnejšo senzoriko, radar, lidar, kamero... Zaznave medsebojno usklajuje. Vsaka stvar, ki jo meri, od lidarja pa do vrtenja kolesa, mu viša zanesljivost; vse meritve pa nenehno usklajuje s feedbackom.
Ampak ob vsej tej super duper tehniki, senzoriki itd, samovoz šiba 38 mph v 35 mph zoni, mirno na polno nabaše človeka na cestišču in potem z nezmanjšano hitrostjo drvi naprej (na bremzo je pritisnil šele človeški nadzornik, PO trčenju).
Dajmo razlikovati med 'boljse od cloveka' in 'idealno'. Marsikateri cloveski voznik gre z mnogo vecjo hitrostjo v cloveka na cestiscu. Dober prvi cilj avtonomnih vozil ni odprava nesrec, ampak, da jih bo manj kot sedaj. Konkretno Ubrovo vozilo je imelo clovesko nadzornico z izpitom, ki pa ni gledala ceste.

Pri nesreci je verjetno prislo do katastrofalne okvare, saj je avtomobil pesko preko senzorjev zaznal mnogo prej in tema pri zaznavanju ni bila ovira. To se bo dogajalo, ker nobena tehnologija, nikoli ne bo 100% zanesljiva. Ampak tudi clovek ni. Potrebno bo brzdati svoj ludisticni cut in ocenjevati rezultate v primerjavi z alternativami. Ne s fundamentalno analizo dojemanja "cloveka in stroja", ampak z dejansko statistiko nesrec.
Naj se grejo še 20 let igrat v laboratorije in na poligone, ker tole še niti približno ni zrelo za spustit na javne ceste.
Prve studije kazejo na vecjo zanesljivost od cloveskih voznikov -
www.vtti.vt.edu/feat...red/?p=422

Res je, na sodbe bo treba se malo pocakati. Amapk, ce je stalisce, da je moralno sporno spuscati avtonomna vozila na ceste argument, ali bo potem v 2-3 letih to proti-argument t.j. ali bo moralno sporno ne imeti avtonomnega vozila, ce in ko bo ta povzrocal manj nesrec od ljudi?
Pa naj do onemoglosti bluzijo o nevronskih mrežah in algoritmih itd, je povsem irelevantno - vsak z malo zdrave pameti, pa če ni psihopat, vidi da je tehnologija še povsem v povojihn niti približno še ni za na cesto. Rezultati so na dlani (oziroma pri mrliškem ogledniku).
1. Dajmo se izogniti pojmom, kot sta 'zdrava pamet' in 'psihopat'? Te vam skoraj vsak sogovornik lahko vrne. Razen ce izbere, da vam jih ne.

2. Ista tezava, kot zgoraj. Ali v primeru, da statistika pokaze, da samovozeca vozila povzrocijo manj nesrec s smrtnim izidom od cloveskih voznikov se vedno zagovarjate isto?
bc123a sporočil: 48.253
[matjazfinance]
Naj se grejo še 20 let igrat v laboratorije in na poligone, ker tole še niti približno ni zrelo za spustit na javne ceste.
Lahko bi se vozili z vozniki z 0 avtonomije in bi avto pasivno zbiral podatke, ker je sama dinamika/fizika avta precej deterministicna, bi se dalo zelo dobro simulirati izzide nevarnih situacij.

Zakaj tega ne delajo? Hubris, cheerleading, in piar. Test v BTC je povsem nepotreben, bodo pa Stepanjski capci dobili hudo dobro priliko za priti na naslovnice.

Jaz bom pomalem zacel verjeti da uberjevi avti cisto nic pametnega ne pocnejo, samo nabirajo milije, ker so pac investitorji ze postekali, da ce hoces biti tako dober kot waymo, je potrebni pogoj, da prevozis toliko kot waymo (ni pa to zadostni pogoj). In so v porocilih fopali investitorje s tem, koliko kilometrov so naredili, nic pa o tem kako jim je to pomagalo.

Strani: 1