7 ur
Najbolj brani članki danes
8 ur
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander
9 ur
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
10 ur
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 5
10 ur
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 4
10 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
10 ur
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
11 ur
Ko se upokoji vodja gradnje
12 ur
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
12 ur
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov
13 ur
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
13 ur
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
13 ur
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2
13 ur
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
14 ur
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno
14 ur
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 10
15 ur
Renault in CMA CMG z dodatnimi milijoni za projekt lahkega električnega dostavnika
15 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
15 ur
Z brniškega letališča lani za skoraj tretjino več potnikov kot leto prej
16 ur
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

sopranos sporočil: 11.404
[Avto] Tema: Zakaj so električni avti danes bolj umazani od dizlov?
[#2705335] 31.03.18 19:00 · odgovor na: vrac (#2704922)
Odgovori   +    2
[vrac]
> [gobim]
> > [0126Bacis]
> > Včasih smo rekli, da ima električni avto auspuh v Velenju!
> >
> > Dajte ta članek prebrat še g. Hočevarju iz EKO oddelka ;=)))
>
> Točno tako!. Če nisi ravno iz Norveške, Francije, Švice voziti električni avto pomeni, da voziš avto na premog. S tem, da je raziskava v štartu zgrešena. CO2 ni nikakršen problem. CP2 je plin življenja, je plin brez katerega ni fotosinteze, ni zelenega sveta.
>
> Problem so dušikovi oksisi, težke kovine, aromatične ogljikove spojine,... Kje je tega največ? Pri tradicionalni proizvodnji el.iz premoga (razen pri najnovejših TE na premog - taki kot je npr.TEŠ6, ki je ena najčistejših TE v Evropi in svetu - in tudi zaradi tega ustrezno dražja-za cca 120 milijonov evrov - kljub temu ni čistejša od modernih dizlov).
>
> V resnici je dizel z SCR katalizatorjem nove generacije daleč najčistejša alternativa. Za kar nekaj naslednjih let. Bencinarji, še posebej najmoderneši, tisti z direktnim vbrizgom in prisilnim polnjenjem (turbo) so z vidika NOx najbolj problematični. V resnici bi oni najbolj potrebovali SCR katalizatorje (kar bo Mercedes že vgrajeval v S klasi).
>
> In potem prepovejo dizle,...?! Zakaj? Ker so najbolj nevarna alternativa električnim vozilom.....

Pa prosim lepo, v najnovejših dizlih naj bi bili izpusti škodljivih plinov manj strupeni kot v termoelektrarnah? Najbrž ne. Pa tudi če bi bili, EV so in, ker porabljajo elektriko ponoči, ko je sicer poraba najnižja, še bolj pa zaradi veliki viškov iz FV in vetrnih eletrarn, kar pomeni, da bo v državah, kjer imajo velik delež trajnostnih virov v proizvodnji elektrike dejansko onesnaževanje iz prometa lahko bistveno zmanjšano. In za to gre.
Hudič je vedno v podrobnostih. Države si niso enake. In to se v teh diskusijah premalo upošteva.

V Nemčiji, ki ima termoelektrarne, veliko oblačnosti, zime, je razmeroma ravna in gosto poseljena je zagotovo bolj pametno, da še naprej razvijajo dizle in nimajo veliko električnih vozil. Bi morda morali za dizle in bencinarje zahtevati še strožje standarde. In potem dajati davčne olajšave za ta vozila. Medtem ko jih električnim vozilom ne bi smeli dajati.

Medtem ko ena Norveška, ki je gorata država z veliko vodnimi viri in nizko gostoto poseljenosti, lahko proizvede veliko elektrike iz hidroelektrarn. Zato je tam pametno, da se spodbuje električna vozila. Pri njih je verjetno pametno, da se polnijo vozila čez noč, ko je omrežje manj obremenjeno z drugimi porabniki. Zato bi tukaj morali davčno še naprej spodbujati nakupe električnih vozil.

V Grčiji, Španiji,na Bližnjem Vzhodu itd. imajo veliko sonca, zato se jim tam splačajo sončne elektrarne in električna vozila. Ampak v takih okoljih je pametno da se vozila polnijo čez dan, ko je največ eletrike. Ne potem čez noč, ko je treba elektriko pridobivati z drugih virov ali iz baterij.

V Sloveniji bi bilo na Primorskem in v delu Štajerske pametno, da imamo čim več sončnih elektrarn in električnih vozil. Medtem ko v ljubljanski kotlini uporaba električnih vozil ni smiselna, prav tako ne sončne elektrarne.

Pa meni je hecno to, da se tako posvečamo samo potniškemu prometu. Tovorni, ladijski, letalski promet je pa precej pod radarjem. Čeprav gre za ogromne onesnaževalce. Sem enkrat bral en članek kako hudo onesnažujejo ladje. Prav neverjetne cifre. Pa o tem sploh nisem zasledil debate. Razen na Norveškem, kjer so prvi uvedli električni trajekt.

Sploh pa jaz ne razumem zakaj niso v ospredju teh debat znanstveniki. Na koncu ima pa, če malo karikiram flat earthar več medijskega prostora kot znanstvenik, ki se s tem področjem ukvarja že od študija dalje.