Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

bambino sporočil: 1.028
1. Velikost Slovenije in Francije, Nemčije ni za primerjat. Po ste številu prebivalcev je Slovenija za eno mestno občino (München, Dunaj). Da bi jo bilo potrebno dodatno deliti, nove serife, nove tajnice in fikuse?

2. Občinam nihče ne prepovedujejo, da se združijo. Ena v drugo, tudi pokrajine lahko ustanovijo, po moje. Ampak, to je na občanih, da izvolijo vodstva, ki bodo za združevanje. Če že ne občinskih uprav, pa vsaj posameznih dejavnosti. Na državi je, da jih v to spodbudi.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2705085

Strani: 1

anon-24812 sporočil: 26
Zadnja sprememba: anon-24812 30.03.2018 13:24
Pozabljate primer Avstrije, ki je ena najrazvitejših držav in je razdeljena na dežele, ki imajo tudi komaj 290.000,00 prebivalcev, ima pa tudi seveda deželo oziroma glavno mesto v katerem živi 1.8 mio ljudi (vir: de.wikipedia.org/wik...sterreich) ). Ustanovitev dežel z zadostnim številom prebivalcev oziroma kritično maso je edina rešitev za Slovenijo, da bomo vsaj začeli dohajati Avstrije po razvitosti. Lahko pa še naprej ostanemo pri statusu quo, kjer napreduje samo centrala, preostala Slovenija – periferija pa še naprej životari, tako kot je do sedaj. Potrebno se bo zamislit, saj je kupna moč v Ljubljani 140 procentna, na evropsko povprečje (100% predstavlja EU povprečje), medtem ko so druge regije daleč od tega, naprimer Prekmurje dosega komaj malo več kot 65 procentov, tudi podravska regija ne blesti saj dosega komaj vsega 82 procentov.
sopranos sporočil: 11.404
[bambino]
1. Velikost Slovenije in Francije, Nemčije ni za primerjat. Po ste številu prebivalcev je Slovenija za eno mestno občino (München, Dunaj). Da bi jo bilo potrebno dodatno deliti, nove serife, nove tajnice in fikuse?

2. Občinam nihče ne prepovedujejo, da se združijo. Ena v drugo, tudi pokrajine lahko ustanovijo, po moje. Ampak, to je na občanih, da izvolijo vodstva, ki bodo za združevanje. Če že ne občinskih uprav, pa vsaj posameznih dejavnosti. Na državi je, da jih v to spodbudi.
V teh debatah se velikokrat pozablja primerjati pristojnosti občin in denar s katerim razpolagajo.

Slovenija je de facto centralizirana država. Ker nosilci oblasti v Ljubljani ne želijo imeti finančno samostojnih občin in pokrajin. Ko sem pred leti primerjal slovensko lokalno samoupravo z nekaterimi zahodnimi državami sem ugotovil, da imajo občine razpolagajo z 2-3x več denarja v deležu BDP in da imajo tudi večje pristojnosti. Pri nas imajo občine zelo malo izvirnih pristojnosti. In tudi zelo malo možnosti pridobivanja lastnih sredstev.

Čeprav se morda sliši čudno, amapk za majhne kraje je finančno bolje če so lastna občina. Če bi torej hoteli spodbuditi združevanje občin bi morali spremeniti financiranje na način, da bi spodbujal združevanje. Recimo občine do 5.000 prebivalcev bi imele en prihodek na glavo, tiste nad pa bi dobile dodatna sredstva. Bi se potem hitro spremenilo.

Ampak o tem, da bi občinam dali več moči in pristojnosti se v Sloveniji ne govori. Čeprav bi to zagotovo pozitivno vplivalo na razvoj države. Če bi vse občine, ki so manjše od 5.000 prebivalcev ukinili oz. pripojili drugim občinam, bi imeli samo še okoli 100 občin. To pa je čisto solidna številka. Več kot primerljiva s tistimi v tujini.

Strani: 1