1 ura
Agencija za energijo vztraja: elektrika se bo julija obračunavala po novem in konec!
2 uri
Applova prodaja na Kitajskem upadla za petino
3 ure
Top službe – ESA, LTH Castings, NLB, Danfoss, Comtrade, Unior, Gorenjska banka ...
3 ure
Iz NS Triglava odstopil Valjavec
4 ure
Kupil sem delnico še enega podjetja na področju čipov
5 ur
EP potrdil prenovljena fiskalna pravila EU - zadnji korak morajo zdaj storiti še članice
5 ur
Svetovna turistična organizacija in Hrvaška ustanavljata raziskovalni center za trajnostni turizem 2
5 ur
Varovalka pri uvozu kmetijskih proizvodov iz Ukrajine v EU
5 ur
24ur: Kriminalisti obiskali Snežiča in Hajdinjaka
6 ur
(reportaža) Kako je organizirana tovarna japonskih robotov v Kočevju
6 ur
(intervju) Delegirane naloge nikoli ne bi smeli vzeti nazaj
6 ur
L. Mesec po srečanju socialnih partnerjev: Zdaj se bomo ukvarjali z davki in pokojninami! 11
7 ur
Občina Logatec z družbo T-2 v nadgradnjo platforme Logatec Supermesto (PRO)
7 ur
Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ... 4
7 ur
Energetika Ljubljana ob koncu kurilne sezone znižuje ceno plina 1
8 ur
Borza NYSE tržne udeležence sprašuje, ali bi podprli prehod na 24-urno trgovanje z delnicami
8 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
8 ur
To je porsche, ki si zasluži pozornost tudi najbolj zagretih ljubiteljev bencinskih hlapov 6
9 ur
Novartis z visoko rastjo dobička in prihodkov
10 ur
Robert Golob kot izvoznik veselih slovenskih ljudskih plesov 1

Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

mkv6 sporočil: 161
[Avto] Tema: Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…
[#2702956] 17.03.18 12:39 · odgovor na: anon-20668 (#2702735)
Odgovori   +    0
[matjazfinance]
Mene malo čudi vsa ta debata okoli olj, zlasti amatersko samo-predpisovanje receptov (mišljeno kot analogija zdravniških receptov, ne kuharskih).

V avto moraš zlivati tisto olje, ki ga predpisuje proizvajalec - ne gre samo za gradacijo 5W30 vs 10W40 ipd, temveč tudi specifikacijo. Recimo če imaš VW in piše da mora biti olje npr. 505.01, kupi olje ki ima to specifikacijo napisano. Znotraj tega je pa lahko 5w30 ali 5w40.

Eksperimentov tipa "če imaš 5w40, uporabi 10W40. Če uporabljaš 10W40, ga nadomesti z 15W40" - tega se jaz ne bi šel.
Recimo za motor v mojem avtu je predpisano olje specifikacije Dexos, gradacije 5W30. In točno to vlivam noter, dexos 5W30. Avto star 20 let, dizajn motornega bloka pa 50 let, vse dela povsem ok.

V glavnem, v avto se vliva točno tako olje, kot ga je predpisal proizvajalec in nič drugega, odločaš se lahko samo koliko kvalitetnega boš vzel. Pa seveda olje in filter redno menjat. Če so kljub temu problemi, pomeni to lahko:
a) motor je star in zgonjen -> obnova motorja, ali menjava motorja, ali menjava avta
b) dizajn motorja je zgrešen -> menjava avta

Tako preprosto je to.


Če pa kdo meni, da bi bilo vseeno morda fajn menjati vrsto olja, se je treba najprej prepričati. Nekako še najbolj zanesljivo je, če pogledaš internetne forume navdušencev za svoj konkreten avto, pa še tam malo traja, da dobiš občutek, kdo ve, kaj govori in kdo naklada. V nasvete našh mehanikov ne bi dosti zaupal.
Bravo, zelo korektno mnenje. Imam samo tri opombice.
1.) proizvajalec nikoli ne predpiše samo en tip olja za avtomobil (oz. motor), temveč cel spekter, izbor pa naj bi bil prilagojen predvsem klimatskim razmeram, kjer avto voziš. Bolj topla klima, bolj gosta olja.
2.) če motor začne piti olje, ni nujno z njim nekaj narobe. Sedaj je moda bolj "športnih" olj, ki hitro hlapijo. Tega se vsak voznik ne zaveda.
3.) mehanikom ni za zaupati? Vsakemu res ne, izkušen stari maček, s katerim imaš prijateljski odnos, pa pove stvari, ki jih zaradi politike proizvajalca ne bi smel. Dejansko za vsako stvar v življenju potrebuješ nasvet strokovnjaka - ali pa se uči na svojih napakah.