Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

mkv6 sporočil: 161
[Avto] Tema: Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…
[#2702672] 15.03.18 17:11 · odgovor na: anon-207617 (#2701972)
Odgovori   +    1
Zdravo,
15W40 namesto 5W30? Hja, nisem strokovnjak, vozim pa malo starejše avtomobile in jih servisiram pri mehanikih z veliko kilometrine.
Mojstri stare šole povejo; 5w30(40) je voda, prednost je samo to, da se takoj razmaže in lahko takoj, še hladen avto goniš v visoke vrtljaje - to delajo idioti. Taka olja se prodajajo kot "športna".
Olje 10 ali 15W40 je bolj gosto, ampak ko se segreje itak postane bolj viskozno in se toplo obnaša kot 5W40.
Še en podatek, športni motocikli, ki se res vrtijo na 15-20.000 vrtljajih, uporabljajo zelo gosta olja. Tečejo kot med! Ne poznam viskoznosti, ampak zagotovo so nad 15W40. Bolj tekoče olje jim prehitro izhlapi.
Bolj sklepam, kot bi bil prepričan; tudi 15W40 bi tvojemu avtu ustrezal. Če ga imaš v garaži, če imaš možnost ga startati in počasi segreti na mestu in z vožnjo pod nizkimi obrati, se nimaš kaj bati.
Lahko tudi v 10W40 začneš dolivati 15W40, da imaš postopen prehod.
PS, si kdaj na TV ali netu gledal teste, koliko časa se avto vozi brez olja v motorju? Ne more ti kar zaribati, če imaš gosto olje.
Subaru je res posebnost, lahko vprašaš svojega mehanika za nasvet.
Ps; občudujem tvoje komentarje s področja nepremičnin, zato sem se še malo bolj potrudil.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2702672

Strani: 1

anon-207617 sporočil: 6.899
[Avto] Tema: Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…
[#2702696] 15.03.18 19:26 · odgovor na: mkv6 (#2702672)
Odgovori   +    3
[mkv6]
Zdravo,
15W40 namesto 5W30? Hja, nisem strokovnjak, vozim pa malo starejše avtomobile in jih servisiram pri mehanikih z veliko kilometrine.
Mojstri stare šole povejo; 5w30(40) je voda, prednost je samo to, da se takoj razmaže in lahko takoj, še hladen avto goniš v visoke vrtljaje - to delajo idioti. Taka olja se prodajajo kot "športna".
Olje 10 ali 15W40 je bolj gosto, ampak ko se segreje itak postane bolj viskozno in se toplo obnaša kot 5W40.
Še en podatek, športni motocikli, ki se res vrtijo na 15-20.000 vrtljajih, uporabljajo zelo gosta olja. Tečejo kot med! Ne poznam viskoznosti, ampak zagotovo so nad 15W40. Bolj tekoče olje jim prehitro izhlapi.
Bolj sklepam, kot bi bil prepričan; tudi 15W40 bi tvojemu avtu ustrezal. Če ga imaš v garaži, če imaš možnost ga startati in počasi segreti na mestu in z vožnjo pod nizkimi obrati, se nimaš kaj bati.
Lahko tudi v 10W40 začneš dolivati 15W40, da imaš postopen prehod.
PS, si kdaj na TV ali netu gledal teste, koliko časa se avto vozi brez olja v motorju? Ne more ti kar zaribati, če imaš gosto olje.
Subaru je res posebnost, lahko vprašaš svojega mehanika za nasvet.
Ps; občudujem tvoje komentarje s področja nepremičnin, zato sem se še malo bolj potrudil.
Hvala :-)

Mimogrede, jaz res nic ne vem o nepremicninah... sam ko ma folk kolektiven napad blaznosti, pa pac to opazim. To kar se slovenci gremo z nasim ciglovjem je beyond vsake nepremicninske pameti... tukaj gre za nekaksne skupinske kulturne travme.

S strani ene dvakrat pecene in trikrat zgane nepremicninarke sem zvedel, da v Sloveniji tudi ce hoces graditi racionalno - torej majhna hisa za povprecen par z enim otrokom - jok brate, odpade! Ne dobis takega gradbenega nacrta in dovoljenja. Ali bo troetazni in 10m×12m obsezen gravz, ali pa stanovanje v bloku. Slovenci baje moramo pazit na kvaliteto bivanja!? Kdor si tega ne more privosciti, pa spada v blokovsko naselje in naj ga kurc gleda, medtem ko bc123a prazi cebulo, medtem ko okoliski proletarci zaparkiramo njegov parking, cefurji pa svinjajo in razgrajajo po pajzlih pod blokom.

Kaj imajo serifi od ljubljanskega do sentflorjanskega od tega, da mladi namesto sebi primernih his adaptirajo razna podstresja in se bolj absurdne "prizidke" svojih starsev, pa ne vem. Morda gre za sprego z zaspekuliranimi gradbinci in bankami ki so kreditirale blokovska stanovanja kk naj bi se prodala cez 2000 eur/m2.

Morda se bo ta drek do zadnjega tisalo po grlu mlajsi generaciji, in sele ko bo vecji del prodan, se bo sprostilo gradnjo in se to generacijo nategnilo se enkrat.
bc123a sporočil: 48.253
[Avto] Tema: Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…
[#2702715] 15.03.18 20:35 · odgovor na: mkv6 (#2702672)
Odgovori   +    0
[mkv6]
Zdravo,
15W40 namesto 5W30? Hja, nisem strokovnjak, vozim pa malo starejše avtomobile in jih servisiram pri mehanikih z veliko kilometrine.
Mojstri stare šole povejo; 5w30(40) je voda, prednost je samo to, da se takoj razmaže in lahko takoj, še hladen avto goniš v visoke vrtljaje - to delajo idioti. Taka olja se prodajajo kot "športna".
Olje 10 ali 15W40 je bolj gosto, ampak ko se segreje itak postane bolj viskozno in se toplo obnaša kot 5W40.
Hvala za to razlago tudi z moje strani, meni mehanik vztrajno v avto zliva 5W30. Verjetno je to foolprof strategija, kjer ni pomembno ali vozi avto pameten voznik, idiot, ali pa zenska, ki malo "pozabi" prestaviti (sori dame), iz stalisca porabe olja je pa bolj viskozno olje gotovo boljse. Dejansko sem vedno bil navajen na 10W40 in mi ni bilo jasno, zakaj so mehaniki (pa ne samo moj) sli na 5W30 kot default.
anon-20668 sporočil: 3.976
[Avto] Tema: Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…
[#2702735] 15.03.18 22:25 · odgovor na: mkv6 (#2702672)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: anon-20668 15.03.2018 22:38
Mene malo čudi vsa ta debata okoli olj, zlasti amatersko samo-predpisovanje receptov (mišljeno kot analogija zdravniških receptov, ne kuharskih).

V avto moraš zlivati tisto olje, ki ga predpisuje proizvajalec - ne gre samo za gradacijo 5W30 vs 10W40 ipd, temveč tudi specifikacijo. Recimo če imaš VW in piše da mora biti olje npr. 505.01, kupi olje ki ima to specifikacijo napisano. Znotraj tega je pa lahko 5w30 ali 5w40.

Eksperimentov tipa "če imaš 5w40, uporabi 10W40. Če uporabljaš 10W40, ga nadomesti z 15W40" - tega se jaz ne bi šel.
Recimo za motor v mojem avtu je predpisano olje specifikacije Dexos, gradacije 5W30. In točno to vlivam noter, dexos 5W30. Avto star 20 let, dizajn motornega bloka pa 50 let, vse dela povsem ok.

V glavnem, v avto se vliva točno tako olje, kot ga je predpisal proizvajalec in nič drugega, odločaš se lahko samo koliko kvalitetnega boš vzel. Pa seveda olje in filter redno menjat. Če so kljub temu problemi, pomeni to lahko:
a) motor je star in zgonjen -> obnova motorja, ali menjava motorja, ali menjava avta
b) dizajn motorja je zgrešen -> menjava avta

Tako preprosto je to.


Če pa kdo meni, da bi bilo vseeno morda fajn menjati vrsto olja, se je treba najprej prepričati. Nekako še najbolj zanesljivo je, če pogledaš internetne forume navdušencev za svoj konkreten avto, pa še tam malo traja, da dobiš občutek, kdo ve, kaj govori in kdo naklada. V nasvete našh mehanikov ne bi dosti zaupal.

Strani: 1