Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Miro Cerar je zgodovina, drugi tir ostaja

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

najobj sporočil: 31.870
Zadnja sprememba: najobj 15.03.2018 10:05
[MarijanMacek]
> [rename]
> Tocno to ze vseskozi trdimo:
>
> Da se drugi tir ne splača, je ugotovila tudi analiza družbe PNZ, v kateri so zapisali: »Izidi ekonomske analize kažejo, da obravnavana investicija na ravni osrednje Evrope v 30-letnem obdobju ni ekonomsko upravičena. Ekonomska neto sedanja vrednost naložbe je negativna. Neposredne in posredne koristi tudi na ravni osrednje Evrope v 30-letnem obdobju niso tolikšne, da bi opravičevale naložbo, koristi so na ravni Slovenije še precej manjše, zato je naložba na tej ravni še manj ekonomsko upravičena.«
Veš s temi analizami je pa tako, kakor naročnik svetuje. Poglejmo si namenito študijo OECD iz leta 2015.

Leta 2015 je Mednarodni prometni forum pri OECD v študiji projekt označil kot preveliko tveganje za Slovenijo in davkoplačevalce.

1) Vsi vemo, da je študijo vodil človek iz severno nemške luke, ki jim Koper uspešno odžira kontejnerski promet.

2) V študiji so številne netočne (je že pokazal čas) ocene. Predviden obseg kontejnerskega prometa (študija sicer govori o naravni rasti na podlagi rasti omejenega zaledja) doleta 2030 je luka dosegla že po 2 letih. Seveda na račun SN luk. In kaj je dejal Damjan, posredni cita, kozorog: www.vlaki.info/forum...start=750:

Po doslej znanih podatkih je študija, ki jo je za ministrstvo pripravil transportni forum (ITF) pri organizaciji za ekonomsko sodelovanje iz razvoj (OECD) pokazala, da je drugi tir ekonomsko neučinkovita naložba in da v Luki Koper ne bo prišlo dovolj blaga, da bi bil tir rentabilen. Bojazni, da Luka ne bo imela pretovora, že vseskozi prihajajo tudi z ministrstva za infrastrukturo. Ekonomist Jože P. Damijan jih je ovrgel s podatki iz svoje projekcije iz leta 2012. Takrat je računal, da se bo pretovor Luke Koper do leta 2030 po pesimističnem scenariju povečal iz sedanjih 18 milijonov ton na leto na 28 milijonov ton, po optimističnem pa na 39 milijonov ton, kar je dvakrat več kot danes. “Po treh letih ugotavljam, da sem bil preveč pesimističen. Pretovor je na ravni najbolj optimističnih scenarijev, predvsem se povečuje pretovor kontejnerjev z Daljnega vzhoda. Verjamem, da Luka lahko zagotovi dva milijona TEU kontejnerjev letno,” pravi. A številke tako kažejo, da bo sedanji industrijski tir zapolnjen do leta 2019..

In jasno je, da je potrebno Luko v vzponu uspešno blokirati, čeprav z izmišljeni,mi analizami in recimo sanjarjenu o tovornih žičnicah etc...
... čuj, meni je hecno, da novi narodni heroj Državljan Vili že pol leta govori o drugem "drugem tiru", pa še ni povedal niti tega, kje bi tir potekal, kaj šele kdo in kako bi ga gradil, če je že o ceni glupo govoriti, ker na krasu noben ne ve, kaj točno ga čaka ... no, še najbolj hecno pa je, ko na ta vprašanja že pol leta vedno znova odgovori - tudi včeraj v Odmevih - da mu mediji ne pustijo do besede ob dejstvu, da ima za konkretno predstavitev svojega drugega "drugega tira" 24 ur na dan 7 dni v tednu na voljo svojo lastno Nova24TV ...