Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek E-mobilnost: zaradi interesov zlorabljajo logiko
Strani: 1 2
sporočil: 3.025
Zaradi električnih avtomobilov nam ni treba ojačati omrežja!Tale je pa btihten.
Če bi bral vsaj mnenja pod prejšnjimi članki, bi videl da že nekaj toplotnih črpalk povzoča pavec napestosti pod 190V.
In seveda zavaja, ker prikazuje graf za nedeljo 4.3., pa še takrat zvečer proizvodnja ni dosegla porabe.
Kar poglejte situacijao 1.3 in 2.3 ko smo uvažali 50%
(popravi datum in pritisni "PRIKAŽI GRAF":
www.eles.si/prevzem-...oizvodnja)
Finance, imate akcijo poneumljanja dejtev, ki jih je navedel mag. Valenčič ;=))))
Pa kje najdete te ljubitelje (= amaterje) elektrike ???
Kako bodo EV vplivali na tole:
ENTSO-E potrdil pomanjkanje električne energije
slo-tech.com/novice/...19112#crta
sporočil: 48.253
Dejstvo je tudi, da živimo v 21. stoletju in, da se ti izzivi rešujejo drugače. Vsekakor z vlaganji v optimalnejšo rabo energije in predvsem z izgradnjo pametnega omrežja. Je lažje položiti tisoče ton novih, debelejših kablov ali preko omrežja wifi vklapljati porabnike glede na trenutno obremenitev omrežja?Sveta preproscina. Spet nekdo ki bluzi o tehnologijah, ki niti niso na voljo, in so se ful dalec od kakrsnekoli pametne realizacije. Poleg tega bi moral izklapljanje voditi operater, ker je on tisti, ki mora reagirati ko elektrike zmanjkuje. Uporabnik z 15 KW prikljuckom se bo pac obnasal, kot da ni nic nenavadnega.
Dejstvo je, da nam je letos v obdobju mraza manjkalo 10% elektricne energije, pa je avtov "ki se polnijo itak ponoci ko je elektrike prevec" samo za vzorec.
Ce kaj, zamerim operaterjem/elesu da so nakupili tistih 200 manjkajocih MW v tujini. Nujno potrebujemo vajo "nic nas ne sme presenetiti" in pokazati, kaj se zgodi, ce te elektrike ni na voljo za uvoz. Mene bo grelo zadovoljstvo, da imam prav, gospod avtor pa naj si pomaga z wifijem.
Matr vola, ekoteroristi nas peljejo nazaj v case socializma in rolling blackoutov, redukcij. Krasno.
Aja, elektrike je ponoci prevec v normalnih razmerah zato, ker jo zagotavljata Tes6 in JEK, ne pa solarni paneli...
sporočil: 48.253
[0126Bacis]A to ima gospod Hocevar kaksno skrito falango na zalogi, ko na forumu prevec popizdimo z dejstvi :)))
Finance, imate akcijo poneumljanja dejtev, ki jih je navedel mag. Valenčič ;=))))
Pa kje najdete te ljubitelje (= amaterje) elektrike ???
sporočil: 219
Aja, elektrike je ponoci prevec v normalnih razmerah zato, ker jo zagotavljata Tes6 in JEK, ne pa solarni paneli...Ma, kje pa. Obstaja rešitev, kako dobimo štrom iz solarnih panelov tudi ponoči in bi lahko počasi ugasnili TEŠ6, kasneje pa še JE.
To so že med 2. sv. vojno pogruntali Ameriški vojški piloti v Japonskem ujetniškem taborišču, sicer na tehnološko malo nižjem nivoju, pač času primerno. Takole gre zgodbica:
Je bilo fantom pilotom-ujetnikom dolgčas, pa so se zmenili, da si naredijo sončno uro, ker so jim pač vse osebne predmete, vključno z urami, pobrali. Eden zapiči palico v tla, drugi pa je vsako uro šel vprašat, ne preveč bistrega stražarja, koliko je ura. Po nekaj krogih je stražar le priracal do pilotov in vprašal kaj počnejo, pa so mu razložili. Modro je kimal in potem še bolj modro vprašal, kako bodo pa ponoči videli koliko je ura. Seveda je dobil kratek odgovor: 'To je pa ja zelo enostavno, prižgeš vžigalico in pogledaš koliko je ura. Stražar modro pokima, jih pohvali za iznajdljivost in odštorklja na svoje mesto premišljevat o modrost in iznajdljivosti Jenkijev. Po kakšni uri globokega razmisleka je končno ugotovil kje je kleč. Seveda so fantje dobili svetovne batine, ampak smeha na ta račun je bilo veliko in je čas spet počasi mineval. (Gregory Boyington: Usoda je lovec).
Torej po načelu zgodbice jaz predlagam, da ponoči z močnimi reflektorji osvetlimo sončne panele in tako pridobivamo elektriko iz njih 24/7/365. Za snežene dneve pa morda dodamo še nek sistem ogrevanja, ki bo spotoma talil sneg. :):):)
sporočil: 3.025
Kar poglejte situacijao 1.3 in 2.3 ko smo uvažali 50%Pa še tole sem pozabil:
Prikazana proizvodnja ima noter celo nuklearko, torej skupaj s hrvašimi 350MW!
Ko gledamo razliko med proizvodnjo in porabo, moramo vedno dodati v minus teh 350MW
sporočil: 48.253
[0126Bacis]V bistvu je se vecje razodetje krivulja OVE, predvsem "predvidena proizvodnja" in "dejanska proizvodnja". No, na "predvidena proizvodnja" temeljijo blodnje ekologov o tem, da bomo polnili avte na obnovljive vire. Japajade.
> Zaradi električnih avtomobilov nam ni treba ojačati omrežja!
Tale je pa btihten.
Če bi bral vsaj mnenja pod prejšnjimi članki, bi videl da že nekaj toplotnih črpalk povzoča pavec napestosti pod 190V.
In seveda zavaja, ker prikazuje graf za nedeljo 4.3., pa še takrat zvečer proizvodnja ni dosegla porabe.
Kar poglejte situacijao 1.3 in 2.3 ko smo uvažali 50%
(popravi datum in pritisni "PRIKAŽI GRAF":
www.eles.si/prevzem-...oizvodnja)
sporočil: 2.006
Saj mi je že povsem jasno. Tem našim energetikom in ekologom povsem
dol visi zaradi povečane porabe, iz kakšnega vira bo prrihajala
elektrika, ne bodo investirali, ne v povečanje kapacitet
proizvodnje, ne prenosa, skratka v nič. Bodo pa z lahkoto navijali
cene, ker elektrike ne bo dovolj, bodo pač izklapljali porabnike.
Res genialno, porabniki itak ne morejo pobegniti nikamor, pa naj se
pritožijo svetemu Petru, drugega dobavitelja pač ne bo možno
dobiti. Monopol, ki mu je malo mar za vse razen za dobiček takoj in
zdaj, pa če jutri vse propade.
sporočil: 2
Osnovna dilemo, ki jo poskuša g. Bunta razrešiti, je naslednja: je
treba za prehod na velik delež OVE in e-mobilnosti 1) zelo veliko
vlagati v krepitev omrežja ali pa 2) bodo potrebna vlaganja v
omrežja veliko manjša, če bodo reforme šle v smeri upravljanja s
porabo (DSM). Bunta pravi, da je 2) pot boljša, cenejša in prinaša
manjši pretres za sistem, kot scenarij 1). Njegova poanta je
pomembna predvsem zato, ker klasični energetiki (npr.
teševci/ljudje iz Vidmarja) nasprotujejo celotnemu projektu
energetske tranzicije s sklicevanjem na previsoko ceno reform. Če
je cena tranzicije obvladljiva, kot dokazuje avtor, se bo treba
začeti pogovarjati o dveh energetskih tabujih: zapiranju TEŠ-a pred
letom 2054 in ne izgradnji gigantskega NEK II.
sporočil: 1.301
Zadnja sprememba: drugmirko 06.03.2018 09:57
ne bi se spuščal v čisto vsako prikrojevanje faktov potrebam
avtorjevega stališča, bi ga pa vseeno vprašal po par
"trivialnostih"... prvo sem v eni drugi temi vprašal že forumaša z
nickom ogo:- kako si predstavlja, da za potrebe polnenja teh miljon in nekaj deset tisoč električnih avtov, ni treba jačati energetskega omrežja? kako bodo stanovalci iz "6. štuka" blokovskega naselja (in vsi njihovi sosedi) tiste svoje "4 ampere nočne rezerve" spravili do svojega avta brez da bi po kvartu nekdo položil "na tisoče ton" dodatnih nizkonapetosnih kablov ter postavil potrebne transformatorje in visokonapetosne daljnovode?
in druga:
- zakaj naj bi Hyundajev iOnic za premikanje porabil pol manj energije, kot jo porabi Renaultov Zoe, če imata pa praktično enako maso in ne bistveno drugačen čelni upor? a Renaultove Zoe vozijo "s konstantno zategnjeno ročno" ali so tudi ostali številski podatki, ki jih je ljubeznivo natrosil v podporo svojih trditev enako kredibilni kot ta dva?
sporočil: 11.404
Nisem energetik, zato si težko ustvarim mnenje, kdo ima tukaj
prav.
Samo se mi pa vseeno zdi malo neverjetno, da se v tej dobi ne bi znalo in dalo nič spremeniti in izboljšati. O nas imajo ogromno podatkov, tako da se ve kakšne so naše navade, pretekla obnašanja itd. Hkrati pa lahko z cenovnimi spodbudami ter oglaševanjem navade ljudi lahko tudi spremenijo.
Verjetno je bolj vprašanje koliko je v vse te prilagoditve potrebno vložiti in ali so smiselne.
Vedno več se vlaga v avtonomno vožnjo tako, da ko bo to enkrat zaživelo se bo drastično spremenila uporaba vozil.
Ko se ljudje v nekaj zapičijo, velikokrat najdejo rešitve. Glede na milijarde, ki gredo sedaj v to, bodo zagotovo kaj izboljšali. Vem pa nekaj, Američani so obsedeni s spremembami in bodo toliko časa grizli in eksperimentirali, da bodo zagotovo nekaj spremenili. Kako uporabno in smiselno bo, je pa drugo vprašanje.
Hkrati pa imamo proizvajalce klasičnih avtov, ki tudi napovedujejo izboljšave. Tako kot radio ni propadel, pa televizija itd. verjetno tudi motorji z notranjim izgorevanjem ne bodo. Bodo pa manj "seksi", kot so bili do sedaj.
Na splošno se mi zdi, da se pri vseh teh zadevah slika bodisi preveč optimistično bodisi preveč pesimistično sliko. Realnost je pa potem nek miks.
Elektro podjetja so bila v preteklosti dokaj toge organizacije zato se že s tega vidika zdi, da so zrela za spremembe.
Samo se mi pa vseeno zdi malo neverjetno, da se v tej dobi ne bi znalo in dalo nič spremeniti in izboljšati. O nas imajo ogromno podatkov, tako da se ve kakšne so naše navade, pretekla obnašanja itd. Hkrati pa lahko z cenovnimi spodbudami ter oglaševanjem navade ljudi lahko tudi spremenijo.
Verjetno je bolj vprašanje koliko je v vse te prilagoditve potrebno vložiti in ali so smiselne.
Vedno več se vlaga v avtonomno vožnjo tako, da ko bo to enkrat zaživelo se bo drastično spremenila uporaba vozil.
Ko se ljudje v nekaj zapičijo, velikokrat najdejo rešitve. Glede na milijarde, ki gredo sedaj v to, bodo zagotovo kaj izboljšali. Vem pa nekaj, Američani so obsedeni s spremembami in bodo toliko časa grizli in eksperimentirali, da bodo zagotovo nekaj spremenili. Kako uporabno in smiselno bo, je pa drugo vprašanje.
Hkrati pa imamo proizvajalce klasičnih avtov, ki tudi napovedujejo izboljšave. Tako kot radio ni propadel, pa televizija itd. verjetno tudi motorji z notranjim izgorevanjem ne bodo. Bodo pa manj "seksi", kot so bili do sedaj.
Na splošno se mi zdi, da se pri vseh teh zadevah slika bodisi preveč optimistično bodisi preveč pesimistično sliko. Realnost je pa potem nek miks.
Elektro podjetja so bila v preteklosti dokaj toge organizacije zato se že s tega vidika zdi, da so zrela za spremembe.
sporočil: 31.910
Zadnja sprememba: najobj 06.03.2018 11:09
[drugmirko]... čuj, toti avtor je v prvi vrsti direktor nevladne organizacije www.zadihaj.org/index.php , ki je pač navajen, da mu lagodno življenje plačujejo drugi, tako da mu čisto vsako prikrojevanje faktov njegovim potrebam ne smeš preveč zamerit ...
ne bi se spuščal v čisto vsako prikrojevanje faktov potrebam avtorjevega stališča, bi ga pa vseeno vprašal po par "trivialnostih"... prvo sem v eni drugi temi vprašal že forumaša z nickom ogo:
- kako si predstavlja, da za potrebe polnenja teh miljon in nekaj deset tisoč električnih avtov, ni treba jačati energetskega omrežja? kako bodo stanovalci iz "6. štuka" blokovskega naselja (in vsi njihovi sosedi) tiste svoje "4 ampere nočne rezerve" spravili do svojega avta brez da bi po kvartu nekdo položil "na tisoče ton" dodatnih nizkonapetosnih kablov ter postavil potrebne transformatorje in visokonapetosne daljnovode?
in druga:
- zakaj naj bi Hyundajev iOnic za premikanje porabil pol manj energije, kot jo porabi Renaultov Zoe, če imata pa praktično enako maso in ne bistveno drugačen čelni upor? a Renaultove Zoe vozijo "s konstantno zategnjeno ročno" ali so tudi ostali številski podatki, ki jih je ljubeznivo natrosil v podporo svojih trditev enako kredibilni kot ta dva?
P.S.: ob podobnih agitatorskih člankih raznih nevladnih organizacij, me še najbolj zanima, če Financarji za take objave pokasirajo enako kot za plačane članke različnih proizvajalcev avtomobilov ...
sporočil: 48.253
Zadnja sprememba: bc123a 06.03.2018 11:15
[Dejansvet]Seveda, ker ljudje bodo toplo pozdravili moznost, da jim elektro odklaplja porabnike. Da ne morejo vec prati kadar hocejo, ampak samo takrat, ko jim operater to moznost vklopi.
Osnovna dilemo, ki jo poskuša g. Bunta razrešiti, je naslednja: je treba za prehod na velik delež OVE in e-mobilnosti 1) zelo veliko vlagati v krepitev omrežja ali pa 2) bodo potrebna vlaganja v omrežja veliko manjša, če bodo reforme šle v smeri upravljanja s porabo (DSM).
Pa kaj vas je zdrava pamet povsem zapustila? Je kdo naredil kaksne analize, ali to sploh gre skozi, mislim, druzbeno, psiholosko? To je tako kot javni promet, kot da bi se neki prdci sedaj odlocili, da gremo vsi na javni promet, ker drzava oziroma centralni dispecerski center bolje ve, kam usmeriti avtobuse, da ne bo gnece?
Ekoloski falangisti, ki bi spreminjali druzbo ze na delu. Ker jim na trgu to ne uspe, bi prisilo.
sporočil: 48.253
Zadnja sprememba: bc123a 06.03.2018 11:15
[sopranos]Temu se rece novi davki na luksuz.
Nisem energetik, zato si težko ustvarim mnenje, kdo ima tukaj prav.
Samo se mi pa vseeno zdi malo neverjetno, da se v tej dobi ne bi znalo in dalo nič spremeniti in izboljšati. O nas imajo ogromno podatkov, tako da se ve kakšne so naše navade, pretekla obnašanja itd. Hkrati pa lahko z cenovnimi spodbudami ter oglaševanjem navade ljudi lahko tudi spremenijo.
Recimo, kaj ce bi zaracunali vstop ljubljano (znotraj AC obroca) za vse ki tam nimajo prebivalisca? Tako kot pocne London? 5 EUR na dan, letna karta s popustom 800 EUR.
Tako se "spreminjajo navede ljudi". Bi ti to bilo ok?
To kar ti pises, lepo kaze za kaj gre. Za socialni inzeniring. Ekologi nimajo resitev, ker jih tehnika nima. Njihove resitve bodo vedno temeljile na to, da bodo poskusili kaznovati in zaracunavati, ali pa omejevati civilizacijske pridobitve.
In mislis da bo to slo skozi brez pretresov?
sporočil: 1.534
[sopranos]V 90-ih sem kot novinar spremljal finančne trge. Takrat so se pojavili novi igralci, predvsem brokerji in različni finančni posredniki z ljubljansko borzo na čelu. Na drugi strani so bili regulatorji in skrbniki denarnega sistema, glavna sta bila Arharjeva Banka Slovenije in Gasparijevo finančno ministrstvo.
Elektro podjetja so bila v preteklosti dokaj toge organizacije zato se že s tega vidika zdi, da so zrela za spremembe.
Novi igralci so gledali na skrbnike kot na toge branilce statusa quo in govorili, da je treba finančni sistem predelati. Prihodnost so novi ponudniki novih storitev, ne sme se jih ovirati, so trdili.
Skrbniki sistema so gledali na nove plejerje kot na nebodigatreba moteče elemente, ki se samo brigajo za svoj zaslužek, medtem ko fin min in BS skrbita, da lahko gospodarstvo deluje.
Podobnost s trenutnim stanjem v energetiki se mi ne zdi zanemarljiva. Kajpak, takrat se je spreminjal finančni sistem, danes se pa energetski.
Kje smo zdaj? Po vstopu v monetarno unijo smo vsebinske monetarne funkcije BS prenesli v Frankfurt, borzo pa prodali. Doma je ostalo le še operativno izvajanje befelov.
Ne pozabimo: Evropa se pripravlja na oblikovanje energetske unije...
sporočil: 48.253
[hocevarb]
> [sopranos]
> Elektro podjetja so bila v preteklosti dokaj toge organizacije zato se že s tega vidika zdi, da so zrela za spremembe.
V 90-ih sem kot novinar spremljal finančne trge. Takrat so se pojavili novi igralci, predvsem brokerji in različni finančni posredniki z ljubljansko borzo na čelu. Na drugi strani so bili regulatorji in skrbniki denarnega sistema, glavna sta bila Arharjeva Banka Slovenije in Gasparijevo finančno ministrstvo.
Novi igralci so gledali na skrbnike kot na toge branilce statusa quo in govorili, da je treba finančni sistem predelati. Prihodnost so novi ponudniki novih storitev, ne sme se jih ovirati, so trdili.
Skrbniki sistema so gledali na nove plejerje kot na nebodigatreba moteče elemente, ki se samo brigajo za svoj zaslužek, medtem ko fin min in BS skrbita, da lahko gospodarstvo deluje.
no, pa dajmo to prenesti na svet. financna kriza je bila velika streznitev, a ne? pa so propadli miljoni dobro placanih delovnih mest (prodajanje in preprodajanje hipotek recimo), ki so nadomestila "blue collar" ekonomijo.
Ampak, ne zavedate se, da ce naredite taksno stalo na elektroenergetiki, bodo ljudje umirali. zares. ne samo bankrotirali. Me zanima, ce se bo dalo omenjene bluzerante ki nimajo pojma o tehnologiji in zagovarjajo klopotce ter soncne elektrarne, pozvati na odgovornost, ko pride do krize, ko bodo zaradi redukcij ljudje zmrzovali ZNOTRAJ his.
sporočil: 11.404
[bc123a]Saj pravim, da se na to ne spoznam.
> [sopranos]
> Nisem energetik, zato si težko ustvarim mnenje, kdo ima tukaj prav.
>
> Samo se mi pa vseeno zdi malo neverjetno, da se v tej dobi ne bi znalo in dalo nič spremeniti in izboljšati. O nas imajo ogromno podatkov, tako da se ve kakšne so naše navade, pretekla obnašanja itd. Hkrati pa lahko z cenovnimi spodbudami ter oglaševanjem navade ljudi lahko tudi spremenijo.
Temu se rece novi davki na luksuz.
Recimo, kaj ce bi zaracunali vstop ljubljano (znotraj AC obroca) za vse ki tam nimajo prebivalisca? Tako kot pocne London? 5 EUR na dan, letna karta s popustom 800 EUR.
Tako se "spreminjajo navede ljudi". Bi ti to bilo ok?
To kar ti pises, lepo kaze za kaj gre. Za socialni inzeniring. Ekologi nimajo resitev, ker jih tehnika nima. Njihove resitve bodo vedno temeljile na to, da bodo poskusili kaznovati in zaracunavati, ali pa omejevati civilizacijske pridobitve.
In mislis da bo to slo skozi brez pretresov?
Socialni inženiring je pa nekaj običajnega. Običajno je tako subtilen, da ga večina sploh ne prepozna.
Vem da je danes denar poceni, pa ljudje smo histerični in neracionalni. Ampak v to elektrifikacijo se vlaga na desetine, stotine milijard dolarjev. In nihče nič ne reče? To ne morejo družboslovci delati. To dela tehnični kader. A to ignorirajo stroko? A je zadaj en zaslužek, ki ga jaz ne razumem?
A bi res vrgli stran 100+ milijard dolarjev za nič?
sporočil: 1.534
[bc123a]Saj zato pa imamo tehnike, da poskrbite, da do tega ne bo prišlo.
Ampak, ne zavedate se, da ce naredite taksno stalo na elektroenergetiki, bodo ljudje umirali.
zares. ne samo bankrotirali.Zaradi bankrota je bilo že precej žrtev. Morda celo več kot od štale v eletroenergetiki. Tudi v Sloveniji.
Ob grajenju samostojnega denarnega sistema v Sloveniji je bilo veliko strahu, negotovosti, pretresov in težav. Veliko več kot doslej v slovenski energetiki.
Me zanima, ce se bo dalo omenjene bluzerante ki nimajo pojma o tehnologiji in zagovarjajo klopotce ter soncne elektrarne, pozvati na odgovornost, ko pride do krize, ko bodo zaradi redukcij ljudje zmrzovali ZNOTRAJ his.Hvalabogu, da imamo tehnike in tiste, ki se na tehnologijo ne spoznamo. Slabša varianta bi bila, če bi imeli samo ene ali samo druge :-)
sporočil: 11.068
Zadnja sprememba: vrac 06.03.2018 12:04
Slovenija zaostaja za drugimi, ker ljudje, tudi strokovnjaki, močno
podcenjujejo dogajanje na energetskem podočju po svetu. Pisanje
nesmislov, da EV, alternativna energetika, pametno upravljanje
energetskga sistma ni nič je zgrešeno. To lahko govorijo in pišejo
zgolj ljudje, ki so imuni na sodobne trende na tem področju. Samo
Nemčija bo vložila v investicije v razvoj energetike merjene v
stotinah milijardah EU-ov v nekaj letih. Gre za hranilnike
energije, potem gre tudi za decentralizacijo energetske preskrbe,
investcije v razvoj pametnih omrežij in drugo. Pa ljudje, kaj res
mislite, da so Nemci voli, mi Slovenci pa pametnejši od njih? Gre
za delovna mesta, visokoplačana delovna mesta, ki se bodo odprla,
gre za energetsko samostojnost, gre za ekologijo, nenazadnje za
energetsko samostojnost.
sporočil: 1.301
[vrac]pa sej ne gre za to... gre za nestrinanje z "verniškimi" stališči in "ad hoc" (v bistvu teoretičnimi) rešitvami, ki v praksi niso glih enostavno izvedljive, še manj pa poceni...
Slovenija zaostaja za drugimi, ker ljudje, tudi strokovnjaki, močno podcenjujejo dogajanje na energetskem podočju po svetu. Pisanje nesmislov, da EV, alternativna energetika, pametno upravljanje energetskga sistma ni nič je zgrešeno. To lahko govorijo in pišejo zgolj ljudje, ki so imuni na sodobne trende na tem področju. Samo Nemčija bo vložila v investicije v razvoj energetike merjene v stotinah milijardah EU-ov v nekaj letih. Gre za hranilnike energije, potem gre tudi za decentralizacijo energetske preskrbe, investcije v razvoj pametnih omrežij in drugo. Pa ljudje, kaj res mislite, da so Nemci voli, mi Slovenci pa pametnejši od njih? Gre za delovna mesta, visokoplačana delovna mesta, ki se bodo odprla, gre za energetsko samostojnost, gre za ekologijo, nenazadnje za energetsko samostojnost.
sporočil: 31.910
Zadnja sprememba: najobj 06.03.2018 13:49
[hocevarb]
> [sopranos]
> Elektro podjetja so bila v preteklosti dokaj toge organizacije zato se že s tega vidika zdi, da so zrela za spremembe.
V 90-ih sem kot novinar spremljal finančne trge. Takrat so se pojavili novi igralci, predvsem brokerji in različni finančni posredniki z ljubljansko borzo na čelu. Na drugi strani so bili regulatorji in skrbniki denarnega sistema, glavna sta bila Arharjeva Banka Slovenije in Gasparijevo finančno ministrstvo.... čuj, seveda se ti podobnost s trenutnim stanjem v energetiki ne zdi zanemarljiva, ker nobene podobnosti sploh ni in nimaš kaj zanemarit ...
Novi igralci so gledali na skrbnike kot na toge branilce statusa quo in govorili, da je treba finančni sistem predelati. Prihodnost so novi ponudniki novih storitev, ne sme se jih ovirati, so trdili.
Skrbniki sistema so gledali na nove plejerje kot na nebodigatreba moteče elemente, ki se samo brigajo za svoj zaslužek, medtem ko fin min in BS skrbita, da lahko gospodarstvo deluje.
Podobnost s trenutnim stanjem v energetiki se mi ne zdi zanemarljiva. Kajpak, takrat se je spreminjal finančni sistem, danes se pa energetski.
Kje smo zdaj? Po vstopu v monetarno unijo smo vsebinske monetarne funkcije BS prenesli v Frankfurt, borzo pa prodali. Doma je ostalo le še operativno izvajanje befelov.
Ne pozabimo: Evropa se pripravlja na oblikovanje energetske unije...
P.S.: v finančnem svetu so možne vse sorte čarovnije, v realnem svetu pa veljajo fizikalne zakonitosti, kjer ne moreš nič čarat, ampak se jim moraš prilagajat ... evo, in tudi tota famozna Evropa bi naredila najbolje, če bi to preprosto dejstvo upoštevala kar takoj, da se ne bi narobe pripravila na oblikovanje energetske unije ...
sporočil: 1.534
> [hocevarb]
>
> Podobnost s trenutnim stanjem v energetiki se mi ne zdi zanemarljiva. Kajpak, takrat se je spreminjal finančni sistem, danes se pa energetski.
> [najobj]V obeh primerih moraš podobno čarati v odnosu s strankami. Tako kot občasno prinorijo številni hkrati v banko po svoj denar, tako hočejo hkrati številni iz vtičnice svoj štrom. Če v banki tega ne zmenedžeriraš, gre banka za zmeraj v maloro. EE omrežje se pa sesuje za par dni. Kje so bile doslej hujše posledice?
... čuj, seveda se ti podobnost s trenutnim stanjem v energetiki ne zdi zanemarljiva, ker nobene podobnosti sploh ni in nimaš kaj zanemarit ...
P.S.: v finančnem svetu so možne vse sorte čarovnije, v realnem svetu pa veljajo fizikalne zakonitosti, kjer ne moreš nič čarat, ampak se fizikalnim zakonitostim moraš prilagajat ...
sporočil: 48.253
[hocevarb]Ne vem, kaj ste se naucili iz svojih finacnih dni, ampak prav gotovo veste, da solventna banka ne propade (razen ce so zraven politicni interesi kot pri tej zadnji baltski banki, ki ji je ECB odrekla pomoc), ker za njo stoji vedno lender of last resort, torej centralna banka, ki ima na razpolago neomejeno likvidnost.
V obeh primerih moraš podobno čarati v odnosu s strankami. Tako kot občasno prinorijo številni hkrati v banko po svoj denar, tako hočejo hkrati številni iz vtičnice svoj štrom. Če v banki tega ne zmenedžeriraš, gre banka za zmeraj v maloro. EE omrežje se pa sesuje za par dni. Kje so bile doslej hujše posledice?
Vidite, mi, inzenirji, ko govorimo o baseload power, in hocemo jedrsko in termalno energijo, mi v bistvu zelimo, da je slovenski energetski sistem podobno stabilen.
Vi pa bi zeleli crowdfundati lenderja of last resort :))) (vetrnice, solarne).
sporočil: 1.136
Jaz kot elektroLjubitelj(tm) sem se spomnil boljših rešitev kot
nadlegovanje lenih centralnoplanskih električarjev, da premaknejo
riti in položijo kako žico (pri nas še imajo vse v luftu, kaj bi od
njih sploh pričakovali).
Namesto velikih avtov kot je Tesla bi imeli majhne alu-kapsule-mopede (take s pomožnimi kolicami za vsak slučaj), ki bi se z lahkoto polnili iz EV-tlakovcev, za dodatno prtljago in prevažanje otrok za na morje pa različne prikolice s lastno baterijo.
Tretja rešitev je uvedba sistema ala uber za neobdavčeno nagrajevanje investitorjev v nekajsedežna avtonomna vozila, ki te poberejo, če so ravno kje v okolici - namesto vlakov in velikih avtobusov, v katerih se peljeta po dve omi.
Pa ta vozila bi avtomatsko spoštovala omejitev hitrosti, tako da bi zagrizeni lastniki 200ps bmwjev kmalu obupali ali pa končali v zaporu po speštanju nekaj nebogljenih kapsul.
In svet bi bil spet lepši, čistejši in dolgočasen!
Namesto velikih avtov kot je Tesla bi imeli majhne alu-kapsule-mopede (take s pomožnimi kolicami za vsak slučaj), ki bi se z lahkoto polnili iz EV-tlakovcev, za dodatno prtljago in prevažanje otrok za na morje pa različne prikolice s lastno baterijo.
Tretja rešitev je uvedba sistema ala uber za neobdavčeno nagrajevanje investitorjev v nekajsedežna avtonomna vozila, ki te poberejo, če so ravno kje v okolici - namesto vlakov in velikih avtobusov, v katerih se peljeta po dve omi.
Pa ta vozila bi avtomatsko spoštovala omejitev hitrosti, tako da bi zagrizeni lastniki 200ps bmwjev kmalu obupali ali pa končali v zaporu po speštanju nekaj nebogljenih kapsul.
In svet bi bil spet lepši, čistejši in dolgočasen!
sporočil: 1.534
[bc123a]Ah, ne, jaz bi ga samo še formalno prenesel v Bruselj in Leipzig, kjer je itak že zdaj :-)
Ne vem, kaj ste se naucili iz svojih finacnih dni, ampak prav gotovo veste, da solventna banka ne propade (razen ce so zraven politicni interesi kot pri tej zadnji baltski banki, ki ji je ECB odrekla pomoc), ker za njo stoji vedno lender of last resort, torej centralna banka, ki ima na razpolago neomejeno likvidnost.
Vidite, mi, inzenirji, ko govorimo o baseload power, in hocemo jedrsko in termalno energijo, mi v bistvu zelimo, da je slovenski energetski sistem podobno stabilen.
Vi pa bi zeleli crowdfundati lenderja of last resort :))) (vetrnice, solarne).
sporočil: 48.253
[FIN223552]Ce bo treba sistem predelati za zares velike moci (npr za polnjenje avtov doma), potem bo nadzemnih kablov vec, ne manj:
Jaz kot elektroLjubitelj(tm) sem se spomnil boljših rešitev kot nadlegovanje lenih centralnoplanskih električarjev, da premaknejo riti in položijo kako žico (pri nas še imajo vse v luftu, kaj bi od njih sploh pričakovali).
engineering.electric...ables.html
sporočil: 342
Zadnja sprememba: samen 06.03.2018 15:00
[hocevarb]
> Ampak, ne zavedate se, da ce naredite taksno stalo na elektroenergetiki, bodo ljudje umirali.Uradno imamo definirano energetsko revščino, pa čeprav do sedaj skoraj ni bilo primerov, ki bi bili upravičeni do oprostitve plačila računov.
Saj zato pa imamo tehnike, da poskrbite, da do tega ne bo prišlo.
> zares. ne samo bankrotirali.
Zaradi bankrota je bilo že precej žrtev. Morda celo več kot od štale v eletroenergetiki. Tudi v Sloveniji.
Ob grajenju samostojnega denarnega sistema v Sloveniji je bilo veliko strahu, negotovosti, pretresov in težav. Veliko več kot doslej v slovenski energetiki.
Energetska revščina je ened izmed večjih problemov družbe, ki pa se lahko kaže kot obolelost in prezgodnje smrti, vendar žal skrito pod ostalo statistiko.
Urejen dom potrebuje normalno ogrevanje, sicer je vlažen in plesniv... koliko bolezni izhaja iz tega... in kam jih beležimo?
Najlažje je reči, da energetika nima vpliva.
Smešno ...ampak ravno naslov članka je za gospo idealen, saj tudi ona išče prostor pod soncem - in zlorablja logiko zaradi lastnega interesa.
Uporabniki s temi načrtovanimi izklopi bomo imeli več težav, kot se to omenja danes. Dostop do moči in energije bo cenovno zelo ovrednoten, preko različnih produktov, saj bodo v energetiko prišli novi ponudniki storitev (kot tudi gospa), ki jih bo potrebno plačati.
Nam uporabnikom bodo ponudili zelo všečne storitve ("nadzoruj svojo porabo"). Kaj bo s tistimi, ki nimajo toliko denarja, da bi si privoščili likanje podnevi ali kuhanje v času "kosila", ali gretja podnevi?
Namreč tisti, ki imajo denar, svojih navad ne bodo spremenili,... zato bo to najbolj udarilo revne - energetsko revne. To niso brezdomci, to so družine, ki dajo velik del proračuna za nekaj, kar je drugim samoumnevno!
No, je pa res pa, da bo posla za trgovce in IT podjetja... in to je razlog nove energetske revolucije.
In ja, ne bomo prišparali, vsi bomo plačevali več... denar bo pa šel predvsem v storitve...
sporočil: 31.910
[hocevarb]
> > [hocevarb]
> >
> > Podobnost s trenutnim stanjem v energetiki se mi ne zdi zanemarljiva. Kajpak, takrat se je spreminjal finančni sistem, danes se pa energetski.
> > [najobj]
> ... čuj, seveda se ti podobnost s trenutnim stanjem v energetiki ne zdi zanemarljiva, ker nobene podobnosti sploh ni in nimaš kaj zanemarit ...
>
> P.S.: v finančnem svetu so možne vse sorte čarovnije, v realnem svetu pa veljajo fizikalne zakonitosti, kjer ne moreš nič čarat, ampak se fizikalnim zakonitostim moraš prilagajat ...
V obeh primerih moraš podobno čarati v odnosu s strankami. Tako kot občasno prinorijo številni hkrati v banko po svoj denar, tako hočejo hkrati številni iz vtičnice svoj štrom. Če v banki tega ne zmenedžeriraš, gre banka za zmeraj v maloro. EE omrežje se pa sesuje za par dni. Kje so bile doslej hujše posledice?... ja, saj zato pa sem napisal, da elektirke ne moreš načarat s propelerji, ki se vrtijo samo takrat, ko je veter ...
sporočil: 11.404
[hocevarb]Ja, skoraj vsaka panoga je dojemljiva za disrupcijo.
> [sopranos]
> Elektro podjetja so bila v preteklosti dokaj toge organizacije zato se že s tega vidika zdi, da so zrela za spremembe.
V 90-ih sem kot novinar spremljal finančne trge. Takrat so se pojavili novi igralci, predvsem brokerji in različni finančni posredniki z ljubljansko borzo na čelu. Na drugi strani so bili regulatorji in skrbniki denarnega sistema, glavna sta bila Arharjeva Banka Slovenije in Gasparijevo finančno ministrstvo.
Novi igralci so gledali na skrbnike kot na toge branilce statusa quo in govorili, da je treba finančni sistem predelati. Prihodnost so novi ponudniki novih storitev, ne sme se jih ovirati, so trdili.
Skrbniki sistema so gledali na nove plejerje kot na nebodigatreba moteče elemente, ki se samo brigajo za svoj zaslužek, medtem ko fin min in BS skrbita, da lahko gospodarstvo deluje.
Podobnost s trenutnim stanjem v energetiki se mi ne zdi zanemarljiva. Kajpak, takrat se je spreminjal finančni sistem, danes se pa energetski.
Kje smo zdaj? Po vstopu v monetarno unijo smo vsebinske monetarne funkcije BS prenesli v Frankfurt, borzo pa prodali. Doma je ostalo le še operativno izvajanje befelov.
Ne pozabimo: Evropa se pripravlja na oblikovanje energetske unije...
Jaz si tudi svoje mislim o Uberju in sem bil tukaj pogosto kritičen do njega. Ampak je uspel preroditi celotno zaspano, monopolistično industrijo, ki je zaspala.
Vem, da je energetski sistem veliko bolj kompleksen in tudi to, da je ključno za delovanje gospodarstva, da vse teče kot namazano. A kljub temu spremembe so mogoče.
Poglejmo recimo Japonce, ki so se prvi odločili za opustitev dizla. V Evropi smo se jim smejali. Zdelo se je, da so Japonci nori. A nekaj let kasneje se je odločitev Japoncev izkazala za vizionarsko. Prva EV so bila tako grda in nepraktična, da se jim je posmehovalo. Pa vendar jim je prodaja konstantno rastla, cena proizvodje pada, izgled, udobnost in uporabnost se povečuje. Še daleč od tega, da bi bila zadovoljiva, ampak če je preteklost kakšen indikator, potem se v prihodnjem desetletju ali dveh še precej izboljšala.
Se mi zdi, da je pri poslu največja nevarnost ta, da se ukvarjaš s svojimi neposrednimi konkurenti. Nato pa nek outsider pride, ki čisto drugače na vse skupaj gleda in celotno panogo obrne na glavo.
sporočil: 1.301
Zadnja sprememba: drugmirko 06.03.2018 18:24
pa sej kratko do srednje ročna prihodnost je nedvomno električna...
ker ima elektro motor pač neprimerno boljše lastnoti od ICE! od
mase, izkoristka, šetvila gibljivih delov, "kompliciranosti"
izdelave, moči, količine in nadzora navora... problem je le kam
shranit energijo, ki jo rabi za delovanje! da doživljajo razcvet je
posledica tega, da so "flaške" v katero natočimo elektriko, ki jo
potrebujejo, v zadnjih 10-15 letih toliko napredovale, da se da z
njimi dejansko nekam priti! dokler so v ta namen služili svinčeni
akumulatorji BEV niso imeli nobenega smisla, čeprav so
elektromotorji gledfe delovanja bili enako "superiorni" ICE
strojem...problem pri celi stvari pa je, da kljub velikemu napredku pri razvoju baterij, ostaja še cel kup "omejevalnih dejavnikov" tako pri samih baterijah kot tudi pri proizvodnji in (predvsem) distribuciji potrebne energije za njihovo polnenje ob hitrem masovnem prehodu na baterijska električna vozila! in da bi bilo veliko bolje, če bi za električna vozila našli kak drug način hranjenja/proizvajanja elektrike potrebne za njihov pogon...
evo, danes sem bral, da je Porshe naredil BEV crossoverja s "600 konji", katerega Li-ionske baterije naj bi se za doseg 400km napolnile v pičlih 15 minutah... in pri celi stvari niso bistveni ne "zver", ne njeni "konji", temveč napovedana hitrost polnjenja!! s kolko kWh bo za ta doseg potemtakem v 15 min potrebno napolnit baterijo? koliko kW bo morala imet polnilnica, ki bo to dejansko zmogla in kakšen tok bo tekel po žicah polnilca? in kakšno infrastrukturo bo treba naredit do polnilnega mesta s par takšnimi polnilci (ker, sej vemo... v vrstah se stoji samo v južnokorejskem socializmu)!? pa se omrežja, njegove stabinosti o čemer gre beseda zadnjih par strani, nismo niti dotaknili...
sporočil: 1.534
[sopranos]Drži. Preobrat, ki ga je zasebni kapital povzročil v vesoljski industriji, pove, da ni nedotakljivih panog.
Vem, da je energetski sistem veliko bolj kompleksen in tudi to, da je ključno za delovanje gospodarstva, da vse teče kot namazano. A kljub temu spremembe so mogoče.
Ja in elektroenergetika na makro ravni je ena od tistih panog, kjer je ta nevarnost najbolj boleča. Ker je treba sprejemati dolgoročne odločitve.
Se mi zdi, da je pri poslu največja nevarnost ta, da se ukvarjaš s svojimi neposrednimi konkurenti. Nato pa nek outsider pride, ki čisto drugače na vse skupaj gleda in celotno panogo obrne na glavo.
Strani: 1 2