Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Po desetih letih: novi ali le osveženi berlingo?

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

milos9 sporočil: 1.046
[Avto] Tema: Po desetih letih: novi ali le osveženi berlingo?
[#2697911] 15.02.18 23:07 · odgovor na: drugmirko (#2697893)
Odgovori   +    1
Pozdravljen Drugmirko,

Vidim, da si naslov, tudi vsebino precej jemljete k srcu, pišete pa korektno, zato sem vam dolžan podrobnejši odgovor.

Najprej na splošno. Avtoindustrija zadnja leta, morda že celo desetletje in nekaj več, izbira nove poti pri osveževanju modelov, ki seveda niso takoj vidne in prepoznavne. Vsekakor pa so vedno bolj pogosti kompromisi.
Res je, da avtomobile pogosto prenovijo predvsem na zunaj, osnovo pa pustijo nedotaknjeno ali jo le priredijo nekaj večjim meram in drugim spremembam. Te spremembe so lahko kar velike, VW denimo omogočajo gradnjo treh velikosti vozil na eni osnovi MQB. To daj pojmu stara ali skupna osnova predznak relativnosti.

A to vsekakor ni edini način menjave modela. Pri znamkah, kjer oblikovne smernice narekujejo skromnejše spremembe, pa je vtis drugačen. Primer je BMW in še kakšna znamka, ki v zasnovo posega koreniteje, a tega pri obliki ni videti.

Citröen je z berlingom ubral drugo pot. Ne moremo zanikati, da novi model prinaša vtis prenove. Enaka je, razen prednjega stekla, njegova bočna silhueta, skorajda enak je zadek, prednji del prinaša le nov hišni slog, ki bi ga znamka lahko uvedla tudi pri prenovi.

Članek sem zato začel z vprašanjem, ki se navezuje na skromno oblikovno spremembo. Je nekakšna provokacija, ki dobi svoj epilog v jedru članka. Ni prvič in nkakor ne zadnjič.

V nadaljevanju pa so na prvi pogled manj viden spremembe jasno zapisane, od nove zasnove, asistenčnih sistemov, do motorjev ki so sice že dolgo znani, a ne v berlingu.

Pišete o leafu. O tem sva na tem forumu že debatirala. Nissan je leafa postavil na znano osnovo, jo sicer priredil, in je medtem bolj temeljito posegel v druge spremembe kot citroen z berlingom. To je vidno na vsakem koraku, citroen pa se kot kaže ni želel oddaljiti od preizkušenega recepta.

Še o corsi. Moj članek jasno govori o sorodnosti novega s starimi modeli. avto.finance.si/8814...ev-na-leto
Enako velja za passat.

Lep podrav, Miloš Milač

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2697911

Strani: 1

drugmirko sporočil: 1.301
[Avto] Tema: Po desetih letih: novi ali le osveženi berlingo?
[#2697921] 16.02.18 01:43 · odgovor na: milos9 (#2697911)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: drugmirko 16.02.2018 01:44
g. Milač, hvala za prijazen odgovor.

z veseljem preberem vaše članke, se iz njih kdaj kaj naučim, predvsem pa zvem kaj o stvareh, katerih najbrž nikoli ne bom imel priložnosti izkusit "iz prve roke". razumem tudi, da se kdaj kaj napiše kot provokacija, čeprav se v konkretnem primeru ne strinjam z razlogi, ki ste jih navedli zanjo ... imam namreč neko čudno lastnost, da "oblike stvari" ne gledam skozi "oblikovni detajl", temveč jo gledam prek "telesnih razmerij". zaradi tega kljub podobnosti bočnih detajlov v teh dveh Berlingih pač vidim dva različna avtomobila, saj imata kljub emakim dimenzijam, popolnoma drugačne telesne proporce... hauba novega je krajša in višja, streha bolj ravna, drugačni so izrezi vrat, razmerje med ostekljenim delom in "telesom" avtomobila je popolnoma drugačno... in če smo čisto iskreni, tudi podobnost oken, ki je vas navedla na razmišljanje o "le osvežitvi", je bolj stvar "dizajnerske karakteristike" okenskih izrezov lastnih Berlingu kot modelu (neke vrste Berlingov "hofmajster kink" :P), kot pa "enakosti", oz. "prenovi" prejšnjega... sicer pa slika pove več kot 1000 besed:

i64.tinypic.com/17snew.jpg

žal je trenutno težko najt dve fotki posneti s približno enake razdalje, vendar mislim, da se vseeno vidi to, o čemer "klobasam" zgoraj... kaj čmo, moji možgani namesto detajlov pač opazijo take stvari.

bi pa v izogib prihodnjim "nesporazumom" rad skrenil pozornost še na "terminologijo", za katero sem sicer prepričan, da je jasna vam, kot tudi veliki večini vaših rednih bralcev... pa se njen dejanski pomen v "pesniški svobodi" avtorjev člankov ali "forumskih debatah" pod njimi zelo rado "zameša"....
avtomobili so narejeni na "platformah"! te so bile še do nedavnega lastne praktično vsakemu velikostnemu segmentu, zadnjih par let pa postajajo vse bolj modularne zato, da na njih (s čim manj stroški) naredijo čim več modelov različnih tipov in različnih segmentov. torej, platforma služi kot osnova za "n" različnih modelov iste ali celo različnih znamk.... in zgleda takole (kolesa, motor in sedeži na sliki so že "dodatek"):

images.thetruthabout...01/jpg.jpg

tale konkretna je točno ta, na kateri je narejen novi Berlingo... in C4 Picasso in Peugeot 308 in 3008 in 5008... vendar ne tudi sedanji Berlingo!

iz nje, ali bolje, na njej, naredijo posamezen "model". kar v najbolj grobi osnovi zgleda takole:

www.thorney.ms/cms/t...ashell.JPG

na to pa potem "nataknejo" kompletno mehaniko, vrata, odbijače, luči, masko, notranjost, "kromaste lajšte" in preostali "lišp", ki ga potem razumemo kot "ta in ta model avta"! in dokler se tole "ogrodje" iz zadnjega linka ne spremeni do te mere, da je kljub eventuelni podobnost "vse drugače", se po moje ne more govorit o "novem" modelu ampak le o bolj ali manj obsežni prenovi! ne glede na to, koliko so jim spremenili obliko luči, odbijačev, maske ali "faldov na plehu"!
in po slikah sodeč na zgoraj omenjenih Corsi, Leafu in Passatu tega niso spreminjali ... so pa na tem Berlingu! celo do popolnoma drugačne platforme!

tako. zdej bom nehal in še enkrat se opravičujem za tole "morjenje" ampak... upam, da zdaj bolje razumete zakaj včasih v kometarjih "davim(o)" okrog teh stvari ali zakaj imam(o) kdaj občutek, da gre v zapisanem za "PR"...

Strani: 1