14 min
Gen-I v novo izdajo zelenih obveznic: kakšni pa so njegovi finančni načrti
30 min
Mercedes s prenovo razreda G še izboljšal in olajšal terensko vožnjo
44 min
Odstopil šef T-2 1
57 min
Tako se dela posel v kmetijstvu (PRO)
1 ura
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
1 ura
Odškodninska odgovornost bank pri kibernetskih napadih in drugih neodobrenih plačilih
3 ure
Rusi Sloveniji napovedujejo kibernetsko vojno. Kako zaščititi vaše podjetje 3
3 ure
Nočete kupiti bitcoina? Morda vas prepričajo kriptodelnice 1
4 ure
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (Oglas)
4 ure
Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi
4 ure
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
5 ur
Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo
5 ur
Quercus: S popolnim vinom za žar lahko v nagradni igri osvojite – žar! (Oglas)
5 ur
Vino tedna: Gevrey-chambertin 1er cru 2019, Joseph Drouhin
5 ur
Vinska klet Metlika ima novo blagovno znamko Jurius
7 ur
(Intervju) Saška Rihtaršič, Danfoss: Vsa Evropa bi se lahko ogrevala z odpadno toploto iz industrije 2
10 ur
Škrabec, Petrič in Južna spet slavijo 1
10 ur
Chris Barton, britanski komisar za trgovino: Uporabite nas. Smo odlična odskočna deska do največjih trgov
16 ur
BMW v najdaljšem slovenskem predoru razkril kupejevskega X2 in največjega minija
17 ur
Električni avtobusi, vodikova centrala in polnilnice v Kranju 7

Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Po desetih letih: novi ali le osveženi berlingo?

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

milos9 sporočil: 1.044
[Avto] Tema: Po desetih letih: novi ali le osveženi berlingo?
[#2697911] 15.02.18 23:07 · odgovor na: drugmirko (#2697893)
Odgovori   +    1
Pozdravljen Drugmirko,

Vidim, da si naslov, tudi vsebino precej jemljete k srcu, pišete pa korektno, zato sem vam dolžan podrobnejši odgovor.

Najprej na splošno. Avtoindustrija zadnja leta, morda že celo desetletje in nekaj več, izbira nove poti pri osveževanju modelov, ki seveda niso takoj vidne in prepoznavne. Vsekakor pa so vedno bolj pogosti kompromisi.
Res je, da avtomobile pogosto prenovijo predvsem na zunaj, osnovo pa pustijo nedotaknjeno ali jo le priredijo nekaj večjim meram in drugim spremembam. Te spremembe so lahko kar velike, VW denimo omogočajo gradnjo treh velikosti vozil na eni osnovi MQB. To daj pojmu stara ali skupna osnova predznak relativnosti.

A to vsekakor ni edini način menjave modela. Pri znamkah, kjer oblikovne smernice narekujejo skromnejše spremembe, pa je vtis drugačen. Primer je BMW in še kakšna znamka, ki v zasnovo posega koreniteje, a tega pri obliki ni videti.

Citröen je z berlingom ubral drugo pot. Ne moremo zanikati, da novi model prinaša vtis prenove. Enaka je, razen prednjega stekla, njegova bočna silhueta, skorajda enak je zadek, prednji del prinaša le nov hišni slog, ki bi ga znamka lahko uvedla tudi pri prenovi.

Članek sem zato začel z vprašanjem, ki se navezuje na skromno oblikovno spremembo. Je nekakšna provokacija, ki dobi svoj epilog v jedru članka. Ni prvič in nkakor ne zadnjič.

V nadaljevanju pa so na prvi pogled manj viden spremembe jasno zapisane, od nove zasnove, asistenčnih sistemov, do motorjev ki so sice že dolgo znani, a ne v berlingu.

Pišete o leafu. O tem sva na tem forumu že debatirala. Nissan je leafa postavil na znano osnovo, jo sicer priredil, in je medtem bolj temeljito posegel v druge spremembe kot citroen z berlingom. To je vidno na vsakem koraku, citroen pa se kot kaže ni želel oddaljiti od preizkušenega recepta.

Še o corsi. Moj članek jasno govori o sorodnosti novega s starimi modeli. avto.finance.si/8814...ev-na-leto
Enako velja za passat.

Lep podrav, Miloš Milač