18 min
Prevoznika Emirates in Flydubai po poplavah vzpostavljata normalne povezave
1 ura
Cene v hrvaškem turizmu bodo za pet do deset odstotkov višje kot lani
2 uri
Za sofinanciranje raziskav v podporo kmetijski politiki pet milijonov evrov
4 ure
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
5 ur
Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
5 ur
Koliko odpravnine sta lani prejela predsednika uprave Petrola in Luke Koper
6 ur
V prvih dveh mesecih za tri odstotke več prihodkov od tujih turistov kot v enakem obdobju lani
7 ur
Kitajski Chery bo avtomobile izdeloval na pogorišču Nissanove tovarne v Barceloni
8 ur
Dnevnik: za Fotono bi lahko iztržili milijardo evrov
9 ur
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 3
20 ur
Najbolj brani članki danes
20 ur
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander 1
21 ur
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
22 ur
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 8
23 ur
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 5
23 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
23 ur
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
24 ur
Ko se upokoji vodja gradnje
1 dan
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
1 dan
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov

Strani: 1

Nikec3 sporočil: 1.203
[#2693680] 19.01.18 12:10
Odgovori   +    2
"Kaj vse bo električno"

Vse razen raket.
bambino sporočil: 1.028
[#2693687] 19.01.18 12:56 · odgovor na: Nikec3 (#2693680)
Odgovori   +    4
Tudi za raketo je predstavitev zagotov že v izdelavi :)
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2693700] 19.01.18 13:36
Odgovori   +    4
He, he, dober naslov! Norvežani hočejo... Je pa letalo zelo primerna aplikacija za električni pogon, ker je tam teža pogonskega sklopa precej nepomembna, režim delovanja pogonskega sklopa je pa zelo dinamičen. Samo aerodinamiki morajo rešiti dva manjša tehnična problema: (1) kako zračni upor letala zmanjšati za en velikostni red in (2) kako dinamični vzgon krila povečati za en velikostni red.
Nikec3 sporočil: 1.203
[#2693703] 19.01.18 13:40 · odgovor na: anon-116402 (#2693700)
Odgovori   +    0
Ali pač počakamo dovolj časa, da bodo baterije s svojim povprečnim 7% povečanjem energijske gostote na leto, dovolj dobre.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2693710] 19.01.18 14:10 · odgovor na: Nikec3 (#2693703)
Odgovori   +    0
[Nikec3]
Ali pač počakamo dovolj časa, da bodo baterije s svojim povprečnim 7% povečanjem energijske gostote na leto, dovolj dobre.
Izgleda da verjameš, da je kapaciteta baterij fizikalno neomejena. Mogoče so ti pa znani elektroni z več kot enim osnovnim nabojem?
kzupanc sporočil: 10.519
[#2693714] 19.01.18 14:26 · odgovor na: anon-178149 (#2693710)
Odgovori   +    1
[MarijanMacek]
> [Nikec3]
> Ali pač počakamo dovolj časa, da bodo baterije s svojim povprečnim 7% povečanjem energijske gostote na leto, dovolj dobre.

Izgleda da verjameš, da je kapaciteta baterij fizikalno neomejena. Mogoče so ti pa znani elektroni z več kot enim osnovnim nabojem?
bitroni mogoče? :)
Nikec3 sporočil: 1.203
[#2693715] 19.01.18 14:35 · odgovor na: anon-178149 (#2693710)
Odgovori   +    0
Nič ne kaže, da bi se razvoj tehnologije baterij ustavil. Sploh pa ne sedaj, ko se za raziskave namenja vedno več in več denarja.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2693768] 19.01.18 18:37 · odgovor na: Nikec3 (#2693715)
Odgovori   +    0
[Nikec3]
Nič ne kaže, da bi se razvoj tehnologije baterij ustavil. Sploh pa ne sedaj, ko se za raziskave namenja vedno več in več denarja.
Ravno ni videti, lahko pa verjameš. vendar če se kapaciteta baterij ne bo povečala za velikostni razred, nimajo v komercialnih letalih kakšne bodočnosti. je že razlog, da so resne firme obupale.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2693780] 19.01.18 22:18 · odgovor na: anon-178149 (#2693768)
Odgovori   +    0
[MarijanMacek]
> [Nikec3]
> Nič ne kaže, da bi se razvoj tehnologije baterij ustavil. Sploh pa ne sedaj, ko se za raziskave namenja vedno več in več denarja.

Ravno ni videti, lahko pa verjameš. vendar če se kapaciteta baterij ne bo povečala za velikostni razred, nimajo v komercialnih letalih kakšne bodočnosti. je že razlog, da so resne firme obupale.
Točno tako! Energijska gostota kerozina je 12kWh/kg, najboljše baterije pa mogoče dosežejo 400Wh/kg. Pa recimo, da je še električni pogon trikrat učinkovitejši, pa smo na faktorju 10. Pa še to je zelo dobrohotna ocena. Prostora za večanje deleža teže za "gorivo" pa pri letalih ni, ker že sedaj gorivo marsikdaj dosega blizu polovice celotne vzletne teže.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2693807] 20.01.18 08:16
Odgovori   +    0
vsi ki sanjajo o komercialnih električnih letalih. najprej, omejena bodo na majhna letala. primerljiva recimo z ATR72, ki pelje 70 potnikov s hitrostjo okoli 500 km/h. pri tem pokurijo 810 l/h goriva, aviation.stackexchan...rop-vs-jet oziroma 608 kg/h (gostota 0,75). Pri 1/3 izkoristku pokurijo v eni uri efektivno 2430 kWh energije, kar pomeni težo baterij okoli 6000 kg pri doseženi visoki gostoti 400Wh/kg. letalo za 1,5 ure dolg polet mora imeti še rezervo, recimo vsaj za 172 ure. Potemtakem potrebuje 12 ton baterij, pri čemer nismo upoštevali, da je vzlet in dvigovanje energijsko mnogo bolj potarteno kot križarjenje na optimalni višini.
Torej letalo bo vozilo 12 ton baterij, pri čemer je največja masa 23 ton, prazno pa tehta 13 ton. Očevidno se račun ne izide., en.wikipedia.org/wiki/ATR_72

Strani: 1