Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

kzupanc sporočil: 8.152
[premza]
V enem litru bencina je 34MJ energije.
Ko ga zažgemo dobimo 2300g CO2.

Za dvignit eno tono 100m visoko rabimo 1MJ energije.
Za pospešit eno tono do 160km/h pa tudi 1MJ energije.

Čakam direktivo, ki bo predpisala da lahko oboje oddelamo s 15% manj energije.
Marsikje ne rabimo 160km/h, ampak zadostuje 100, 60 ali celo 40 km/h. Pri zaviranju in spuščanju lahko dobimo nazaj teoretično toliko energije kot smo jo prej vložili. Seveda je vedno precej izgubimo, ampak...Teoretično rabimo pri premikanju oseb in tovora energijo samo za premagovanje uporov (zrak, kotalni upor, itd.). Največja izguba je seveda pri sami pretvorbi iz kemične v mehansko energijo.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2682978

Strani: 1

premza sporočil: 1.899
[kzupanc]
> [premza]
> V enem litru bencina je 34MJ energije.
> Ko ga zažgemo dobimo 2300g CO2.
>
> Za dvignit eno tono 100m visoko rabimo 1MJ energije.
> Za pospešit eno tono do 160km/h pa tudi 1MJ energije.
>
> Čakam direktivo, ki bo predpisala da lahko oboje oddelamo s 15% manj energije.

Marsikje ne rabimo 160km/h, ampak zadostuje 100, 60 ali celo 40 km/h. Pri zaviranju in spuščanju lahko dobimo nazaj teoretično toliko energije kot smo jo prej vložili. Seveda je vedno precej izgubimo, ampak...Teoretično rabimo pri premikanju oseb in tovora energijo samo za premagovanje uporov (zrak, kotalni upor, itd.). Največja izguba je seveda pri sami pretvorbi iz kemične v mehansko energijo.
Se z vsem strinjam. Hotel sem povedati da so omejitve čisto fizikalne. Energije zaviranja se pri "neelektričnem" avtu praktično ne da izkoriščati, tako da za vsak hrib, za vsako pospeševanje in za vsako premagovanje upora kuriš gorivo, ki zgori v CO2.

Edino kar lahko storiš je, da povečaš izkoristek motorja.
To pa, kot je pokazala praksa, drastično poveča izpuste plinov, ki pa so res strupeni.

Strani: 1