Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

Rokc5 sporočil: 2.857
Zadnja sprememba: Rokc5 13.01.2017 21:51
Res škoda Cimosa. Dejansko so bili eden redkih slovenskih Tier-1 dobaviteljev avtomoilski industriji. Pridobili so si veliko zaupanja s strani kupcev celo v meri, da niso bili tipični lohn-arbeit izvajalci ampak so imeli velik rezvojene inpute v proces razvoja izdelka.
Pokopala jih je po mojem kombinacija politične preračunljivosti ter čisto poslovneg aprehitrega širjenja. Poglejte poslovna poročila na spletni strani in kako hitro so rasli. Mnoično kupovanje obratov z vprašljivo donosnostjo ter prevelika diverzifikacija proizvodov. Hkrati pa so bili lastniki državne in para-državne inštitucije - poglejte si delničarsko strukturo firme še pred letom 2008 - ki je tolerirala razne mahinacije ter finančno ekspanzijo, ki jo je vodilo vodstvo.
Cimos je imel dejansko trdne tehnološke in razvojne deleže - kar sem ghovoril z ljudmi je imel kar nekaj res top razvojnega kadra. Ampak pokopal jih je menedžment ter na koncu prevelika sprega s politiko - predvsem z domačimi bankami, obvladovanimi od politike.

Politika je tudi nato z mešetarjenjem dosegla, da Cimosa ni kupila Faurecia. Tisti, ki poznate avtomobilsko indutrijo veste da gre za pomembnega svetovnega dobativelja - tako kot Bosch ali pa Mahle, ki je kupil šempetrsko Letriko. Sedaj je kar je.

Cimos je lahko tudi zgodba za ostala slovenska podjetja. Nauk: ne pečajte se z post-tranzicijskimi bančno-političnimi strukturami. Zavarujte vaše rastoče podjetje tako, da se izogibate teh igric in ste samostojni ali pa ga prodate tujemu lastniku, ki ga bo še naprej razvijal po isti poti (in bo lahko neodvisen zaradi lastnih finančnih rezerv).

In kot ste rekli: Obala je volila kot pač je volila. In izgubila večji del svojih firm. Bodisi z domačim, bodisi od drugod prepeljanim vodstvom, toda politiko pajdašenja so podpirali ljudje in se ji nikoli niso odpovedali. Žal mi je za njihovo trpljenje a zdaj je kar je.