Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek (mnenje) Samo teslo kupi teslo!?
Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...
[bc123a]hvala vsem trem za odgovore. Jaz imam avtomobile nadvse rad :-)
> [premza]
> Tak dizel lahko dela ves čas pri optimalnih vrtljajih in optimalni obremenitvi... večji izkoristek, manj škodljivih izpustov...
Tako je. V avtih imamo radi mocne motorje zaradi pospeskov,rabimo jih pa morda 1% casa. Ze dolgo je tako, zato imajo oz so imeli mocni avti elektronsko blokado hitrosti.
Na racun tega mocni motorji vecino casa delujejo v neoptimalnem rezimu.
Zato je edina smiselna varianta imeti recimo 120 KW elektromotor, in bencinski motor ki samo polni akumulator. Ker 120 KW bos res rabil samo nekaj sekund. Pri taksni tehnologiji bi zneslo celo s svincenimi baterijami, ce ne bi hotel imeti avtonomije nekaj 10 km samo na elektriko.
Če prav razumem - prednost električnega motorja je, da ga brez menjalnikov lahko pripneš direktno na pogon, in zagotavlja (približno) isto moč pri vseh vtljajih, in zato ne potrebuješ menjalnika?
Ta motor pa dobiva elektriko od dizelskega generatorja, ki se več ali manj enakomerno vrti, in je zato najbrž tudi bolj dolgoročno vzdržljiv itd.?
Vmes imamo še baterijo, ki služi za hranjenje ob morebitnih kratkih vožnjah, tako da takrat sploh ne bi vžigali generatorja?
Koliko to poveča težo vozila, so kaki prototipi, in kako to da ni splošno razširjeno?
Neposredni odgovori na sporočilo št. 2577122
Strani: 1
[NemirniTujec]Tako. S tem da ze s preprostim trikom v dizajnu elektromotorja lahko dosezes velikanski razpon obmocij delovanja. Ta trik recimo uporabljajo dieselsko elektricne lokomotive, ki zacnejo vleko tezkega vlaka v vezavi navitij motorja, ki ima teoreticno neskoncen navor (ob teoreticno nicelnem pomiku), ko dosezejo neko majhno hitrost, pa preklopijo navitja motorja v rezim, ki zagotavlja veliko hitrost. Popolnoma mehansko.
Če prav razumem - prednost električnega motorja je, da ga brez menjalnikov lahko pripneš direktno na pogon, in zagotavlja (približno) isto moč pri vseh vtljajih, in zato ne potrebuješ menjalnika?
V zadnjem desetletju pa je ravno zarade elektroavtov naredil elektromotor se velikanski napredek, z mikroprocesorskim krmiljenjem imas se cel kup drugih moznosti, skratka elektromotor je totalno fleksibilna zverina.
Vmes imamo še baterijo, ki služi za hranjenje ob morebitnih kratkih vožnjah, tako da takrat sploh ne bi vžigali generatorja?Tako, s tem da recimo tudi omogoci da 120 KW elektromotor razvije 120 KW tudi ce ima samo 60KW bencinar za pogon generatorja.
odpade menjalnik, doda se generator in elektromotor. Nekdaj je bilanca ziher bila minus, sedaj pa v dobi neodimium magnetov pa je po moje teza taksne kombinacije manjsa.
Koliko to poveča težo vozila, so kaki prototipi, in kako to da ni splošno razširjeno?
Zakaj ne ... ne vem, morda odpor do tega da stojis pred semaforjem in dizelski motor lepo deluje z 2000 obrati ter fila baterije? :)
Strani: 1