Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek (mnenje) Samo teslo kupi teslo!?

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

jurijjurij sporočil: 4.944
[Avto] Tema: Samo teslo kupi teslo!?
[#2577107] 24.01.16 20:23
Odgovori   +    16
čas vnosa: 24.01.16 19:49
Če dobro pomislite na frustracijo, ko se izprazni smartphone, kakšna je šele njena intenzivnost, ko avtu zmanjka elektrike!
Navdušenje blogerke Katje je (bilo) res veliko. A je res tudi upravičeno? Naprej cena avtomobila: ko se pogovarjamo o ceni 80000 do 120000 ojrotov, pomeni da ima lastnik dovolj penezof tudi za dodaten (drugi) avto. Kaj pa baterije, koliko km zdrži Tesla S piše v reklamnih pamfletih. Ok, sedaj pa se podajmo v svet elektrike in polnjenja baterij. Pri Tesli S ponujajo pet vrst litij ionskih baterij z različnimi kapacitetami: 40, 60, 70, 85 or 90 kWh. Za 85kWh baterijo trdijo (se hvalijo!) da naredi več kot 400km. No ja, morda ko je nova in sveža, z leti pa??? Zamenjava baterija pa zagotovo stane celo premoženje (nekaj deset tisoč ojrotov = solien nov bencinar ali dizlaš).

Kaj pa priključna moč potrebna za polnjenje? Normalno (počasno) polnjenje zahteva 11kW enofazni priključek in vsaj 40A varovalko (230V x 40A = 9200 W) ali 3 fazni priključek 3 x 16A (3 x 230 x 16 = 11040 W). Enofazni stanovanjski priključek v blokih ima običajno obračunano priključno moč 7kW in 35A varovalko. Samostojne hiše s trifaznim priključkom pa imajo priključke 3 x 20A ali pa 3 x 25A. Torej tudi počasno polnjenje doma zahteva poseben samostojen priključek. Opcijski "Twin charger" pa papca moč celih 22kW. In ključni podatek je, da hitri superduper polnilec zahteva priključno moč okoli 120kW (*)!!! Torej, vidimo da zahteve za polnjenje tega električnega "panterja" niso od muh.

Skočimo za hip še v prihodnost in opišimo hipotetično situacijo na tankšteli. Vozimo po avtocesti in z grozo ugotovimo, da nam zmanjkuje elektrike. Zapeljemo na črpalko, ki ima poleg bencinskih črpalk še 4 električne priključke, ki zmorejo hitro polnjenje (hitro polnjenje traja od 30 do 60 minut). In glej ga zlomka, pred vtičnicami se gnete 20 elektrike "lačnih" Tesel. Ne potrebujemo superuper matematično znanje da izračunamo, da bomo na "tankanje elektrike" čakal vsaj 5 x 30 = 150 minut. Za konec ocenimo še priključno moč take tankštele, ki bi morala biti vsaj 4 x 120 = 480kW. Ufffff, skoraj toliko kot manjša tovarna.

(*) en.wikipedia.org/wik...la_Model_S

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2577107

Strani: 1

GV-3786 sporočil: 234
[Avto] Tema: Samo teslo kupi teslo!?
[#2577248] 25.01.16 10:42 · odgovor na: jurijjurij (#2577107)
Odgovori   +    2
Kar se podatkov o električni moči tiče nimam pripomb! Potrebno pa se je zavedati, da z EV ne voziš na način, da greš na pumpo se nafila do roba in se vozi dokler ne posveti oranžna lučka! EV polneš cca 95% doma preko naoči, ko imaš čas, da se napolne tistih nekaj kWh, ki si jih porabl na običajni dnevni poti (sližba kakšen opravek skupaj do 60km) in to je recimo 10kWh oziroma 5 ur na easy s 10A na navadnem štekarju. Ko potuješ občasno na večje razdalje pa ga priključiš na hitre polnilnice ob cestah.
Poslovna politika Tesle je da v kolikor so mesta pogosto zasedena ali da bi nastajala vrsta, TAKOJ razširi! Lokacijo ima, potrebuje samo soglasje ditributeja in mogoče kakšen upgrade zadnjega transformatorja, ker gre zadeva v MW področje, potem pride šleper zloži škatle dol malo betončka nekaj kablov in voila.

Strani: 1