3 min
Šola borze, 11. del: Tehnična analiza delnice (2)
11 min
Sum dogovarjanja o cenah, AVK preiskal štiri dobavitelje računalnikov
13 min
Marec je v EU zaznamoval precejšnji upad prodaje e-avtov
21 min
Večer: ministrstvo zahteva prestavitev novega sistema omrežnin za dve leti. Agencija: o tem ne razmišljamo 1
34 min
Bundesbank: gospodarske razmere v Nemčiji nekoliko boljše, a hkrati zelo negotove
40 min
Sprejet zakon, kaj morajo zdravniki delati med stavko, Fides že napovedal ustavno presojo
55 min
Pomembna nova zmaga podjetniških izbrisancev na ustavnem sodišču 1
1 ura
Fiskalni svet ima več pripomb na proračune za obdobje 2024 in 2027
2 uri
Slovenski Siemens prejemnik nagrade feniks za najboljši projekt poslovnega svetovanja
2 uri
Hrvaški velikan z avtodeli je na zadnjem pohodu prevzel tudi slovenski del Stahlgruberja
2 uri
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
2 uri
Zakaj je Tito prejel italijansko državno odlikovanje in kaj imata s tem vprašanje meje in gospodarstvo
2 uri
Delež eko kmetij večji. Kakšni so drugi kazalniki zelene rasti?
2 uri
Kako smo razglasili ESG-prvaka 2024 in zakaj so udeleženci (tudi nam) tako ploskali
3 ure
Guverner Vasle za Bloomberg: Junijski rez izgleda verjeten, tudi nadaljni, če se uresničijo gospodarske napovedi v praksi
3 ure
Pomoč ali past na cesti? Na to pri avtovlekah pazite, da ne boste plačali preveč
4 ure
Apple bo morda pričel s proizvodnjo iPhonov v Indoneziji
4 ure
Terme Olimia sredi več kot 60-milijonskih naložb
5 ur
Kaj preostane kmetiji, ki zamuja z odplačevanjem posojila
5 ur
Ste pozabili uveljavljati olajšavo za otroke? Še imate čas, večina do 29. aprila

Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek (mnenje) Samo teslo kupi teslo!?

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

jurijjurij sporočil: 4.944
[Avto] Tema: Samo teslo kupi teslo!?
[#2577107] 24.01.16 20:23
Odgovori   +    16
čas vnosa: 24.01.16 19:49
Če dobro pomislite na frustracijo, ko se izprazni smartphone, kakšna je šele njena intenzivnost, ko avtu zmanjka elektrike!
Navdušenje blogerke Katje je (bilo) res veliko. A je res tudi upravičeno? Naprej cena avtomobila: ko se pogovarjamo o ceni 80000 do 120000 ojrotov, pomeni da ima lastnik dovolj penezof tudi za dodaten (drugi) avto. Kaj pa baterije, koliko km zdrži Tesla S piše v reklamnih pamfletih. Ok, sedaj pa se podajmo v svet elektrike in polnjenja baterij. Pri Tesli S ponujajo pet vrst litij ionskih baterij z različnimi kapacitetami: 40, 60, 70, 85 or 90 kWh. Za 85kWh baterijo trdijo (se hvalijo!) da naredi več kot 400km. No ja, morda ko je nova in sveža, z leti pa??? Zamenjava baterija pa zagotovo stane celo premoženje (nekaj deset tisoč ojrotov = solien nov bencinar ali dizlaš).

Kaj pa priključna moč potrebna za polnjenje? Normalno (počasno) polnjenje zahteva 11kW enofazni priključek in vsaj 40A varovalko (230V x 40A = 9200 W) ali 3 fazni priključek 3 x 16A (3 x 230 x 16 = 11040 W). Enofazni stanovanjski priključek v blokih ima običajno obračunano priključno moč 7kW in 35A varovalko. Samostojne hiše s trifaznim priključkom pa imajo priključke 3 x 20A ali pa 3 x 25A. Torej tudi počasno polnjenje doma zahteva poseben samostojen priključek. Opcijski "Twin charger" pa papca moč celih 22kW. In ključni podatek je, da hitri superduper polnilec zahteva priključno moč okoli 120kW (*)!!! Torej, vidimo da zahteve za polnjenje tega električnega "panterja" niso od muh.

Skočimo za hip še v prihodnost in opišimo hipotetično situacijo na tankšteli. Vozimo po avtocesti in z grozo ugotovimo, da nam zmanjkuje elektrike. Zapeljemo na črpalko, ki ima poleg bencinskih črpalk še 4 električne priključke, ki zmorejo hitro polnjenje (hitro polnjenje traja od 30 do 60 minut). In glej ga zlomka, pred vtičnicami se gnete 20 elektrike "lačnih" Tesel. Ne potrebujemo superuper matematično znanje da izračunamo, da bomo na "tankanje elektrike" čakal vsaj 5 x 30 = 150 minut. Za konec ocenimo še priključno moč take tankštele, ki bi morala biti vsaj 4 x 120 = 480kW. Ufffff, skoraj toliko kot manjša tovarna.

(*) en.wikipedia.org/wik...la_Model_S