45 min
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 4
1 ura
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 2
1 ura
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
1 ura
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
2 uri
Ko se upokoji vodja gradnje
3 ure
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
3 ure
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov
4 ure
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
4 ure
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
4 ure
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2
4 ure
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
5 ur
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno
5 ur
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 10
6 ur
Renault in CMA CMG z dodatnimi milijoni za projekt lahkega električnega dostavnika
6 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
6 ur
Z brniškega letališča lani za skoraj tretjino več potnikov kot leto prej
7 ur
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
7 ur
Cene industrijskih proizvodov mesečno malenkost gor, na letni ravni navzdol
7 ur
Kakšna bo slovenska zgodba najbolj razkošne škode
8 ur
Policija danes poostreno nadzira prekoračitve hitrosti

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

dz1975 sporočil: 2.264
A energija za EV vozila se pa pridobiva iz elta, ali kaj? Vse resne raziskave jasno kažejo, da je dejanski ogljični odpis EV vozil precej blizu bencinsko gnanim sorodnikom. Upošteva se proizvodnja elektrike v elektrarnah (kar je največja variabilai, odvisno kaj je primarni vir energije), izgube v omrežju, izgube pri polnjenju baterije (cca 10-15% gre v toploto), praznenje baterij ko avto miruje ter proizvodnja samih baterij.

Dejanski ogljični odtis Telse S v ZDA je npr. med 175 g/km do 210 g/km, odvisno od tega koliko izgub v mirovanju se prizna. Če vzamemo sredino, je to 192 g/km, kar ni ravno zanemarljivo. To so optimistične številke, ki temeljijo na izračunih privržencev EV. Njihov nasprotniki imajo kalkulacijo, ki pokaže porabo ogljični odtis 300 do 330 g/km.

Za primejravo: Mercedes S500 4matic ima deklariran CO izpust 225–211, kar je seveda BS, realno je verjetno okoli 300 g/km. oziroma v realnosti kakih 30% več kot Tesla.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2556015

Strani: 1

GV-3786 sporočil: 234
Odvisno od tega kakšno elektriko uporablja država (kakšen % je premogovne elektrike, plinske jedrske, hidro, vetrne,...). V EU so si države zelo zelo različne od skandinavcev kjer imajo veliko hidro energije do Poljakov, ki so večinoma na premogu, do Francozov, kjer prevladuje jederska. Slovenija je dolgoletno bolj na 1/3 premoga, 1/3 jedrske in 1/3 hidro. Zadnjih nekaj let je poskočila hidro in jedrska tako da je recimo zaradi vodnatega leta 2014 prišla hidro proti 40% in zaradi tega termo krepko proti 20%.
Videl sem kalkulacije kjer so predstavili da če bi povprečen Slo avto vozil samo na elektriko iz TEŠ da bi imel izpust cca 5% manjši. Če pa vzameš mešanico pa trikrat manjši izpust.
Potrebno je vedeti, da tudi pri proizvodnji bencija iz nafte in njegovem transportu nastajajo precejšni izpusti na liter goriva in v številkah proizvajlcev niso vključeni, ker bi dramatično povečali številke.
anon-71539 sporočil: 420
Če bi električna vozila vso energijo za vožnjo dobila iz termo elektrarne, potem je električno vozilo ca. 10% bolj učinkovito in posledično manj onesnažuje okolje za toliko. To je seveda neko povprečje, odvisno je od več parametrov.

Nihče pa ne upošteva, da:
- je potrebno tudi gorivo za ICE vozila pripeljati v Evropo. Ocena je, da za vsak liter goriva, gredo 3 litri za črpanje, prevoz in rafinerijo. Torej tvoj Mercedes dejansko naredi 4x toliko izpusta.
- e-vozila lahko uporabijo energijo iz čistih virov, ki ne izpuščajo CO2. Prej kot bomo nadgradili proizvodnjo, boljše bo. Nihče tudi ne pomisli, da so EV odličen hranilnik energije in vsa moderna EV podpirajo V2G (vehicle to grid) tehnologijo. Avto ponavadi stoji 23 ur/dan in če postane del omrežja, potrebujemo 20% manjšo proizvodno kapaciteto, ker se špice pokrijejo iz akumulacije.
- ne gre samo za izkoristke, ampak energetsko neodvisnost celotne države. Uvozimo za ca. 2 mlrd EUR letno naftnih derivatov. Če uspemo to proizvesti sami v jedrskih ali sončnih elektrarnah, imamo 2 mlrd EUR, ki jih lahko namenimo za druge namene.

Strani: 1