Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Z avtomatiko v Peugeotih po sledeh razbijalcev mitov

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-20668 sporočil: 3.976
[Avto] Tema: Z avtomatiko v Peugeotih po sledeh razbijalcev mitov
[#2555389] 11.10.15 18:23 · odgovor na: 0219Gr9 (#2555383)
Odgovori   +    1
[0219Gr9]
Menjalnik z dvojno sklopko je še zmeraj ROBOTIZIRAN ROČNI MENJALNIK. Še boljši/hitrejši (in kompleksnejši) bi imel tri sklopke: eno pripravljeno za prestavljanje navzgor in drugo pripravljeno za navzdol.
In tak je recimo DSG iz VW/VAG.
Če parav razumem povedano v članku, pa ima Peugeot sedaj avtomatiko, ki je po zasnovi v bistvu taka kot klasični avtomatiki zadnjih desetletij, torej s pretvornikom navora.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2555389

Strani: 1

dz1975 sporočil: 2.264
....ki je s svojim mirnim delovanjem, neopaznim prestavljanjem ter mirnim delovanjem pri počasni vožnji (parkiranje) neprimerno boljša od DSG cukanja...
drugmirko sporočil: 1.301
Zadnja sprememba: drugmirko 12.10.2015 15:00
[matjazfinance]
> [0219Gr9]
> Menjalnik z dvojno sklopko je še zmeraj ROBOTIZIRAN ROČNI MENJALNIK. Še boljši/hitrejši (in kompleksnejši) bi imel tri sklopke: eno pripravljeno za prestavljanje navzgor in drugo pripravljeno za navzdol.

In tak je recimo DSG iz VW/VAG.
Če parav razumem povedano v članku, pa ima Peugeot sedaj avtomatiko, ki je po zasnovi v bistvu taka kot klasični avtomatiki zadnjih desetletij, torej s pretvornikom navora.

no... DSG sta v bistvu dva "ročna" menjalnika zvezana skupaj. s tem, da je eden od njiju z eno sklopko povezan s kolesi, drugi pa že "v naslednji (pričakovani =višji "brzini") a ločen od koles. zato DSG bliskovito prestavlja navzgor, navzdol pa malo počasneje... in če se ne motim ma Wagenov DSG dve sklopke.
pa v bistvu ni VAG-ov ampak je BorgWarnerjev ;)

pod "robotiziran" menjalnik pa se današnje dni razume čisto običajen "ročni" menjalnik, na katerega so -namesto mehanskih povezav in ročice v potniški kabini- nataknili "elektro-hidravlično črno škatlico", ki s svojimi programi izvaja tisto, kar običajno počne voznik... torej, stisne sklopko, zamenja prestavo in spusti sklopko.
tudi vožnjo z njimi spremljajo "hecni" občutki... kot da bi pod haubo "čepeli palčki", ki se v določenem trenutku odločijo, da bodo "prešaltali" in potem čutiš kako je eden od njih "stisnil kuplungo", drugi "prešaltal" in tisti prvi "spustil kuplungo"... :)). zato avtomobili z njimi med prestavljanjem "kinkajo" in "rulijo", saj mora v izogib temu voznik -tako, kot pri klasičnem ročnem menjalniku- med prestavljanjem popustit gas!
to je v "avtomatskem modu"... v "ročnem modu" pa zadeva zgleda tako: voznik stiste tisto "šaflico" ob volanu in palčki pod haube rečejo: ..."uu, uuu... un za volanom bi rad da prešaltamo... a boš ti al čem jaz?"

torej... največja slabost "robotiziranih" manualcev sta "počasnost" in "kinkanje" avtomobila zaradi nepopuščanja pedala za gas.... tega vsaj novinarji (ki v svojih zapisih najbolj "jamrajo" nad njimi) med testnimi vožnjami v veliki večini ne počnejo. saj je zato, da se "naučiš" (po posluhu ali po obratomeru) kdaj je treba popustit gas, pač potreben določen čas. ali pa sploh ne vejo, da je to pač potrebno.... ker na koncu koncev vendarle gre za ročni menjalnik.... če bi gas konstantno tiščal pri prestavljanju z navadnim manualcem, bi avto med prestavljanjem tudi "rulil, kinkal in cukal"... pa nekako dvomim, da bi se okrog tega kdo kej posebej čudil ali jamral ;).
največja prednost "robotiziranih" menjalnikov pa je ta, da so v primerjavi z dvosklopičnimi in avtomatskimi menjalniki neprimerljivo enostavnejši in zato preprostejši (čitaj, cenejši) tako "za naredit", za "kupit", kot za vzdrževanje... pa tudi lažji so... mislim, da je PSA-jev šest stopenjski "robotek" dvakrat lažji od primerljivega Aisinovega 6 stopenjskega avtomatika, ki ga najdemo v njigovih vozilih (45-50 kg vs. 90+ kg)...
poleg tega so za običajnega, da ne napišem glih "nezahtevnega" voznika (ki pa se mu vendarle ne ljubi "ukvarjat s prestavno ročico") čisto spodobna alternativa klasičnemu avtomatiku. še posebej ker so v tej zadnji "reviziji" imenovani ETG6, v primerjavi s prvo "sensodrive verzijo", tiste "palčke pod haubo" uspeli kar opazno "kultivirat". pa tudi pripravit do (že skoraj) spodobno hitrega dela... :))

Strani: 1