Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Slovenski trgovec Volkswagna: ''nekaj preplaha, a nobene škode''
Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...
[#2554333] 07.10.15 10:54 · odgovor na: (# 2554287)
[bc123a]Problem je pa v tem, da avto, ki ima tovarniških 90 kilovatov po povečanju moči na recimo 140 kilovatov, ta ne bo smel več na cesto, če ga bodo dobili. Tako sprogramiran avto je nevaren ne samo za voznika in potnike v takšnem vozilu, (seveda, če ga tuner ne bo preuredil tudi z ojačitvami in zamenjavo najmanj zavornega sistema, tak na hitro preurejen avto je nevaren tudi za druge udeležence v prometu, da svinjanja zraka sploh ne omenjamo.
> [alek14]
> > [spiderman]
> > Vprašanje je, ali lahko lastnik "umazanega" VW diesla zavrne "popravilo" programske opreme?
> > Kajti to bo pomenilo, ali manj moči, ali višjo porabo.
> > Aja, pa NOx-ov bo manj.
>
> Lahko zavrne, če je lastnik. Če pride po spremembi programske opreme do znižanja zmogljivosti (večje porabe) se ugotovi stvarna napaka in lahko zahtevate (ZVPOT):
>
> - da odpravi napako na blagu ali
> - vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
> - blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
> - vrne plačani znesek.
>
> Tule zgoraj se mi je zaboldalo... :)
Nemski chiptunerji porocajo, da se je po izbruhu afere zelo povecalo zanimanje po njihovih storitvah. Namrec, ko so ljudje ugotovili, da se da samo s stimanjem softverja tako mocno vplivati na razmerje onesnazenja/moci, in ko se je razvedelo, da je ta motor v 11 miljonih avtov, so ljudje dobili idejo, da bi si pac nastimali motorje po zeljah.
Catch, kot porocajo chiptunerji, je v tem, da vecina strank zeli, da jim ukinejo cisto vse okoljske omejitve :) V skladu s tem si kar mislim, da znajo VWjevi dizli v tem segmentu publike se vedno iti za med, dokler bodo chiptunerji uspesno lahko implementirali special mode za tehnicne preglede :)
Neposredni odgovori na sporočilo št. 2554333
Strani: 1
[#2554335] 07.10.15 10:58 · odgovor na: (# 2554333)
[vrac]Ja, ampak volkswagen je pokazal, da se z njegovimi avti da dejansko priti skozi teste IN goljufati pri voznji. Tako da chiptunerji bodo te ugotovitve gotovo s pridom uporabili, cela EU pa ne more v enem letu spremeniti metodologije testiranja na tehnicnih, s katerim bi tovrstne goljufije odkrivala. Prej je veljalo, da s tuningom zaides v probleme na tehnicnem, VW pa je elegantno pokazal, da je to resljiv problem.
Problem je pa v tem, da avto, ki ima tovarniških 90 kilovatov po povečanju moči na recimo 140 kilovatov, ta ne bo smel več na cesto, če ga bodo dobili. Tako sprogramiran avto je nevaren ne samo za voznika in potnike v takšnem vozilu, (seveda, če ga tuner ne bo preuredil tudi z ojačitvami in zamenjavo najmanj zavornega sistema, tak na hitro preurejen avto je nevaren tudi za druge udeležence v prometu, da svinjanja zraka sploh ne omenjamo.
For better or for worse.
[#2554397] 07.10.15 12:23 · odgovor na: (# 2554333)
[vrac]Do neke mere imaš v bistvu prav, v praksi pa ni tako, in sicer:
Problem je pa v tem, da avto, ki ima tovarniških 90 kilovatov po povečanju moči na recimo 140 kilovatov, ta ne bo smel več na cesto, če ga bodo dobili. Tako sprogramiran avto je nevaren ne samo za voznika in potnike v takšnem vozilu, (seveda, če ga tuner ne bo preuredil tudi z ojačitvami in zamenjavo najmanj zavornega sistema, tak na hitro preurejen avto je nevaren tudi za druge udeležence v prometu, da svinjanja zraka sploh ne omenjamo.
- 90kW->140kW je enormno povečanje (več kot 50%), praviloma se s chiptuningom moč poveča za max cca 20%
- posebej glede na prejšnjo alinejo, so strahovi glede prevelike moči pretirani; glavna fora chiptuninga ni v večjih hitrostih, temveč v boljši odzivnosti motorja, pa praviloma ljudje poročajo tudi o nižji porabi
- dobiti te praktično ne morejo, ker bi se to zaznalo le če bi na tehničnem pregledu avto 'dali na valjarje' in izmerili moč, česar pa se seveda na tehničnem ne dela (totalno preveč zamudno in drago); EDIT: tudi pri EPA testiranjih v ZDA so očitno merili samo emisije NOx, niso pa zraven spremljali tudi proizvedene moči motorja?
- tudi pri izpuhu se merijo izpusti CO (monoksid, tisti ta dejansko strupen), ne pa NOx (sicer bi bilo VWjevo goljufanje že zdavnaj odkrito), to se meri samo na par vzorčnih avtov v postopku certifikacije modela.
Strani: 1