Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-116402 sporočil: 4.340
[alek14]
> [usimoncic]
> > [dasdas]
> > > [usimoncic]
> > > > [tommaz]
> > > > Dober da še nisi bil v avijonu - aja tam ni androida.
> > >
> > > Saj ni treba vlačiti avionov v to zgodbo. Dovolj je razmislek o tem kdo ima ultimativno odločitev o zaviranju: voznik ali ABS kontroler.
> >
> > Voznik! ABS je v novih avtih vedno prisoten in voznik pač to mora upoštevati tako, kot je pred tem moral upoštevati, da če "zažlajfaš na polno" volan ne prime.
> > Nekateri smo se znali rešiti tudi v takem primeru. Z ABS je dosti laže.
> > Navaden avto je pač narejen za "navadne smrtnike"... Statistika velikih števil ne laže.
>
> Nisi razumel poante! Če ABS kontroler zaradi neke napake odloči, da bo popustil pritisk na zavore, bodo zavore popustile. Kaj voznik meni in dela, je nepomembno.

Zavore (in npr volan) so tako delikatna zadeva, da ta dva nista narejena po sistemu fly-by-wire, kot je npr. E-gas. Zavore in volan sta preko ustrezne stopalke in volanskega obroča DIREKTNO zvezana aktuatorji. Če odpove servo zavora ali volan lahko z večjo silo voznik še vedno upravlja vozilo. Enako velja za ABS, ki zavorno silo lahko le manipulira, ne more pa je odstraniti. Poleg tega je ESP/ABS kontroler na CAN-BUS ločena enota, tako kot ECU (engine control unit).
To vem, da zavore še vedno delujejo hidravlično, volan pa mehansko, oboje pa modulira elektromehanika. Poraja pa se mi vprašanje kdo je fizično močnejši? Voznik ali elektromehanski sklop?

Po izkušnjah jaz nisem dovolj fizično močan (ali pa se nisem nikoli dovolj potrudil), da bi recimo "povozil" ABS in kolo zablokiral. Zato domnevam, da avto kljub pritisku na zavorni pedal ne bo kaj dosti zaviral, če se ABS kontroler odloči, da mora maksimalno ublažiti pritisk na zavore. Sicer pa se ne ukvarjam profesionalno z avto industrijo, tako da me zanima tvoje mnenje glede te dileme.