Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Legende, ki so spet zaživele, in tiste, ki niso

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

pobalin sporočil: 14.456
Sloviti predhodnik, beetle prve generacije, je mobiliziral Nemčijo med drugo svetovno vojno in po njej, eksplodiral je v časih hipijev,
Hm, mene so učili, da je med 2. SV Nemčijo mobilizirala falanga nekega norega avstrijskega malarja, po vojni pa na bolj miroljuben način geostrateško preračunljiva dobrohotnost zahodnih zmagovalcev in seveda potreba po obnovi države.

Med vojno ni hrošč mobiliziral Nemčije ampak kvečjemu Nemčija hrošča, saj so povsem zanemarili njegovo prvotno oznanjeno poslanstvo "ljudskega avtomobila", in so izdelovali skoraj izključno vozila za vojsko: Kübelwagne namesto KdF- oz. Volkswagne. Pomen besede mobilizirati:
www.fran.si/iskanje?...bilizirati

Dejstvo, da so se nacisti namesto izvajanju velikega firerjevega načrta - "demokratizacije" osebnega avtomobila - raje posvetili osvajanju in pobijanju, velja ohraniti v spominu. Ob njem pa morda tudi ironijo, da je bilo edemu zaslužnejših mož za povojno postavitev proizvodnje pravega ljudskega VW ime Ivan, kar je (bil) generičen vzdevek za Ruse.
en.wikipedia.org/wik...Ivan_Hirst

Za konec še to, da se predhodniku beetla ta tej celini nikdar ni reklo beetle (razen na Otoku in onkraj velike luže) ampak kvečjemu KdF Wagen, pozneje VW Käfer, pri nas hrošč, onstran Kolpe buba, v Franciji coccinelle (pikapolonica) in v Italiji maggiolino (majski hrošč, kar ima lahko simbolen pomen, saj je bilo maja 1945 konec vojne v Evropi). Upam, da ne nameravate še za spačka, katrco in druge podobne ponarodele modele uporabljati angleških ali ameriških vzdevkov.