Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Prekletstvo nizke dodane vrednosti

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

bozga sporočil: 6.303
Če ni pravega lastnika, sploh pa če je večinski lastnik država, je to garancija, da bo dodana vrednost vsaj pol manjša recimo od nemške, ki ima drugačno strukturo lastništva podjetij in predvsem prave lastnike, ki do tovarn niso prišli s tajkunskimi prevzemi ampak s trdim delom. Tu je po mojem srž problema in da še dolgo ne bomo imeli nemške dodane vrednosti.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2521381

Strani: 1

Brane sporočil: 2.077
[Glavni forum] Tema: Prekletstvo nizke dodane vrednosti
[#2521414] 21.05.15 10:09 · odgovor na: bozga (#2521381)
Odgovori   +    5
[bozga]
Če ni pravega lastnika, sploh pa če je večinski lastnik država, je to garancija, da bo dodana vrednost vsaj pol manjša recimo od nemške, ki ima drugačno strukturo lastništva podjetij in predvsem prave lastnike, ki do tovarn niso prišli s tajkunskimi prevzemi ampak s trdim delom. Tu je po mojem srž problema in da še dolgo ne bomo imeli nemške dodane vrednosti.

To niti slučajno ni srž dodane vrednosti. Srž je v porabi kapitala in moči blagovne znamke.
O tem smo razpravljali pred nekaj dnevi in takrat sem dal naslednji primer:

..., ampak da bodo bralci dobili še en aspekt tega pojma, ki ga politiki in FDVjevci tako zlorabljajo.
Pod dodano vrednostjo ali produktivnostjo se vedno meri "hitrost"=ustvarjeno/število delavcev

To je tako kot pri porabi v avtomobilu, ko stojite na mestu je poraba neskončna, če skoraj nimate delavcev je dodana vrednost na zaposlenega ozroma produktivnost izjemno visoka!

Seveda v teh primerih produkt naredi ne samo delavec ampak tudi oprema. En robot in en delavec naredita npr. za 1000 enot izdelkov
5 delavcev pa za 800.
Produktivnost je v prvem primeru 1000 v drugem 160.
Ampak zato, da kupite robota pa rabite kapital, ki ga imajo močna gospodarstva. Popolna zabloda je, da bo nekdo izdelke z najvišjo dodano vrednostjo delal v tuji državi.
Drugi vzovd dodane vrednosti, pa je vrednost blagovne znamke. To pa so leta in leta oglaševanja po celem svetu, da se tvoj izdelek prodaja v višjih cenovnih razredih.
Bossova obleka je bila sešita v nekadnji Muri pa vednar je bila enrat dražja. Zato je zgledala Bossova dodana vrednost na zaposlenega enkrat večja.
Bistvo tega mojega dolgovezenja je, da kazalec ne kaže zgolj slabe izobraženosti ali slabe organizacije dela, ampak da je v kazalcu produktivnosti tudi kapital v obliki investicij v opremo in blagovne znamke. Po drugih dveh elementih pa se ne bomo mogli meriti z najrazvitešimi, ker je to tek Ahila in polža.

Strani: 1