9 min
To so prihajajoči Volkswagnovi avtomobili, ki jih ne bo poganjala elektrika
40 min
Najbolj brani članki danes
2 uri
Agencija za energijo vztraja: elektrika se bo julija obračunavala po novem in konec! 1
3 ure
Applova prodaja na Kitajskem upadla za petino
4 ure
Top službe – ESA, LTH Castings, NLB, Danfoss, Comtrade, Unior, Gorenjska banka ...
4 ure
Iz NS Triglava odstopil Valjavec
5 ur
Kupil sem delnico še enega podjetja na področju čipov
6 ur
EP potrdil prenovljena fiskalna pravila EU - zadnji korak morajo zdaj storiti še članice
6 ur
Svetovna turistična organizacija in Hrvaška ustanavljata raziskovalni center za trajnostni turizem 2
6 ur
Varovalka pri uvozu kmetijskih proizvodov iz Ukrajine v EU
6 ur
24ur: Kriminalisti obiskali Snežiča in Hajdinjaka
7 ur
(reportaža) Kako je organizirana tovarna japonskih robotov v Kočevju
7 ur
(intervju) Delegirane naloge nikoli ne bi smeli vzeti nazaj
7 ur
L. Mesec po srečanju socialnih partnerjev: Zdaj se bomo ukvarjali z davki in pokojninami! 11
8 ur
Občina Logatec z družbo T-2 v nadgradnjo platforme Logatec Supermesto (PRO)
8 ur
Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ... 4
8 ur
Energetika Ljubljana ob koncu kurilne sezone znižuje ceno plina 1
9 ur
Borza NYSE tržne udeležence sprašuje, ali bi podprli prehod na 24-urno trgovanje z delnicami
9 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
9 ur
To je porsche, ki si zasluži pozornost tudi najbolj zagretih ljubiteljev bencinskih hlapov 6

Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek V Parizu ne bo več prostora za avtobuse

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

pobalin sporočil: 14.456
[Avto] Tema: V Parizu ne bo več prostora za avtobuse
[#2495213] 29.01.15 11:08 · odgovor na: (#2495163)
Odgovori   +    0
[valsidalado]
Osebno se meni zdi tramvaj boljši od trolejbusa. Nekaj pač dam na fiksno pot tramvaja (občutek varnosti, stalnosti ipd), na možnost nizanja vagonov in povečevaje kapacitete po potrebi ob enakem številu voznikov (bo pa drugače, ko bodo vozila vozila brez voznikov). Po mojem občutku je tudi trenje na kolesih na tirih manjše (žice nad tiri pa so tudi vsaj majčkeno manj moteče, ker je eno nad drugim).
Tudi trolejbus ima fiksno pot, ki jo določajo napajalni kabli nad cesto. Občutek varnosti zaradi tirov? Po mestu? Dobra. Zavorna pot, zlasti pozimi, te ne skrbi? Z avtomobili in avtobusi se raje ne voziš? Če pozimi in v dežju drsajo po zlizanih tramvajskih tirih, je strah na mestu.

Stalnost tramvaja pomeni težke investicije v izgradnjo prog, kar je za težke županske kalibre s posebno afiniteto do gradbeništva in nepremičnin naravnost čudovito. Fino je tudi, če kakšen del mesta doživi hitro demografsko preobrazbo in tramvajski tiri ostanejo bolj spomenik kot potreba. In tramvajske remize so prostorsko najbolj ekonomična parkirišča javnega prometa (to je sarkazem), kar je za majhna mesta pomemben element strateške presoje.

Ne dam roke v ogenj, ampak povsem verjetno se mi zdi, da so imeli stari ljubljanski tramvaji prikolice, za avtobuse pa sem prepričan. Dobro se spomnim sprevodnikov za majhnimi pulti pri zadnjih vratih - za prikoličarsko kompozicijo sta bila seveda potrebna dva.
V Ljubljani se meni pa npr metro ne zdi ravno prva opcija (ker gre za večjo hitrost in manjše število postaj, obenem pa za precej težka vozila).
Kdor za žepno glavno mesto (Ljubljana) sploh pomisli na metro, pa naj gre za podzemno ali cestno železnico, mora biti absolutno nor, ali pa ima zelo globoke in ne dovolj polne žepe ter kopico podobnih pajdašev.