Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

murje sporočil: 5.120
Zadnja sprememba: murje 25.11.2013 10:28
PRIMERI DOBRE PRAKSE - I.del:

Na svidenje, 50-odstotni bonus!

»Pred štirimi leti sem na lizing kupil novo vozilo v avtohiši. Po nasvetu prodajalca sem avto zavaroval prek njihove zavarovalnice in nisem niti pomislil na kakršnekoli negativne posledice. Letos pa sem ženi kupil vozilo in pri tem hotel uveljaviti bonuse s svojega prejšnjega zavarovanja. Takrat pa so me na zavarovalnici razsvetlili, da to ne bo mogoče, saj vsi bonusi iz avtomobilskega zavarovanja zapadejo v treh letih od zadnjega zavarovanja. Ker me v avtohiši na to niso opozorili, sem izgubil 50-odstotni bonus, ki sem ga pridobival deset let,« se je na nas obrnil razburjeni bralec. »Stranka pri nakupu vozila najverjetneje ni bila obveščena, da ji podjetje, ki ji je ponudilo ugodno zavarovanje, ne ponuja njene police, temveč koristi v imenu in na račun lizingodajalca njegovo skupinsko polico,« pojasni Aleš Bajt, direktor podjetja Abba zavarovanje, ki zastopa večino velikih zavarovalnic, in doda: »Ker zavarovanja lahko prodajajo tudi za zavarovanje nespecializirana podjetja, kot so banke, tehnični pregledi, prodajalci vozil, kmalu pa tudi peki in mesarji, nastajajo za zavarovanca neljube težave. Opažamo, da je večina strank ob informiranju o nevarnosti izgube bonusa dobesedno šokirana.«

Bajt pravi, da sami stranko, če imajo podatek, da ima zavarovanje sklenjeno po skupinski polici, na to opozorijo, in če se strinja, naredijo polico in aktivirajo njen bonus. »Zavarovalnice, ki jih zastopamo, to je večina večjih razen Triglava, imajo vse, razen Zavarovalnice Maribor (ZM), pravilo zapadlosti bonusa po treh letih,« še pojasni. Pri ZM lahko zavarovanci svoj že pridobljeni bonus prenesejo na drugo vozilo v obdobju petih let, potem ko ga niso več koristili. »Pri tem pa bi opozorili, da se pridobljeni bonus lahko prenaša samo med zakonci, otrok ga lahko pridobi le ob dedovanju,« pojasnijo v Zavarovalnici Maribor. In kaj o primeru našega bralca pravijo v eni izmed avtohiš? »Težko komentiram, saj ne poznam podrobnosti. Lahko pa rečem, da svojim strankam ponujamo ugodnosti pri zavarovanju, pri katerem uporabljajo svoje lastne police, na katerih lahko koristijo že pridobljene bonuse. Primer, kot ga opisujete, se pri nas ne more zgoditi,« pojasni Tomaž Mikulan iz Avtotehne VIS. Prakse so torej različne, zato bodite pozorni. Preden nasedete lepim besedam prodajalcev, torej dobro pretehtajte ponudbe, saj je lahko dolgoročna škoda včasih precej večja od nekaj trenutno privarčevanih evrov.
Vir: Moje Finance, september 2013

* Praksa Leasing hiš, da zavarovancem ponudijo 50% komercialnega popusta, kar pa ni isto, kot obračunanih in uveljavljenih 50% bonifikacije, ki jih zavarovanec pridobi skozi leta sklenjenih zavarovanj, je po svoje razumljiva, saj imajo za takšno ravnanje napisano pogodbo z zavarovalnico ali večimi zavarovalnicami, ki takšno prakso dovoljujejo in podpirajo. Po drugi strani pa s svojimi komitenti sklepajo police s samo določenimi zavarovalnicami in samo za določena kritja, ki pogostoma ne ktijejo poškodbe na parkiriščih, stekla, živali, ogledala, itd. Ob tem ne gre pozabiti, da se pridobi ob sklenitvi avtomobilskega zavarovanja vsako leto 5% popusta oziroma nižji premijski razred in da tako potrebujemo kar 10 let, za pridobitev 50% bonifikacije. Po drugi strani, pa je vprašanje morale in etike, da nekdo dobi enaki maksimalni popust, kot drugi, ki že deset let pridno in brez nesreče plačuje zavarovalno premijo. Novejša praksa je pokazala, da se sklepajo tudi zavarovanja za daljši čas npr. za 5 let, tako kot zgoraj navedeni primer, veliko vprašanje pa je, kdo namreč plača ta famozni priznani 50% komercialni popust. Po vsej verjetnosti ga plača sam komitent ob leasing obrokih, le da so zadeve že vkalkulirane v samo ceno storitve, ki kar kliče po bolj transparentnejšem poslovanju. Poleg vsega skupaj, pa so sedaj te tegobe odpravile t.i. družinske police, na katerih pa tudi otroci pridobivajo komercialne popuste in tudi vsako leto po 5% bonifikacije, kar pa tudi prinaša razne rizike ter klavzule oziroma izgubo popusta za najmanj eno leto v primeru prometne nesreče. Za naše zavarovalnice pa tako ali tako ni pomembno, kdo naredi stranki zavarovalno polico, saj mi le-ta tako ali tako izplača dogovorjeno ali pa če hočete določeno provizijo, samo, da je polica sklenjena. Posebej tudio zato, ker sama zavarovalnica po zakonu o zavarovalništvu, odgovarja tudi za dejanja in ravnanja sklenitelja zavarovalne police, kot bi to naredila in sklenila sama. Potem pa se pač dogajajo tudi takšni primeri, ko žal zavarovanec potegne ta kratko.