Strani: 1

FIN-379669 sporočil: 7.929
[#2731705] 03.09.18 00:23
Odgovori   +    5
Mogoče bi bila primerjava s kupno močjo povprečnega zaposlenega bolj natančna. Verjetno smo tam-tam kot prej.

Vsekakor pa je napredek avtoindustrije očiten, vendar ga ne bi bilo, če ga kupci ne bi plačevali. Logično - kot vsaka stvar.

Pa še nekaj: danes se mnogo več vozil kot nekdaj kupi na podjetje ali na strošek države ali občine, zato imamo opravka s čisto drugo matematiko.
0430ABAKU sporočil: 1.757
[#2731709] 03.09.18 02:25
Odgovori   +    19
Zadnja sprememba: 0430ABAKU 03.09.2018 02:29
Cena novega je leta 1974 znašala osem tisoč nemških mark, po obračunu inflacije pa bi bilo to danes 9.500 evrov.
Je res v 44 letih v povprečju inflacija znašala manj kot 2% letno?
Že če vzamemo bolj realne 3% pa izračun pokaže ceno 15.000 evrov in ne 9.500.

Tudi avte je težko primerjati.
Danes za denar dobiš kar dosti več avta kot pred toliko leti.

Po moji oceni, če bi vse skupaj normirali še na kupno moč, so avti čedalje cenejši.
grgl1976 sporočil: 271
[#2731745] 03.09.18 09:38 · odgovor na: 0430ABAKU (#2731709)
Odgovori   +    12
No, to da so avti vse cenejši, ne bo ravno držalo. Namreč vsaka nova serija avta je nekaj tisoč EUR dražja. Še ne dolgo nazaj si za 15.000 EUR dobil spodoben avto, da ne govorim o rabljenih. Danes za ta denar dobiš avto najnižjega razreda.

Trend podražitev je še posebej očiten zadnjih 10 let in to bi bilo bolj realno časovno obdobje za primerjavo. V tem času tudi avti niso spet toliko tehnično napredovali, če se osredotočimo na srednji razred in pozabimo na razne bolj ali manj brezvezne gadgete, ki so tudi danes na voljo le proti doplačilu. Razlika je tudi v tem, da si včasih kupil nov avto in je bil zadnji model naslednjih 7, 8 let, sedaj pa pride nova serija ven vsake 2-3 leta, razen redkih izjem.
anon-329788 sporočil: 2.321
[#2731776] 03.09.18 10:55
Odgovori   +    6
Če gledamo avte, ki služijo svojemu funkcionalnemu namenu, potem so avti vse cenejši. Realna inflacija se odraža tudi pri cenah nogometašev in stanovanj na tržišču, ne pa le ceni osnovnih živil v nizkocenovnih diskontih. Človeku postane slabo, ko bere te nepremišljene in skrajno površinske neanalitične članke. Samo da se nekaj piše in nekaj polni. Jaz člankom v časopisih žal komaj še kaj verjamem. Se ne čudim, da časopisi crkujejo.
anon-329788 sporočil: 2.321
[#2731778] 03.09.18 11:01 · odgovor na: grgl1976 (#2731745)
Odgovori   +    20
Treba je gledati, kaj vozi povprečen človek, ne kaj si privošči folk, ki ima malo več pod palcem. Avti, ki imajo svoj funkcionalni namen, so neprimerno cenejši od avtov, ki so stvar identitete, prestiža, hobija.... Govoriti, da je avto za 15 jurjev ena žalost, je preseravanje in nima veze s funkcionalno uporabnostjo.
najobj sporočil: 31.870
[#2731835] 03.09.18 15:37
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: najobj 03.09.2018 15:40
... Raziskava: danes avtomobili stanejo dva ali trikrat toliko kot pred 50. leti ...

... ja, in čeprav danes avtomobili stanejo dva ali trikrat toliko kot pred 50. leti, kar je najbolj normalno, ker so bistveno boljše opremljeni in zato daljši in širši, so standardizirane dimenzije parkirnih prostorov ostale še vedno iste kot pred 50. leti, ker lastniki zemljišč za parkirne prostore - da jim jebem vse po spisku - hočejo zaslužit in tudi zaslužijo dva ali trikrat toliko kot pred 50. leti, čeprav se vsebina parkirnih prostorov ni čisto nič spremenila ...
grgl1976 sporočil: 271
[#2731861] 03.09.18 17:00 · odgovor na: anon-329788 (#2731778)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: grgl1976 03.09.2018 17:02
No, kaj pa dobiš za 15.000 EUR? Govorimo o novem avtomobilu in štiričlanski družini?
Pa da vidim odgovor, pametnjakovič.
A po tvojem so enoprostorci recimo tipa VW Touran preseravanje?
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2731906] 03.09.18 19:40 · odgovor na: grgl1976 (#2731861)
Odgovori   +    7
[grgl1976]
No, kaj pa dobiš za 15.000 EUR? Govorimo o novem avtomobilu in štiričlanski družini?
Pa da vidim odgovor, pametnjakovič.
A po tvojem so enoprostorci recimo tipa VW Touran preseravanje?
Spomnil si me na kolegico, ki je ob prvem dojenčku hotela ali Zafiro ali Insignio karavan.
In sem jo vprašal, kaj bo kupila, če bodo dobili še enega otroka.
ogo sporočil: 3.087
[#2731954] 04.09.18 06:55 · odgovor na: anon-154083 (#2731906)
Odgovori   +    11
[jani1974]
> [grgl1976]
> No, kaj pa dobiš za 15.000 EUR? Govorimo o novem avtomobilu in štiričlanski družini?
> Pa da vidim odgovor, pametnjakovič.
> A po tvojem so enoprostorci recimo tipa VW Touran preseravanje?

Spomnil si me na kolegico, ki je ob prvem dojenčku hotela ali Zafiro ali Insignio karavan.
In sem jo vprašal, kaj bo kupila, če bodo dobili še enega otroka.
MANov šleper.
MF-561169 sporočil: 380
[#2731965] 04.09.18 07:56 · odgovor na: grgl1976 (#2731861)
Odgovori   +    4
saj ima prav

če gledaš striktno z vidika funkcionalnosti sta stari Golf 1 in novejši Golf X praktično identična.

Oba te pripeljeta iz točke a v točko b. Morda sem vtakneš še Dacio Logan - tudi ista funkcionalnost.

Vse ostalo so nianse (oz preseravanje po inflaciji123)

:)
grgl1976 sporočil: 271
[#2732249] 05.09.18 13:06 · odgovor na: MF-561169 (#2731965)
Odgovori   +    2
[]
saj ima prav

če gledaš striktno z vidika funkcionalnosti sta stari Golf 1 in novejši Golf X praktično identična.

Oba te pripeljeta iz točke a v točko b. Morda sem vtakneš še Dacio Logan - tudi ista funkcionalnost.

Vse ostalo so nianse (oz preseravanje po inflaciji123)

:)
Primerjava Volkswagna in Dacie je popolnoma nerealna. Golf je pa bistveno manjši avto. Sicer pa je bila poanta mojega pisanja v tem, kaj si dobil za 15.000 EUR pred 10 leti in kaj dobiš danes.

Iz točke a v točko b te pa pripelje tudi fičo.
anon-239836 sporočil: 996
[#2733971] 16.09.18 07:00
Odgovori   +    0
Novi golf je leta 1974 stal osem tisoč nemških mark, po obračunu inflacije bi bilo to danes 9.500 evrov. Najosnovnejša različica novega golfa v Nemčiji stane skoraj dvakrat toliko – 18 tisoč evrov.
To vsekakor drži,drži pa tudi,da je bila povprečna plača v Nemčiji leta 1974 okoli 2000 DEM,danes je pa okoli 5000€,torej so,glede na kupno moč avtomobili cenejši,saj si za golfa 74,plačal 4 povprečne plače,danes za golfa odštejejo 3,5 povprečne plače.
Pa še ena primerjavaa za jugonostalgike:V letu osamosvojitve je slovenski delavec prejel v povprečju 43 evrov neto plače, leta 2015 pa 1035 evrov. Danes je mogoče za ta denar kupiti 554 štruc črnega kruha, kar je približno 40 odstotkov več kot leta 1991, ko je povprečna plača zadoščala za nakup 397 štruc.Da o avtih sploh ne govorimo.Če si leta 74 hotel uvoziti avto iz Nemčije,si državi kupil še enega,toliko je bilo carine.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2733974] 16.09.18 08:43 · odgovor na: anon-239836 (#2733971)
Odgovori   +    1
[crnogled]
Pa še ena primerjavaa za jugonostalgike:V letu osamosvojitve je slovenski delavec prejel v povprečju 43 evrov neto plače...
To ni res, mimogrede.
anon-329788 sporočil: 2.321
[#2734410] 19.09.18 08:04
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-329788 19.09.2018 08:05
Resnica je taka, da je pred 50 leti človek dal 10 plač za bicikl, zdaj pa z eno plačo kupi vozen avto. Pa kdo dandanes piše članke!!??
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2734447] 19.09.18 09:53 · odgovor na: anon-329788 (#2734410)
Odgovori   +    0
[inflacija123]
Resnica je taka, da je pred 50 leti človek dal 10 plač za bicikl, zdaj pa z eno plačo kupi vozen avto. Pa kdo dandanes piše članke!!??
Previdno, tudi danes lahko z lahkoto daš 10 plač za bicikl.

Strani: 1