23 min
Še ena nenavadna s 83-milijonskega razpisa: nič zaposlenih, 7 milijonov evrov subvencije
23 min
Šef Fursa vam žuga: brez davka ste prodali lastne deleže in dobili še subvencije za covid. Kaj res?
57 min
Zakaj je na nadvozu nad Dunajsko zgrajenih samo pet in ne šest tirov?
1 ura
Vzajemna bo imela vsaj 419 tisoč delničarjev 1
1 ura
Air Serbia poletel še na drugo kitajsko destinacijo
2 uri
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
2 uri
Ruskega vohuna v Sloveniji čaka skoraj 40 tisoč evrov. Jih bo prevzel? 4
2 uri
Kaj se dogaja s proizvodnjo plina na Norveškem, ki je zdaj glavni uvozni vir za EU 1
3 ure
O novi industrijski paradigmi industriji 5.0 tudi v strategiji Evropske komisije
4 ure
V Avstriji z novim letom višje plače
4 ure
Anketa: V zahodni Evropi bo letos povprečna stopnja inflacije 2,1 odstotka
4 ure
Opazili smo: prva dostava sekancev v Reaktorski center Brinje z e-tovornjakom
5 ur
Dogovor o premirju med Izraelom in Hamasom blizu, prva faza izpustitev 33 talcev
6 ur
Audiju prodaja upadla za 12 odstotkov, prehitela ga je Tesla
6 ur
Kitajska preučuje možnost prodaje TikToka v ZDA Musku
6 ur
Kmetijsko ministrstvo ne bo uvedlo prispevka za pse
6 ur
Skozi leta: Kako smo na vertikalno tnalo postavili vina Marjana Simčiča in Edija Simčiča
11 ur
Frankloskop z Borutom Pahorjem: Kako po svetu doživljajo Trumpa in kaj nas čaka 6
11 ur
Batagelj in Rastoder pred novim letom spet v akciji, katere slovenske delnice sta kupovala? 2
18 ur
Kako so na Dunaju razvili Wienbot, digitalnega asistenta z umetno inteligenco 2

Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Je slaba volja zaradi dosega električnih avtov posledica zavajanja proizvajalcev ali zgolj naivnosti kupcev?

Teme v drugih forumih o teh vsebini:   Avto (10)

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

primvla sporočil: 867
Nasprotno, izraz je zelo primeren, saj motor z notranjim zgorevanjem pretvarja notranjo energijo goriva preko sproščene toplote v mehansko delo.
eh, notranja energija goriva ne obstaja. obstaja razlika med jakostmi molekulskih vezi produktov in reagentov, ki se izraza kot eksotermna "energija" v primeru reakcije oktana s kisikom (kjer so produkti stabilnejsi, mocneje povezani od reagentov, razlika gre v toploto).

zdaj, oktan kot reagent je tekoc, produkti pa so plinasti. cez palec je volumen plina tisockrat vecji od volumna tekocine, ki jo uparjamo.

ce nardim precej naiven izracun: bencinar mi porabi 5 litrov na 100km. vozim litrsko masino pri 2500 obratih na minuto pri 60km/h, kar je 1km na minuto, v minuti porabim 0.05 litra oz. na en obrat 0.02 mL. zelo poenostavljeno (iscemo rede velikosti) se teh 0.02 mL spremeni v 0.02L, kar je... cisto premalo, fak.

vecje (velikostnega reda) delo opravi termicni razpon plinske mesanice, ki cez palec vstopa v sistem pri 300K in spet mocno cez palec pride do desetkrat vecjih 3000K (pV=nRT) in posledicno cez palec (toplotne, tlacne izgube) desetkrat poveca zacetni volumen plinske mesanice, ki je pri takem 1L motorju cez palec 1 deci. to bo to.

(ena pot bi bila tudi iz ~50MJ/kg, ki se sprosca ob reakciji, ampak je ze tako zadost zmede)

ja, mas prov. nikol nisem sel v ta racun, vedno sem imel v glavi, da gre v bencinskem batu v glavnem za posledico uplinjanja (in toploto kot stranski produkt), kot v cilindru parnega stroja (ki je mimogrede bolj ucbeniski toplotni stroj, ker res vso energijo prenasa toplota skozi steno kotla)...