3 min
Nemški proizvajalec komponent za avtoindustrijo Mubea zaganja proizvodnjo v Bosni
1 ura
Prevoznika Emirates in Flydubai po poplavah vzpostavljata normalne povezave
2 uri
Cene v hrvaškem turizmu bodo za pet do deset odstotkov višje kot lani 2
3 ure
Za sofinanciranje raziskav v podporo kmetijski politiki pet milijonov evrov
5 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
6 ur
Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
6 ur
Koliko odpravnine sta lani prejela predsednika uprave Petrola in Luke Koper
7 ur
V prvih dveh mesecih za tri odstotke več prihodkov od tujih turistov kot v enakem obdobju lani
8 ur
Kitajski Chery bo avtomobile izdeloval na pogorišču Nissanove tovarne v Barceloni
9 ur
Dnevnik: za Fotono bi lahko iztržili milijardo evrov
10 ur
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 3
21 ur
Najbolj brani članki danes
21 ur
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander 1
22 ur
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
23 ur
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 9
24 ur
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 5
24 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
24 ur
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
1 dan
Ko se upokoji vodja gradnje
1 dan
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah

Strani: 1

0513ANITO sporočil: 10.814
[#2761024] 01.03.19 06:50 · odgovor na: (#2761022)
Odgovori   +    2
[alek14]
>Vodik pa je mogoče uporabiti za sintezo metana.

Edino tako je vodik mogoče shraniti sezonsko. To je obetavna im morda celo edina pot (skupaj z drugimi sintetičnimi in bio-ogljikovodiki).

Na onem drugem članku sem se do solz nasmejal, ko so voznika BEV v SLO spraševali kako je, če si neodvisen od fosilnih goriv (tip polni avto ponoči v TEŠ). :))
Hja Alek....

Metan je samo polproizvod...Za časovno neomejeno shranjevanje pri atmosferskem tlaku in v nalivnih posodah je potrebno metan "utekočiniti"...torej ga lepo predelati v metanol.

Z metanolom je vse lažje....
anon-117675 sporočil: 1.191
[#2761046] 01.03.19 09:04
Odgovori   +    7
Metana je že pod zemeljsko površino toliko, da ga ni nobene potrebe delat iz vodika pridobljenega iz vode (in premoga). Niti potrebe, niti ekonomskega ali energetskega smisla. CH4 je CH4, "umeten" ni nič boljši od "naravnega".

Seveda pa metan ni "brezogljičen". Njegovo izgorevanje sprošča CO2, poleg vode. (Nič hudega, samo Tazeleni potem jokajo.)

Če bi kurili čisti vodik v zraku, bi pridobili precej dušikovih oksidov, zaradi visoke temperature plamena, kar spet ne bi bilo prav. Lahko pa bi kurili vodik v čistem kisiku, potem bi se pa morali ubadati samo še z nekaj ozona, triatomskega kisika. Kar pa spet ne bi bilo povsem v redu.

Predvsem pa, vodik ni VIR, ampak samo HRANILNIK energije s precej velikimi izgubami in "zanimivimi" stranskimi efekti.
0126Bacis sporočil: 3.026
[#2761055] 01.03.19 09:43 · odgovor na: anon-117675 (#2761046)
Odgovori   +    2
Predvsem pa, vodik ni VIR, ampak samo HRANILNIK energije s precej velikimi izgubami in "zanimivimi" stranskimi efekti.
Tega se intervjujanec zelo dobro zaveda.
Žal pa resnico povedo šele komentatorji.

Kot je povedal [FIN-311684] v sosednjem komentarju:

... ali investicije v izdelavo vodika ob povezavi z velikimi evropskimi sredstvi je za Slovenijo najboljše in najcenejše, da kar nakaže v Bruselj 100 milijonov brezpovratnih sredstev
Klepec sporočil: 844
[#2761303] 02.03.19 16:55 · odgovor na: anon-117675 (#2761046)
Odgovori   +    1
[ThomasCR]
Metana je že pod zemeljsko površino toliko, da ga ni nobene potrebe delat iz vodika pridobljenega iz vode (in premoga). Niti potrebe, niti ekonomskega ali energetskega smisla. CH4 je CH4, "umeten" ni nič boljši od "naravnega".

Seveda pa metan ni "brezogljičen". Njegovo izgorevanje sprošča CO2, poleg vode. (Nič hudega, samo Tazeleni potem jokajo.)

Predvsem pa, vodik ni VIR, ampak samo HRANILNIK energije s precej velikimi izgubami in "zanimivimi" stranskimi efekti.
Točno!
Če bi kurili čisti vodik v zraku, bi pridobili precej dušikovih oksidov, zaradi visoke temperature plamena, kar spet ne bi bilo prav. Lahko pa bi kurili vodik v čistem kisiku, potem bi se pa morali ubadati samo še z nekaj ozona, triatomskega kisika. Kar pa spet ne bi bilo povsem v redu.
Lahko ga pošljemo v gorivno celico, pa neželjenih izpustov ne bo. Se pravi, spumpat zamrznjen metan, ga pretvorit v metanol in pofutrat celicam: en.wikipedia.org/wik..._fuel_cell

Za CO2 izpuste, pa tazeleni v jok...
PyotrNovak sporočil: 5.775
[#2761449] 03.03.19 23:47 · odgovor na: Klepec (#2761303)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: PyotrNovak 03.03.2019 23:55
Ko pa narediš energetsko in okoljsko analizo tele jare kače, pa verjetno prideš do tega, se nam bodo kavbojci na smrt smejali in vozili dalje na bencin, ki ga je za najmanj 100let in elektriko iz plinskih atomskih elektrarn.
EU bo pa čez 15 let in 10.000 miljard ugotovila isto.

V EU je 300 MILJONOV avtomobilov. A se je kdo od teh butljev vprašal za ceno popolnoma nove in veliko bolj komplicirane infrastrukture IN novih avtomobilov ??? Pod črto bi bilo okolje BISTVENO bolj obremenjeno.
300 miljonov po 20.000 EUR je 6000 MILJARD.
Roki, ki jih postavljajo spadajo v pure fantasy.

EU poslance bi z gorjačo nagnal v 3 rezred da se naučijo računat na kalkulator.

Strani: 1