Strani: 1

0513ANITO sporočil: 10.810
[#2556001] 13.10.15 15:14
Odgovori   +    4
Čez weekend nisem bil pozoren in sem pozabil dat polnit moj telefon. V ponedeljek zjutraj je ta kazal napolnenost 22%.

Sem pa komercialist in telefon je moje prvo orodje (100% dosegljivost).

Sedaj pa namesto telefon vstavi avto in namesto 100% dosegljivost vpiši relacija LJ-Muenchen.
dz1975 sporočil: 2.264
[#2556015] 13.10.15 16:05
Odgovori   +    2
A energija za EV vozila se pa pridobiva iz elta, ali kaj? Vse resne raziskave jasno kažejo, da je dejanski ogljični odpis EV vozil precej blizu bencinsko gnanim sorodnikom. Upošteva se proizvodnja elektrike v elektrarnah (kar je največja variabilai, odvisno kaj je primarni vir energije), izgube v omrežju, izgube pri polnjenju baterije (cca 10-15% gre v toploto), praznenje baterij ko avto miruje ter proizvodnja samih baterij.

Dejanski ogljični odtis Telse S v ZDA je npr. med 175 g/km do 210 g/km, odvisno od tega koliko izgub v mirovanju se prizna. Če vzamemo sredino, je to 192 g/km, kar ni ravno zanemarljivo. To so optimistične številke, ki temeljijo na izračunih privržencev EV. Njihov nasprotniki imajo kalkulacijo, ki pokaže porabo ogljični odtis 300 do 330 g/km.

Za primejravo: Mercedes S500 4matic ima deklariran CO izpust 225–211, kar je seveda BS, realno je verjetno okoli 300 g/km. oziroma v realnosti kakih 30% več kot Tesla.
GV-3786 sporočil: 234
[#2556222] 14.10.15 12:24 · odgovor na: dz1975 (#2556015)
Odgovori   +    3
Odvisno od tega kakšno elektriko uporablja država (kakšen % je premogovne elektrike, plinske jedrske, hidro, vetrne,...). V EU so si države zelo zelo različne od skandinavcev kjer imajo veliko hidro energije do Poljakov, ki so večinoma na premogu, do Francozov, kjer prevladuje jederska. Slovenija je dolgoletno bolj na 1/3 premoga, 1/3 jedrske in 1/3 hidro. Zadnjih nekaj let je poskočila hidro in jedrska tako da je recimo zaradi vodnatega leta 2014 prišla hidro proti 40% in zaradi tega termo krepko proti 20%.
Videl sem kalkulacije kjer so predstavili da če bi povprečen Slo avto vozil samo na elektriko iz TEŠ da bi imel izpust cca 5% manjši. Če pa vzameš mešanico pa trikrat manjši izpust.
Potrebno je vedeti, da tudi pri proizvodnji bencija iz nafte in njegovem transportu nastajajo precejšni izpusti na liter goriva in v številkah proizvajlcev niso vključeni, ker bi dramatično povečali številke.
anon-71539 sporočil: 420
[#2556744] 16.10.15 09:16 · odgovor na: dz1975 (#2556015)
Odgovori   +    0
Če bi električna vozila vso energijo za vožnjo dobila iz termo elektrarne, potem je električno vozilo ca. 10% bolj učinkovito in posledično manj onesnažuje okolje za toliko. To je seveda neko povprečje, odvisno je od več parametrov.

Nihče pa ne upošteva, da:
- je potrebno tudi gorivo za ICE vozila pripeljati v Evropo. Ocena je, da za vsak liter goriva, gredo 3 litri za črpanje, prevoz in rafinerijo. Torej tvoj Mercedes dejansko naredi 4x toliko izpusta.
- e-vozila lahko uporabijo energijo iz čistih virov, ki ne izpuščajo CO2. Prej kot bomo nadgradili proizvodnjo, boljše bo. Nihče tudi ne pomisli, da so EV odličen hranilnik energije in vsa moderna EV podpirajo V2G (vehicle to grid) tehnologijo. Avto ponavadi stoji 23 ur/dan in če postane del omrežja, potrebujemo 20% manjšo proizvodno kapaciteto, ker se špice pokrijejo iz akumulacije.
- ne gre samo za izkoristke, ampak energetsko neodvisnost celotne države. Uvozimo za ca. 2 mlrd EUR letno naftnih derivatov. Če uspemo to proizvesti sami v jedrskih ali sončnih elektrarnah, imamo 2 mlrd EUR, ki jih lahko namenimo za druge namene.
anon-395423 sporočil: 1
[#2623809] 31.10.16 10:05
Odgovori   +    0
čas vnosa: 31.10.16 06:58
ali smo kot člani EU izenačini pri nakupu vozil na EL,POGON ali pa smo samo reklamno izenačeni da se naši prodajalci samo trkajo po prsih VSE JE ENAKO AMPAK ZA KOGA!!!

Strani: 1