Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Koliko stane prevoz od točke A do B? Odvisno, kdo računa
Strani: 1
sporočil: 8.460
Poglejmo primer jogurta: v naših trgovinah kupujemo jogurt iz
nemškega mleka in španskih jagod, ki ga sestavijo na Poljskem in
vozijo večkrat križem čez Evropo, preden pride v naš
hladilnik.
Proizvajalec kupi mleko v Nemčiji in jagode v Španiji in naredi jogurt na Poljskem.
Španija Poljska je cca 3000 km, Nemčija Poljska cca 300 Km, Slovenija poljska 1000km.
Sam ne vidim glih nekih križ kraž poti.
Mogoče je cenejše in z manj onesnažanja pripeljat jagode iz Španije kot pa jih nabrat na Poljskem.
Ni samo transport, jagode je treba še pridelat-zemlja, ogrevanje, zaščita rastlinjakov, pesticidi. Tu je verjetno v Španiji precej manj onesnaženja, kot na Poljskem za isto količino sadja, zaradi njihove klime.
Proizvajalec kupi mleko v Nemčiji in jagode v Španiji in naredi jogurt na Poljskem.
Španija Poljska je cca 3000 km, Nemčija Poljska cca 300 Km, Slovenija poljska 1000km.
Sam ne vidim glih nekih križ kraž poti.
Mogoče je cenejše in z manj onesnažanja pripeljat jagode iz Španije kot pa jih nabrat na Poljskem.
Ni samo transport, jagode je treba še pridelat-zemlja, ogrevanje, zaščita rastlinjakov, pesticidi. Tu je verjetno v Španiji precej manj onesnaženja, kot na Poljskem za isto količino sadja, zaradi njihove klime.
sporočil: 1.757
Zadnja sprememba: 0430ABAKU 28.05.2020 15:31
Nekoč sem bil v Italiji na ekskurziji, ko so nam predstavljali
bilanco njihove avtoceste med Rimom in Milanom.Pri načrtovanju so računali, da se bo z eksternimi prihodki poplačala v 50 letih.
Ko pa so jo res dali v promet, so ugotovili, da se je poplačala že v dobrih 20 letih. Toliko več eksternih prihodkov je namreč ta prometna povezava generirala.
Verjetno pa je obratno na Hrvaškem, njihova severna avtocesta. Ko se vozim iz Zagreba v Beograd ali obratno, imam ponavadi občutek, da so tisto cesto zgradili samo zame. Jo uporablja sploh še kdo? Vsaj od Slavonskega Broda proti vzhodu? To se ne bo nikoli splačalo.
sporočil: 8.460
Neki takšnega verjetno ja.
Ko greš pogledat amerikance in njihove transportne poti, smo mi verjetno palčki.
Ko greš pogledat amerikance in njihove transportne poti, smo mi verjetno palčki.
sporočil: 755
čas vnosa: 29.05.20 07:54
Ja, je približno tako, vendar pa uporabniki italijanskih AC z
osebnimi avtomobili plačujejo bistveno več za uporabo AC in tovorni
promet precej manj kot pri nas. To potrjuje tvoje tezo o velikih
externih prihodkih za narodno gospodarstvo, ki jih povzroča
primerna AC povezava. Italijani namreč vedo, da se tovornjaki ne
sprehajajo po AC temveč vozijo blago, ki ga rabijo ljudje,
industrija, kmetijstvo....
sporočil: 8.460
Italija razen severa ni tranzitna država. Po spominu cestnina za
tovornjake na severu ni nič kaj cenejša od naše.
Italijani so veliki predelovalci tako da subvencionirane cestnine koristijo državi.
Italijani so veliki predelovalci tako da subvencionirane cestnine koristijo državi.
sporočil: 2.264
Članek in nasploh petkov "Finance" niso vredni nič, gre samo za
razširjanje levičarskega ekstrimizma. Največji driver za
koncentracijo proizvodnje in s tem vedno več transporta je ravno
regulativa: zaradi birokratskega overhead-a mora npr. klavnica pač
na dan obdelati par sto telet, sicer ni računice.
Strani: 1