Strani: 1

hostamox sporočil: 8.460
[#2847732] 28.05.20 15:15
Odgovori   +    3
Poglejmo primer jogurta: v naših trgovinah kupujemo jogurt iz nemškega mleka in španskih jagod, ki ga sestavijo na Poljskem in vozijo večkrat križem čez Evropo, preden pride v naš hladilnik.

Proizvajalec kupi mleko v Nemčiji in jagode v Španiji in naredi jogurt na Poljskem.
Španija Poljska je cca 3000 km, Nemčija Poljska cca 300 Km, Slovenija poljska 1000km.

Sam ne vidim glih nekih križ kraž poti.
Mogoče je cenejše in z manj onesnažanja pripeljat jagode iz Španije kot pa jih nabrat na Poljskem.

Ni samo transport, jagode je treba še pridelat-zemlja, ogrevanje, zaščita rastlinjakov, pesticidi. Tu je verjetno v Španiji precej manj onesnaženja, kot na Poljskem za isto količino sadja, zaradi njihove klime.
0430ABAKU sporočil: 1.757
[#2847739] 28.05.20 15:29
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: 0430ABAKU 28.05.2020 15:31
Nekoč sem bil v Italiji na ekskurziji, ko so nam predstavljali bilanco njihove avtoceste med Rimom in Milanom.
Pri načrtovanju so računali, da se bo z eksternimi prihodki poplačala v 50 letih.
Ko pa so jo res dali v promet, so ugotovili, da se je poplačala že v dobrih 20 letih. Toliko več eksternih prihodkov je namreč ta prometna povezava generirala.

Verjetno pa je obratno na Hrvaškem, njihova severna avtocesta. Ko se vozim iz Zagreba v Beograd ali obratno, imam ponavadi občutek, da so tisto cesto zgradili samo zame. Jo uporablja sploh še kdo? Vsaj od Slavonskega Broda proti vzhodu? To se ne bo nikoli splačalo.
hostamox sporočil: 8.460
[#2847864] 28.05.20 22:05 · odgovor na: (#2847785)
Odgovori   +    3
Neki takšnega verjetno ja.

Ko greš pogledat amerikance in njihove transportne poti, smo mi verjetno palčki.
lojze1 sporočil: 755
[#2847917] 29.05.20 08:52 · odgovor na: 0430ABAKU (#2847739)
Odgovori   +    0
čas vnosa: 29.05.20 07:54
Ja, je približno tako, vendar pa uporabniki italijanskih AC z osebnimi avtomobili plačujejo bistveno več za uporabo AC in tovorni promet precej manj kot pri nas. To potrjuje tvoje tezo o velikih externih prihodkih za narodno gospodarstvo, ki jih povzroča primerna AC povezava. Italijani namreč vedo, da se tovornjaki ne sprehajajo po AC temveč vozijo blago, ki ga rabijo ljudje, industrija, kmetijstvo....
hostamox sporočil: 8.460
[#2847955] 29.05.20 11:06 · odgovor na: lojze1 (#2847917)
Odgovori   +    1
Italija razen severa ni tranzitna država. Po spominu cestnina za tovornjake na severu ni nič kaj cenejša od naše.

Italijani so veliki predelovalci tako da subvencionirane cestnine koristijo državi.
dz1975 sporočil: 2.264
[#2848123] 30.05.20 01:08
Odgovori   +    3
Članek in nasploh petkov "Finance" niso vredni nič, gre samo za razširjanje levičarskega ekstrimizma. Največji driver za koncentracijo proizvodnje in s tem vedno več transporta je ravno regulativa: zaradi birokratskega overhead-a mora npr. klavnica pač na dan obdelati par sto telet, sicer ni računice.

Strani: 1