3 ure
Najbolj brani članki danes
4 ure
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander
5 ur
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
6 ur
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 5
6 ur
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 4
6 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
6 ur
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
7 ur
Ko se upokoji vodja gradnje
8 ur
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
8 ur
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov
9 ur
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
9 ur
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
10 ur
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2
10 ur
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
10 ur
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno
11 ur
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 10
11 ur
Renault in CMA CMG z dodatnimi milijoni za projekt lahkega električnega dostavnika
11 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
11 ur
Z brniškega letališča lani za skoraj tretjino več potnikov kot leto prej
12 ur
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Strani: 1

crt sporočil: 27.173
[#2844153] 10.05.20 08:32 · odgovor na: (#2844143)
Odgovori   +    12
[alek14]
Nehite srat z vodikom. 30 let raziskav pa je cena ista.
Če ne znamo cene znižat je to vse skupi BS tko k obnovljivci.
prevec piara je bilo vlozeno v to, da prej znanih virov (vkljucno z nuklearnim) nikakor ne. ne mores zdaj kar nazaj na "aja, malo smo zajebali". najprej sledi dolga faza premikanja tarce, kaj vse bi lahko bilo, samo da ni ono.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2844207] 10.05.20 18:04 · odgovor na: crt (#2844153)
Odgovori   +    0
[]
prevec piara je bilo vlozeno v to, da prej znanih virov (vkljucno z nuklearnim) nikakor ne. ne mores zdaj kar nazaj na "aja, malo smo zajebali".
China’s Baofeng Energy Group said it started construction on the largest solar-powered hydrogen pilot plant in the world.

www.renewableenergyw...newsletter
aimon sporočil: 1.924
[#2844214] 10.05.20 19:07 · odgovor na: BorutHocevar (#2844207)
Odgovori   +    4
[hocevarb]
China’s Baofeng Energy Group said it started construction on the largest solar-powered hydrogen pilot plant in the world.
Projekt, ki ne bo rentabilen.

Vodikov plin sestavljajo najmanjše molekule, ki obstajajo v naravi, zato ga je težko shranjevati. Za razliko od zemeljskega plina se ne more transportirati po cevovodih. Če ga stisnejo v majhne zabojnike za prevoz, so potrebni močni in težki rezervoarji, kar povečuje stroške prevoza. Tekoč vodik povzroča še večje stroške za utekočinjanje in izolacijo rezervoarja, da se prepreči odtekanje plina.

Vodik ima slabo gostoto energije glede na prostornino skladiščenja. Za ponazoritev, galona tekočega bencina, ki tehta 0,9 kilograma, dejansko vsebuje približno 50 odstotkov več vodika kot galona tekočega vodika, ki tehta 0,6 kilograma. To pomeni, da je rezervoar goriva za avtomobil, ki ga poganja vodik, veliko večji in težji od rezervoarja za gorivo za avtomobil, ki deluje na bencin. Vodik je zelo vnetljiv, se je že zgodilo, da je polnilnica vodika za avtomobile eksplodirala.

Norway, Explosion at hydrogen filling station: www.electrive.com/20...g-station/
"In Sandvika near Oslo, an explosion occurred at a hydrogen filling station for fuel cell cars on Monday. Until establishing the cause of the incident, the supplier Nel has closed ten more stations."
FjodorKirilovic sporočil: 972
[#2844220] 10.05.20 19:55 · odgovor na: aimon (#2844214)
Odgovori   +    5
[aimon]
... galona tekočega bencina, ki tehta 0,9 kilograma...
Gostota bencina je 0,75 kg/l. Pomnoži s 3,79 pa boš dobil maso ene ameriške galone bencina.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2844222] 10.05.20 20:05 · odgovor na: aimon (#2844214)
Odgovori   +    0
[aimon]
Vodikov plin sestavljajo najmanjše molekule, ki obstajajo v naravi, zato ga je težko shranjevati. Za razliko od zemeljskega plina se ne more transportirati po cevovodih.
No, tole smo na tem forumu že nekajkrat obdelali:
Converting natural gas pipelines to carry a blend of natural gas and hydrogen (up to about 15% hydrogen) may require only modest modifications to the pipeline.
www.energy.gov/eere/...-pipelines
aimon sporočil: 1.924
[#2844239] 10.05.20 22:37 · odgovor na: FjodorKirilovic (#2844220)
Odgovori   +    1
[FjodorKirilovic]
> [aimon]
> ... galona tekočega bencina, ki tehta 0,9 kilograma...

Gostota bencina je 0,75 kg/l. Pomnoži s 3,79 pa boš dobil maso ene ameriške galone bencina.
Napisal sem napačen izračun, tnx.
aimon sporočil: 1.924
[#2844240] 10.05.20 22:43 · odgovor na: BorutHocevar (#2844222)
Odgovori   +    2
[hocevarb]
> [aimon]
> Vodikov plin sestavljajo najmanjše molekule, ki obstajajo v naravi, zato ga je težko shranjevati. Za razliko od zemeljskega plina se ne more transportirati po cevovodih.


No, tole smo na tem forumu že nekajkrat obdelali:
Converting natural gas pipelines to carry a blend of natural gas and hydrogen (up to about 15% hydrogen) may require only modest modifications to the pipeline.
www.energy.gov/eere/...-pipelines
V mojem postu je mišljen čisti vodikov plin (in ne mešanica z drugimi plini).
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2844242] 10.05.20 22:55 · odgovor na: aimon (#2844240)
Odgovori   +    0
[aimon]
> > Vodikov plin sestavljajo najmanjše molekule, ki obstajajo v naravi, zato ga je težko shranjevati. Za razliko od zemeljskega plina se ne more transportirati po cevovodih.
>
>
> No, tole smo na tem forumu že nekajkrat obdelali:
> Converting natural gas pipelines to carry a blend of natural gas and hydrogen (up to about 15% hydrogen) may require only modest modifications to the pipeline.
> www.energy.gov/eere/...-pipelines

V mojem postu je mišljen čisti vodikov plin (in ne mešanica z drugimi plini).
Citiranemu stavku na polinkani strani sledi tole: Converting existing natural gas pipelines to deliver pure hydrogen may require more substantial modifications. Current research and analyses are examining both approaches. www.energy.gov/eere/...-pipelines
aimon sporočil: 1.924
[#2844246] 10.05.20 23:14 · odgovor na: BorutHocevar (#2844242)
Odgovori   +    3
[hocevarb]
Citiranemu stavku na polinkani strani sledi tole: Converting existing natural gas pipelines to deliver pure hydrogen may require more substantial modifications. Current research and analyses are examining both approaches. www.energy.gov/eere/...-pipelines
Uporaba vodika za pogon vozil me spominja na film kjer izumitelj in miljarder Howard Hughes vzame macolo in udari po vozilu s pogonom na paro, para brizgne iz poškodovanih cevi. Možakarju, ki stoji poleg njega da vedeti, kaj se lahko zgodi z vozilom, ko vanj trči drugo vozilo. Vozilo na paro pač ni za na cesto, enako ni za na cesto vozilo, ki ga poganja vodik, ker je za pogon vozil prenevaren.
crt sporočil: 27.173
[#2844257] 11.05.20 06:50 · odgovor na: BorutHocevar (#2844207)
Odgovori   +    1
[hocevarb]
> []
> prevec piara je bilo vlozeno v to, da prej znanih virov (vkljucno z nuklearnim) nikakor ne. ne mores zdaj kar nazaj na "aja, malo smo zajebali".

China’s Baofeng Energy Group said it started construction on the largest solar-powered hydrogen pilot plant in the world.

www.renewableenergyw...newsletter
kitajski ni tak problem zmagovati v kategoriji "najvecji na svetu", recimo:

China Is The World’s Largest Oil & Gas Importer

www.forbes.com/sites...fbfcbf5441

zdaj a bo to ratalo oziroma v kaksnem kontekstu bo ratalo - ali za obstoj rabi subvencije? ali za obstoj rabi kitajsko partijo? ali je primer projekta "bridges to nowhere" nekdaj japonskega, zlagoma tudi kitajskega tipa, ker slednja trenutno zelo rabi pospesek gdp - bomo videli.

fajn je sprobati vse zive moznosti. ni fajn pri tem apriori ograditi "tega pa ziher ne".
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2844258] 11.05.20 07:14 · odgovor na: aimon (#2844246)
Odgovori   +    0
[aimon]
> [hocevarb]
> Citiranemu stavku na polinkani strani sledi tole: Converting existing natural gas pipelines to deliver pure hydrogen may require more substantial modifications.

Vozilo na paro pač ni za na cesto, enako ni za na cesto vozilo, ki ga poganja vodik, ker je za pogon vozil prenevaren.
Ne razumem, zakaj mi odgovarjate s tem, saj nisem polemiziral s to vašo trditvijo, pač pa s tole:
Za razliko od zemeljskega plina se /vodikov plin/ ne more transportirati po cevovodih. forum.finance.si/?m=...214&single
aimon sporočil: 1.924
[#2844310] 11.05.20 10:27 · odgovor na: BorutHocevar (#2844258)
Odgovori   +    1
[hocevarb]
Ne razumem, zakaj mi odgovarjate s tem, saj nisem polemiziral s to vašo trditvijo, pač pa s tole:
> Za razliko od zemeljskega plina se /vodikov plin/ ne more transportirati po cevovodih. forum.finance.si/?m=...214&single
Odgovarjam s predzadnjim postom zato, ker se nisem spomnil, kaj bi še dodal.

V citiranemu stavku piše tole: "Converting existing natural gas pipelines to deliver pure hydrogen may require more substantial modifications." Torej, poleg številnih minusov, ki jih ima vodik za pogon vozil, je tudi ta v zvezi s prenosom po ceveh in njegovo čiščenje od zemeljskega plina, ki bo podražil uporabo.

V prvem postu sem napisal: Projekt, ki ne bo rentabilen. Ne verjamem, da bo drugače.

Strani: 1