Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Koronavirus na glavo obrnil ladijski turizem
Strani: 1
sporočil: 1.628
Ja tele kruzerji izgledajo kot pravi sifilis v plovbi.
Npr. v Benetkah, Kopru ali Dubrovniku jih je v sezoni lahko pristalo tudi po 8 na dan. Na nobeni ladji ni manj kot nekaj 1.000 ljudi, lahko pa tudi do 5.000. Potem ulice mest napolnijo horde, ki večinoma pasjo budale in življenje domačinov in ostalih turistov spremenili v problem.
Obiskovalci s kruzerjev se zanašajo na to, da imajo na nočni plovbi večino tistega kar potrebujejo (hrana inclusive), na dnevnih obiskih v obalalnih mestih pa večinima kupijo kakšen sladoled in potrebujejo toaletne prostore.
Npr. v Benetkah, Kopru ali Dubrovniku jih je v sezoni lahko pristalo tudi po 8 na dan. Na nobeni ladji ni manj kot nekaj 1.000 ljudi, lahko pa tudi do 5.000. Potem ulice mest napolnijo horde, ki večinoma pasjo budale in življenje domačinov in ostalih turistov spremenili v problem.
Obiskovalci s kruzerjev se zanašajo na to, da imajo na nočni plovbi večino tistega kar potrebujejo (hrana inclusive), na dnevnih obiskih v obalalnih mestih pa večinima kupijo kakšen sladoled in potrebujejo toaletne prostore.
sporočil: 18.363
Zadnja sprememba: bigl 18.04.2020 14:42
[kren]Turistične križarke so velikanski že fiksni strošek, kaj šele stroški za morje osebja, tudi če se (in verjetno se skoraj vse) rentajo, potem izpad tisočev turistov seveda povzroči izpad keša. V primeru okužb na njih pa jim tudi pristati ne pustijo, tako da je problem res problem. Računati na novo normalnost pa traja in s tem njihova izguba. In kar je zapisano v textu, je reševanje problema profesionalno in ne kot je "naša samozvana trojka" "reševala banke". Lep dan.
> Norveška družba za križarjenje Norwegian Cruise Line Holdings je najela investicijsko banko Goldman Sachs Group za pomoč pri možnostih financiranja, ki bi lahko vključevala prodajo deleža v podjetju, poroča Reuters. Z likvidnostnimi težavami se soočajo tudi druge družbe za križarjenje.
Če nimajo rezerve za preživet par mesecev lockdowna, naj kar crknejo.
To je bil sarkazem, če komu ni jasno.
sporočil: 1.628
Njihova taktika je takšna, da imajo postaje na rutah rezervirane in
zakupljene za 3 leta vnaprej, kar najpogosteje uspejo s
"podmazanim" nagovarjanjem pristaniščnih uprav, ki jih sprejemajo,
tako, da to hitro postanejo oblika vezanih poslov.
Meščani Benetk so organizirali močno pobudo boja proti takšni obliki turističnega terorizma in bodo v kratkem prepovedali vplutje kruzerjem v njihovo mestno pristanišče.
Meščani Benetk so organizirali močno pobudo boja proti takšni obliki turističnega terorizma in bodo v kratkem prepovedali vplutje kruzerjem v njihovo mestno pristanišče.
sporočil: 349
Mogoče bi od teh izpostavil Koper, ki po mojem mnenju sam po sebi
ni nek turistični biser (v mednarodnem okviru) in služi bolj kot
nakladalna postaja za izlete v nostranjost.
Tako da potniki z ladje na nek način niso 'napoti' običajnim gostom v mestu in pedvidevam, da je nihov plus manjši od minusa.
Velja pa to za Koper, v Benetkah, Dubrovniku in podobno se pa strinjam, da od njih ni kake velike koristi (razen plačila priveza).
Tako da potniki z ladje na nek način niso 'napoti' običajnim gostom v mestu in pedvidevam, da je nihov plus manjši od minusa.
Velja pa to za Koper, v Benetkah, Dubrovniku in podobno se pa strinjam, da od njih ni kake velike koristi (razen plačila priveza).
sporočil: 1.628
Koprski pristop s ponudbo izletov v Lipico in Postojnsko jamo za
obiskovalce iz kruzerjev je pohvale vreden.
Kar se je dogajalo v Benetkah, Dubrovniku in še marsikje, pa je kriminal. Seveda ne za tistih nekaj posvečenih, ki so prejeli lepe provizije, vsi ostali pa so večinoma ostali na strani, ki se imenuje: =bite se!
Kar se je dogajalo v Benetkah, Dubrovniku in še marsikje, pa je kriminal. Seveda ne za tistih nekaj posvečenih, ki so prejeli lepe provizije, vsi ostali pa so večinoma ostali na strani, ki se imenuje: =bite se!
sporočil: 13.528
[kren]En moj frend se ukvarja s turizmom (mikro agencija).
> Norveška družba za križarjenje Norwegian Cruise Line Holdings je najela investicijsko banko Goldman Sachs Group za pomoč pri možnostih financiranja, ki bi lahko vključevala prodajo deleža v podjetju, poroča Reuters. Z likvidnostnimi težavami se soočajo tudi druge družbe za križarjenje.
Če nimajo rezerve za preživet par mesecev lockdowna, naj kar crknejo.
To je bil sarkazem, če komu ni jasno.
In mu je še kar dobro šlo do te korone.
Zdaj ima 0.00 prihodkov in cel kup dolgov (vračilo avansov, plače..you name it)..
sporočil: 1.153
Zadnja sprememba: anon-48899 18.04.2020 16:07
Prevajalcu originalne novice besedila v poduk.en.m.wikipedia.org/w...ruise_Line
Finance rabite boljse honorarce?
sporočil: 21.898
En moj frend se ukvarja s turizmom (mikro agencija).Torej mu je uspelo kaj nasparat?
In mu je še kar dobro šlo do te korone.
Zdaj ima 0.00 prihodkov in cel kup dolgov (vračilo avansov, plače..you name it)..Torej mu je uspelo kaj nasparat?
sporočil: 21.898
Ladijski turizem naj kar odpade, križarke pa naj gredo za staro
železo. To je najbolj svinjski in potratno način turizma, kar jih
je. Nic čudnega, torej, da se bo z zadevo ukvarjala goldman Sachs.
A res nimajo kaj bolj pametnega za početi?
sporočil: 12.861
[kren]Ljudje bodo brez plač, z nižjimi dohodki in nasploh bodo zaradi strahu manj trošili. Turizem bo pa prvi strošek, ki ga bodo znižali.
Turizem se bo po moje v Evropi relativno hitro pobral, čim ne bo več lockdownov. Evropejci se ne bodo odpovedali dopustom, samo nekaj časa ne bodo več potovali tako daleč.
sporočil: 13.528
[shevchenko]Čuj, a ti mogoče prebereš kaj, preden odpišeš ?
> En moj frend se ukvarja s turizmom (mikro agencija).
> In mu je še kar dobro šlo do te korone.
Torej mu je uspelo kaj nasparat?
> Zdaj ima 0.00 prihodkov in cel kup dolgov (vračilo avansov, plače..you name it)..
Torej mu je uspelo kaj nasparat?
Sem napisal da gre za mikro podjetje.,
sporočil: 13.528
[kren]O čem ti govoriš, o svetu ali Sloveniji ?
OK, tisti brez plač ne bodo hodili na dopust, tisti z nižjimi dohodki bodo pa še bolj gledali na vsak €, kot do zdaj. Ampak dopustu se ne bodo vsi odpovedali. Raje se bodo odpovedali nakupu novega avtomobila, stanovanja, pohištva, opreme...
Po moje bo letos poleti slovenska in hrvaška obala pokala po šivih. Ampak zaslužki bodo bolj mizerni, ker bodo turisti manj trošili.
V SLO so najprej bajta (in vse kar spada zraven), avto in šele potem verjetno vikend.
V to spada tudi dopust (pretežno na hrvaškem morju)
Slovenci smo Hrvatom odnašali rit že v letih 91-95 . pa jim jo bomo še sedaj, ni panike.
Navsezadnje gre za vzajemno korist :)
www.youtube.com/watc...s81gJ8J3aA
sporočil: 833
[kren]Kolikor jaz srečujem ljudi se jih 90% zaveda potrebe po distanci in se jih zlepa ne bo spravilo v kakšno gužvo, kjer bi jim kdorkoli dihal za vrat, dokler bo tale smrtonosni virus razsajal in še ne bodo cepljeni. Hočejo bit vsaj 2 metra narazen in če jih je 10 skupaj ratajo nervozni, ne glede na to da so 2 metra narazen.
OK, tisti brez plač ne bodo hodili na dopust, tisti z nižjimi dohodki bodo pa še bolj gledali na vsak €, kot do zdaj. Ampak dopustu se ne bodo vsi odpovedali. Raje se bodo odpovedali nakupu novega avtomobila, stanovanja, pohištva, opreme...
Po moje bo letos poleti slovenska in hrvaška obala pokala po šivih. Ampak zaslužki bodo bolj mizerni, ker bodo turisti manj trošili.
Tako, da kakšnega "pokanja po šivih" zagotovo ne bo. Vsaj dokler ne bo cepiva. Lahko pa se motim in Se bo pokazalo, da je mojih 90% v resnici 10%, ostalo so pa pristaši "covid19 je gripa" in "švedskega pristopa". Bom z zanimanjem in iz distance spremljal.
Glede na naravo grožnje, najbolje kaže našim hribovskim destinacijam, pa kampom tudi.
sporočil: 13.528
[kren]Pomoje smo v SLO in HR že na vse te padce prilagojeni, tko da tukaj ne pričakujem neke drame, samo da odprejo meje...
> [vickibedi]
> O čem ti govoriš, o svetu ali Sloveniji ?
O Evropi. Torej tudi o Sloveniji in Hrvaški.
Oddaljene destinacije, ki so bile odvisne od evropskih turistov bodo jebale ježa.
Hrvaška in slovenska obala bosta poleti vsaj polni (večinoma bližnjih) turistov, če že ne bodo toliko zapravljali, kot prejšnja leta. Pod pogojem, da ne bo več lockdownov seveda.
Drugače bo pa zaradi lockdownov večini padel standard. Samo nekateri se tega očitno ne zavedajo in še kar navijajo zanje.
Drugo pa je, kaj bo v Evropi...Nemci, Avstrijci (Nizozemci in podobni ) imajo pomoje še kar nekaj špeha, da zaženejo turizem tudi po karanteni.... mislim kot turisti.
Kaj bo pa na prihodkih, pa noben nima pojma, Pariz je bil pred izbruhom korone TOP turistična destinacija (predvsem zahvaljujoč Azijcem), ampak kar niso uničili rumeni telovniki, je uničaila korona :)
www.youtube.com/watc...UTlE90j7n8
sporočil: 149
Da spustim nekaj dnevne svetlobe v tole temo, ker nekateri
komentarji so se že dodobra sesirili oziroma zaradi visoke
vsebnosti ignorance niso najbolj užirni z vidika realnosti...
Uglavnem ja, ladijski turizem je relativno huda svinjarija, je pa res, da se z zadnjimi generacijami LPG ladij to hitro spreminja. Prav tako je potrebno vedeti, da spraviti 5000 ljudi na recimo 5 destinacij v vsakem primeru pomeni onesnaževanje, pa naj pridejo z ladjo, letalom, avtom ali pa avtobusom. Ladja je v tem primeru kar OK, saj zajema prevoz, spanje, hrano itd.
Ampak to ni tema. Tema je da je turizem v krizi in kaj to pomeni. In prva (pol)resnica je, da so ladijski turisti nepotrebni. Morda za Benetke in Dubrovnik. Za Koper, Kotor, Arubo in ostale kraje pa so zlata jama. Prvič je potrebno vedeti, da niso vsi ladjarji isti. Nizkocenovci imajo res kar nekaj "revnih" turistov, vendar ti še vedno zapravijo kar nekaj denarja na obali. Tisti ki trdi nasprotno morda ni bil nikoli na ladji ali pa je morda poslušal sosedovega Janeza, kako je s sendvičem obhodil Curaçao... No ladje ki pristajajo v Kopru so povečini srednji razred (v svetovnem) smislu in ti ljudje si privoščijo. Ja burek, poceni pica in plastičen nakit na koprski tržnici ni njihov interes... Dati 250$ za ogled Bleda in Ljubljane pa ni problem. In ja morda zvečer ne gredo na večerjo v JB, ker imajo na ladji praktično isti nivo, bodo pa zapravili ogromno za izkušnjo. In tu so naši lepo služili. Pač druga klientela, ki jo morda ne poznate vsi in vam je tuja. Pač ne zapravijo na oradah ampak na čem drugem.
Druga stvar pa je, da te ladje pripeljejo Slovenijo na zemljevid. Ker moja izkušnja je ta, da ko ti ljudje spoznajo nek kraj za tistih 12 ur, jim da nek občutek. In če je dobre, se vrnejo v "konvencionalem" stilu. Tako da gre za nek multiplikativen efekt. Da ne omenjam polnenje ladje s hrano, pijačo, gorivom itd. Morda tu Koper še ni na tem nivoju, vendar tu se obrnejo veliki denarji.
Ne vem jaz na ta turizem ne gledam tako z viška. Morda se nam ti turisti na prvo žogo zdijo "tuji" ker se pripeljejo s tujo ladjo, nekateri res ne pridejo z nje in imamo zaradi tega nek čuden občutek. Vendar tu se obrača dober denar, ta panoga je zadnja leta doživljala renesanso in vse le ni tako črno belo, kot si morda mnogi (zaradi nepoznavanja in nerazumevanja te industrije) mislijo. Sem bil prepričan da bo na Financah malo več navijanja za to industrijo, ki vsaj Sloveniji prinaša nekaj dobrega...
Uglavnem ja, ladijski turizem je relativno huda svinjarija, je pa res, da se z zadnjimi generacijami LPG ladij to hitro spreminja. Prav tako je potrebno vedeti, da spraviti 5000 ljudi na recimo 5 destinacij v vsakem primeru pomeni onesnaževanje, pa naj pridejo z ladjo, letalom, avtom ali pa avtobusom. Ladja je v tem primeru kar OK, saj zajema prevoz, spanje, hrano itd.
Ampak to ni tema. Tema je da je turizem v krizi in kaj to pomeni. In prva (pol)resnica je, da so ladijski turisti nepotrebni. Morda za Benetke in Dubrovnik. Za Koper, Kotor, Arubo in ostale kraje pa so zlata jama. Prvič je potrebno vedeti, da niso vsi ladjarji isti. Nizkocenovci imajo res kar nekaj "revnih" turistov, vendar ti še vedno zapravijo kar nekaj denarja na obali. Tisti ki trdi nasprotno morda ni bil nikoli na ladji ali pa je morda poslušal sosedovega Janeza, kako je s sendvičem obhodil Curaçao... No ladje ki pristajajo v Kopru so povečini srednji razred (v svetovnem) smislu in ti ljudje si privoščijo. Ja burek, poceni pica in plastičen nakit na koprski tržnici ni njihov interes... Dati 250$ za ogled Bleda in Ljubljane pa ni problem. In ja morda zvečer ne gredo na večerjo v JB, ker imajo na ladji praktično isti nivo, bodo pa zapravili ogromno za izkušnjo. In tu so naši lepo služili. Pač druga klientela, ki jo morda ne poznate vsi in vam je tuja. Pač ne zapravijo na oradah ampak na čem drugem.
Druga stvar pa je, da te ladje pripeljejo Slovenijo na zemljevid. Ker moja izkušnja je ta, da ko ti ljudje spoznajo nek kraj za tistih 12 ur, jim da nek občutek. In če je dobre, se vrnejo v "konvencionalem" stilu. Tako da gre za nek multiplikativen efekt. Da ne omenjam polnenje ladje s hrano, pijačo, gorivom itd. Morda tu Koper še ni na tem nivoju, vendar tu se obrnejo veliki denarji.
Ne vem jaz na ta turizem ne gledam tako z viška. Morda se nam ti turisti na prvo žogo zdijo "tuji" ker se pripeljejo s tujo ladjo, nekateri res ne pridejo z nje in imamo zaradi tega nek čuden občutek. Vendar tu se obrača dober denar, ta panoga je zadnja leta doživljala renesanso in vse le ni tako črno belo, kot si morda mnogi (zaradi nepoznavanja in nerazumevanja te industrije) mislijo. Sem bil prepričan da bo na Financah malo več navijanja za to industrijo, ki vsaj Sloveniji prinaša nekaj dobrega...
sporočil: 4.602
Danes sem šel v naravo, prižgal cigaro in razmišljal o vseh
pozitivnih učinkih novega koronavirusa. Me je kar strah postalo,
saj ko takole razmišljam izpade, da je to nekaj najboljšega, kar se
nam je zgodilo (vem, herezija).
dronyx.wordpress.com...onavirusa/
dronyx.wordpress.com...onavirusa/
sporočil: 4.493
Koliko ena tovorna ladja onesnazi v primerjavi z avtom. Vsa ta shit
roba iz Kitajske je brez veze in čas za selitev proizvodnje
domov.
Torej to je pozitivno promet je šel v smer ki ni bila obvladljiva saj je zasičenost mest bila nevzdržna že v Ljubljani ki je vaš se je to občutilo.
Koper isto nni prenesel več prav tako železnica, 2tdk bo postal še en stran vržen projekt.
Kot je rekel podjetnik treba promet spravit v zrak.
Torej to je pozitivno promet je šel v smer ki ni bila obvladljiva saj je zasičenost mest bila nevzdržna že v Ljubljani ki je vaš se je to občutilo.
Koper isto nni prenesel več prav tako železnica, 2tdk bo postal še en stran vržen projekt.
Kot je rekel podjetnik treba promet spravit v zrak.
sporočil: 4.602
Ja tele kruzerji izgledajo kot pravi sifilis v plovbi.Jaz nikdar nisem razumel kaj ljudje vidijo na teh križarjenjih. Meni se to zdi kot bi nek Ljubljanski City Park preselil na ladjo. Saj stvar je inteligentno zamišljena. Ti si zaprt na ladji, nekaj časa se morda še kopaš v bazenu na krovu, potem se začneš dolgočasit in hodiš po štacunah in zapravljaš. Ko te ljudi iz ladji spustijo na kopno, so pa kot horda kobilic s telefoni na selfi palčkah. Če ta panoga dokončno propade ne bo prav nikakršne škode.
sporočil: 5.933
Zadnja sprememba: Vinci 18.04.2020 19:54
[dronyx]Niti niso tako dosti na ladji. Od 14 dnevnega potovanja so čez dan na morju samo 5 ali 6 dni, ostalo pa samo čez noč, ko pljujejo do naslednje postaje. Poglej par izletov po Karibih. Kako lahko drugače v dveh tednih obiščeš Kostariko, Panamo, Kolumbijo, Jamajko in še par Karibskih otokov? Niso ta križarjenja tako brezveze, kot se zdi na prvi pogled.
>Ja tele kruzerji izgledajo kot pravi sifilis v plovbi.
Jaz nikdar nisem razumel kaj ljudje vidijo na teh križarjenjih. Meni se to zdi kot bi nek Ljubljanski City Park preselil na ladjo. Saj stvar je inteligentno zamišljena. Ti si zaprt na ladji, nekaj časa se morda še kopaš v bazenu na krovu, potem se začneš dolgočasit in hodiš po štacunah in zapravljaš. Ko te ljudi iz ladji spustijo na kopno, so pa kot horda kobilic s telefoni na selfi palčkah. Če ta panoga dokončno propade ne bo prav nikakršne škode.
sporočil: 4.602
Niti niso tako dosti na ladji. Od 14 dnevnega potovanja so čez dan na morju samo 5 ali 6 dni, ostalo pa samo čez noč, ko pljujejo do naslednje postaje.Kot so mi razlagali je to tako, da ti imaš v osnovno ceno vključeno samo križarjenje, vsi ostali izleti so pa za doplačila. Da boš šel vsak dan nekam ven množiš osnovno ceno verjetno kar tri ali še več.
sporočil: 21.898
Ladijski turizem v kopru naredi več škode kot koristi. Res, par
prodajaln živi od njega, v glavnem pa ustvarja samo gnečo
zdolgočasenega folka, ki v kopru nima ne kaj poceti ne kaj
zapraviti. Oglej si malo, če je kaj ponudbe za te turiste - je ni,
ker se enostavno ne splača. Postojnska jama in Bled pa nekaj
ulovita, to je pa tudi vse.
Če pa ne verjameš, pridi kdaj v Koper pa si oglej to bogatijo, ki jo prinašajo. Aja ne moreš, ker ladij sedaj ni. Jebiga.
Če pa ne verjameš, pridi kdaj v Koper pa si oglej to bogatijo, ki jo prinašajo. Aja ne moreš, ker ladij sedaj ni. Jebiga.
sporočil: 21.898
Niso ta križarjenja tako brezveze, kot se zdi na prvi pogled.So so. Tu gre za hohstapleraj na kubik. Sicer pa vsakomur svoje, mene živega na to ladjo spravili ne bodo. Z ladjo je fino iz na kakšen trajekt ali krajši izlet, to je pa krneki.
sporočil: 4.602
The Real Cost of Cruises | Patriot Act with Hasan MinhajSem takoj postal fan tega Hasana Minhaja. Ta biznis s temi križarjenji je res samo še ena traparija. Tista je tudi dobra ko primerjajo velikost križarke s Titanikom in pravi, da je to tako, kot če bi primerjal velikost nuklearke s Črnobilom. :)
sporočil: 3.152
[shevchenko]Bolj levičarski komentar težko najdeš ... ladijski turizem je temeljni vir prihodka za celi kup destinacij, kar celih držav. Samo zato, ker tega pač ne koristiš, pač ne moreš tako soditi. Večina našega planeta je morska voda in ne pretiravat z nekim onesnaženjem. Tudi zdaj, ko celi svet stoji, ni nekega bistvenega izboljšanja npr. zraka, torej so bila po gretensko napihnjena.
Ladijski turizem naj kar odpade, križarke pa naj gredo za staro železo. To je najbolj svinjski in potratno način turizma, kar jih je. Nic čudnega, torej, da se bo z zadevo ukvarjala goldman Sachs. A res nimajo kaj bolj pametnega za početi?
sporočil: 14.456
Finance:
Naj gre norveški rejver še malo pogledat islandske supermarkete v Brexitaniji. about.iceland.co.uk/
Norveška družba za križarjenje Norwegian Cruise Line Holdings je najela investicijsko bankoReuters:
Norwegian Cruise, the world’s third-largest cruise operator, has lost almost four-fifths of its market value this year, as it grounded its 28-ship fleet to help contain the spread of the virus.Wikipedija:
The Miami-headquartered company, which also operates Oceania Cruises and Regent Seven Seas Cruises, disclosed last month it had drawn down on $1.55 billion of new and existing credit lines.
Norwegian Cruise Line Holdings (NCLH) is a holding company that is domiciled in Bermuda and based in the United States. It operates three cruise lines as wholly owned subsidiaries: Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises, and Regent Seven Seas Cruises. With its subsidiaries combined, it is the third-largest cruise operator in the world. It is a publicly traded company listed on the New York Stock Exchange.Pobalin:
Naj gre norveški rejver še malo pogledat islandske supermarkete v Brexitaniji. about.iceland.co.uk/
sporočil: 4.602
Tudi zdaj, ko celi svet stoji, ni nekega bistvenega izboljšanja npr. zraka, torej so bila po gretensko napihnjena.Seveda je. Ta virus je rešil to, kar se politiki niso mogli zmeniti desetletja. In onesnaževanje okolja nikdar ne bi smela biti politična tema, ampak problem, ki ga je potrebno rešit in to hitro. Glede onesnaževanja križark je pa spodnja študija pokazala, da samo ena firma (Carnival) povzroči ob Evropskih obalah 10 krat več izpustov žveplovih oksidov kot vsi avtomobili v Evropi.
www.transportenviron...0%93-study
sporočil: 4.602
Zadnja sprememba: dronyx 19.04.2020 07:53
Če koga zanima tule študija NASE, kako se je zaradi epidemije
zmanjšalo onesnaženje nad Kitajsko. In isto so ugotovili nad
severno Italijo in verjetno še marsikje.earthobservatory.nas...over-china
Problem očitno je, da so "visoki okoljski standardi" dejansko farsa za nas, naivno rajo, ki to verjamo. V resnici pa gre samo in izključno za biznis, profitom pa se podredijo predpisi.
sporočil: 14.456
Zadnja sprememba: pobalin 20.04.2020 16:25
[dronyx]No ja, to se lahko izve tudi brez te študije, saj je znano, da so emisije SOx pri cestnih vozilih od cca 1990 naglo upadale zaradi čistejših goriv, kar je bilo neizbežno zaradi predpisanih katalizatorjev, zaradi kislega dežja so veliko storili pri filtraciji dimnih izpustov TE in podobnih kurišč, le pri ladjah se dolgo ni spremnilo skoraj nič.
Glede onesnaževanja križark je pa spodnja študija pokazala, da samo ena firma (Carnival) povzroči ob Evropskih obalah 10 krat več izpustov žveplovih oksidov kot vsi avtomobili v Evropi.
www.transportenviron...0%93-study
En sam graf virov onesnažil zraka s strani transportnih sredstev jasno pokaže, da je ta študija navaden ribolov v domačem vedru - večino SOx in PM 2,5 emitirajo ladje. Pa še:
Emissions of sulphur oxides increased by 2.7 % in 2017, compared with 2016, but it is still less than 1 % of what have been emitted in 1990.Pa zelo agit-propovsko so TEjevci izpostavili eno ladjarsko firmo v okviru ene panoge morjeplovstva, kot da vse druge ladje, od trajektov do tovornih in ribiških, ki plujejo ob evropskih obalah, kurijo bolj čisto gorivo in imajo posebne filtre. Temu se reče izbiranje grešnih kozlov po trenutnih potrebah in navdihih. Problem je realen, spis je pa futr za senzacionalistične medije in razne agitatorje.
www.eea.europa.eu/da...llutants-8
P.S.: Morda je v zvezi s SOx zanimivo še tole o emisijah geotermalne energije.
The high emission levels of SOx for Iceland are due to SOx emissions from geothermal energy which represented 77% of total emissions in 2010.
www.oecd-ilibrary.or...6C806A43CD
Strani: 1