21 min
Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ...
48 min
Energetika Ljubljana ob koncu kurilne sezone znižuje ceno plina
1 ura
Borza NYSE tržne udeležence sprašuje, ali bi podprli prehod na 24-urno trgovanje z delnicami
1 ura
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
1 ura
To je porsche, ki si zasluži pozornost tudi najbolj zagretih ljubiteljev bencinskih hlapov
2 uri
Novartis z visoko rastjo dobička in prihodkov
2 uri
(reportaža) Kako je organizirana tovarna japonskih robotov v Kočevju
3 ure
Robert Golob kot izvoznik veselih slovenskih ljudskih plesov 1
4 ure
Kje Hidria uporablja umetno inteligenco?
4 ure
24ur: hišne preiskave na Darsu 1
4 ure
Normiranci v grafih: najhitreje raste delež tistih, ki imajo večje prihodke 21
4 ure
Danes v živo: Kako brati bilance v 2024
5 ur
Orange Wine Festival – od ideje o manjši degustaciji do referenčnega evropskega festivala
6 ur
»Mama mi je dejala, da sem malo nor«
8 ur
Thailand Pitches to Host Formula One Race to Bolster Tourism
8 ur
ECB’s Villeroy Says Oil Uncertainty Won’t Stop June Rate Cut
10 ur
Razkrite bilance: kako je lani poslovalo podjetje premiera Roberta Goloba 1
10 ur
Zakaj morajo podjetja pri ESG-poročanju računati na maraton v sprintu
10 ur
Stanovanja, apartmaji in vila, ki jih lahko kupite na slovenski in hrvaški obali
13 ur
Mervarjeva analiza: Električna energija v Sloveniji je, predvsem za gospodinjstva, med cenejšimi, omrežnina pa druga najcenejša 7

Strani: 1 2

pobalin sporočil: 14.456
[#2829922] 26.03.20 20:41
Odgovori   +    14
Ioniqa sem polnil izključno na brezplačnih polnilnicah, tako da nas je energija za 1.300 kilometrov stala manj kot evro.
Edino polnjenje, v katero sem bil prisiljen in za katero bi moral plačati, je bilo na sobni vtičnici kolega, ki mi je priskočil na pomoč, ko sem ugotovil, da v avtu ni polnilnega kabla za hitro polnjenje. Druga polnjenja so poravnale trgovine in občine.
Torej kroničen zastonjkar z avtom za 35-40 jurjev, ki s strokovno hladnostjo priporoči doplačilo 280 EUR za ogrevanje volana in sedežev. A občine in štacune in kolegi bencina ne šenkavajo samo iz eko-oko razlogov?

Evo, kaj o Koni iz iste korejske hiše poroča en drug profesionalno zastonjski uporabnik iz Piemonta, ki je med tritedenskim testiranjem elektriko očitno plačeval, ni se pa naučil razlikovati med kW in kWh.
Cost of ownership: Automakers say that the total cost of ownership (TCO) of an electric vehicle is the same or less than that of an internal combustion version. It's hard to come to that conclusion when electricity prices show huge differences. At home, I paid 22 cents per kW, while Enel X stations cost 45 to 50 cents per kW, and Ionity fast charging on highways is 79 cents per kW. In real terms, a full charge at home could cost just 14 euros but would take nearly a full day, while on the highway it might take just a few hours but cost more than 50 euros.
Price: The top-spec Kona Electric Excellence has one of the largest batteries in the compact segment, permitting true all-round use, but at 50,350 euros in Italy, it remains a tough sell, even after deducting an EV bonus of 4,000 euros, which can increase to 6,000 euros when scrapping a high-polluting vehicle.
europe.autonews.com/...g-electric
anon-180464 sporočil: 4.080
[#2829939] 26.03.20 21:27
Odgovori   +    9
Zadnja sprememba: anon-180464 26.03.2020 21:28
Težko verjamem, da je lahko 1300km manj kot 1 evro.
Jaz imam zdaj kono 3 mesece in me je do zdaj stal vsak kilometer 1,5 evra. Res pa cena zelo pada, ampak na omenjeno ne bo nikoli padla.

Moj izračun:
* prevozil sem že 5.300 km
* do zdaj sem plačal 7.900 evrov
--------------------------------
7.900 km / 5.300 eur = 1,5 evra/km
Jaka1955 sporočil: 660
[#2829949] 26.03.20 21:58
Odgovori   +    6
Če bi bila cena med 15 in 20 tisoč, bi bil zanimiv za množice.
FIN-379669 sporočil: 7.961
[#2829953] 26.03.20 22:06
Odgovori   +    15
Hitra polnilnica do 1 h. Cena kwh je okoli 0,3 eur. Na 100 km je okoli appr. 5 eur.

Honda Civic 1,6 diesel (120 KM), poraba 5,1 l, cena za 100 km = 5,3 eur.

Časovni prihranek pri uporabi, možnost parkiranja povsod, prostornost...

Nova Honda Civic 22.000 eur, nova Hyundai Kona 34.000 eur.

(Kje je sedaj Comteo, aka prodajalec BEV, da pojasni, zakaj naj bi bil BEV boljši za potrošnika?)
PyotrNovak sporočil: 5.775
[#2829966] 26.03.20 22:40 · odgovor na: FIN-379669 (#2829953)
Odgovori   +    20
Energetska bilanca: glava peče. Od 1Kw v premogu pride do utičnice cca 300-350W.
KAKORKOLI se laže, je nafta še vedno daleč najcenejša in jo je še za zelo dolgo časa.
Ali je svet RES nagnal prave inženirje v gulage???
1damijan sporočil: 186
[#2829980] 26.03.20 23:32 · odgovor na: Jaka1955 (#2829949)
Odgovori   +    2
Sej bo kmalu... Počakaj dve (2) leti...
FIN-379669 sporočil: 7.961
[#2829984] 26.03.20 23:51 · odgovor na: 1damijan (#2829980)
Odgovori   +    0
Glede na obstoječo krizo morda čez 4 leta, vendar bo kar nekaj deležnikov moralo narediti fajn napor, da pridemo s Kono na vsaj 24 jurjev kot ceno novega (država - to smo mi - bo morala znižati dajatve, proizvajalci baterij - aka, beri lastniku rudnikov, bodo morali znižati ceno surovine za izdelavo karoserije in baterij... we'll see.)
MF-561169 sporočil: 380
[#2830050] 27.03.20 08:39 · odgovor na: anon-180464 (#2829939)
Odgovori   +    6
[kekez]
Težko verjamem, da je lahko 1300km manj kot 1 evro.
Jaz imam zdaj kono 3 mesece in me je do zdaj stal vsak kilometer 1,5 evra. Res pa cena zelo pada, ampak na omenjeno ne bo nikoli padla.

Moj izračun:
* prevozil sem že 5.300 km
* do zdaj sem plačal 7.900 evrov
--------------------------------
7.900 km / 5.300 eur = 1,5 evra/km
a to je vključeno vsi stroški (potrošni material, gume, izguba vrednosti ipd) ali samo električna energija ?
znanec sporočil: 25
[#2830052] 27.03.20 08:40
Odgovori   +    7
Zadnja sprememba: znanec 27.03.2020 08:43
Za 1 eur verjetno še kakšna polninica "naključno" ne bo delala in osvetljena tudi ne bo.

Sem se že za trenutek videl kot kupec, dokler nisem prišel do cene, ki je mimogrede precej večja, kot sem dal za ful opremljenga passata pa še mački (in pešči) se umikajo.
anon-549754 sporočil: 169
[#2830056] 27.03.20 08:42 · odgovor na: PyotrNovak (#2829966)
Odgovori   +    0
Narava šiša inženirje in jih vedno bo.. lahko jo le poskusimo posnemati.
skompresirane utekočinjene in fermentirane alge...
pavelmardonovic sporočil: 1
[#2830098] 27.03.20 09:53 · odgovor na: anon-180464 (#2829939)
Odgovori   +    2
[kekez]
Težko verjamem, da je lahko 1300km manj kot 1 evro.
Jaz imam zdaj kono 3 mesece in me je do zdaj stal vsak kilometer 1,5 evra. Res pa cena zelo pada, ampak na omenjeno ne bo nikoli padla.

Moj izračun:
* prevozil sem že 5.300 km
* do zdaj sem plačal 7.900 evrov
--------------------------------
7.900 km / 5.300 eur = 1,5 evra/km

Nekaj tu ne štima oz. ni jasno. Razlika je pa velika...
7.900 km in 5.300 € = 0,67 €/km
ali
5.300 km in 7.900 € = 1,5 €/km. vsekakor je to ekstremno draga vožnja. Upam, da avta ne uporabljaš v službene namene, ker kilometrina niti približno ne pokrije stroška. No, tudi 0,67 € / km ne pokriješ s kilometrino. Zgolj hipotetično...

Primerjava z novinarjevo matematiko 1.300 km / 1 € je pa itak znanstvena fantastika.
anon-180464 sporočil: 4.080
[#2830148] 27.03.20 11:19 · odgovor na: pavelmardonovic (#2830098)
Odgovori   +    1
[pavelmardonovic]
> [kekez]
> Težko verjamem, da je lahko 1300km manj kot 1 evro.
> Jaz imam zdaj kono 3 mesece in me je do zdaj stal vsak kilometer 1,5 evra. Res pa cena zelo pada, ampak na omenjeno ne bo nikoli padla.
>
> Moj izračun:
> * prevozil sem že 5.300 km
> * do zdaj sem plačal 7.900 evrov
> --------------------------------
> 7.900 km / 5.300 eur = 1,5 evra/km


Nekaj tu ne štima oz. ni jasno. Razlika je pa velika...
7.900 km in 5.300 € = 0,67 €/km
ali
5.300 km in 7.900 € = 1,5 €/km. vsekakor je to ekstremno draga vožnja. Upam, da avta ne uporabljaš v službene namene, ker kilometrina niti približno ne pokrije stroška. No, tudi 0,67 € / km ne pokriješ s kilometrino. Zgolj hipotetično...

Primerjava z novinarjevo matematiko 1.300 km / 1 € je pa itak znanstvena fantastika.
V zadnji vrstici se mi je pripetila zamenjava enot, pa ni bilo več mogoče popraviti.
Rezultat je pravi. Zaenkrat 1,5€/km.

Tole zajema prav vsa plačila, ki sem jih zaenkrat imel (akontacija, nekaj obrokov posojila, zavarovanje, celo prtljažnik, vinjeta...) in pa kilometri do zdaj.

Tole ni cena po ekonomskih standardih, kjer se amortizacija računa na predvideno rabo. Tule računam na čisto dejansko rabo. Ker se kilometri dejansko nabirajo precej hitreje kot stroški, tole na kilometer zelo hitro pada.
Kot primer: na začetku je bilo nekaj tisočakov stroškov, kilometrov pa še nič. Torej je bil vsak kilometer neskončno drag.

Tako računam, da bom prišel v končni fazi na kakšen cent na kilometer.
sonce1313 sporočil: 376
[#2830155] 27.03.20 11:27
Odgovori   +    0
Kaj še ostane jakodimičem?
anon-191845 sporočil: 961
[#2830178] 27.03.20 12:04 · odgovor na: anon-180464 (#2830148)
Odgovori   +    6
2019 kupil MB E280 bencin V6, skupni stroški do danes 12.127,00€ = nakup avta, cestnine, zavarovanje, redna serviss, pranje avta, plinska instalacija, nove zimske gume, 2*vinjeta, cestnine tujina, bencinska črpalka, članstvo AMZS, zaščita proti rjavenju, bencin in avto plin in prevoženih 24.100 km, skupni stroški na km 0,50€/km od tega poraba pogonsga goriva skupaj bencin in plin = 0,085€/km.
Pa nas v avtu nobenega ne zebe, pa se vozim lahko mirno do 1.000km da ne bom gledal na števec kdaj se mi bo avto ustavil, prižgem klimo in se ne sekiram koliko energije porabi za prijetni hladilni dodatek (prižgana tudi pozimi) in še veliko majhnih pozitivnih cukrčkov. Za polnenje obeh goriv mi vzame največ 15 minut če je nekaj več ljudi pri blagajni. Vendar obeje tankam največ 4 krat letno.
Menim da novinarji sicer lahko naredijo ali dober ali slab članek z primerjalnimi testi kaj zmore EV. Kako pa gre to v resničnem življenju pa tega ne znajo, če niso sami uporabniki EV. Ko se bo novinar spoznal z uporabniki EV bo doživel več manjših zaporednih infarktov ko bo slišal kaj pride iz grl teh elektro frikov in kaj počnejo za čimcenejšo vožnjo, s tem mislim kaj so vse pripravljeni žrtvovati za varnost sebe kot voznika in kaj šele za varnost svojih otrok in soproge, ko bi to soproge vedele bi jih dale na kant. Da ne govorimo da se ob večernem mraku vozijo naokoli ne da bi prižgali luči. Zjutraj za otroke ne prižgejo gretja samo zato, da se bo uslužbencu hvalil kolk mal pokuriti njegov EV v hladnem obdobju. Malo voznikov od teh je normalnih. Da ne bo pomote, tudi med prismuknjenimi vozniki se najdemo ostali, ko skupaj delamo druge neumnosti na cesti.
Lep vikend in srečno vožnjo
pobalin sporočil: 14.456
[#2830414] 27.03.20 20:47 · odgovor na: sonce1313 (#2830155)
Odgovori   +    0
[sonce1313]
Kaj še ostane jakodimičem?
Zaenkrat plačevanje kupljenega, porabljenega in še precej davkov zraven. To plačevanje zagotavlja delovna mesta, ceste in še kaj.
sonce1313 sporočil: 376
[#2830794] 29.03.20 09:56 · odgovor na: anon-191845 (#2830178)
Odgovori   +    0
Pri nas tudi drugi avto tovarniško LPG in moja samo za službo in nazaj 6x tedensko 60km in res super zadeva, kljub temu ga kmalu nadomestimo z Egolfom. Ostalo jaz po tvoje elektro fanatik 50t km letno in nisem opazil nič od tvojih dezinformacij, ki so veljale pred 5 leti za ZOE enko. Sem se pa nasmejal. Prvo sprobaj, potem sanjaj. Koliko bo torej tvoj skupni strošek v 10 letih?
sonce1313 sporočil: 376
[#2830799] 29.03.20 10:03 · odgovor na: pobalin (#2830414)
Odgovori   +    0
Saj eden ki prizna da dela samo za avto, gorivo, ogrevanje in elektriko doma ter še veselo onasnežuje.
A ne bi bilo bolje ves ta denar in davki ostanejo v SLO namesto naftnim šejkom, a mislite da elektru in državi smrdi denar in davki, že tako je tretjina za omrežje in tretjina davkov
pobalin sporočil: 14.456
[#2831201] 29.03.20 22:08 · odgovor na: sonce1313 (#2830799)
Odgovori   +    4
[sonce1313]
Saj eden ki prizna da dela samo za avto, gorivo, ogrevanje in elektriko doma ter še veselo onasnežuje.
Ti samo pešačiš ali kolesariš, ješ presno, doma te greje ljubezen do narave in soljudi, sveti ti pa leščerba lastne modorosti?
A ne bi bilo bolje ves ta denar in davki ostanejo v SLO namesto naftnim šejkom, a mislite da elektru in državi smrdi denar in davki, že tako je tretjina za omrežje in tretjina davkov
A davki grejo naftnim šejkom, a omrežje se kar samo od sebe postavi, vzdržuje, razvija in digitalizira, da lahko prežveči tudi najbolj pametne elektrarne na sonce, veter in zelene mentalne otrobe?
sonce1313 sporočil: 376
[#2831263] 30.03.20 09:46 · odgovor na: pobalin (#2831201)
Odgovori   +    0
pred 20 leti toplotno crpalko, prej za ogrevanje hiše in vode letno 3500 litrov kurilca. Pred tremi leti sončna elektrarna in 12 MW letno, prej 150€ mesecno za vso elektriko doma, sedaj dovolj še za EV za 50t km letno in mesečni obrok za EV 100€ manjši kot prej samo strošek deisla. Prihranek s toplotno sicer že pokril celotne invisticije v TČ, MSE BEV, okna in fasado, pustimo da ostale prednosti nimajo cene.
Koliko pa smo vsi plačali omrežje in jaz v 50 letih za 3x25A pancarke raje ne bi šel računati oz. tretjino vseh računov, bi lahko imeli zlato omrežje in trafote in res ne bi rabili TEŠ. Saj bo EU dala zraven za omrežje, kmalu tudi poceni veliki hranilniki elektrike in bodo otočne MSE
sonce1313 sporočil: 376
[#2831267] 30.03.20 10:06 · odgovor na: anon-180464 (#2829939)
Odgovori   +    0
Dal je 1€ za elektriko za 1300 prevoženih km. Koliko bi dal za gorivo z jakodimičem si lahko vsak zračuna za svojega jakodimiča. Tudi letni in 10 letni strošek za gorivo in ostalo ni težko zračunati.
Večini se nakup BEV in kakšne gume več v 10 letih in malo dražje letno zavarovanje v celoti povrne samo na račun razlike pri ceni goriva, pustimo letno cestni sklad, ogromno cenejši eko kredit r+ 1,3%, servisi, sploh veliki, okvare. Ni pe cene za prednosti pri vožnji, zvečer v par sekundah priklopiš in zjutraj poln.
pobalin sporočil: 14.456
[#2831352] 30.03.20 12:51 · odgovor na: sonce1313 (#2831267)
Odgovori   +    2
[sonce1313]
Dal je 1€ za elektriko za 1300 prevoženih km. Koliko bi dal za gorivo z jakodimičem si lahko vsak zračuna za svojega jakodimiča. Tudi letni in 10 letni strošek za gorivo in ostalo ni težko zračunati.
Ob taki metodi nabave pogonske energije bi tudi za bencin ali dizel ali plin ali drva ne dal nič več. Če mladina razlaga, kako za nič ali malo denarja priti na drug konec Evrope, tam zastonj spati in jesti, me ne moti. Ko pa take metode propagira kao liberalni list za podjetniške duše, se mi pa malo scufa. Ob tem niti ni napisal, katere štacune in občine kje šenkujejo štrom eko-oko nastopačem.
Večini se nakup BEV in kakšne gume več v 10 letih in malo dražje letno zavarovanje v celoti povrne samo na račun razlike pri ceni goriva, pustimo letno cestni sklad, ogromno cenejši eko kredit r+ 1,3%, servisi, sploh veliki, okvare. Ni pe cene za prednosti pri vožnji, zvečer v par sekundah priklopiš in zjutraj poln.
Ko/če bi lahko prebrala natančno primerjavo strukture cene bencina, dizla, plina in štroma, da bi videla, koliko je davkov in trošarin in za kaj, pa bi dodali še primerjavo vseh ostalih stroškov, bi lahko resno debatirala. Do takrat pa živim v prepričanju, da so električarji nastopači s preveč denarja, ki za svoje cestne užitke dobivajo še davčne odpustke za neopazen učinek na okolje v deželi, ki je leta 2018 cca 61% elektrike dobila iz fosilnih virov.
www.agen-rs.si/docum...f16b1b5c0d
sonce1313 sporočil: 376
[#2831951] 31.03.20 20:01 · odgovor na: pobalin (#2831352)
Odgovori   +    1
In zakaj bi rabil zastonj polnilnice, če imam doma MSE, domačo polnilnico ter BEV s 64 kWh baterijo, ki je zjutraj polna. Letno 50t km ni neko nastopaštvo, je pa nastopaštvo in norost delati samo za fosilce. Kaj ti rabi plačevanje trošarin in davkov, če s tem narediš x10 škode za okolje in zdravje ljudi. To je res zastonjkarstvo, ker država in mi vsi vsak liter fosilca subvencioniramo vsaj par €, poleg še afere in napake avto industrije. Pri 50 litrih fosilca pa je gre 2c za zastonjkarstvo nastopačev z BEV, pa tudi fasade, MSE in ostale ukrepe za spodbujanje zelenr slovenske favšije.
Kdo je izsilil TEŠ in kako se ve, sicer pa Šoštanj in Velenje zaradi daljinskega ogrevanja med kraji z najmanj PM delci.
pobalin sporočil: 14.456
[#2832000] 01.04.20 00:15 · odgovor na: sonce1313 (#2831951)
Odgovori   +    3
[sonce1313]
In zakaj bi rabil zastonj polnilnice,
Poglej moj prvi komentar, da boš razumel, zakaj sem ti sploh repliciral o plačevanju in zastonjkastrvu.
če imam doma MSE, domačo polnilnico ter BEV s 64 kWh baterijo, ki je zjutraj polna.
Daj mi razloži, kevdrskemu telebanu, kako se ti ponoči avto napolni s štromom iz domače sončne elektrarne. Tako MSE, ki fila ponoči, imel bi tudi jaz.
Letno 50t km ni neko nastopaštvo, je pa nastopaštvo in norost delati samo za fosilce.
Letnih 50000 km je za redke potreba, za večino pa čista potrata in/ali naduvano nastopaštvo. Še posebno, če imaš zastonjkarski testni avto, ki ga filaš na zastonj polnilnicah in pri kolegih. Potem si res lahko ful eko. Nul emisij, nul hrupa, 1 EUR stroška, tople roke in rit, krasni novi svet. Glih prav kontekst, da se še razjokaš nad brezperspektivnostjo generacije.
Kaj ti rabi plačevanje trošarin in davkov, če s tem narediš x10 škode za okolje in zdravje ljudi. To je res zastonjkarstvo, ker država in mi vsi vsak liter fosilca subvencioniramo vsaj par €, poleg še afere in napake avto industrije.
A res? Si vse to izmeril s kljunastim merilom, izračunal na prste ali prebral v e-evangeliju? Od kod misliš, da država dobiva denar za npr. gradnjo in vzdrževanje cest, ki služijo tudi eko-oko električarjem? Od tvojega štroma veliko manj kot od bencina. Poglej primerjavo:

bencin 95 (od 24.3.2020)
0,30889 - cena
0,47829 - trošarina
0,03979 - taksa co2
0,00736 - dodatek za zagotavljanje prihrankov energije
0,00911 - prispevek za zagotavljanje podpore proizvodnji električne energije
0,18556 - DDV
1,029 - skupaj (EUR)
energija : dajatve = 1:2,33 oz. skupno 233% dajatev

gospodinjski tok (domač obračun)
9,58158 - omrežnina (na moč in na porabo)
7,74816 - energija
0,68 - obračun dobavitelja
5,29548 - prispevki (za delovanje operaterja trga + za energetsko učinkovitost + za SPTE in OVE)
0,40260 - trošarina
5,22 - DDV
28,93 - skupaj (EUR)
energija v hiši 18,01 : dajatve 10,92 (cca 1,65:1) oz. 38% dajatev
Omrežnino sem izločil iz primerjave, ker gre za ceno 24/7 dobave do domače vtičnice, dobava bencina pa je samo do najbližje (odprte) črpalke in je skrita v osnovni ceni bencina ter v tem primeru zanemarljiva.
Pri 50 litrih fosilca pa je gre 2c za zastonjkarstvo nastopačev z BEV, pa tudi fasade, MSE in ostale ukrepe za spodbujanje zelenr slovenske favšije.
Subvencije za BEV se napajajo ne samo pri jakodimičih ampak tudi pri računih za elektriko vseh gospodinjstev, torej od najbolj elementarnih energijskih potreb. Sicer pa vse tri eko-oko takse od bencina z DDV vred (ja, davek na davek) znašajo 6,8 centa na liter, torej pri 50 litrih ne gre za lepšo prihodnost 2 centa ampak 3,43 EUR.
Kdo je izsilil TEŠ in kako se ve, sicer pa Šoštanj in Velenje zaradi daljinskega ogrevanja med kraji z najmanj PM delci.
Ker si tako pameten, bodi še natančen, ker najbrž imaš v mislih TEŠ6. Da je TEŠ potreben, menda ni dvoma, razen za tiste, ki mislijo, da se štrom pač kupi na vedno delujočih borzah, tako kot se danes lahko kupi zaščitne maske, razkužila ipd. Koliko je bil potreben TEŠ6, a res točno tak, od ravno teh dobaviteljev in za takšno ceno, je pa čisto druga debata.
sonce1313 sporočil: 376
[#2832183] 01.04.20 13:01 · odgovor na: pobalin (#2832000)
Odgovori   +    0
12 MW letno iz MSE dam v omrežje podnevi, ko je največja potreba in najdražja elektrika, jemljem oonoči ko so veliki viški in celo negativna cena, če ti to kaj pove.
50t km, večina službeno ni nastopaštvo, poznam veliko lastnikov BEV, ki delajo letno veliko več km, tudi do 100t km, največ službeno, ja res nastopači.
Če misliš da država živi od umazanih eur od goriv ti res ni pomoči. Še bolj bo od vlaganj v obnovo omrežja, menjave komplet voznega parka na BEV, hranilnikov elektrike, pa še veliko več bo ostalo za ljudi. Ja pa VE - pri nas joj ptiči, HE joj ribe, SE se ne vidi brežiški grad, JEK 2 itak brez veze, plinske, geotermalne koliko hočeš, sežiganje odpadkov, ob viških proizvodnja vodika, na vse strehe MSE.
Ti boš verjetno eden zadnjih ki boš kuril na mokra drva ali kurilca in imel jakodimiča, da bo država imela prihodke
pobalin sporočil: 14.456
[#2832354] 01.04.20 19:46 · odgovor na: sonce1313 (#2832183)
Odgovori   +    2
[sonce1313]
12 MW letno iz MSE dam v omrežje podnevi, ko je največja potreba in najdražja elektrika, jemljem oonoči ko so veliki viški in celo negativna cena, če ti to kaj pove.
Pove, pove. Da bi ta tvoja eko-oko formula eno figo delovala, če ne bi imeli TEŠ in NEK.
50t km, večina službeno ni nastopaštvo, poznam veliko lastnikov BEV, ki delajo letno veliko več km, tudi do 100t km, največ službeno, ja res nastopači.
Napisal sem, da redki delajo 50+ kkm upravičeno, večina pa ne. Nisem te na slepo uvrščal v nobeno kategorijo, kot tako zelo rad počneš ti. Veliko BEV prevozi več kot 100 kkm na leto?Kul. Verjetno so taksisti ali službeni šoferji, ker:

100.000 : 365 = 274 km na dan, petek in svetek, leti in zimi. Morajo imeti dobre mašine s hudimi akumulatorji ali pa veliko denarja pustijo na hitrih polnilnicah.
Če misliš da država živi od umazanih eur od goriv ti res ni pomoči.
Kje sem napisal tako trditev? Ne znaš brat ali ljudem namenoma podtikaš za lase privlečene trditve?
Še bolj bo od vlaganj v obnovo omrežja, menjave komplet voznega parka na BEV, hranilnikov elektrike, pa še veliko več bo ostalo za ljudi.
Verjamem tistim štromarjem, ki pravijo, da bo omrežje treba temeljito nadgraditi in ne samo obnoviti. Zamenjava voznega parka poteka ves čas, v konjunkturi mal bl hitr, v krizi pa bolj počas. BEV so dražji in dajejo manj delovnih mest kot jakodimiči. Do zdaj še nisem videl ene objave o delujočem obratu za okolju neškodljivo reciklažo baterij, kaj šele o rentabilni razgradnji. V Moji Deželi še enostavne in vnaprej plačane razgradnje navadnih vozil v več kot desetletju nismo spravili v red. Pa videli smo, kakšno super recikliranje ločeno zbrane embalaže smo zagotovili. Vse sama laž in pozerstvo s pometanjem pod preprogo.
Ja pa VE - pri nas joj ptiči, HE joj ribe, SE se ne vidi brežiški grad, JEK 2 itak brez veze, plinske, geotermalne koliko hočeš, sežiganje odpadkov, ob viških proizvodnja vodika, na vse strehe MSE.
No, na tem področju bi se pa midva v marsičem strinjala.
Ti boš verjetno eden zadnjih ki boš kuril na mokra drva ali kurilca in imel jakodimiča, da bo država imela prihodke
Spet podtikaš? Imaš pa stil! Se vidi, da nisi v gmajni gor rasel, ampak si iz fine, tehnično progresivne familije. Ne bi me čudilo, če bi pred 10-15 leti z enako vnemo prisegal na VW dizel. Spreobrnjenci so najboljši zeloti.
sonce1313 sporočil: 376
[#2832593] 02.04.20 10:18 · odgovor na: pobalin (#2832354)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: sonce1313 02.04.2020 10:20
BEV očitno ne poznaš, sedaj res dobiš za vse potrebe, ni nobenih omejitev, v vsem bistveno boljši, za 300km dnevno (kolega dnevno službeno po celi SLO in lani in predlani po 100t km letno takorekoč brez polnjenja na javnih polnilnicah) zadostuje vse z baterijo 50kWh in več brez polnjenja, za manjše baterije pač eno vmesno polnjenje pol ure na DC, moj z baterijo 64kWh, moč 150kW, navor 400Nm, vsa oprema ima domet izven zime mestna 600km, kombinirana 500km, avtocesta 400km, pozimi pri vseh 100km manj in to vožnja po omejitvah. Če bi delal dnevno 1000km ali več v eno smer, bi seveda vzel Teslo, zaradi njihovih polnilnic.
Reciklaža baterij je trenutno praktično 97%, kovina, aluminj, ostalo zmeljejo in nato ločijo vse sestavine. Sicer baterije zdržijo dva BEV ali kakšen MIO km, nato še kot hranilnik elektrike npr. v MSE.
Nisi našel pravega, vsak € zaslužen s trdim delom, država me ima rada, plačam toliko davka, da ni nobene potrebe, da bi nepotrebno dajal še od elektrike in goriv, ob 50t letnih km sem seveda imel diesla, ko sem ga po 6m zopet vozil, sem mislil, da sem v traktorju. Nisem pa nič jezen in fouš kdo ga še ima, razen ko vozim za kakšnim z dimno zaveso.
pobalin sporočil: 14.456
[#2832717] 02.04.20 13:02 · odgovor na: sonce1313 (#2832593)
Odgovori   +    1
[sonce1313]
BEV očitno ne poznaš,
Mislim, da sem kar dovolj prebral o njih, da mi je slika približno jasna. So bistveno dražji in težji od enakovrednih avtomobilov z MNZ, zahtevajo manj delovne sile in več surovin (baterije), so še vedno subvencionirani in se pri večini populacije lahko napajajo samo iz TEŠ in NEK. Redki so balgoslovljeni kot ti, da imajo lastno hišo in dovolj denarja za investicijo v (na omrežje priključeno SE) in zmogljiv BEV, po morda kmalu še lastno baterijo za backup. To je privilegij premožnih, Clio pa je prevozno sredstvo za množice.
za 300km dnevno (kolega dnevno službeno po celi SLO in lani in predlani po 100t km letno takorekoč brez polnjenja na javnih polnilnicah)
Daj, napiši, kaj počne tisti, ki dela 300 km na dan ali 100 kkm na leto, da bomo vedeli, koliko je takih. Se, tako kot velika provincialna ministra Počivalšek in nekoč Židan, vsak dan vozijo v službo 150 km daleč z osebnim avtomobilom? Ker ko se pogovarjamo o okoljski škodljivosti prometa, ne gre samo za emisije ampak za prevpraševanje vseh razvad, da pravica do vožnje po 300 km na dan ali 100 kkm na leto "pripada" vsakomur, ki si to lahko privošči. In da se pri tem ne da prav nič spremeniti.
Reciklaža baterij je trenutno praktično 97%, kovina, aluminj, ostalo zmeljejo in nato ločijo vse sestavine. Sicer baterije zdržijo dva BEV ali kakšen MIO km, nato še kot hranilnik elektrike npr. v MSE.
Vir?!? Ime firme, naslov reciklažnega obrata, cena predelave, predstavitev delovanja, transparentnost poslovanja?!?!

Odslužene avtomobilske baterije so začeli preurejati v hranilnike zato, ker za avte niso več dovolj dobre (so upehane in zastarele) in zato, ker jih ne morejo rentabilno in neškodljivo predelati.
ob 50t letnih km sem seveda imel diesla
Bingo, kako blazno pameten sem. :-P
ko sem ga po 6m zopet vozil, sem mislil, da sem v traktorju.
In če bi ti takrat, ko si bil dizelski zelot poskušal dopovedati kaj takega, bi se prepirala tako kot zdaj. Ker ti poznaš eno samo absolutno resnico: tvojo trenutno. Kar je oportuno in kruta resničnost je, da največ služijo in (akobogda) davke plačujejo oportunisti, moralizatorji samo čepimo ob cesti in pametujemo.
Nisem pa nič jezen in fouš kdo ga še ima, razen ko vozim za kakšnim z dimno zaveso.
Tako kot jaz nisem nič jezen in fovš BEVejevcem, razen ko se delajo pametne ob utemeljenih opažanjih, kdo kaj plačuje oziroma ne.
philips sporočil: 6.715
[#2832721] 02.04.20 13:07 · odgovor na: pobalin (#2832717)
Odgovori   +    0
[pobalin]
> [sonce1313]
> BEV očitno ne poznaš,

Mislim, da sem kar dovolj prebral o njih, da mi je slika približno jasna. So bistveno dražji in težji od enakovrednih avtomobilov z MNZ, zahtevajo manj delovne sile in več surovin (baterije), so še vedno subvencionirani in se pri večini populacije lahko napajajo samo iz TEŠ in NEK. Redki so balgoslovljeni kot ti, da imajo lastno hišo in dovolj denarja za investicijo v (na omrežje priključeno SE) in zmogljiv BEV, po morda kmalu še lastno baterijo za backup. To je privilegij premožnih, Clio pa je prevozno sredstvo za množice.

> za 300km dnevno (kolega dnevno službeno po celi SLO in lani in predlani po 100t km letno takorekoč brez polnjenja na javnih polnilnicah)

Daj, napiši, kaj počne tisti, ki dela 300 km na dan ali 100 kkm na leto, da bomo vedeli, koliko je takih. Se, tako kot velika provincialna ministra Počivalšek in nekoč Židan, vsak dan vozijo v službo 150 km daleč z osebnim avtomobilom? Ker ko se pogovarjamo o okoljski škodljivosti prometa, ne gre samo za emisije ampak za prevpraševanje vseh razvad, da pravica do vožnje po 300 km na dan ali 100 kkm na leto "pripada" vsakomur, ki si to lahko privošči. In da se pri tem ne da prav nič spremeniti.

> Reciklaža baterij je trenutno praktično 97%, kovina, aluminj, ostalo zmeljejo in nato ločijo vse sestavine. Sicer baterije zdržijo dva BEV ali kakšen MIO km, nato še kot hranilnik elektrike npr. v MSE.

Vir?!? Ime firme, naslov reciklažnega obrata, cena predelave, predstavitev delovanja, transparentnost poslovanja?!?!

Odslužene avtomobilske baterije so začeli preurejati v hranilnike zato, ker za avte niso več dovolj dobre (so upehane in zastarele) in zato, ker jih ne morejo rentabilno in neškodljivo predelati.

> ob 50t letnih km sem seveda imel diesla

Bingo, kako blazno pameten sem. :-P

> ko sem ga po 6m zopet vozil, sem mislil, da sem v traktorju.

In če bi ti takrat, ko si bil dizelski zelot poskušal dopovedati kaj takega, bi se prepirala tako kot zdaj. Ker ti poznaš eno samo absolutno resnico: tvojo trenutno. Kar je oportuno in kruta resničnost je, da največ služijo in (akobogda) davke plačujejo oportunisti, moralizatorji samo čepimo ob cesti in pametujemo.

> Nisem pa nič jezen in fouš kdo ga še ima, razen ko vozim za kakšnim z dimno zaveso.

Tako kot jaz nisem nič jezen in fovš BEVejevcem, razen ko se delajo pametne ob utemeljenih opažanjih, kdo kaj plačuje oziroma ne.
Dodati je treba da je obraba gum velik del onesenževanja zraka. In pri BEV je še večja kot pri klasičnih avtih.
pobalin sporočil: 14.456
[#2832744] 02.04.20 13:38 · odgovor na: philips (#2832721)
Odgovori   +    0
[philips]
Dodati je treba da je obraba gum velik del onesenževanja zraka. In pri BEV je še večja kot pri klasičnih avtih.
Prvega ne verjamem brez prepričljivo utemeljene razlage. Pri drugem dvomim, da gre za bistvene razlike. Predvsem pa najbrž nič večje, kot je med raznimi tipi gum enakih dimenzij za enak avto, ki imajo različno obrabo.
philips sporočil: 6.715
[#2832752] 02.04.20 13:55 · odgovor na: pobalin (#2832744)
Odgovori   +    0
[pobalin]
> [philips]
> Dodati je treba da je obraba gum velik del onesenževanja zraka. In pri BEV je še večja kot pri klasičnih avtih.

Prvega ne verjamem brez prepričljivo utemeljene razlage. Pri drugem dvomim, da gre za bistvene razlike. Predvsem pa najbrž nič večje, kot je med raznimi tipi gum enakih dimenzij za enak avto, ki imajo različno obrabo.
tule ti vse lepo piše:

Tight regulation of exhaust emissions by the EU has meant that new cars emit very little particle pollution

But tyre wear pollution is unregulated and can be 1,000 times worse, finds independent real-world testing experts Emissions Analytics

Increased popularity of SUVs, larger and heavier than standard vehicles, exacerbates this problem – as does growing sales of heavy EVs and widespread use of budget tyres

Fitting only high-quality tyres and lowering vehicle weight are routes to reducing these ‘non-exhaust emissions’

www.emissionsanalyti...-emissions

Strani: 1 2