Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Slovenija je rekorderka: ima največjo baterijo v Evropi. Kmalu pride še ena.
Strani: 1
sporočil: 3.028
Teslin avto je imel že leta 2010, od takrat je zmogljivost avta upadla za 2,8 odstotka, prevoženih pa ima 80 tisoč kilometrov.Torej 8000km/leto.
Očitno ga stric ne uporablja za daljše vožnje.
Ste ga vprašali, če ima še kakšen "normalen" avto?
Čista igračka za bogataše.
sporočil: 3.028
12,8-megavatni Teslin baterijski hranilnik z zmogljivostjo 22,2 megavatne ure.Torej ima zadeva štroma za 2 uri (na polni moči).
Morda bi še napisali kolikšen je izkoristek?
(ali pa je to spet podatek ki ga veste, pa ga šparate za naslednjič)
sporočil: 10.823
[0126Bacis]Pazi....
> 12,8-megavatni Teslin baterijski hranilnik z zmogljivostjo 22,2 megavatne ure.
Torej ima zadeva štroma za 2 uri (na polni moči).
Morda bi še napisali kolikšen je izkoristek?
(ali pa je to spet podatek ki ga veste, pa ga šparate za naslednjič)
Ne izkoristek pretvorbe primarne energije v delo (elektriko), ampak eksergijski izgoristek.
Pri shranjevanju električne energije v kemijsko (torej v baterije) in nazaj (2 prevorbi)imamo 2x izgube (pri polnjenju in preznjenju).
Recimo da je izkoristek polnjenje in praznjenja 0,9....je izkoristek takega procesa 0,81. 19% gre v toploto in je neuporebno (razen za kako gretje...če ni potrebno še dodatno hlajenje baterij).
Si predstavljate, da bi pri pretakanju goriva iz ene posode v drugo vsakič polili 10% po tleh.
sl.wikipedia.org/wik...n_anergija
sporočil: 48.253
Kolikor vem, so taksne baterije totalna jajca v primerjavi z recimo
crpalno elektrarno. Strahovito drage glede na kapaciteto in
moc.
Dokler zadeva ni bila subvencionirana me sicer ne boli, ampak izkusnje iz Avstralije kazejo, da je zadeva relativna polomija - kapaciteta tiste "najvecej baterije na svetu" ni dovolj dobra da bi dodala vec kot 1% ponudbe ko pride do pomanjkanja.
Seveda podporniki po tisti polomiji pravijo da je "delala tocno kot je bilo predvideno", ampak tocno to je problem - kapacitete teh baterij so smesno majhne za dimenzije, ki se najdejo v elektroenergetskem sistemu.
Dajmo malo poracunati. Acroni jesenice ima po tem, kar najdemo na netu,
sij.acroni.si/en/new...investment
elektrooblocko pec, ki ima velikost sarze 73 ton (ima se vec peci, ne poznamo podatkov, ampak ta je ziher. Za staliti eno tono v elektrooblocni peci rabimo 440KwH energije, torej za staljenje ene same sarze rabijo 31 MWh.
Poglejmo nazaj, kaj tocno zmore ta baterija?
Mimogrede, crpalna elektrarna HE Avce ima kapaciteto, ki je 2775 MWh. Torej 100x vecjo.
In ta zadeva od baterije je tezka 150 ton in skoraj vse so strupeni odpadki, ko bo nehala delati po 15 letih.
Jebala vas vse sveta Greta, ta ekologija je res cisto zabluzila. To bi trebalo prepovedati.
Dokler zadeva ni bila subvencionirana me sicer ne boli, ampak izkusnje iz Avstralije kazejo, da je zadeva relativna polomija - kapaciteta tiste "najvecej baterije na svetu" ni dovolj dobra da bi dodala vec kot 1% ponudbe ko pride do pomanjkanja.
Seveda podporniki po tisti polomiji pravijo da je "delala tocno kot je bilo predvideno", ampak tocno to je problem - kapacitete teh baterij so smesno majhne za dimenzije, ki se najdejo v elektroenergetskem sistemu.
Dajmo malo poracunati. Acroni jesenice ima po tem, kar najdemo na netu,
sij.acroni.si/en/new...investment
elektrooblocko pec, ki ima velikost sarze 73 ton (ima se vec peci, ne poznamo podatkov, ampak ta je ziher. Za staliti eno tono v elektrooblocni peci rabimo 440KwH energije, torej za staljenje ene same sarze rabijo 31 MWh.
Poglejmo nazaj, kaj tocno zmore ta baterija?
V podjetju NGEN so predstavili 12,8-megavatni Teslin baterijski hranilnik z zmogljivostjo 22,2 megavatne ure.Aha. Ravno 2/3 energije ki jo rabijo v PRVI FAZI taljenja jekla v acroniju. V eni sami peci. A se lahko zmenimo da nehate pumpati ljudi s temi pravljicami!
Mimogrede, crpalna elektrarna HE Avce ima kapaciteto, ki je 2775 MWh. Torej 100x vecjo.
In ta zadeva od baterije je tezka 150 ton in skoraj vse so strupeni odpadki, ko bo nehala delati po 15 letih.
Jebala vas vse sveta Greta, ta ekologija je res cisto zabluzila. To bi trebalo prepovedati.
sporočil: 30.415
Zadnja sprememba: anon-317028 11.10.2019 09:28
[bc123a]Deca imajo peneze in se igrajo, čakajoč državo, da da denar.
Kolikor vem, so taksne baterije totalna jajca v primerjavi z recimo crpalno elektrarno. Strahovito drage glede na kapaciteto in moc.
Greta je otrok, je igralka, je Pika Nogavička, ki živi v vili Čira Čara s konjem ter opico z imenom Ficko, po Evropi potuje z vlakom, v Ameriko je prišla z jadrnico, ne leti z letalom, doma uporablja kolo...in čisto lahko kot Pika Nogaička postane najmočnejši otrok na svetu.
Jebala vas vse sveta Greta, ta ekologija je res cisto zabluzila. To bi trebalo prepovedati.
sporočil: 2.599
Đizis, pejte nazaj v svoje zahojene podalpske mišje luknje.
Ta forum je treba ukinit.
Ta forum je treba ukinit.
sporočil: 3.087
[0513ANITO]Saj jo polijejejo, samo, da ti tega ne vidiš.
> [0126Bacis]
> > 12,8-megavatni Teslin baterijski hranilnik z zmogljivostjo 22,2 megavatne ure.
>
> Torej ima zadeva štroma za 2 uri (na polni moči).
> Morda bi še napisali kolikšen je izkoristek?
> (ali pa je to spet podatek ki ga veste, pa ga šparate za naslednjič)
Pazi....
Ne izkoristek pretvorbe primarne energije v delo (elektriko), ampak eksergijski izgoristek.
Pri shranjevanju električne energije v kemijsko (torej v baterije) in nazaj (2 prevorbi)imamo 2x izgube (pri polnjenju in preznjenju).
Recimo da je izkoristek polnjenje in praznjenja 0,9....je izkoristek takega procesa 0,81. 19% gre v toploto in je neuporebno (razen za kako gretje...če ni potrebno še dodatno hlajenje baterij).
Si predstavljate, da bi pri pretakanju goriva iz ene posode v drugo vsakič polili 10% po tleh.
sl.wikipedia.org/wik...n_anergija
Že v rafineriji skurijo 30% surove nafte za samo rafiniranje, prečiščevanje, filtriranje, ... Potem od preostale skurijo 30% za prevoz, ladje, kamijoni, ... Še najmanj 10% se izlije ali izhlapi nekje na poti do avtomobila. In pride ven 0,7 * 0,7 * 0,9 = 0,441 ali 44,1%
To je realnost sveta. Tako, da elektrika in baterije niso tukaj nič posebnega.
sporočil: 48.253
[BlazVo]Bi moj izracun komentiral ali bos samo zalil?
Đizis, pejte nazaj v svoje zahojene podalpske mišje luknje.
Ta forum je treba ukinit.
sporočil: 48.253
[0121ZA1]Pa ful je investiran v solarno energijo, ce prav razumem. Jebat ga, je treba izracune prej narediti... ce jih znas.
ni iz tega foha ... je dužboslovec - psihaonalatik
sporočil: 3
Zadnja sprememba: FIN-207985 11.10.2019 12:06
Zakaj zavajaš? V Avstraliji se je investicija povrnila v 4 letih.
Tukaj pri nas pravijo da bo v 10 letih. Cena elektrike bo šla gor
tako da bo manj.Pa še baterije so namenjene izravnavanju napetosti in ne za prižiganje peči. V tem primeru tudi to lahko.
Da ne bi elektrarne ponoči delale toliko v prazno (oz se ne morejo morajo ugasnit) se lahko baterija polni z nizkim tokom in prodaja ko so največje obremenitve.
sporočil: 48.253
[FIN-207985]Seveda, investicija se je povrnila in "baterija je delala kot predvideno" skozi elektricni mrk, ki je nastal zaradi zapiranja termoelektrarn (ce prav razumem).
Zakaj zavajaš? V Avstraliji se je investicija povrnila v 4 letih. Tukaj pri nas pravijo da bo v 10 letih. Cena elektrike bo šla gor tako da bo manj.
Tule se bo povrnila v 10 letih, ob predpostavki da bomo z neumnostmi elektriko dovolj podrazili. Po 10 letih bomo imeli 150 ton nevarnih odpadkov in bomo rabili novo. Grejt sakses!
Poleg ful eko bio elektricnega stroma rabimo se tole nesnago, to je jasno. Namesto da bi nehali s tem in cimprej zgradili se eno nuklearko ali dve.
sporočil: 208
[ogo]Uf, bogato si navzgor zaokrozil. V rafineriji se pokuri cca 10%, ostalega raje sploh ne komentiram.
Že v rafineriji skurijo 30% surove nafte za samo rafiniranje, prečiščevanje, filtriranje, ... Potem od preostale skurijo 30% za prevoz, ladje, kamijoni, ... Še najmanj 10% se izlije ali izhlapi nekje na poti do avtomobila. In pride ven 0,7 * 0,7 * 0,9 = 0,441 ali 44,1%
sporočil: 48.253
[FIN-207985]No, daj, izracunaj koliko minut proizvodnje Krskega (jedrske elektrarne imajo najvecje probleme ce je treba prilagajati moc) gre v to baterijo.
Da ne bi elektrarne ponoči delale toliko v prazno (oz se ne morejo morajo ugasnit)
I fuckin' dare you!
Vsi nekaj bluzite, z novinarji vred, pa sploh ne razumete kak qrac je ta baterija po zmogljivostih.
sporočil: 1.534
[bc123a]
Vsi nekaj bluzite, z novinarji vred, pa sploh ne razumete kak qrac je ta baterija po zmogljivostih.Zakaj za vraga je treba gledat tako negativistično?
Jaz gledam takole: Bernard in Merlak sta v baterijo vložila svoj denar. Brez centa državnih sredstev. Gradila sta na zemljišču zasebnega podjetja, ki mu bosta ponujala svoje storitve. Nastopiti nameravata tudi na tujem trgu.
V investicijo sta šla na oceni bodočega dogajanja na elektro trgu. Premislila sta, kaj prinašajo že sprejete in še napovedane EU smernice. Prevzela sta tveganje. Če sta se užgala, bosta plačala.
Za nekatere morda najpomembnejša opazka: nikjer nista napovedala, da bosta rešila elektrooepraterje vseh skrbi s frekvenco. Pravita le, da bosta po konkurenčni ceni ponujala tudi del storitev za uravnavanje omrežja.
Fanta sta bila doslej uspešna, orjeta ledino in, kolikor sem ju na hitro uspel spoznati tudi v živo, nista niti najmanj prevzetna. Čeprav sta že zdaj po znanju o velikih sistemskih baterijah prehitela praktično vse v Evropi.
Na predstavitvi smo novinarji zastavljali laična vprašanja, pa se ni nihče zmrdoval čez efdevejevce, ki nimajo pojma, ampak so vsi iz NGEN prijazno odgovarjali. Pa to ni bila narejena poslovna vljudnost.
Kakorkoli, pesti držim, da uspeta. Nenazadnje tudi zato, ker bosta potem plačala več davkov in bom imel tudi jaz kaj od tega. :)
sporočil: 11.068
Jasno, Merlak in Bernard sta uspešna podjetnika (Merlak celo
multimilijonar) in se malo čudim vseznalcem na forumu, ki tako z
veliko lahkoto,popolnoma brez rezerve sesuvajo njun projekt. Jaz bi
na njihovem mestu raje ostal bolj skromen in bi, če bi že imel
pomisleke, te zavil malce v celofan, da ne bi, če bi se izkazalo,
da se motim, izgledal nadut in za marsikoga zarukan.
sporočil: 48.253
[hocevarb]Sem napisal v prvem odgovoru: dokler za to ni slo nic davkoplacevalskega denarja, ni problema - razen tega, da 150 ton nevarnih odpadkov ni ravno neka huda ekoloska resitev, ob tako zanemarljivi kapaciteti. Moram preracunati, morda bi lahko naredila kaksno manjse umetno jezerce s 4 MW crpalnim generatorjem za isto kapaciteto in s precej manj svinjanja?
> [bc123a]
> Vsi nekaj bluzite, z novinarji vred, pa sploh ne razumete kak qrac je ta baterija po zmogljivostih.
Zakaj za vraga je treba gledat tako negativistično?
Jaz gledam takole: Bernard in Merlak sta v baterijo vložila svoj denar. Brez centa državnih sredstev. Gradila sta na zemljišču zasebnega podjetja, ki mu bosta ponujala svoje storitve. Nastopiti nameravata tudi na tujem trgu.
sporočil: 11.068
[rename]Popolnoma verjamem da je omenjeni gospod strokovno kompetenten, to pa nujno še ne pomeni, da so njegove ugotovitve tudi pravilne. Hranilniki elektrike so med poglavitnimi projekti, ki jih bo nemška država financirala, tako razvoj kot tudi same investicije vanje. Gre za stotine, morda tudi tisoče milijard EUR-ov, ki jih nameravajo vložiti. Tu Nemčija vidi prihodnost svoje energetske samooskrbe s ciljem popolne dekarbonizacije in seveda računa na stotisoče novih zaposlitev z visoko dodano vrednostjo. Gre za resne zadeve.
> [vrac]
> Jasno, Merlak in Bernard sta uspešna podjetnika (Merlak celo multimilijonar) in se malo čudim vseznalcem na forumu, ki tako z veliko lahkoto,popolnoma brez rezerve sesuvajo njun projekt. Jaz bi na njihovem mestu raje ostal bolj skromen in bi, če bi že imel pomisleke, te zavil malce v celofan, da ne bi, če bi se izkazalo, da se motim, izgledal nadut in za marsikoga zarukan.
Kar se mene tice, je bc123a inzenir, ki ve, kaj govori in racuna.
Merlak je pa milijonar....zato gredo moje stave na bisija.
sporočil: 1.048
ne trudi se preveč...ker na forumu prevladujejo družboslovci ... ki
ne poaznajo termine moč, energija...MW...MWh itd
sporočil: 342
Drug demonstracijski projekt izvajanja sistemskih storitev z
baterijo je pokazal, da se življenjska doba baterije povsem
spremeni, če z njo res izvajaš samo "žaganje" (sistemsko storitev)
in ne prazniš in polniš baterije v večkratniku 10% procentov
kapacitete baterije. Te baterije so narejene za ciklično
praznenje/polnenje in takrat imajo življenjsko dobo 15 let.
Tudi temperatura mora biti regulirana v takem sistemu in zagotovo bodo porabnik energije na tem področju, ker bodo morali segrevati/hladiti prostor. Verjamem pa, da se splača, ker to pač subvencioniramo. Plača naj pa uporabnik; ob tem, da se ne ve koliko ga stal tak moderen sistem v prihodnosti.
Tudi temperatura mora biti regulirana v takem sistemu in zagotovo bodo porabnik energije na tem področju, ker bodo morali segrevati/hladiti prostor. Verjamem pa, da se splača, ker to pač subvencioniramo. Plača naj pa uporabnik; ob tem, da se ne ve koliko ga stal tak moderen sistem v prihodnosti.
sporočil: 48.253
[vrac]In to je argument kako? Ker je zadnjih 20 let nemcija v ekologijo pometala dovolj miljard, da bi zgradili kup novih nukleark, rezultat pa je ta, da so se povisali CO2 izpuste?
> [rename]
> > [vrac]
> > Jasno, Merlak in Bernard sta uspešna podjetnika (Merlak celo multimilijonar) in se malo čudim vseznalcem na forumu, ki tako z veliko lahkoto,popolnoma brez rezerve sesuvajo njun projekt. Jaz bi na njihovem mestu raje ostal bolj skromen in bi, če bi že imel pomisleke, te zavil malce v celofan, da ne bi, če bi se izkazalo, da se motim, izgledal nadut in za marsikoga zarukan.
>
> Kar se mene tice, je bc123a inzenir, ki ve, kaj govori in racuna.
> Merlak je pa milijonar....zato gredo moje stave na bisija.
Popolnoma verjamem da je omenjeni gospod strokovno kompetenten, to pa nujno še ne pomeni, da so njegove ugotovitve tudi pravilne. Hranilniki elektrike so med poglavitnimi projekti, ki jih bo nemška država financirala, tako razvoj kot tudi same investicije vanje.
Meni je to, da bo nemcija vlagala v nekaj ekoloskega, kvecjemu kontraindikacija glede na njihovo zgodovino zgresenih eko projektov.
sporočil: 1.534
[bc123a]Diskusije radi dve pripombi...
Moram preracunati, morda bi lahko naredila kaksno manjse umetno jezerce s 4 MW crpalnim generatorjem za isto kapaciteto
Prva je bolj za hec. Z vidika investitorja takšna primerjava ni smiselna, saj ČHE ne bi mogel umestiti v prostor vsaj sto let. Še zlasti pa ne privatnik.
Drugič pa, ČHE nudi drugačne storitve kot baterija, mar ni tako? Baterija je namenjena primarni in sekundarni rezervi in zagotavljanju kakovosti elektrike v velikih obratih, kjer jih že manjši izpad štroma veliko stane.
O zadnjem je govoril na Dnevih energetike Revoz:
oe.finance.si/894724...e-energije
To se je dogajalo v preteklosti in tudi zdaj in nima veze z OVE. In ČHE tu ne more pomagati.
sporočil: 48.253
[rename]Dokler je to spil miljonarjev, je sicer vse kul ... naceloma, ampak ne smemo pozabiti da je njun biznis kejs mocno subvencionirana solarna energija!
> [vrac]
> Jasno, Merlak in Bernard sta uspešna podjetnika (Merlak celo multimilijonar) in se malo čudim vseznalcem na forumu, ki tako z veliko lahkoto,popolnoma brez rezerve sesuvajo njun projekt. Jaz bi na njihovem mestu raje ostal bolj skromen in bi, če bi že imel pomisleke, te zavil malce v celofan, da ne bi, če bi se izkazalo, da se motim, izgledal nadut in za marsikoga zarukan.
Kar se mene tice, je bc123a inzenir, ki ve, kaj govori in racuna.
Merlak je pa milijonar....zato gredo moje stave na bisija.
In seveda Tesla garantira da bo to baterijo po koncu zivljenjske dobe sam razgradil, vprasanje je, ali je res se zanesti na to, da bo cez 15 let Tesla v situaciji to baterijo prevzeti in razgraditi, ob se vseh drugih, ki bodo tudi na koncu zivljenske dobe.
V jedrski elektrarni mora biti del plana obvezno razgradnja in ravnanje z odpadki in mora biti to vsteto v stroske obratovanja. Se kje denar nabira za to, da bo teh 150 ton svinjarije varno odstranjene cez 15 let, tudi ce firma in tesla bankrotirata?
Sicer pa me cisto teoreticno moti da se kao bio eko propagira na nacin ki je svinjski, ekolosko potencialna bomba, ucinka na elektroomrezje pa malo. In da je biznis kejs dejansko slonec na subvencijah, tudi ce jih gospoda direktno nista dobila.
Toliko o moderni sfukani ekologiji. Biznis kejs tule je da bosta gospoda ponujala storitve regulacije, ki so potrebne zaradi tega, ker je drzava s porivanjem eko virov omrezje destabilizirala in ga bo v prihodnje se bolj. Ja grejt sakses, madona!
Zato smo negativisticni, gospod Hocevar.
sporočil: 48.253
[hocevarb]Bom preracunal kaksna ČHE bi morala biti namesto te baterije. Po moje čist mičkena :)
Prva je bolj za hec. Z vidika investitorja takšna primerjava ni smiselna, saj ČHE ne bi mogel umestiti v prostor vsaj sto let. Še zlasti pa ne privatnik.
To se je dogajalo v preteklosti in tudi zdaj in nima veze z OVE. In ČHE tu ne more pomagati.V clanku ste zapisali:
Štirje megavati priključne moči hranilnikov omogočajo postavitev dodatnih sto megavatov zmogljivosti za proizvodnjo električne energije iz obnovljivih virov. Sistem bo omogočil postavitev dodatnih 250 megavatov proizvodnje iz obnovljivih virov, so zatrdili v NGEN.Kaj sedaj. Je to namenjeno lokalno acroniju ali temu da se bo lahko vec obnovljivih virov prikljucilo?
Moja hipoteza ostaja: ta baterija je biznis kejs, ker je "ekologija" naredila trg dovolj nestabilen, da se to splaca.
Dovolj bomo imeli dela z baterijami, ki so NUJNE, ker avti kablov ne morejo imeti. Da pa te baterije se stacionarno postavljamo... groza.
sporočil: 1.534
[bc123a]Zapisal sem tudi:
Kaj sedaj. Je to namenjeno lokalno acroniju ali temu da se bo lahko vec obnovljivih virov prikljucilo?
NGEN pa bo ponudil svojo storitev tudi SIJ Acroniju.Da uporabim vašo dikcijo: morebitno bodočo baterijo v Revozu bi lahko šteli med nujne. Na to sem mislil s pripombo.
Strani: 1