34 min
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander
1 ura
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
3 ure
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 5
3 ure
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 2
3 ure
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
3 ure
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
4 ure
Ko se upokoji vodja gradnje
5 ur
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
5 ur
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov
5 ur
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
6 ur
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
6 ur
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2
6 ur
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
7 ur
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno
7 ur
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 10
7 ur
Renault in CMA CMG z dodatnimi milijoni za projekt lahkega električnega dostavnika
8 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
8 ur
Z brniškega letališča lani za skoraj tretjino več potnikov kot leto prej
8 ur
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla
8 ur
Cene industrijskih proizvodov mesečno malenkost gor, na letni ravni navzdol

Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Excel v prvo šolsko uro

Strani: 1 2

slovenecnb1 sporočil: 5.617
[#2790714] 27.08.19 15:06
Odgovori   +    10
Če bo šlo tko naprej jaz mislim da bo največji problem pridelava hrane vse ostalo bo sekundarnega značaja.Svet se bo moral obrniti k naravi ta gonja po tehnologiji in dobrinah dosega vrh.
anon-317028 sporočil: 30.415
[#2790721] 27.08.19 15:21
Odgovori   +    18
Slovenski mladi matematiki so bili na 20. mestu, kar je dobra ponazoritev kakovosti našega šolstva in štrukljastih učotov, ki mislijo le na denar in kako bi po 3-4 urah bivanja na šolah čim prej spizdili domov. Predlog iz članka je odličen, torej vsak otrok bi moral dobiti tablico, računalnik...Seveda, Šarec bo rekel, da denarja ni pa se moti, ker so štruklji predobro plačani za slabo opravljeno delo bi jim lahko znižal plače in kupil otrokom tablice pa še prisiliti jih je treba, da so na šolah 8 ur, ne pa kot zdaj ko menda po 3-4 uri, če morajo ostati na šolah dobijo posebne dodatke, po domače plačane nadure.
simona2 sporočil: 2.201
[#2790730] 27.08.19 15:52 · odgovor na: (#2790725)
Odgovori   +    3
Ne, zanalašč je Trump not... Saj je point tudi v tem, da znajo ločit pametno, noro, real, fake... Zdaj, če ljudje ne bodo razumeli, bog pomagaj... Ni se mi zdelo potrebno elaborirati.. Pa tudi, a bi koristilo.. Kar naj Trump ostane.. Sicer pa hvala za skrb... :)LpS
sopranos sporočil: 11.404
[#2790733] 27.08.19 16:03
Odgovori   +    24
No, slovenska šola definitivno ne spodbuja kritičnega razmišljanja. Če bi še uporabno matematiko, potem bi se več ljudi vprašalo zakaj na račun dobijo 1.300 eur neto z vključeno malico in prevozom, delodajalec pa zato plača 2.200 eur.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2790735] 27.08.19 16:14 · odgovor na: anon-317028 (#2790721)
Odgovori   +    9
Zadnja sprememba: anon-178149 27.08.2019 16:22
[FIN-311684]
Slovenski mladi matematiki so bili na 20. mestu, kar je dobra ponazoritev kakovosti našega šolstva in štrukljastih učotov, ki mislijo le na denar in kako bi po 3-4 urah bivanja na šolah čim prej spizdili domov. Predlog iz članka je odličen, torej vsak otrok bi moral dobiti tablico, računalnik...Seveda, Šarec bo rekel, da denarja ni pa se moti, ker so štruklji predobro plačani za slabo opravljeno delo bi jim lahko znižal plače in kupil otrokom tablice pa še prisiliti jih je treba, da so na šolah 8 ur, ne pa kot zdaj ko menda po 3-4 uri, če morajo ostati na šolah dobijo posebne dodatke, po domače plačane nadure.
Čuj ti anti-štrukelj, a sploh veš o čem pisariš, ali to delaš kar tako s pomočjo umetne intelegince? Letos so slovenski dijaki-matematiki dosegli 44 mesto na matematični olimpijadi v Bathu, od kod ST podatek o 20. mestu, še nikoli niso bili tako visoko), VB, kar je sicer bolje od dolgoletnega povprečja in v skladu z dolgletnim trendom (no tako na oko). Ampak rezultati na olimpiadi nimajo nič skupnega s povprečnim delom šolnikov (ali pač štrukljov, kakor ti drago). Dragulji, ki se izkažejo na olimpijadi so pač redko posejani v narodu. In iz populacije z 1 miljardo ali 350 M je pač laže najti izjemnega posameznika... Kar poglej v športno področje, mogoče ti je bližje kot šolsko, kjer je znano da podoživljaš urtraume iz mladostništva.

Sicer je pa 44 mesto boljše od SWE, SUI, CZE, AUT, BEL, FIN, LTU, LVA ....., Vendar v duhu pisanja ST (kaj hudiča je važno prepoznati 3 neznane predsednike ZDA?) pa samo to, ni važna samo špica znanja, važbno je povprečno znanje, recimo merjeno s testi PISA. In tam visko tehnološke ZDA (ki med brati prodajajo predvsem kmetijske izdelke, vsaj tako sledi iz Trumpovih carinskih vojn) dosegajo dokaj slabe uvrstitve 31. mesto, SVN 11. mesto pri 15 letnikih, šol. leto 2015-16 . In to izgleda zato, ker štruklji slabo delajo, ameriški učitelji v privatnoih šolah pa briljantno. Seveda v to verjameš, če imaš urtarume iz neuspešnoih šolskih dni.

PS.: Sicer pa še vedno nisi navedel niti enega učitelja na nižji stopnji v OŠ, ki ima pri 15 letih 1.800€ neto plače. Še vedno čakam, da mi potrdiš ta fenomen z vsaj enim primerom!
anon-317028 sporočil: 30.415
[#2790744] 27.08.19 16:46 · odgovor na: anon-178149 (#2790735)
Odgovori   +    12
Zadnja sprememba: anon-317028 27.08.2019 17:00
[MarijanMacek]
> [FIN-311684]
> Slovenski mladi matematiki so bili na 20. mestu, kar je dobra ponazoritev kakovosti našega šolstva in štrukljastih učotov, ki mislijo le na denar in kako bi po 3-4 urah bivanja na šolah čim prej spizdili domov...

Čuj ti anti-štrukelj, a sploh veš o čem pisariš, ali to delaš kar tako s pomočjo umetne intelegince? Letos so slovenski dijaki-matematiki dosegli 44 mesto na matematični olimpijadi v Bathu, od kod ST podatek o 20. mestu...

PS.: Sicer pa še vedno nisi navedel niti enega učitelja na nižji stopnji v OŠ, ki ima pri 15 letih 1.800€ neto plače. Še vedno čakam, da mi potrdiš ta fenomen z vsaj enim primerom!
Nikoli nisem nobenega učitelja ali zdravnika spraševal kakšno ima plačo, saj me dohodki konkretnih oseb ne zanimajo, obstajajo pa razne mednarodne raziskave npr. OECD, ki je plače učiteljev v vseh državah dal na isti imenovalec...Torej, slovenska podružnica OECD je v centralo poslala podatke o letni masi denarja za učiteljske plače in števila učiteljev, ki so prejeli plačo in je izračun nanesel, da je slovenski štrukelj v letu 2017 prejel dobrih 40.000 plače približno kot finski, občutno več kot francoski in skoraj dvakrat več kot češki, poljski ali slovaški učitelj. Jaz s temi številkami nimam prav nobenih težav, če pa meniš, da so zavajajoče se obrni na OECD.
sopranos sporočil: 11.404
[#2790755] 27.08.19 19:04 · odgovor na: anon-317028 (#2790744)
Odgovori   +    20
Nam je na gimnaziji profesorica za kemijo, ko se je v službo pripeljala z novim avtom, rekla, da ji je plača bolj kot ne žepnina. Da pravi denar dela z inštrukcijami. In da je to super biznis, ker bebavih dijakov, ki rabijo inštrukcije nikoli ne zmanjka. Je to sicer že nekaj let nazaj, ko so bile plače še v tolarjih in gospa je danes že zdavnaj upokojena. Si je pa ena moja kolegica to precej k srcu vzela in dela isto, samo, da z matematiko. Obe seveda vse na roko. Uradna plača gre na varčevalni račun iz katerih se potem kupujejo nepremičnine. Za to prvo vem, da se prav veliki ni poglabljala v to ali razumemo ali ne. Energijo je hranila za popoldansko delo.
anon-317028 sporočil: 30.415
[#2790756] 27.08.19 19:19 · odgovor na: sopranos (#2790755)
Odgovori   +    10
[sopranos]
Nam je na gimnaziji profesorica za kemijo, ko se je v službo pripeljala z novim avtom, rekla, da ji je plača bolj kot ne žepnina. Da pravi denar dela z inštrukcijami. In da je to super biznis, ker bebavih dijakov, ki rabijo inštrukcije nikoli ne zmanjka. Je to sicer že nekaj let nazaj, ko so bile plače še v tolarjih in gospa je danes že zdavnaj upokojena. Si je pa ena moja kolegica to precej k srcu vzela in dela isto, samo, da z matematiko. Obe seveda vse na roko. Uradna plača gre na varčevalni račun iz katerih se potem kupujejo nepremičnine. Za to prvo vem, da se prav veliki ni poglabljala v to ali razumemo ali ne. Energijo je hranila za popoldansko delo.

Nekateri ne marajo najnovejših podatkov OECD o učiteljskih plačah v članicah OECD in se na vse pretege trudijo, da bi razvrednotili njegove podatke, češ da za Slovenijo ne veljajo. Predlagam naj se pritožijo na OECD. Ni slišati, da se je šolsko ministrstvo pritožilo, tudi poštrukljeni sindikat SVIZ se ni... Kaj je med drugim objavil OECD? Češki učitelji so v letu 2017 zaslužili 21.006,5$, slovenski pa 40.350,9$, polski 25.552,6$, slovaški 20.057,3$, finski 40.991,1$, islandski učitelji pa 39.477,2$...Torej, vsak lahko klikne za začetek Table, nakar ostalo: data.oecd.org/edures...laries.htm
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2790758] 27.08.19 19:47 · odgovor na: anon-317028 (#2790756)
Odgovori   +    0
[FIN-311684]
> [sopranos]
> Nam je na gimnaziji profesorica za kemijo, ko se je v službo pripeljala z novim avtom, rekla, da ji je plača bolj kot ne žepnina. Da pravi denar dela z inštrukcijami. In da je to super biznis, ker bebavih dijakov, ki rabijo inštrukcije nikoli ne zmanjka. Je to sicer že nekaj let nazaj, ko so bile plače še v tolarjih in gospa je danes že zdavnaj upokojena. Si je pa ena moja kolegica to precej k srcu vzela in dela isto, samo, da z matematiko. Obe seveda vse na roko. Uradna plača gre na varčevalni račun iz katerih se potem kupujejo nepremičnine. Za to prvo vem, da se prav veliki ni poglabljala v to ali razumemo ali ne. Energijo je hranila za popoldansko delo.


Nekateri ne marajo najnovejših podatkov OECD o učiteljskih plačah v članicah OECD in se na vse pretege trudijo, da bi razvrednotili njegove podatke, češ da za Slovenijo ne veljajo. Predlagam naj se pritožijo na OECD. Ni slišati, da se je šolsko ministrstvo pritožilo, tudi poštrukljeni sindikat SVIZ se ni... Kaj je med drugim objavil OECD? Češki učitelji so v letu 2017 zaslužili 21.006,5$, slovenski pa 40.350,9$, polski 25.552,6$, slovaški 20.057,3$, finski 40.991,1$, islandski učitelji pa 39.477,2$...Torej, vsak lahko klikne za začetek Table, nakar ostalo: data.oecd.org/edures...laries.htm
Ko skoz in skoz goniš isto traparijo, no sedaj si namignil, da je mogoče kaj narobe s podatki, vendar se nihče ne pritoži, bi lahko to zadevo parkiral. Ampak je tako prikladna,da jo venoimer serviraš, seveda pa nikakor ne moreš pokazati prejemnika, ki bi bil na osnovni šoli plačan kot kakšen docent na Univerzi. Sem ti pa serviral en link do tega, kakšne so realne plače učiteljskega kadra v Evropi. Seveda tega pa ne sprejmeš (no tudi sam sem mogoče malce skeptičen, ker sem ga dobil na strani SVIZ), vendar so plače na prvi pogled v Sloveniji normalno ovrednotene.
Vsekakor Ti pa želim obilo veselja in notranjega zadovoljstva z žaljenjem učiteljskega kadra a nižji stopnji osnovne šole, ki bojda vleče 1.800€ neto in ne pozabi podatki na strani OECD so neupoštevaje prevoz, malica, in bonitete v obliki dodatnih zavarovanj.
0126Bacis sporočil: 3.025
[#2790771] 27.08.19 21:55 · odgovor na: anon-317028 (#2790721)
Odgovori   +    18
[FIN-311684]
Slovenski mladi matematiki so bili na 20. mestu, kar je dobra ponazoritev kakovosti našega šolstva in štrukljastih učotov, ki mislijo le na denar in kako bi po 3-4 urah bivanja na šolah čim prej spizdili domov. Predlog iz članka je odličen, torej vsak otrok bi moral dobiti tablico, računalnik...Seveda, Šarec bo rekel, da denarja ni pa se moti, ker so štruklji predobro plačani za slabo opravljeno delo bi jim lahko znižal plače in kupil otrokom tablice pa še prisiliti jih je treba, da so na šolah 8 ur, ne pa kot zdaj ko menda po 3-4 uri, če morajo ostati na šolah dobijo posebne dodatke, po domače plačane nadure.
Se strinjam, da bi se morali otroci v šoli naučiti tipkanja in tabel, risanja, programiranja!
Samo kdo jih bo pa učil? Koliko učiteljic pa to zna?

Za naš commiekalifat so pomembnjša znanja o partizanih, marxu, 100 nivojih spola, da ne naštevam naprej.
Tudi znanja učiteljev so temu prilagojena. Se opravičujem izjemam.

Skratka, samo sanjamo lahko, da bo bilo nekoč bolje...
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2790783] 28.08.19 07:44 · odgovor na: 0126Bacis (#2790771)
Odgovori   +    3
[0126Bacis]
> [FIN-311684]
> Slovenski mladi matematiki so bili na 20. mestu, kar je dobra ponazoritev kakovosti našega šolstva in štrukljastih učotov, ki mislijo le na denar in kako bi po 3-4 urah bivanja na šolah čim prej spizdili domov. Predlog iz članka je odličen, torej vsak otrok bi moral dobiti tablico, računalnik...Seveda, Šarec bo rekel, da denarja ni pa se moti, ker so štruklji predobro plačani za slabo opravljeno delo bi jim lahko znižal plače in kupil otrokom tablice pa še prisiliti jih je treba, da so na šolah 8 ur, ne pa kot zdaj ko menda po 3-4 uri, če morajo ostati na šolah dobijo posebne dodatke, po domače plačane nadure.

Se strinjam, da bi se morali otroci v šoli naučiti tipkanja in tabel, risanja, programiranja!
Samo kdo jih bo pa učil? Koliko učiteljic pa to zna?

Za naš commiekalifat so pomembnjša znanja o partizanih, marxu, 100 nivojih spola, da ne naštevam naprej.
Tudi znanja učiteljev so temu prilagojena. Se opravičujem izjemam.

Skratka, samo sanjamo lahko, da bo bilo nekoč bolje...
Osnovna šola ni primerna za učenje programiranja in tudi ni potrebe po učenju uporabe uporabe preglednic in računalniškega risanja grafov, razen na stopnji igre. Najprej se morajo naučiti držati pisalo pravilno v roki, pa opažam da večina mladine danes ne zna prijeti pisala v roko. Posledica je, da tudi ročnega orodja ne z najo poprijeti...., kaj šele narisati prostoročno graf ali skico.
V srednjih šolah pa imajo menda vsepovsod osnove računalništva in uporabe običajnih programov. Vsaj tako je bilo pred 15-25 leti. A kakor sem opažal in opaža moj sin na FGG večina študentov ne zna uporabljati osnovne preglednice, kaj šele kaj več, da bi napisal kakšen delujoč program v VB. Sam sem imel opravka s takimi mojstri, ki so imeli v Excelu tabelo s podatki in preračunavali na kalkulator. Posebna zgodba pa je urejanje teksta. Tudi na FE večina doktorantov ni znala uporabiti možnosti urejevalnika besedil in so lepo na roke pisali reference,številke slik etc... večina se je zavedala izvirnega greha šele na koncu, ko se je vse zmešalo.... Toda tega ne more naučiti šola, vsak se mora sam posvetiti lastnemu izobraževanju (se ne reče zaman doživljensko), če hoče biti kompetitiven... Mi stare šole (jaz sem bil prva generacija, ki je na UNI-Lj imela Programiranje) smo se naučili uporabe razno raznih aplikacij naučili mimogrede in daleč je že časko sem podporo na MS povprašal o nekem detajlu (takrat internet še ni bil tako razvit) in ugotovil, da podporniki na drugi strani žice ne vedo kaj več kot to, da je potrebno računalnik najprej vštekat...
O učenju tipkanja pa samo to, moja hčera se je lastnoročno naučila tipkati na pisalni stroj v začetku 90 in je dolgo imela težave pri prehodu na računalniško tipkovnico. Urejevalnik besedil namreč razume v drugem smislu kot pisalni stroj.
Skratka šola ne more naučiti, dati mora osnove (za začetek kako se prime pisalo) vsakdo pa mora sam negovati svoje znanje, če ne pač izpade iz igre. Kruto, vendar resnično.
O commicalifatu pa raje ne bi, sj partizani vsaj včasih niso bili nič omenjani v OŠ, Marx je pa ugledna filozofska persona in znanja o njegovih teorija, stranpoteh in zablodah ni nikoli dovolj. Pa ga mladina v šoli skorajda ne sliši!
anon-317028 sporočil: 30.415
[#2790785] 28.08.19 07:53 · odgovor na: anon-178149 (#2790758)
Odgovori   +    9
[MarijanMacek]
> [FIN-311684]
> > [sopranos]
> > Nam je na gimnaziji profesorica za kemijo, ko se je v službo pripeljala z novim avtom, rekla, da ji je plača bolj kot ne žepnina...
>
>
>... Kaj je med drugim objavil OECD? Češki učitelji so v letu 2017 zaslužili 21.006,5$, slovenski pa 40.350,9$, polski 25.552,6$, slovaški 20.057,3$, finski 40.991,1$, islandski učitelji pa 39.477,2$...Torej, vsak lahko klikne za začetek Table, nakar ostalo: data.oecd.org/edures...laries.htm

Ko skoz in skoz goniš isto traparijo, no sedaj si namignil, da je mogoče kaj narobe s podatki, vendar se nihče ne pritoži, bi lahko to zadevo parkiral. Ampak je tako prikladna,da jo venoimer serviraš, seveda pa nikakor ne moreš pokazati prejemnika, ki bi bil na osnovni šoli plačan kot kakšen docent na Univerzi...
Luksemburg je ena od najbogatejših držav na svetu z BDP na prebivalca po kupni moči v višini 108.813,00 mednarodnih dolarjev. Osebno ne poznam nobenega Luksemburžana, ki bi na leto prejel toliko denarja, kar ne pomeni, da podatek ni točen. IMF je po isti metodi izračunal, da je BDP na prebivalca v Sloveniji 38.643,00 mednarodnih dolarjev.

Torej, pri učiteljskih plačah v Sloveniji ni problem višina plač, vedeti se pa mora, da so naši štruklji plačani neprimerljivo boljše, kot v državah s primerljivim BDP npr. Češka, Poljska, Slovaška...

Vzemimo za primer bogato Norveško z BDP na prebivalca je 76.738,00 mednarodnih dolarjev (dvakrat več kot slovenski!), plače njihovih učiteljev pa so 47.686,9$, le za 20% višje od slovenskih učiteljev, kar pomeni, da so si slovenski učitelji s sindikalnim terorjem prilastili preveliki delež BDP.
0126Bacis sporočil: 3.025
[#2790787] 28.08.19 08:13 · odgovor na: anon-178149 (#2790783)
Odgovori   +    9
Osnovna šola ni primerna za učenje programiranja in tudi ni potrebe po učenju uporabe ...
OK, toda oblikovanje besedil, risanje (izdelava plakatov, predstavitev) je vsaj v zadnjih 2 letih OŠ nujna.

Povej kje se otroci naučijo o lastništvu, davkih, zemljiški knjigi, dedovanju, podjetništvu, ekonomiji, zdr. zavarovanju, penziji, zakaj ni v šoli obveznega vozniškega izpita, saj ga bolj rabiš kot telovadbo, itd. Šola naj bi bila šola za življenje???

Maš pa marsikaj kar prav: ko sem jemal dipl.ing. strojništva v službo, sem zahteval naj z računalnikom narišejo mizo za katero sedijo. 70% je samo gledala, saj so na faksu imeli le 5 ur vaj iz AutoCADa. Ali naj napiše v katermkoli programskem jeziku program ki izpiše številke od 1 do 10. Spet magla! Morda je zadnjih 10 let kaj bolje ?

Ponavljam: problem je v učnih načrtih in učiteljih (od vrtca do faksa), denar nima veze.
Skratka šola ne more naučiti, dati mora osnove (za začetek kako se prime pisalo)
Ali pa prime računalnik & Word ;=)))
Za super pametne je pa šola itak breme (bremza), za 90% pa je dobro da se naučijo kaj UPORABNEGA.
GV-3452-1 sporočil: 15
[#2790790] 28.08.19 08:38
Odgovori   +    1
Super članek. Se v celoti strinjam. Šolstvo se mora obrniti naprej, pa to ne pomeni, da moramo vse obrniti na glavo. Poleg klasičnih znanj morajo otroci dobiti tudi uporabna znanja, ki jim bodo pomagala na poti skozi življenje.
Gustl sporočil: 13.628
[#2790793] 28.08.19 08:51 · odgovor na: slovenecnb1 (#2790714)
Odgovori   +    4
[slovenecnb1]
Če bo šlo tko naprej jaz mislim da bo največji problem pridelava hrane vse ostalo bo sekundarnega značaja.Svet se bo moral obrniti k naravi ta gonja po tehnologiji in dobrinah dosega vrh.
Hm, zaradi tehnologije je pridelava hrane eden manjših problemov clovesta.

Malthus, vsaj zaenkrat, je tule falil. Bo pa enkrat v bodoce imel prav. Kot pokvarjena ura.
kzupanc sporočil: 10.519
[#2790874] 28.08.19 11:38
Odgovori   +    6
Čisto neurejen komentar.
Vavčer za ipad? Najbrž se hecate. Otroci so kvečjemu prehitro seznanjeni z digitalnim, googlom, instant znanjem vsega po youtubu.
V nižjih razredih OŠ manjka več uporabe računalnika ali tablic za dopolnitev metod učenja in deloma nadomestilo delovnih zvezkov. V višjih razredih OŠ osnove logike programiranja in uporabe Worda, Excela - mogoče dve leti obveznega pouka računalništva. Na srednjih šolah (gimanzijah) pa po moje manjka element povezave matematike in računalništva (numerične metode). To da učenci spoznavajo programiranje za splet in android je že OK, ampak lahko izostane osnova, algoritmi, matematični principi.
Če pa je tema pisanja tudi splošna pismenost: nujno je naučiti otroke dobro pisati na roko, brati tiskane knjige in jih naučiti izražanja misli ter razumevanja slišanega in prebranega.
kzupanc sporočil: 10.519
[#2790883] 28.08.19 11:52 · odgovor na: 0126Bacis (#2790787)
Odgovori   +    1
[0126Bacis]
>Osnovna šola ni primerna za učenje programiranja in tudi ni potrebe po učenju uporabe ...

OK, toda oblikovanje besedil, risanje (izdelava plakatov, predstavitev) je vsaj v zadnjih 2 letih OŠ nujna.

Povej kje se otroci naučijo o lastništvu, davkih, zemljiški knjigi, dedovanju, podjetništvu, ekonomiji, zdr. zavarovanju, penziji, zakaj ni v šoli obveznega vozniškega izpita, saj ga bolj rabiš kot telovadbo, itd. Šola naj bi bila šola za življenje???

Maš pa marsikaj kar prav: ko sem jemal dipl.ing. strojništva v službo, sem zahteval naj z računalnikom narišejo mizo za katero sedijo. 70% je samo gledala, saj so na faksu imeli le 5 ur vaj iz AutoCADa. Ali naj napiše v katermkoli programskem jeziku program ki izpiše številke od 1 do 10. Spet magla! Morda je zadnjih 10 let kaj bolje ?

Ponavljam: problem je v učnih načrtih in učiteljih (od vrtca do faksa), denar nima veze.

> Skratka šola ne more naučiti, dati mora osnove (za začetek kako se prime pisalo)

Ali pa prime računalnik & Word ;=)))
Za super pametne je pa šola itak breme (bremza), za 90% pa je dobro da se naučijo kaj UPORABNEGA.
Tu se bolj strinjam s tem, naj šola predvsem nauči osnov, splošnega znanja, razumevanja, principe, postopke, algoritme, razčlenjevanje, opisovanje...Konkretne uporabniške programe se bo vsak naučil, ko bo rabil. AutoCAD? Tega nikoli nisem rabil. Rabil sem ProEngineer (sedaj Creo) in sem se ga brez težav naučil na tečajih. Word, Excel, Power Point...osnovni tečaj bi bil koristen za vsakega ob začetku uporabe, ker se sicer nauči sam napačne (neustrezne) uporabe.
Nollem sporočil: 967
[#2790887] 28.08.19 11:58 · odgovor na: kzupanc (#2790874)
Odgovori   +    2
Naš četrtošolec je sposoben samostojno pripraviti PPT predstavitev s slikami in animacijo.
Seveda se tega ni naučil v šoli, ampak ob pomoči brata in staršev.
V šoli se kar se tiče uporabe računalnika ne naučijo nič pametnega (tudi pri izbirnem predmetu ne).
kzupanc sporočil: 10.519
[#2790922] 28.08.19 13:43 · odgovor na: Nollem (#2790887)
Odgovori   +    0
[Nollem]
Naš četrtošolec je sposoben samostojno pripraviti PPT predstavitev s slikami in animacijo.
Seveda se tega ni naučil v šoli, ampak ob pomoči brata in staršev.
V šoli se kar se tiče uporabe računalnika ne naučijo nič pametnega (tudi pri izbirnem predmetu ne).
V redu. Ampak znanje tega v 4.razredu ni ključno in mislim, da tudi ni potrebno.
najobj sporočil: 31.910
[#2790924] 28.08.19 13:44 · odgovor na: 0126Bacis (#2790787)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: najobj 28.08.2019 13:45
> Skratka šola ne more naučiti, dati mora osnove (za začetek kako se prime pisalo)
Ali pa prime računalnik & Word ;=)))
Za super pametne je pa šola itak breme (bremza), za 90% pa je dobro da se naučijo kaj UPORABNEGA.
... čuj, sicer ne vem, kako bi razen s primerjanjem v šoli superpametni lahko pogruntali, da so superpametni, ampak če je šola za superpametne bremza, naj lepo pritisnejo na gas in zdivjajo naprej, ker jih - dokler se kje ne razkantajo - pri divjanju skozi življenje noben ne ovira ...

P.S.: Gauss je zakon in njegova normalna porazdelitev je najbolj normalna tudi za otroke in noben excel tega ne bo spremenil ... khmm, če zdaj pozabim, da excela brez računalnika ne moreš uporabljati in za računalnik rabiš štrom, za svinčnik pa kot vedno rabiš samo kos papirja in seveda znanje, da kaj pametnega napišeš ...
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2790948] 28.08.19 15:00 · odgovor na: anon-317028 (#2790785)
Odgovori   +    0
[FIN-311684]
Vzemimo za primer bogato Norveško z BDP na prebivalca je 76.738,00 mednarodnih dolarjev (dvakrat več kot slovenski!), plače njihovih učiteljev pa so 47.686,9$, le za 20% višje od slovenskih učiteljev, kar pomeni, da so si slovenski učitelji s sindikalnim terorjem prilastili preveliki delež BDP.
In še vedno mi nisi povedal za niti enega učitelja na nižji stopnji osnovne šole, ki bi imel višjo plačo od docenta na univerzi! čaš bi že bil, da se zamisliš nad samim seboj ko širiš neke napačne podatke. verjetno bi pametneje uporabil svoje strokovno znanje, če bi ugotavljal zakaj taka napaka v OECD podatkih!
7) glede plače učiteljev v Sloveniji pa javni poziv, da navedejo vsaj en primer osnovnošolskega učitelja, ki mesečno brez dodatkov pospravi v žep 1800€, kar bi sicer naj bila povprečna neto plača iz famoznih 40.000$ bruto (ponavkjam bruto, ne bruto-bruto in brez ostalih stroškov delodajalca z zaposlenim kot prevoz, malica in razne bonifikacije).

Za pomoč so podatki iz članka v Slovenskih Novicah 2018, Poglejte, kakšne plače imajo slovenski učitelji www.slovenskenovice....i-ucitelji

Delovno mesto Učitelj začetnik Učitelj mentor (10 let delovne dobe) Vzgojitelj začetnik Vzgojitelj mentor (10 let delovne dobe)
Plačni razred 30 35 30 34
Vrednost plačnega razreda 1.373,40 1.670,94 1.373,40 1.606,68
Dodatek za delovno dobo 0,00 55,14 0,00 53,02
DU iz naslova povečane učne obveznosti (1,5 PU)
61,52 74,85 0,00 0,00
Bruto plača 1.434,92 1.800,93 1.373,40 1.659,70
Neto plača 963,83 1.171,97 928,85 1.091,66

Sicer pa bi naš vrli razglašalec napačnih podatkov lahko pogledal v www.placa.si/salaryi...rt/ucitelj in videl, da imajo učitelji povprečno bruto palčo okoli 20.000€, ali 1671€ bruto mesečno pri 26 letih delovne dobe. Famoznih 40.000$ bruto letno pa pri nas ne zaslužijo niti univerzitetni profesorji. Povprečna plača je namreč 2.658€ bruto ali okoli 32.000€ letno, oziroma 35.000$.

No, če bi bila plača Norveškega učitelja 20% večja kot Slovenskega, kar domneva naš lagatelj, ne bi bil norvežan niti na minimalcu!
vrac sporočil: 11.068
[#2791092] 29.08.19 09:23 · odgovor na: anon-317028 (#2790721)
Odgovori   +    0
[FIN-311684]
Slovenski mladi matematiki so bili na 20. mestu, kar je dobra ponazoritev kakovosti našega šolstva in štrukljastih učotov, ki mislijo le na denar in kako bi po 3-4 urah bivanja na šolah čim prej spizdili domov.
Zakaj bi bilo 20. mesto naših mladih matematikov katastrofalno slabo, če smo vsepovsod drugod, razen v športu slabši? Ne rečem, da bi morali vriskati, ni pa za zjokat.
anon-317028 sporočil: 30.415
[#2791096] 29.08.19 09:39 · odgovor na: vrac (#2791092)
Odgovori   +    1
[vrac]
> [FIN-311684]
> Slovenski mladi matematiki so bili na 20. mestu, kar je dobra ponazoritev kakovosti našega šolstva in štrukljastih učotov, ki mislijo le na denar in kako bi po 3-4 urah bivanja na šolah čim prej spizdili domov.

Zakaj bi bilo 20. mesto naših mladih matematikov katastrofalno slabo, če smo vsepovsod drugod, razen v športu slabši? Ne rečem, da bi morali vriskati, ni pa za zjokat.
20. mesto je odlično, sicer je vse napisano v kontekstu že večkrat omenjene OECD-ove primerjave učiteljskih plač, kje slovenski učitelji sodijo v sam vrh, tam kje so bogate države z veliko višjim BDP po prebivalca, medtem ko učitelji v državah z BDP primerljivim s slovenskim imajo dvakrat nižje plače od naših štrukljev.
vrac sporočil: 11.068
[#2791099] 29.08.19 09:51 · odgovor na: anon-178149 (#2790948)
Odgovori   +    0
A da imajo učitelji res tako nizke plače? Toliko pri meni zaslužijo tudi taki z dokončano osnovno šolo (ali tudi ne). Samo priden mora bit, pa usposobljen za delo na več delovnih mestih.
najobj sporočil: 31.910
[#2791148] 29.08.19 12:02 · odgovor na: vrac (#2791092)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: najobj 29.08.2019 12:03
[vrac]
> [FIN-311684]
> Slovenski mladi matematiki so bili na 20. mestu, kar je dobra ponazoritev kakovosti našega šolstva in štrukljastih učotov, ki mislijo le na denar in kako bi po 3-4 urah bivanja na šolah čim prej spizdili domov.
Zakaj bi bilo 20. mesto naših mladih matematikov katastrofalno slabo, če smo vsepovsod drugod, razen v športu slabši? Ne rečem, da bi morali vriskati, ni pa za zjokat.
... čuj, v najpomembnejši postranski stvari na svetu smo med 211 državami na 63. mestu, tako da razen posameznikov niti v športu nismo tako zelo dobri, če mene kaj vprašaš ...

P.S.: če ga jaz prav razumem, bi FIN-311684 ukinil čisto vse, kar on osebno ne rabi več in ker je že star, učiteljev pač ne rabi in ker ima očitno srečo z zdravjem, kljub starosti niti zdravnikov ne rabi in bi tudi zdravnike ukinil ... no, vse pa kaže, da se FIN-311684 vendarle malo boji za svojo varnost, ker policajev in gasilcev pa ne bi ukinil, tako da celi javni sektor vendarle ni čisto odveč ...
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2791154] 29.08.19 12:15 · odgovor na: vrac (#2791099)
Odgovori   +    1
[vrac]
A da imajo učitelji res tako nizke plače? Toliko pri meni zaslužijo tudi taki z dokončano osnovno šolo (ali tudi ne). Samo priden mora bit, pa usposobljen za delo na več delovnih mestih.
To so uradni podatki ministrstva in podatki spletne strani kjer je podano število anketirancev. Dejasnkio so plače sorazmerno slabe, v Ljubljani se težko živi kot učitelj začetnik s pod 1.000€ neto. Nekje v Prekmurju je pa drugače. Ampak naš 311684 bo še vedno tulil, da imajo Norveški samo 20% višje plače... Bog mu povrni duševno zdravje. Pa da si ne bi mislil, da so na Univerzi bajne, vsaj plače sigurno ne. Ko sem se zanimal za delov v privat firmi mi je bilo ponujeno 100% več!
vrac sporočil: 11.068
[#2791205] 29.08.19 14:10 · odgovor na: anon-178149 (#2791154)
Odgovori   +    0
[MarijanMacek]
> [vrac]
> A da imajo učitelji res tako nizke plače? Toliko pri meni zaslužijo tudi taki z dokončano osnovno šolo (ali tudi ne). Samo priden mora bit, pa usposobljen za delo na več delovnih mestih.

To so uradni podatki ministrstva in podatki spletne strani kjer je podano število anketirancev. Dejasnkio so plače sorazmerno slabe, v Ljubljani se težko živi kot učitelj začetnik s pod 1.000€ neto. Nekje v Prekmurju je pa drugače. Ampak naš 311684 bo še vedno tulil, da imajo Norveški samo 20% višje plače... Bog mu povrni duševno zdravje. Pa da si ne bi mislil, da so na Univerzi bajne, vsaj plače sigurno ne. Ko sem se zanimal za delov v privat firmi mi je bilo ponujeno 100% več!
Verjamem, firme v realnem sektorju potrebujejo sposoben kader- predvsem za razvoj in marketing - kot Sahara vodo. Dejansko primanjkuje vseh profilov. Država je preveč radodarna s socialnimi transferji. Ljudem se praktično ne splača več delati.
anon-317028 sporočil: 30.415
[#2791230] 29.08.19 14:43 · odgovor na: najobj (#2791148)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-317028 29.08.2019 14:52
[najobj]
> [vrac]
> > [FIN-311684]
> >...
P.S.: če ga jaz prav razumem, bi FIN-311684 ukinil čisto vse, kar on osebno ne rabi več in ker je že star, učiteljev pač ne rabi in ker ima očitno srečo z zdravjem, kljub starosti niti zdravnikov ne rabi in bi tudi zdravnike ukinil ... no, vse pa kaže, da se FIN-311684 vendarle malo boji za svojo varnost, ker policajev in gasilcev pa ne bi ukinil, tako da celi javni sektor vendarle ni čisto odveč ...
Prav ničesar ne bi ukinil, bi pa vse razen helebardarjev (vojska, policija...) privatiziral. Šole, bolnišnice, zdravstveni domovi...bi bili v zasebni lasti in bi jih vodili ljudje, ki jih ne bi izbirala politika, poglej le kako politika mrcvari Telekom z izbiro le enega človeka. Seveda, politiko z velikim javnim sektorjem privlači ideja načrtovane družbe, ker so politiki prepričani, da jo bodo oni vodili in zato želijo še večji javni sektor.

Za slovensko šarčevsko levo politiko je vladanje umetnost kako z davki in paradavki prigrabiti čim več družbenega bogastva in nato, po nekakšnem ključu pravičnosti, ki ga določa Levica, s pomočjo javnega sektorja prerazdeliti ta denar na izvajanje javnih funkcij, kar vidimo, da ne funkcionira dobro, ker veliko državnega denarja v javnem sektorju izgine in se ga pokrade.

Torej, ne bi ukinil prav nič, kvečjemu bi dovolil, da se še kakšna bolnišnica zgradi, ki bi s koncesijo ali brez npr. skrajševala čakalne vrste. Tudi šola naj se zgradi, ki bi bila v zasebni lasti in bi s koncesijo ali brez izvajala šolski program le zasebni lastnik šole verjetno ne bi trpel na šoli štruklja, ki dnevno dela tri ure plačan pa jih je za osem...

Kar se plač naših štrukljev tiče bi nekateri najraje ustavili OECD in 40.000 dolarjev plače štrukljastih. Obstaja tudi stats.oecd.org/# kje si lahko pod seznamom “Teachers and School Environment” ogledamo še veliko drugih podatkov o uradnih (“statuary”) in dejanskih (“actual”) plačah učiteljev, torej skupaj z dodatki in olajšavami. Po teh podatkih je denimo povprečen slovenski učitelj v osnovni šoli (“primary education”) v 2015 zaslužil slabih 37.000 dolarjev na leto, kar je denimo bistveno več od povprečnega češkega (23 tisoč USD) ali slovaškega (22 tisoč USD)...Ustavimo REUTERS, je vpil Hruščov.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2791450] 30.08.19 13:11 · odgovor na: anon-317028 (#2791230)
Odgovori   +    1
[FIN-311684]
> [najobj]
> > [vrac]
> > > [FIN-311684]
> > >...
Kar se plač naših štrukljev tiče bi nekateri najraje ustavili OECD in 40.000 dolarjev plače štrukljastih. Obstaja tudi stats.oecd.org/# kje si lahko pod seznamom “Teachers and School Environment” ogledamo še veliko drugih podatkov o uradnih (“statuary”) in dejanskih (“actual”) plačah učiteljev, torej skupaj z dodatki in olajšavami. Po teh podatkih je denimo povprečen slovenski učitelj v osnovni šoli (“primary education”) v 2015 zaslužil slabih 37.000 dolarjev na leto, kar je denimo bistveno več od povprečnega češkega (23 tisoč USD) ali slovaškega (22 tisoč USD)...Ustavimo REUTERS, je vpil Hruščov.
Ti si vreden same Göbelsa. Najprej ne poveš v kakšnih enotah je po OECD izmerjena plača. To je bruto plača po kupni moči, PPS v USD. Izgleda, da imajo slovenski učitelji res visoke plače (40351$) po kupni moči, skoraj kot na Norveškem (47.687$) ali Avstriji 49.961$), zamolčiš pa, da imajo precej manjše kot Nemčiji (70.693$), res pa imajo precej večje kot na Slovaškem in Češkem.
Ampak plača, bodisi nominalno ali po kupni moči ne pove mnogo. Bolj važna je primerjava recimo proti terciarno izobraženim sodržavljanom ali proti povprečni plači. In ko primerjaš to, opaziš da so razmerja v vseh državah dokaj podobna.

Vir: stats.oecd.org/#

Opis kolon:
A=Teachers' statutory salaries, 2017, Primary education (ISCED2011 level 1), Salary after 15 years of experience, USD PPS
B=Average salary, 2017, USD PPS
C=Teachers / tertiary-educated workers
D=Tacher/Avgerage salary

Država A B C D
Avstrija 49.961 50.851 #N/A 0,98
Češka 21.007 25.804 #N/A 0,81
Nemčija 70.693 49.161 1,02 1,44
Norveška 47.687 50.412 0,77 0,95
Slovaška 20.057 24.720 #N/A 0,81
Slovenija 40.351 36.883 0,88 1,09

Toda groza, ali si ob svoji slepi mržnji koliko zaslužijo učitelji v Sloveniji opazil, da tudi Slovenci po teh istih podatkih v povprečju zaslužijo mnogo več kot na Češkem (1,42) in samo 1/4 manj kot na Norveškem. Pa nam gre tako hudičevo slabo, vzhodnjaki pri 1/3 manjših zaslužkih na prehitevajo v življenskem standardu, bogatim Norvežanom in Nemcem pa se niti ne približujemo.... in če primerjamo učiteljsko plačo s plačo terciarno izobraženega sodržavljana (kolona C) opziš da pridejo učitelji do neverjetnih 88%, no norveški samo 77%, toda kaj ko Nemški pridejo na 102%. Tudi v primerjavi s povprečno plačo ni bistvenih razlik v razmerjih, slovenski 109%, nemški pa kar 144%. No roko na srce češki in slovaški učitelj sta res podcenjena, samo 81% povprečja, toda kaj ko v severni sosedi zasluži 98% povprečne plače. skratka nič posebnega, kar bi potrjevalo tvojo gonjo proti enormnim plačam šolnikov v Sloveniji.

Nad podatki in predvsem tvojo interpretacijo vredno vrhovnega laži mojstra se pa lahko globoko zamisliš.
vrac sporočil: 11.068
[#2791574] 31.08.19 12:27 · odgovor na: anon-178149 (#2791450)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: vrac 31.08.2019 12:31
[MarijanMacek]
> [FIN-311684]
> > [najobj]
> > > [vrac]
> > > > [FIN-311684]
> > > >...
> Kar se plač naših štrukljev tiče bi nekateri najraje ustavili OECD in 40.000 dolarjev plače štrukljastih. Obstaja tudi stats.oecd.org/# kje si lahko pod seznamom “Teachers and School Environment” ogledamo še veliko drugih podatkov o uradnih (“statuary”) in dejanskih (“actual”) plačah učiteljev, torej skupaj z dodatki in olajšavami. Po teh podatkih je denimo povprečen slovenski učitelj v osnovni šoli (“primary education”) v 2015 zaslužil slabih 37.000 dolarjev na leto, kar je denimo bistveno več od povprečnega češkega (23 tisoč USD) ali slovaškega (22 tisoč USD)...Ustavimo REUTERS, je vpil Hruščov.

Ti si vreden same Göbelsa. Najprej ne poveš v kakšnih enotah je po OECD izmerjena plača. To je bruto plača po kupni moči, PPS v USD. Izgleda, da imajo slovenski učitelji res visoke plače (40351$) po kupni moči, skoraj kot na Norveškem (47.687$) ali Avstriji 49.961$), zamolčiš pa, da imajo precej manjše kot Nemčiji (70.693$), res pa imajo precej večje kot na Slovaškem in Češkem.
Ampak plača, bodisi nominalno ali po kupni moči ne pove mnogo. Bolj važna je primerjava recimo proti terciarno izobraženim sodržavljanom ali proti povprečni plači. In ko primerjaš to, opaziš da so razmerja v vseh državah dokaj podobna.

Vir: stats.oecd.org/#

Opis kolon:
A=Teachers' statutory salaries, 2017, Primary education (ISCED2011 level 1), Salary after 15 years of experience, USD PPS
B=Average salary, 2017, USD PPS
C=Teachers / tertiary-educated workers
D=Tacher/Avgerage salary

Država A B C D
Avstrija 49.961 50.851 #N/A 0,98
Češka 21.007 25.804 #N/A 0,81
Nemčija 70.693 49.161 1,02 1,44
Norveška 47.687 50.412 0,77 0,95
Slovaška 20.057 24.720 #N/A 0,81
Slovenija 40.351 36.883 0,88 1,09

Toda groza, ali si ob svoji slepi mržnji koliko zaslužijo učitelji v Sloveniji opazil, da tudi Slovenci po teh istih podatkih v povprečju zaslužijo mnogo več kot na Češkem (1,42) in samo 1/4 manj kot na Norveškem. Pa nam gre tako hudičevo slabo, vzhodnjaki pri 1/3 manjših zaslužkih na prehitevajo v življenskem standardu, bogatim Norvežanom in Nemcem pa se niti ne približujemo.... in če primerjamo učiteljsko plačo s plačo terciarno izobraženega sodržavljana (kolona C) opziš da pridejo učitelji do neverjetnih 88%, no norveški samo 77%, toda kaj ko Nemški pridejo na 102%. Tudi v primerjavi s povprečno plačo ni bistvenih razlik v razmerjih, slovenski 109%, nemški pa kar 144%. No roko na srce češki in slovaški učitelj sta res podcenjena, samo 81% povprečja, toda kaj ko v severni sosedi zasluži 98% povprečne plače. skratka nič posebnega, kar bi potrjevalo tvojo gonjo proti enormnim plačam šolnikov v Sloveniji.

Nad podatki in predvsem tvojo interpretacijo vredno vrhovnega laži mojstra se pa lahko globoko zamisliš.

Zanimiva pimerjava. Me pa zanima, kateri statistiki verjeti, tej od OECD, kjer so bruto plače po kupni moči v Sloveniji skoraj dvakratnik plač na Češkem ali tistim, ki vztrajno trdijo, da so te (neto) pri nas napram češkim že danes nižje? Menda ja ni obremenitev plač v Sloveniji tako visoka, da druga trditev niti ni daleč od resnice?

Strani: 1 2