Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek (intervju) S. Nikolić, HSE: Ekonomsko smiselno je zapiranje premogovnika in TEŠ leta 2040, in ne 2054
Strani: 1
morda se bo komu zdelo, da si ustrlil kozla, ampak če se spomnim Puklavca in njegovih besed iz časa pred cca. 9 leti, ko je bil TEŠ 6 še v povojih in je okaral našo energetsko stroko kot nesposobneže
ter je napovedal, da bi se že tedaj morali spogledovati z najnovejšo kitajsko tehnologijo mešanja lignita in zem. plina oziroma tudi "odvažanja" CO2 preko plinskih cevi v tujino.... češ da bo vse to ceneje, kot pa plačevanje emis. kuponov...
predlagal je, če se ne motim, do 300 mio eur dražjo investicijo (ki se jo izvede v korakih in po potrebi), tako da bi že tedaj predvideli del instalacije TEŠ 6 za bodočo priključitev nove plinske centrale, kar bi olajšalo novo investicijo danes + kaj od instalacije za odvoz CO2...
Ampak je že tedaj resignirano sklenil, da je domet naše stroke tako kratek in da so politične in aka strokovne želje po potrditvi TEŠ 6 kot velikega zmagoslavnega projekta na domači lignit tako močne, da ne bo nihče razmišljal za 10 let vnaprej...
in da niti plinske elektrarne ne bo - očitno.
Sedaj pa se Nikolić počasi dotika teh vprašanj, pa zelo hitro (kot ekonimist) ugotovi, da je TEŠ še najbolj ekonomičen v tej situaciji. Hmm, odvisno od zornega kota... iz kletke ven je pogled verjetno res takšen....
Zanimivo, strokovne debate spet ni v Slo, le neke izjave posameznikov, da je tako in drugače se ne da. In tako plujemo že desetletja v naših krajih.
Vedno smo talci logike naredimo nekaj ad hoc ali pa "se ne da". To pa zato, ker 5 ljudi odloči namesto nas in imajo "v vidu" le oseben žep in osebno slavo.
Prej bi se sekiral glede nebroja razpisov, težkih od 3 do 40 mio eur, ki tečejo v našem gradbeništvu, železnicah in zdravstvu, v 10 letih skupaj težkih do 3 mlrd.
Kmalu se tako pride (v kritiki) do drugega tira.
1,4 mlrd EUR naložbe v NEK1 ali NEK2 je mnogo bolj potrebnih in donosnih kot pa taisti znesek v drugi tir. Pa v energetiki še zmeraj palamudimo, hkrati pa dajemo prednost lopoluku, imenovanemu drugi tir.
Rabimo drugi tir? Ja, ampak za največjo ceno 900 mio eur (ali še kak eur manj). Kdo jo garantira pod kazensko prisego?
Strani: 1