Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Bosch v razvoj vodikovih celic za avtomobilski pogon
Strani: 1
sporočil: 4.944
Bosch v razvoj vodikovih celic za avtomobilski pogonRazvoj uporabnih vodikovih gorivnih celic bo močno konkuriral baterijskim električnim vozilom. Vsaj za težja vozila in na daljše razdalje. To pa lahko pomeni bye, bye gobezdavi Musk in Tesline baterije. Začetne težave avtomobilov z vodikovmi celicami so/bodo (tako kot pri baterijskih el. vozilih) polnilne postaje.
sporočil: 1.623
[jurijjurij]Imas prav, Musk je ravno zbral 2MRD dolarjev, najbrz sama tesla vlagajo v Teslo ..
>Bosch v razvoj vodikovih celic za avtomobilski pogon
Razvoj uporabnih vodikovih gorivnih celic bo močno konkuriral baterijskim električnim vozilom. Vsaj za težja vozila in na daljše razdalje. To pa lahko pomeni bye, bye gobezdavi Musk in Tesline baterije. Začetne težave avtomobilov z vodikovmi celicami so/bodo (tako kot pri baterijskih el. vozilih) polnilne postaje.
Tudi ce se bo vodik prijel, bo to zasluga Muska, ce vam je to vsec ali ne. Ce ne bi bilo njegove trmoglavosti, bi se vedno lahko izbirali med dizli in bencinarji, in tako se ene 50 let, obenem nam bodo Arabci posiljali z nasim denarjem izsolane "doktorje raketnih znanosti"
sporočil: 10.814
Hmmmm...
Gorivne celice bolj ali manj razvijajo že vsaj 40 let, pa do preboja za množično uporabo še ni prišlo.
Pa res verjamete, da bo to Bosch speljal v dobrih 2 letih, kar ostali v 40 niso?
Težka bo.
Gorivne celice bolj ali manj razvijajo že vsaj 40 let, pa do preboja za množično uporabo še ni prišlo.
Pa res verjamete, da bo to Bosch speljal v dobrih 2 letih, kar ostali v 40 niso?
Težka bo.
sporočil: 7.959
Preboj so naredili že Japonci, ker ne bi si zastavili cilja, da je
njihovo vsako drugo vozilo čez 10 ali 15 let na vodikove
celice.
Verjetno so tudi Japonci ena tesla. (Oziroma so preračunali, da bodo litijjonskim baterijam konkurenčnejše vodikove gorivne celice - vsaj za njih in njihovo industrijo.)
Sedaj je pa tudi Bosch prišel do tega sklepa - seveda pa je dobil zeleno luč naftno plinske industrije, da je to prava pot.
(Pumpe bo lažje predelati v zalogovnike utekočinjenega vodika kot pa zgolj v dobavitelje - prenositelje elektrike... no e-pumpe bodo tam še vedno.)
Diverziteta bo ostala, tako da ni skrbi niti za "vodikovce" niti "elektrikaše", niti "LPG-jevce".
Računam, da bo imel vodikov pogon poglavitno vlogo v avtondustriji naslednjih 80 let, ker tako tudi paše sedanji naftno-plinski industriji.
Mogoče se pa motim... kdo ve, kugle nimam. We'll see.
Verjetno so tudi Japonci ena tesla. (Oziroma so preračunali, da bodo litijjonskim baterijam konkurenčnejše vodikove gorivne celice - vsaj za njih in njihovo industrijo.)
Sedaj je pa tudi Bosch prišel do tega sklepa - seveda pa je dobil zeleno luč naftno plinske industrije, da je to prava pot.
(Pumpe bo lažje predelati v zalogovnike utekočinjenega vodika kot pa zgolj v dobavitelje - prenositelje elektrike... no e-pumpe bodo tam še vedno.)
Diverziteta bo ostala, tako da ni skrbi niti za "vodikovce" niti "elektrikaše", niti "LPG-jevce".
Računam, da bo imel vodikov pogon poglavitno vlogo v avtondustriji naslednjih 80 let, ker tako tudi paše sedanji naftno-plinski industriji.
Mogoče se pa motim... kdo ve, kugle nimam. We'll see.
sporočil: 834
Ne dolgo nazaj je bila v medijih novica, da so na našem kemijskem
inštitutu razvili oz. odkrili nekaj v zvezi s tem, se mi zdi. Kot
ponavadi je zadeva izginila iz medijev brez nekih razprav.
sporočil: 13.528
[]Dvomim v vodik. Namreč zelo uhajajoč plin (zelo težko preprečiš uhajanje) in v spoju s kisikom (ki ga je povsod dosti) postane pokalni plin. Morda so v gorivnih celicah rešili ta problem tako da so vodik nekako vezali v neko spojino (nisem šel študirat tehnikalije) ampak vseeno, nekje bo treba ta proces izvajat, tam bo nevarno področje.
Preboj so naredili že Japonci, ker ne bi si zastavili cilja, da je njihovo vsako drugo vozilo čez 10 ali 15 let na vodikove celice.
Verjetno so tudi Japonci ena tesla. (Oziroma so preračunali, da bodo litijjonskim baterijam konkurenčnejše vodikove gorivne celice - vsaj za njih in njihovo industrijo.)
Sedaj je pa tudi Bosch prišel do tega sklepa - seveda pa je dobil zeleno luč naftno plinske industrije, da je to prava pot.
(Pumpe bo lažje predelati v zalogovnike utekočinjenega vodika kot pa zgolj v dobavitelje - prenositelje elektrike... no e-pumpe bodo tam še vedno.)
Diverziteta bo ostala, tako da ni skrbi niti za "vodikovce" niti "elektrikaše", niti "LPG-jevce".
Računam, da bo imel vodikov pogon poglavitno vlogo v avtondustriji naslednjih 80 let, ker tako tudi paše sedanji naftno-plinski industriji.
Mogoče se pa motim... kdo ve, kugle nimam. We'll see.
Sploh pa je proizvodnja vodika hudičevo drag proces, a na to ni nihče pomislil ?
sporočil: 7.959
Tudi proizvodnja bencina je bila na začetku draga, tudi elektrika
se bo dražila... ko pa pomisliš, koliko je virov za izolacijo
vodika (praktično neskončno)... po moje obstoječih rafinerij ne bo
težko predelati ali postaviti nove obrate.
Po moje je to že rešeno. Na varnosti pogona (ja, vodik je z več vidikov nevaren plin) se bo še delalo, vendar so po moje že daleč tudi s proučevanjem razmerja metalhidridi-teža rezervoarja-kontrolirana izstopna izparilnost vodika - itd.. Vse to bistveno zmanjšuje tveganja eksplozije in teže vozila (razmerje teža - poraba pa je itak neka konstanta...).
Kar se tiče kvalitete sten rezervoarja (z vidika varnosti), je po moje to že rešeno. Standardi so že ok.
Po moje je to že rešeno. Na varnosti pogona (ja, vodik je z več vidikov nevaren plin) se bo še delalo, vendar so po moje že daleč tudi s proučevanjem razmerja metalhidridi-teža rezervoarja-kontrolirana izstopna izparilnost vodika - itd.. Vse to bistveno zmanjšuje tveganja eksplozije in teže vozila (razmerje teža - poraba pa je itak neka konstanta...).
Kar se tiče kvalitete sten rezervoarja (z vidika varnosti), je po moje to že rešeno. Standardi so že ok.
sporočil: 13.528
[]Vodika je dosti, to ni problem.. Mislil sem na energijo, ki jo moraš vložit v proizvodnjo.
Tudi proizvodnja bencina je bila na začetku draga, tudi elektrika se bo dražila... ko pa pomisliš, koliko je virov za izolacijo vodika (praktično neskončno)... po moje obstoječih rafinerij ne bo težko predelati ali postaviti nove obrate.
V črpanje in predelavo nafte (tudi v bencin) gre minimalno energije. Za vodik pa moraš vložiti ogromno energije. Tudi iz premoga se lahko dela bencin (dokazali nemci med ww2), ampak je proces energetsko negativen.
Po moje je to že rešeno. Na varnosti pogona (ja, vodik je z več vidikov nevaren plin) se bo še delalo, vendar so po moje že daleč tudi s proučevanjem razmerja metalhidridi-teža rezervoarja-kontrolirana izstopna izparilnost vodika - itd.. Vse to bistveno zmanjšuje tveganja eksplozije in teže vozila (razmerje teža - poraba pa je itak neka konstanta...).Ok, sicer verjamem, da nismo več v času Zepelina :)
Kar se tiče kvalitete sten rezervoarja (z vidika varnosti), je po moje to že rešeno. Standardi so že ok.
www.youtube.com/watc...gWHbpMVQ1U
pa vseeno ..better be safe than sorrow
sporočil: 7.959
Zadnja sprememba: FIN-379669 04.05.2019 16:09
Ja, se strinjam. Izdelava bo nekoliko dražja, je pa treba vedeti,
da je energijska vrednost stisnjenega vodika na kg vsaj za 100%
večja od nafte ali CH plina. Torej se splača iti v to, izdelava bo
gotovo dražja kot pri bencinu in dieslu, tudi hramba bo dražja,
ampak še zmeraj bodo "naftaši" delali tisto, kar najbolje znajo:
pogonsko gorivo... in vstopna cena v industrijo je taka, da vsak ne
bo mogel v to zgodbo.Sedaj pa so naftaši v dobi elektrikašev precej na obrobju nove zgodbe.
Zato morajo narediti vodikovo zgodbo absolutno privlačno in celo boljšo izbiro od Tesle et Co. Tekma se je začela in tako je prav. Potrošniki pa počakamo in vidimo, kako bo.
Ker pa je Litij kot surovina omejen le na nekaj velikih imetnikov, med njimi ni Japana in EU, deloma ZDA, bo H-Tech odgovor Japoncev in Nemcev (Francozi še malo čakajo v zasedi). Nizozemski Shell je že dal zeleno luč za Vodik.
Rusi so svojo tačko že pristavili, saj dobavljajo plin (ki je univerzalno uporaben energent), Arabci pa se bodo morali odločiti, kje vse bodo pozicionirani (fotovoltaika, plin, naložbe v EU in Japan avtoindustrijo, rafinerije ???, vsega po malem). Katar je že rekel: nafta je za nas past, gas future.
Ko Njemac gre v eno smer, gre to narediti dosledno, disciplnirano in do konca. Premislek in nato racionalno in neumorno naprej.
Pestrost izbire bo prednost za kupce. Ali in koliko bo okolje istejše, pa je ? za nekaj mlrd $.
sporočil: 1.924
Zadnja sprememba: aimon 04.05.2019 16:19
Vodikove celice bodo uporabljali v eksperimentalnih vozilih, v
vozilih za vsakdanjo rabo pa najverjetneje še dolgo ne."Hydrogen storage is inefficient, energetically, volumetrically and with respect to weight ... Hydrogen is actually pretty hard to make ... There is no infrastructure for distributing or even making hydrogen in large quantities. There won't be for at least 20 or 30 years, even if we start building it like crazy today" ssj3gohan.tweakblogs...ork-part-1
sporočil: 844
[]V litru bencina je več vodika, kot v litru utekočinjenega vodika. Pričakujem, da boste to preverili! Vodikova ekonomija je užas, vodik sam pa uhajav in nevaren. Sprijaznite se, vodikova ekonomija je samo nov zabluz nafta bo pa med nami še dooolgo časa.
Ja, se strinjam. Izdelava bo nekoliko dražja, je pa treba vedeti, da je energijska vrednost stisnjenega vodika na kg vsaj za 100% večja od nafte ali CH plina. Torej se splača iti v to, izdelava bo gotovo dražja kot pri bencinu in dieslu, tudi hramba bo dražja, ampak še zmeraj bodo "naftaši" delali tisto, kar najbolje znajo: pogonsko gorivo... in vstopna cena v industrijo je taka, da vsak ne bo mogel v to zgodbo.
Sedaj pa so naftašai v dobi elektrikašev precej na obrobju nove zgodbe.
phys.org/news/2006-1...oesnt.html
Edina gorivna celica, ki se mi zdi perpektivna, je SOFC:
en.wikipedia.org/wik..._fuel_cell
Take celice lahko porabjajo direktno bencin in dizel.
sporočil: 13.528
Zadnja sprememba: anon-204390 04.05.2019 17:13
[]Ja, itak. Razen če vse to ne vodi v izgubo vojne :))
Ja, se strinjam. Izdelava bo nekoliko dražja, je pa treba vedeti, da je energijska vrednost stisnjenega vodika na kg vsaj za 100% večja od nafte ali CH plina. Torej se splača iti v to, izdelava bo gotovo dražja kot pri bencinu in dieslu, tudi hramba bo dražja, ampak še zmeraj bodo "naftaši" delali tisto, kar najbolje znajo: pogonsko gorivo... in vstopna cena v industrijo je taka, da vsak ne bo mogel v to zgodbo.
Sedaj pa so naftaši v dobi elektrikašev precej na obrobju nove zgodbe.
Zato morajo narediti vodikovo zgodbo absolutno privlačno in celo boljšo izbiro od Tesle et Co. Tekma se je začela in tako je prav. Potrošniki pa počakamo in vidimo, kako bo.
Ker pa je Litij kot surovina omejen le na nekaj velikih imetnikov, med njimi ni Japana in EU, deloma ZDA, bo H-Tech odgovor Japoncev in Nemcev (Francozi še malo čakajo v zasedi). Nizozemski Shell je že dal zeleno luč za Vodik.
Rusi so svojo tačko že pristavili, saj dobavljajo plin (ki je univerzalno uporaben energent), Arabci pa se bodo morali odločiti, kje vse bodo pozicionirani (fotovoltaika, plin, naložbe v EU in Japan avtoindustrijo, rafinerije ???, vsega po malem). Katar je že rekel: nafta je za nas past, gas future.
Ko Njemac gre v eno smer, gre to narediti dosledno, disciplnirano in do konca. Premislek in nato racionalno in neumorno naprej.
Pestrost izbire bo prednost za kupce. Ali in koliko bo okolje istejše, pa je ? za nekaj mlrd $.
Težko je zdaj pametovat, jaz mislim da človeštvo lahko reši edino nekdo, ki bo izumil čist in dovolj poceni vir energije. Meni (ne glede na vse pretekle katastrofe, ki niso bile krivda tehnologije, ampak predvsem posebnih okoliščin) še vedno kaže na jedrske elektrarne.
Ja to in še fuzija (na to kar čakamo že prteklih 50 let) :))
Ja še komad : www.youtube.com/watc...3ISrEGzLss
Strani: 1