5 min
Najbolj brani članki danes
1 ura
Agencija za energijo vztraja: elektrika se bo julija obračunavala po novem in konec! 1
2 uri
Applova prodaja na Kitajskem upadla za petino
3 ure
Top službe – ESA, LTH Castings, NLB, Danfoss, Comtrade, Unior, Gorenjska banka ...
3 ure
Iz NS Triglava odstopil Valjavec
4 ure
Kupil sem delnico še enega podjetja na področju čipov
5 ur
EP potrdil prenovljena fiskalna pravila EU - zadnji korak morajo zdaj storiti še članice
5 ur
Svetovna turistična organizacija in Hrvaška ustanavljata raziskovalni center za trajnostni turizem 2
6 ur
Varovalka pri uvozu kmetijskih proizvodov iz Ukrajine v EU
6 ur
24ur: Kriminalisti obiskali Snežiča in Hajdinjaka
6 ur
(reportaža) Kako je organizirana tovarna japonskih robotov v Kočevju
6 ur
(intervju) Delegirane naloge nikoli ne bi smeli vzeti nazaj
7 ur
L. Mesec po srečanju socialnih partnerjev: Zdaj se bomo ukvarjali z davki in pokojninami! 11
7 ur
Občina Logatec z družbo T-2 v nadgradnjo platforme Logatec Supermesto (PRO)
7 ur
Razkrite bilance 2023: kako so lani poslovala podjetja politikov, znanih odvetnikov, lobistov, profesorjev ... 4
8 ur
Energetika Ljubljana ob koncu kurilne sezone znižuje ceno plina 1
8 ur
Borza NYSE tržne udeležence sprašuje, ali bi podprli prehod na 24-urno trgovanje z delnicami
8 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
8 ur
To je porsche, ki si zasluži pozornost tudi najbolj zagretih ljubiteljev bencinskih hlapov 6
9 ur
Novartis z visoko rastjo dobička in prihodkov

Strani: 1

anon-317028 sporočil: 30.415
[#2754589] 25.01.19 10:46
Odgovori   +    1
Je 25. milijonski aneks od Petričevega Kolektorja, ki ga je Bratuškova kot neopravičenega glasno (preglasno) zavrnila, vključen v investicijski program?
murje sporočil: 5.120
[#2754613] 25.01.19 12:24
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: murje 25.01.2019 12:37
ZAVAJANJA - II.

Tir Koper-Divača ne bo kolesarska proga

“Prebivalci Slovenije, predvsem Istrani iz vasi ob sedanji progi Koper-Divača smo bili zavedeni. V času prejšnje vlade so nam zagotavljali, da bo drugi tir dvotirna proga in da bodo sedanjo progo ukinili in jo namenili ljudem in turizmu, a se to ne bo zgodilo,” po sestankih na ministrstvu za infrastrukturo ...
www.primorske.si/pri...rska-proga

NEUPRAVIČENO VISOKA CENA DRUGEGA TIRA: Deset novih vprašanj koordinacijskega odbora za civilni nadzor projekta

Koordinacijski odbor za civilni nadzor projekta drugi tir je investicijski načrt pregledal ter pristojnim posredoval mnenje in dodatna vprašanja, je za STA povedal vodja odbora Emil Milan Pintar. Načrt bodo zdaj podrobneje preučili in nato podali uradno stališče. Že zdaj pa Pintar opozarja na neupravičeno visoko ceno projekta.

Kot je pojasnil Pintar, so na torkovi izredni seji odbora pregledali tiste točke, glede katerih so doslej posredovali vprašanja, in oblikovali seznam približno desetih novih vprašanj oz. prošenj za dodatna pojasnila. Njihovo stališče je sicer zelo jasno, javnosti pa ga bodo predstavili na novinarski konferenci po seji prihodnji petek, je povedal.

Odbor je neprijetno presenetila hitrost poteka dogodkov v zvezi s projektom v zadnjem mesecu. "Vse se pelje tako hitro, da pravzaprav ne more nihče resno in strokovno sodelovati," je opozoril. Meni, da je razlog v dogovoru, da se Sloveniji vsili cena, ki bo 80 odstotkov višja od "normalnih" cen.

Poudaril je, da je prvi osnutek investicijskega načrta, ki je bil izdelan pred letom 2013, skupno ceno predvidel pri okoli 800 milijonih, do danes pa se je močno zvišala. "Tako drag projekt je po mojem mnenju neupravičen in neprimerljiv z vsemi drugimi. Vse bolj sem prepričan, da je to naš drugi Teš 6," je dejal.

Med nejasnostmi, na katere želijo dobiti odgovore, je Pintar navedel vprašanje odlaganja izkopanega materiala. Dobili niso niti odgovora na vprašanje, zakaj je nadzor del na terenu tako drag, poleg tega pa jih moti tudi to, da se finančne rezerve za tveganja pojavljajo na vseh ravneh.

Še vedno med drugim niso dobili tudi podatkov o smotrnosti porabe denarja in o tem, kdo prevzema odgovornost zanjo, čakajo pa tudi še na natančne podatke o višini sredstev za financiranje po posameznih postavkah.
www.regionalobala.si...lni-nadzor

KAKŠEN 'NATEG' DRŽAVE PRI DRUGEM TIRU: Namesto dvotirne železniške proge namerava narediti enotirno! Sledi protest?

"Ljudje moji, pa kaj se spet grejo?" se ob zadnjih razkritjih glede drugega tira sprašuje nekdanji predsednik KS Črni Kal Janko Sever. Če je vlada na več zborih krajanov obljubljala, da bodo gradili dvotirno železniško progo, pa komisija za spremljanje gradnje drugega tira ugotavlja, da so bili prebivalci pod Kraškim robom zavedeni. Zdajšnje proge naj ne bi ukinili, zgradili pa naj bi samo en tir in ne dva, kot je bilo obljubljeno.

Minuli teden je ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek koalicijskim partnericam predstavila investicijski program za drugi tir, ob odsotnosti premierja Marjana Šarca, ki je te dni v Davosu, pa ga ima danes na mizi tudi ministrski zbor. V teh dneh sta dokument že potrdila nadzorni svet projektnega podjetja 2TDK in finančno-projektni svet za nadzor nad izvajanjem projekta.

A v nasprotju s sklepi vlade in zagotovili, da bo drugi tir dvotiren, zdajšnjo progo pa bodo ukinili, kaže, da bodo v resnici gradili le en tir, iz Kopra proti Divači, proti Kopru pa bo železniški promet tekel po obstoječi progi. So bili krajani, občina, pa tudi javnost na obali pred poldrugim letom, tik pred referendumom o drugem tiru res samo zavedeni, kot to ugotavlja komisija (zdaj že brez mandata) za spremljanje gradnje drugega tira, ki jo je imenoval nekdanji župan Boris Popovič, ali gre v tem primeru za navadno izigravanje prebivalcev ob najbolj nevarni progi, ki terja takojšnje reagiranje lokalnih oblasti in še koga.

Kot je poročal koprski radio, je komisija za spremljanje gradnje drugega tira, ki jo je imenoval nekdanji župan Boris Popovič, županu Alešu Bržanu predala poročilo, v katerem ugotavlja, da sedanje železniške proge Koper-Divača ne bodo ukinili in da je vprašanje, kdaj bo nova proga dvotirna. Ugotavljajo, da so bili krajani ob progi zavedeni, saj so prebivalcem pod Kraškim robom na več zborih krajanov obljubili, da se bo po gradnji drugega tira sedanja železniška proga ukinila oziroma jo bodo namenili za turizem, pohodništvo in kolesarstvo. Ne nazadnje je bila prav obljuba oziroma sklepi vlade o dveh tirih tudi razlog, da je koprski mestni svet pred referendumom o drugem tiru spremenil svoje prejšnje negativno stališče in gradnjo drugega tira podprl.

Kot je za koprski radio povedal predsednik komisije, ki se je sestala s predstavniki infrastrukturnega ministrstva in podjetja 2TDK, Aleksander Žvokelj, bodo zdaj gradili enotirno progo in širili tri predore. Družba 2TDK namreč vodi postopek za spremembo gradbenega dovoljenja, ki pa ne predvideva gradnje dvotirne proge, ampak le povečanje servisnih cevi v treh najdaljših predorih. Te naj bi bile potrebne kot priprava terena za morebitno gradnjo dodatnega tira k novemu tiru nekje v prihodnosti.
Z ministrstva za infrastrukturo jasno sporočajo, da se bo obstoječa proga uporabljala še naprej, čeprav, kot opozarjata nekdanji predsednik krajevne skupnosti Črni Kal Janko Sever in sedanji Uroš Šavron, vlada svojega sklepa ni nikoli preklicala: v njem jasno piše, da se po izgradnji drugega tira pristopi k dograditvi dodatnega tira, obstoječi pa se opusti in nameni za druge potrebe, denimo za turizem.

Kaj bo naredil Bržan?
Komisiji, ki je v stiku z ministrstvom, je prenehal mandat, saj je bila delovno telo župana Popoviča. Na občini pravijo, da bo Bržan imenoval novo komisijo, a se bo s predsednikom dosedanje vseeno sestal in pregledal njihove ugotovitve. Kot pišemo danes, je Gašpar Gašpar Mišič že napovedal, da bo zagotovo v komisiji on.

Ta obsežen in natančen dokument javnosti še ni dostopen, menda pa podaja tudi zanesljiv odgovor na vprašanje, ali je finančna konstrukcija projekta docela zaprta. Časopis Finance je medtem že objavil neuradno oceno stroškov gradnje, ki naj bi izhajala iz investicijskega programa. Gre za 1,168 milijarde evrov (brez stroškov financiranja), pri čemer je zdaj skoraj povsem jasno, da gre za gradnjo enotirne in ne dvotirne železniške proge. Se bo morda sestal koprski občinski svet, bodo, kot je na svoji Facebook strani zapisal Sever, vsi, ki živijo na in pod Kraškim robom, ob reki Rižani, v Osapski dolini, pa od Divače do Kopra, vsaj močno dvignili ušesa?

Obstoječa proga je zelo nevarna
Kot že omenjeno, se je na signal vlade, da gre za gradnjo enotirne in ne dvotirne železniške proge, na družbenem omrežju odzval nekdanji predsednik KS Črni Kal Sever, ki je zapisal: "Vsakdo, ki si je ogledal obstoječo progo, nekoliko povprašal domačina, spremljal v preteklih leti samo delno dogajanja okrog drugega tira, ve, da je obstoječa proga zelo nevarna, ker resno ogroža vodni vir vseh občin v Slovenski Istri, ker se po železnici prevaža izredno strupene kemikalije, ki bi ob nesreči za nekaj desetletij uničile Rižano. Proga je prestrma in dotrajana. Investicije v staro progo bodo veliko večje kot stroški za dodaten tir in nikoli ne bo boljša. Samo naš skupni denar mečejo v sklede različnim podizvajalcem. Kako lahko prezrejo možnost prevrnitve vlaka, ki bi kaj lahko terjal veliko žrtev v vasicah pod Kraškim robom. Koliko mesecev bi bila Luka brez železniškega prevoza, če pride do take nesreče," opozarja in se ob tem sprašuje:

"Ali smo mi tu v Istri drugorazredni državljani (od vedno so z nami delali kot svinja z mehom), ali pa bi se rad še nekdo omastil pri novi investiciji še enega dodatnega tira nekoliko kasneje?"

Tisti veliki požar pred leti, ki je ogrozil kar nekaj vasic, je nič proti temu, kar se lahko zgodi če se vlak z cisternami prevrne čez rob. Najmanj nekaj tednov intervencija na tem območju sploh ne bi bila mogoča. Povprašajte gasilce. O tem se ne upajo niti govoriti. Pogovoru o nevarnosti se izmikajo tudi na Uradu za zaščito in reševanje RS. Kar nekaj let smo si prebivalci ob obstoječi progi prizadevali, da smo skupaj s takratnim sekretarjem Lebnom dosegli, da je vlada leta 2017 sprejela sklep, v katerem piše, ''da se predviden drugi tir železniške proge Divača - Koper v naslednji fazi nadgradi v dvotirno progo''," v svoji objavi na družbenem omrežju opozarja nekdanji predsednik KS Črni Kal Janko Sever.

Bodo protestno zaprli obstoječi tir?
Vse skupaj Sever zaključuje z besedami: "Ko gre za naše dvorišče ne smemo čakati križem rok. Če ne bomo takoj odreagirali, nam bodo spet zasvinjali naše korte." Pod objavo so sledili predlogi, da bi morali protestno zapreti sedanjo progo, kar je Sever pospremil z besedami, "če bo treba, nas ne bo nič ustavilo".
www.regionalobala.si...otirno-sle
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2754621] 25.01.19 13:25 · odgovor na: murje (#2754613)
Odgovori   +    1
[murje]
ZAVAJANJA - II.

Tir Koper-Divača ne bo kolesarska proga

“Prebivalci Slovenije, predvsem Istrani iz vasi ob sedanji progi Koper-Divača smo bili zavedeni. V času prejšnje vlade so nam zagotavljali, da bo drugi tir dvotirna proga in da bodo sedanjo progo ukinili in jo namenili ljudem in turizmu, a se to ne bo zgodilo,” po sestankih na ministrstvu za infrastrukturo ...
Nobena vlada ni nikoli trdila, da se bo stari tir ukinil, vseskozi je bila v igri varianta v dodatni enotirni progi in ohranitvi prometa na stari. Junija 2017 se je naredila samo sprememba, da se servisni tuneli (T1,T2, T8) izvrtajo v preseku kakor prevozni za morebitno olajšanje gradnje 2. tira on 2TDK. Cena okoli 60 M€.
www.primorske.si/pri...rska-proga

NEUPRAVIČENO VISOKA CENA DRUGEGA TIRA: Deset novih vprašanj koordinacijskega odbora za civilni nadzor projekta

Koordinacijski odbor za civilni nadzor projekta drugi tir je investicijski načrt pregledal ter pristojnim posredoval mnenje in dodatna vprašanja, je za STA povedal vodja odbora Emil Milan Pintar. Načrt bodo zdaj podrobneje preučili in nato podali uradno stališče. Že zdaj pa Pintar opozarja na neupravičeno visoko ceno projekta.
Ali je cena visoka ali ne. Za primerjavo 31 km hitre ceste Šentrupert-Dravogard, ki nima mednarodnega pomena, kakor 2TDK, bo predvisom stal 800M€. In služi bolj ali manj prebivalstvu regije, katerih je za 2 četrtni skupnosti v Ljubljani (Šiška in Bežigrad). pa ni še nihče protestiral....

Kot je pojasnil Pintar, so na torkovi izredni seji odbora pregledali tiste točke, glede katerih so doslej posredovali vprašanja, in oblikovali seznam približno desetih novih vprašanj oz. prošenj za dodatna pojasnila. Njihovo stališče je sicer zelo jasno, javnosti pa ga bodo predstavili na novinarski konferenci po seji prihodnji petek, je povedal.

Odbor je neprijetno presenetila hitrost poteka dogodkov v zvezi s projektom v zadnjem mesecu. "Vse se pelje tako hitro, da pravzaprav ne more nihče resno in strokovno sodelovati," je opozoril. Meni, da je razlog v dogovoru, da se Sloveniji vsili cena, ki bo 80 odstotkov višja od "normalnih" cen.
Mudi se mudi, če ne ne bo evropskih sredstev. Dovolj mečkanja.

Poudaril je, da je prvi osnutek investicijskega načrta, ki je bil izdelan pred letom 2013, skupno ceno predvidel pri okoli 800 milijonih, do danes pa se je močno zvišala. "Tako drag projekt je po mojem mnenju neupravičen in neprimerljiv z vsemi drugimi. Vse bolj sem prepričan, da je to naš drugi Teš 6," je dejal.
Dobro bi bilo vedeta katera cena je z DDV in katera brez. Res so se pa cene spreminajle, okvirno bo znana šele po končanem JN.

Med nejasnostmi, na katere želijo dobiti odgovore, je Pintar navedel vprašanje odlaganja izkopanega materiala. Dobili niso niti odgovora na vprašanje, zakaj je nadzor del na terenu tako drag, poleg tega pa jih moti tudi to, da se finančne rezerve za tveganja pojavljajo na vseh ravneh.
Če bi gospod Pintar prebral vseh 316 strani, bi točno videl kje se bo material odlagal. Neuporabni material na deponiji poleg kamnoloma Črnotiči.

www.regionalobala.si...lni-nadzor

KAKŠEN 'NATEG' DRŽAVE PRI DRUGEM TIRU: Namesto dvotirne železniške proge namerava narediti enotirno! Sledi protest?

"Ljudje moji, pa kaj se spet grejo?" se ob zadnjih razkritjih glede drugega tira sprašuje nekdanji predsednik KS Črni Kal Janko Sever. Če je vlada na več zborih krajanov obljubljala, da bodo gradili dvotirno železniško progo, pa komisija za spremljanje gradnje drugega tira ugotavlja, da so bili prebivalci pod Kraškim robom zavedeni. Zdajšnje proge naj ne bi ukinili, zgradili pa naj bi samo en tir in ne dva, kot je bilo obljubljeno.

Minuli teden je ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek koalicijskim partnericam predstavila investicijski program za drugi tir, ob odsotnosti premierja Marjana Šarca, ki je te dni v Davosu, pa ga ima danes na mizi tudi ministrski zbor. V teh dneh sta dokument že potrdila nadzorni svet projektnega podjetja 2TDK in finančno-projektni svet za nadzor nad izvajanjem projekta.

A v nasprotju s sklepi vlade in zagotovili, da bo drugi tir dvotiren, zdajšnjo progo pa bodo ukinili, kaže, da bodo v resnici gradili le en tir, iz Kopra proti Divači, proti Kopru pa bo železniški promet tekel po obstoječi progi. So bili krajani, občina, pa tudi javnost na obali pred poldrugim letom, tik pred referendumom o drugem tiru res samo zavedeni, kot to ugotavlja komisija (zdaj že brez mandata) za spremljanje gradnje drugega tira, ki jo je imenoval nekdanji župan Boris Popovič, ali gre v tem primeru za navadno izigravanje prebivalcev ob najbolj nevarni progi, ki terja takojšnje reagiranje lokalnih oblasti in še koga.

Kot je poročal koprski radio, je komisija za spremljanje gradnje drugega tira, ki jo je imenoval nekdanji župan Boris Popovič, županu Alešu Bržanu predala poročilo, v katerem ugotavlja, da sedanje železniške proge Koper-Divača ne bodo ukinili in da je vprašanje, kdaj bo nova proga dvotirna. Ugotavljajo, da so bili krajani ob progi zavedeni, saj so prebivalcem pod Kraškim robom na več zborih krajanov obljubili, da se bo po gradnji drugega tira sedanja železniška proga ukinila oziroma jo bodo namenili za turizem, pohodništvo in kolesarstvo. Ne nazadnje je bila prav obljuba oziroma sklepi vlade o dveh tirih tudi razlog, da je koprski mestni svet pred referendumom o drugem tiru spremenil svoje prejšnje negativno stališče in gradnjo drugega tira podprl.
Pa čuj g. Sever, preberi si moj prvi odgovor. Ukinitev starega tira ni bila nikli v igri.
Obstoječa proga je zelo nevarna
Kot že omenjeno, se je na signal vlade, da gre za gradnjo enotirne in ne dvotirne železniške proge, na družbenem omrežju odzval nekdanji predsednik KS Črni Kal Sever, ki je zapisal: "Vsakdo, ki si je ogledal obstoječo progo, nekoliko povprašal domačina, spremljal v preteklih leti samo delno dogajanja okrog drugega tira, ve, da je obstoječa proga zelo nevarna, ker resno ogroža vodni vir vseh občin v Slovenski Istri, ker se po železnici prevaža izredno strupene kemikalije, ki bi ob nesreči za nekaj desetletij uničile Rižano. Proga je prestrma in dotrajana. Investicije v staro progo bodo veliko večje kot stroški za dodaten tir in nikoli ne bo boljša. Samo naš skupni denar mečejo v sklede različnim podizvajalcem. Kako lahko prezrejo možnost prevrnitve vlaka, ki bi kaj lahko terjal veliko žrtev v vasicah pod Kraškim robom. Koliko mesecev bi bila Luka brez železniškega prevoza, če pride do take nesreče," opozarja in se ob tem sprašuje:

"Ali smo mi tu v Istri drugorazredni državljani (od vedno so z nami delali kot svinja z mehom), ali pa bi se rad še nekdo omastil pri novi investiciji še enega dodatnega tira nekoliko kasneje?"

Tisti veliki požar pred leti, ki je ogrozil kar nekaj vasic, je nič proti temu, kar se lahko zgodi če se vlak z cisternami prevrne čez rob. Najmanj nekaj tednov intervencija na tem območju sploh ne bi bila mogoča. Povprašajte gasilce. O tem se ne upajo niti govoriti. Pogovoru o nevarnosti se izmikajo tudi na Uradu za zaščito in reševanje RS. Kar nekaj let smo si prebivalci ob obstoječi progi prizadevali, da smo skupaj s takratnim sekretarjem Lebnom dosegli, da je vlada leta 2017 sprejela sklep, v katerem piše, ''da se predviden drugi tir železniške proge Divača - Koper v naslednji fazi nadgradi v dvotirno progo''," v svoji objavi na družbenem omrežju opozarja nekdanji predsednik KS Črni Kal Janko Sever.

Bodo protestno zaprli obstoječi tir?
Vse skupaj Sever zaključuje z besedami: "Ko gre za naše dvorišče ne smemo čakati križem rok. Če ne bomo takoj odreagirali, nam bodo spet zasvinjali naše korte." Pod objavo so sledili predlogi, da bi morali protestno zapreti sedanjo progo, kar je Sever pospremil z besedami, "če bo treba, nas ne bo nič ustavilo".
www.regionalobala.si...otirno-sle
Ja duše drage, vsega pa ne morete imeti, imeli bi dvotirno progo pa jamjo drugoi, da je enotira predraga, imeli bi luko brez transporta nevarnih snovi, beri naftnih derivatov, ki jih vsak dan kurite. Seveda se lahko zgodi nesreča, ampak naredit je potrebno vse kar je mogoče, da se verjetnost zmanjša. Z ne preveč dragimi ukrepi, nekatri so samo instrukcijske narave za strojevodje, beri elektrodinamično zaviranje, so se letos preprečili požari

In to protestirajo v nekih krajsevnih skupnostih, ki so znane po tem, da celo uničujejo oznake čezevropskih peš poti. Sramota za krajane Kraškega roba.

Strani: 1