1 ura
Rusi Sloveniji napovedujejo kibernetsko vojno. Kako zaščititi vaše podjetje 1
2 uri
Nočete kupiti bitcoina? Morda vas prepričajo kriptodelnice
3 ure
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (Oglas)
3 ure
Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi
3 ure
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
3 ure
Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo
4 ure
Quercus: S popolnim vinom za žar lahko v nagradni igri osvojite – žar! (Oglas)
4 ure
Vino tedna: Gevrey-chambertin 1er cru 2019, Joseph Drouhin
4 ure
Vinska klet Metlika ima novo blagovno znamko Jurius
6 ur
(Intervju) Saška Rihtaršič, Danfoss: Vsa Evropa bi se lahko ogrevala z odpadno toploto iz industrije 2
9 ur
Škrabec, Petrič in Južna spet slavijo 1
9 ur
Chris Barton, britanski komisar za trgovino: Uporabite nas. Smo odlična odskočna deska do največjih trgov
15 ur
BMW v najdaljšem slovenskem predoru razkril kupejevskega X2 in največjega minija
15 ur
Električni avtobusi, vodikova centrala in polnilnice v Kranju 5
16 ur
Najbolj brani članki danes
16 ur
Kibernetska varnost postaja glavno poslovno tveganje. Zakaj? (PRO)
17 ur
Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize
17 ur
JEK 2: jedrska resolucija v državni zbor po hitrem postopku 4
18 ur
Nepremičninska strokovnjaka o dogajanju v Evropi in Sloveniji
19 ur
Kia EV9 je svetovni avto leta 2024, med zmagovalci še BMW 5, volvo EX30, ioniq 5 N in toyota prius 5

Strani: 1

kuma sporočil: 164
[#2754399] 24.01.19 14:49
Odgovori   +    8
Potem pa bo svizec zavil čokolado...
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2754402] 24.01.19 14:53
Odgovori   +    6
projekt pa se bo v celoti poplačal iz poplačal iz prihodkov 2TDK - dajatev prevoznikov tovora po cesti, železnici in skozi Luko Koper
A to pomeni, da se bo dajatev za Luko Koper sedaj povečala?
anon-61428 sporočil: 4.493
[#2754407] 24.01.19 15:08
Odgovori   +    4
Stavim da je cena čista izmišljotina. Končna cena bo tolikšna kakršno bo narod se mirno sprejel.
anon-61428 sporočil: 4.493
[#2754412] 24.01.19 15:18 · odgovor na: (#2754403)
Odgovori   +    0
To je bolj tenis in podajanje žogic iz česar nič ne bo.
Biznis9999 sporočil: 39
[#2754413] 24.01.19 15:23 · odgovor na: anon-61428 (#2754412)
Odgovori   +    6
To sporočilo je izbrisal avtor (03.11.2020 15:26)
anon-61428 sporočil: 4.493
[#2754418] 24.01.19 15:30 · odgovor na: (#2754414)
Odgovori   +    3
Radi bi tako da se projekt zapelje do faze kjer se ne splača nehat. Ali je polčas četrtina ali tretjina. Tako s ceno kot časom za dokončanje se igrajo. Me zanima če jim bo sploh uspel start.
anon-61428 sporočil: 4.493
[#2754420] 24.01.19 15:34 · odgovor na: Biznis9999 (#2754413)
Odgovori   +    5
Brez DDV. :)
Če bi Marija Terezija tako gradila se danes nebi imeli proge.
murje sporočil: 5.120
[#2754436] 24.01.19 16:02
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: murje 24.01.2019 16:05
ZAVAJANJA

KAKŠEN 'NATEG' DRŽAVE PRI DRUGEM TIRU: Namesto dvotirne železniške proge namerava narediti enotirno! Sledi protest?

"Ljudje moji, pa kaj se spet grejo?" se ob zadnjih razkritjih glede drugega tira sprašuje nekdanji predsednik KS Črni Kal Janko Sever. Če je vlada na več zborih krajanov obljubljala, da bodo gradili dvotirno železniško progo, pa komisija za spremljanje gradnje drugega tira ugotavlja, da so bili prebivalci pod Kraškim robom zavedeni. Zdajšnje proge naj ne bi ukinili, zgradili pa naj bi samo en tir in ne dva, kot je bilo obljubljeno.

Minuli teden je ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek koalicijskim partnericam predstavila investicijski program za drugi tir, ob odsotnosti premierja Marjana Šarca, ki je te dni v Davosu, pa ga ima danes na mizi tudi ministrski zbor. V teh dneh sta dokument že potrdila nadzorni svet projektnega podjetja 2TDK in finančno-projektni svet za nadzor nad izvajanjem projekta.

A v nasprotju s sklepi vlade in zagotovili, da bo drugi tir dvotiren, zdajšnjo progo pa bodo ukinili, kaže, da bodo v resnici gradili le en tir, iz Kopra proti Divači, proti Kopru pa bo železniški promet tekel po obstoječi progi. So bili krajani, občina, pa tudi javnost na obali pred poldrugim letom, tik pred referendumom o drugem tiru res samo zavedeni, kot to ugotavlja komisija (zdaj že brez mandata) za spremljanje gradnje drugega tira, ki jo je imenoval nekdanji župan Boris Popovič, ali gre v tem primeru za navadno izigravanje prebivalcev ob najbolj nevarni progi, ki terja takojšnje reagiranje lokalnih oblasti in še koga.

Kot je poročal koprski radio, je komisija za spremljanje gradnje drugega tira, ki jo je imenoval nekdanji župan Boris Popovič, županu Alešu Bržanu predala poročilo, v katerem ugotavlja, da sedanje železniške proge Koper-Divača ne bodo ukinili in da je vprašanje, kdaj bo nova proga dvotirna. Ugotavljajo, da so bili krajani ob progi zavedeni, saj so prebivalcem pod Kraškim robom na več zborih krajanov obljubili, da se bo po gradnji drugega tira sedanja železniška proga ukinila oziroma jo bodo namenili za turizem, pohodništvo in kolesarstvo. Ne nazadnje je bila prav obljuba oziroma sklepi vlade o dveh tirih tudi razlog, da je koprski mestni svet pred referendumom o drugem tiru spremenil svoje prejšnje negativno stališče in gradnjo drugega tira podprl.

Kot je za koprski radio povedal predsednik komisije, ki se je sestala s predstavniki infrastrukturnega ministrstva in podjetja 2TDK, Aleksander Žvokelj, bodo zdaj gradili enotirno progo in širili tri predore. Družba 2TDK namreč vodi postopek za spremembo gradbenega dovoljenja, ki pa ne predvideva gradnje dvotirne proge, ampak le povečanje servisnih cevi v treh najdaljših predorih. Te naj bi bile potrebne kot priprava terena za morebitno gradnjo dodatnega tira k novemu tiru nekje v prihodnosti.
Z ministrstva za infrastrukturo jasno sporočajo, da se bo obstoječa proga uporabljala še naprej, čeprav, kot opozarjata nekdanji predsednik krajevne skupnosti Črni Kal Janko Sever in sedanji Uroš Šavron, vlada svojega sklepa ni nikoli preklicala: v njem jasno piše, da se po izgradnji drugega tira pristopi k dograditvi dodatnega tira, obstoječi pa se opusti in nameni za druge potrebe, denimo za turizem.

Kaj bo naredil Bržan?
Komisiji, ki je v stiku z ministrstvom, je prenehal mandat, saj je bila delovno telo župana Popoviča. Na občini pravijo, da bo Bržan imenoval novo komisijo, a se bo s predsednikom dosedanje vseeno sestal in pregledal njihove ugotovitve. Kot pišemo danes, je Gašpar Gašpar Mišič že napovedal, da bo zagotovo v komisiji on.

Ta obsežen in natančen dokument javnosti še ni dostopen, menda pa podaja tudi zanesljiv odgovor na vprašanje, ali je finančna konstrukcija projekta docela zaprta. Časopis Finance je medtem že objavil neuradno oceno stroškov gradnje, ki naj bi izhajala iz investicijskega programa. Gre za 1,168 milijarde evrov (brez stroškov financiranja), pri čemer je zdaj skoraj povsem jasno, da gre za gradnjo enotirne in ne dvotirne železniške proge. Se bo morda sestal koprski občinski svet, bodo, kot je na svoji Facebook strani zapisal Sever, vsi, ki živijo na in pod Kraškim robom, ob reki Rižani, v Osapski dolini, pa od Divače do Kopra, vsaj močno dvignili ušesa?

Obstoječa proga je zelo nevarna
Kot že omenjeno, se je na signal vlade, da gre za gradnjo enotirne in ne dvotirne železniške proge, na družbenem omrežju odzval nekdanji predsednik KS Črni Kal Sever, ki je zapisal: "Vsakdo, ki si je ogledal obstoječo progo, nekoliko povprašal domačina, spremljal v preteklih leti samo delno dogajanja okrog drugega tira, ve, da je obstoječa proga zelo nevarna, ker resno ogroža vodni vir vseh občin v Slovenski Istri, ker se po železnici prevaža izredno strupene kemikalije, ki bi ob nesreči za nekaj desetletij uničile Rižano. Proga je prestrma in dotrajana. Investicije v staro progo bodo veliko večje kot stroški za dodaten tir in nikoli ne bo boljša. Samo naš skupni denar mečejo v sklede različnim podizvajalcem. Kako lahko prezrejo možnost prevrnitve vlaka, ki bi kaj lahko terjal veliko žrtev v vasicah pod Kraškim robom. Koliko mesecev bi bila Luka brez železniškega prevoza, če pride do take nesreče," opozarja in se ob tem sprašuje:

"Ali smo mi tu v Istri drugorazredni državljani (od vedno so z nami delali kot svinja z mehom), ali pa bi se rad še nekdo omastil pri novi investiciji še enega dodatnega tira nekoliko kasneje?"

Tisti veliki požar pred leti, ki je ogrozil kar nekaj vasic, je nič proti temu, kar se lahko zgodi če se vlak z cisternami prevrne čez rob. Najmanj nekaj tednov intervencija na tem območju sploh ne bi bila mogoča. Povprašajte gasilce. O tem se ne upajo niti govoriti. Pogovoru o nevarnosti se izmikajo tudi na Uradu za zaščito in reševanje RS. Kar nekaj let smo si prebivalci ob obstoječi progi prizadevali, da smo skupaj s takratnim sekretarjem Lebnom dosegli, da je vlada leta 2017 sprejela sklep, v katerem piše, ''da se predviden drugi tir železniške proge Divača - Koper v naslednji fazi nadgradi v dvotirno progo''," v svoji objavi na družbenem omrežju opozarja nekdanji predsednik KS Črni Kal Janko Sever.

Bodo protestno zaprli obstoječi tir?
Vse skupaj Sever zaključuje z besedami: "Ko gre za naše dvorišče ne smemo čakati križem rok. Če ne bomo takoj odreagirali, nam bodo spet zasvinjali naše korte." Pod objavo so sledili predlogi, da bi morali protestno zapreti sedanjo progo, kar je Sever pospremil z besedami, "če bo treba, nas ne bo nič ustavilo".
www.regionalobala.si...otirno-sle
anon-184333 sporočil: 4.775
[#2754453] 24.01.19 16:51
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-184333 24.01.2019 17:09
"Za investicijo v drugi tir je potrebnih 1,194 milijarde evrov," je po seji vlade povedala infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek.

Je deponirala svoj kramp in lopato v žaklju kot jamstvo pri Bertonclju? Ker, če niti mačka ni v žaklju, potem gre za prazen žakelj. Star pregovor pa pravi, da prazen žakelj ne stoji pokonci.

Živi, živi duh 2tirski,
bodi živ na veke,
grom in peklo, prazne vaše
proti nam so steke.
anon-10701 sporočil: 29
[#2754482] 24.01.19 18:17 · odgovor na: (#2754403)
Odgovori   +    3
[rename]
Je to cena za prvi polčas ali za prvo četrtino? :-P
To je cena za to vlado. Za prejšnjo (Gašperšič) je bila če se ne motim 960 mio.
Za naslednjo vlado bo še kakšne pol milijardice več, češ da je prejšnja 'nerealno' ocenila stroške.
In tako dalje in tako naprej do kakšnih 3 mlrd.
shevchenko sporočil: 21.898
[#2754483] 24.01.19 18:22 · odgovor na: anon-10701 (#2754482)
Odgovori   +    0
Nepremičnine so se konkretno podražile. Vrednost gradbenih del je konkretno zrasla...
velikipok sporočil: 1.340
[#2754513] 24.01.19 22:13 · odgovor na: tilenrexi (#2754402)
Odgovori   +    4
čas vnosa: 24.01.19 16:20
Predvsem to pomeni, da bodo Zorkovi prijatelji (beri Han in ostala mafija v ozadju) rajali in izstavljali račune. Pa malo bodo aneksirali. Saj veš, nepredvidene okoliščine in podobne stvari. Stavim gajbo, da 1,2 mrd ne bo dovolj...
Ni Han brez veze potrčka Zorka, ki ga ima na daljincu še iz pivovarne, tudi tam mu je Zorko masto vračal usluge, instaliral na 2TDK. Tam se bo tiskalo, pa svetovalo in podobno. In tam se rabi vodljiv in preizkušen kader.

mi plačujemo, oni rajajo
FjodorKirilovic sporočil: 960
[#2754539] 25.01.19 07:57
Odgovori   +    0
Investicija je finančno in ekonomsko upravičena, projekt pa se bo v celoti poplačal iz poplačal iz prihodkov 2TDK - dajatev prevoznikov tovora po cesti, železnici in skozi Luko Koper
Kolikšen del bo poplačan iz dajatev prevoznikov tovora po cesti?
Predvidevam, da v matematiki Bratuškove tudi ta dajatev sodi v kalkulacijo ekonomske upravičenosti.
Po tej logiki je ekonomsko upravičeno tudi igranje rulete, če se izguba poplača iz cestnin.

Je kje možno videti resen izračun ekonomske upravičenosti (sicer vem, da to nikogar ne zanima, novinarje še najmanj)?

Strani: 1