21 min
V EKWB po očitkih iz ZDA potrdili likvidnostne težave. Ustanovitelj podrobneje pojasnjuje situacijo
51 min
Delničarji Valamarja potrdili 0,22 evra dividende
52 min
Nemška vlada malenkost izboljšala napoved gospodarske rasti
1 ura
V Severni Makedoniji volijo novega predsednika države
1 ura
Ljudi je premalo, vsi hočejo robote: Yaskawa v Kočevju v tovarno robotov vlaga 32 milijonov evrov
2 uri
Tako stroge bodo lahko omejitve pri Airbnb
2 uri
Zakaj Furs ne ponuja več podatkov o prevoženih kilometrih uvoženih vozil in kako lahko do njih pridete sami
2 uri
Kako aprilski evrski PMI vpliva na pričakovanja o obrestnih rezih ECB in kaj govori o nemški recesiji
3 ure
Kaj narediti s stavbo na Litijski? In kaj s TR2? Rešitve so na dlani! 1
3 ure
Hudo dobra živila iz presežkov sadja in zelenjave
3 ure
Izberite pravega borznega posrednika (Oglas)
4 ure
Mesec: Pokojninska reforma bo sprejeta prihodnje leto 5
4 ure
Delo: Nama v roke nemškega sklada
5 ur
Evropski parlament sprejel direktivo o trajnostnih dobavnih verigah 5
5 ur
Stroški energetske krize: koliko stane regulacija cen električne energije, kateri dobavitelji so pobrali največ 1
5 ur
Bo Aleksandra Čeferina po koncu mandata v UEFA zaposlil Sandor Csanyi iz madžarskega OTP? 1
5 ur
Primerjava: v kateri banki imajo najvišje plače
6 ur
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico (Oglas)
6 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
7 ur
Triglav, zdravstvena zavarovalnice je pripojena matični zavarovalnici 1

Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Pregovorna previdnost

Strani: 1

murje sporočil: 5.120
[#2746338] 06.12.18 12:24
Odgovori   +    0
BLIŠČ & BEDA

2012

Konec avtomatičnega podaljševanja limitov na bančnih računih

NLB ukinja možnost avtomatičnega podaljševanja izrednih limitov. Nov zakon o potrošniških posojilih bankam namreč nalaga, da morajo pred vsako odobritvijo izrednega limita stranko seznaniti z bistvenimi pogoji in višino limita. Večina bank avtomatičnega podaljševanja limitov sicer ne ponuja, ga pa največji banki, NLB in NKBM.

Nekateri komitenti NLB, lastniki bančnih računov z avtomatičnim podaljševanjem izrednega limita, so te dni prejeli sporočilo banke, da se zaradi novega zakona o potrošniških kreditih spreminja način odobravanja izrednega limita na osebnem računu in plačilnih karticah. Hkrati so jih pozvali, naj vsaj teden dni ali več pred njegovim iztekom posredujejo vlogo za izredni limit, da se izognejo morebitnim zapletom.

Imetnike bančnega računa je zaskrbelo predvsem, da bodo morali zdaj pokriti celotni znesek limita. Ti včasih namreč znašajo tudi več tisoč evrov, kar pa za marsikaterega komitenta banke ne bi bilo preprosto. V NLB so nam pojasnili, da bodo v skladu z zakonom o potrošniških posojilih ukinili možnost avtomatičnega podaljševanja izrednih limitov, vse stranke, ki imajo tak izredni limit, pa bodo o izteku limita in spremembah, ki jih prinaša nov zakon, obvestili vnaprej, in sicer dva meseca pred iztekom limita. Ob tem pojasnjujejo, da lahko stranka za nov limit zaprosi pred potekom starega in zato ni nujno, da star limit najprej pokrije. Se bo pa morala stranka strinjati s pogoji in višino limita ter pred vsako obnovo limita potrditi ponudbo in podpisati novo pogodbo o sklenitvi posla.

V NKBM pravijo, da so spremembe na področju dovoljenih prekoračitev stanj z novim zakonom o potrošniških kreditih uskladili avgusta, z dnem uveljavitve zakona. A kot izhaja iz pojasnil NKBM, ti avtomatsko podaljševanje dovoljene prekoračitve na osebnih računih še dovoljujejo. Lastnik bančnega računa z limitom brez avtomatskega podaljšanja mora pogodbo obnoviti osem dni pred potekom limita, poleg tega pa v NKBM tudi imetnike limita z avtomatskim podaljševanjem obveščajo o njegovem vsakokratnem podaljšanju. Hkrati pa ga vsakič seznanijo še s pogoji glede dovoljene prekoračitve, kar je ena od zahtev spremenjenega zakona. "Pred vsakokratnim avtomatskim podaljševanjem dovoljene prekoračitve je treba preveriti kriterije, kot so višina in rednost prilivov, klasifikacija komitentov in podobno, ki jih mora komitent izpolnjevati, če želi, da se mu dovoljena prekoračitev na osebnem računu ponovno avtomatsko podaljša," so nam pojasnili na NKBM.

V Deželni banki Slovenije, kjer avtomatsko podaljševanje limitov ni mogoče, pravijo, da uvajajo spremembe na področju limitov glede na razmere na trgu. Tem se očitno prilagajajo tudi v Unicredit banki, kjer pa načrtujejo povišanje osnovnega limita, a v banki njegovega avtomatskega podaljševanja ne omogočajo. V Abanki, kjer prav tako ni mogoče avtomatsko podaljševati odobrenega limita, sprememb na področju dovoljene prekoračitve zneska na bančnem računu ne predvidevajo.

Lastniki bančnih računov, ki trenutno koristijo možnosti avtomatičnega podaljševanja izrednih limitov, bodo morali tako poskrbeti predvsem za to, da ne zamudijo roka za prošnjo za odobritev novega limita. Vsaj po pojasnilih NLB jim trenutnega limita na računu pred ureditvijo novega limita ne bo treba pokriti, seveda pa ni nujno, da jim bo banka limit znova odobrila v obstoječem znesku in pod enakimi pogoji.

Slovenska gospodinjstva, ki so se v letih pred krizo močno zadolževala, so v času krize postala varčnejša. Trenutno imajo slovenska gospodinjstva na bančnih računih skupaj naloženih za 14,2 milijarde evrov prihrankov in za 8,4 milijarde evrov dolgov.

Kljub temu se je trend manjšega zadolževanja in večjega varčevanja konec lanskega leta nekoliko umiril. Od zadnjega četrtletja lani se namreč rast posojil povečuje. Gospodinjstva se vse bolj zadolžujejo dolgoročneje, torej za daljše obdobje, prevladujejo pa stanovanjska posojila. Ta so do sredine letošnjega leta na letni ravni porasla za četrtino.
www.dnevnik.si/1042409345


2018

Podarjen trajni dolg na računu je nesprejemljiv

V Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) samovoljno odločitev banke, da komitentu “podari” trajen dolg, ocenjujejo kot nesprejemljivo. “Z avtomatično dodelitvijo limita potrošnik izgubi pravico do izbire in samostojne odločitve,” opozarjajo na ZPS.

Potrošnikom, ki jim je banka avtomatično povišala ali dodelila limit, pri ZPS svetujejo, da ga zavrnejo, in banki sporočijo, da se s tovrstno prakso ne strinjajo. Foto: Leo Caharija

NOVA GORICA, KOPER >Včeraj smo poročali o tem, da so v Novi KBM vsem komitentom 26. novembra omogočili redno dovoljeno prekoračitev (limit) na osebnem računu v višini 400 evrov, in da so nekateri komitenti do tega kritični. V Novi KBM so nam pojasnili, da gre za bančno storitev, ki jo ponuja večina slovenskih bank. Po objavi včerajšnjega članka nam je to potrdilo tudi nekaj komitentov Banke Intesa Sanpaolo.

“Pri zvezi potrošnikov avtomatičnemu podeljevanju in tudi dvigovanju zneska limita na bančnem računu nasprotujemo. Samovoljna odločitev banke, da komitentu 'podari' potencialno avtomatičen in trajen dolg, je po našem mnenju nesprejemljiva,” je poudarila Jasmina Bevc Bahar, vodja odnosov z mediji pri ZPS.

Jasmina Bevc Bahar
Zveza potrošnikov Slovenije
“Samovoljna odločitev banke, da komitentu 'podari' potencialno avtomatičen in trajen dolg, je po našem mnenju nesprejemljiva.”

Dodala je še, da tako redni kot izredni limit za uporabnika prinašata posledice - v primeru, da limit koristi, mora za to plačevati obresti, negativno stanje pa mu otežuje ali celo onemogoča varčevanje. Opozorila je tudi na to, da so potrošniki pogosto trajno 'v minusu', kar pomeni, da za enkrat izposojeni znesek obresti plačujejo še leta, pa tudi, da se mnogi stroškov, povezanih s koriščenjem limita, ne zavedajo, ali pa se jim zdijo manjši kot v resnici so.

“Odločitev o limitu, kreditu ali drugi obliki dolga mora po našem mnenju sprejeti izključno in le uporabnik, ob tem mu morajo biti jasno predstavljeni pogoji izposoje, pa tudi ukrepi v primeru neplačila. Z avtomatično dodelitvijo limita pa potrošnik izgubi pravico do izbire in samostojne odločitve,” je še pojasnila Jasmina Bevc Bahar iz ZPS.

Na anomalije lahko le opozarjajo

Povedala je tudi, da so na ZPS letos prejeli pritožbo o avtomatičnem dvigu limita, pri čemer je šlo za primer dvigov limita na več računih družinskih članov pri isti banki. Potrošnik se je upravičeno spraševal, kako lahko banka samovoljno poviša redni limit in kaj to pomeni za tiste potrošnike, ki to vidijo kot darilo banke in se ne zavedajo posledic in nevarnosti, ki jih dolg prinaša.

“Potrošnikom, ki jim je banka avtomatično povišala ali dodelila limit, svetujemo, da ga zavrnejo, in banki sporočijo, da se s tovrstno prakso ne strinjajo,” še pravijo pri ZPS, kjer pa lahko na take in podobne anomalije le opozarjajo, nimajo pa orodja za ukrepanje.

Nekaj vprašanj o avtomatičnem podeljevanju limitov smo poslali tudi na Banko Intesa Sanpaolo in prejeli odgovor, da imajo avtomatske limite v ponudbi že vrsto let, da večina strank te storitve ne uporablja redno, temveč le v nujnih primerih, ko se pojavijo nepričakovano višji izdatki.

“Stranke so s storitvijo zadovoljne”

“Dodeljen limit na računu je različen od stranke do stranke in je odvisen v največji meri od njenih rednih mesečnih prihodkov. Če stranka izrazi željo po nižjem limitu, lahko to uredi v poslovalnici ali tudi brez obiska banke, prek spletne Banke IN,” je razložila Laura Brec Frančeškin iz Sektorja za marketing in korporativno komuniciranje pri Banki Intesa Sanpaolo.

Dodala je še, da lahko stranka, če se kasneje pojavi potreba po višjem limitu, tega znova zviša v okviru dodeljenega limita.

“Konkretnih primerov, ki jih omenjate, ne moremo komentirati, saj podrobnosti ne poznamo. Na splošno lahko povemo, da so stranke z omenjeno storitvijo zadovoljne, saj jim omogoča večjo samostojnost in fleksibilnost upravljanja s svojimi sredstvi na računu,” je zaključila.
www.primorske.si/slo...c=78664b1d

Strani: 1