Strani: 1

murje sporočil: 5.120
[#2739415] 25.10.18 17:09
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: murje 25.10.2018 17:26
AZN & Co.

Medtem ko se na AZN igrajo s političnokadrovsko kombinatoriko je stanje v Slovenskem zavarovalništvu že veliko let zaskrbljujoče, saj nenehno pada njihova kvaliteta zavarovalniškega posla, da o povezanih državno lastniški strukturi niti ne govorimo. Ravno v tem času, ko bi morala biti sprejeta nova evropska IDD direktiva, se pojavljajo kadrovski problemi, namesto, da bi prisluhnili stroki in še bolj potrošnikom ter komitentom. Poseben problem pa predstavljajo nenehne kršitve premijskih cenikov in zamegljevanje ter zavajujoče oglaševanje kupcev njihovih storitev. Velikokrat komitent zaradi takšne oblike trženja in prodaje produktov, pogostoma sploh ne ve, kakšne rizike vsebujejo njihove zavarovalne pogodbe, kakšni riziki se podvajajo in katerih ne potrebuje več, katerih pa nima in bi jih vsekakor potreboval. Pri prodaji življenskih zavarovanj, ki so povezana z nakupom točk vzajemnih skladov, pa so se mnogi komitenti opekli pri vlaganju prihrankov, zato in zaradi pomanjkljivega varstva potrošnikov, pogostoma dobili ob koncu pogodbe, veliko manj kot so sredstev vložili ob začetku. Na tem področju je AZN in pristojne institucije popolnoma odpovedale in se prepustile anarhiji in samovolji finančni panogi in zavarovalnicam. Vse to, samo zato, da bi bili vedno in povsod najcenejši, najkonkurenčnejši in najbolj ugodni, prave razsežnosti takega poslovanja, pa se bodo pokazali v bilancah zavarovalnic, saj ta trend slabša in slabša iz leta v leto, medtem ko škode z veliko večjim tempom naraščajo. Vse skupaj pa je tudi povezano z zdravstveno reformo, saj se namesto strokovnih argumentov, še vedno poslušajo politični, kar lahko privede do velikega in nekontroliranega odpuščanja v zavarovalniški panogi.

NOVI ŠOPI PAPIRJEV

Vsi tisti, ki mislijo, da bo situacija pri sklepanju zavarovanj, takšna, kot piše v naslovu, "nič več šopov papirja", bo le-teh namreč še več kot do sedaj, saj morajo biti sedaj še nove in dodatne priloge k vsaki novi polici. Vse to po nalogu zakonodajalcev, ki so predpisali vsebino in uporabo teh obrazcev:
* Pisno obvestilo zavarovalcu - 545.oziroma 551.člen o Zavarovalništvu ZZavar-1;
* Informacija o obdelavi osebnih podatkov - od 25. maja 2018 v veljavo vstopila nova evropska uredba GDPR (General Data Protection Regulation oziroma Splošna uredba o varstvu podatkov);
* Anketa oziroma Opredelitev potreb in zahtev stranke - Skladno s smernicami EU in Direktive IDD, ki zagotavlja varstvo potrošnikov na področju zavarovalništva;
* IPID - dokument z informacijami o zavarovalnem produktu - za vsak produkt posebej;
forum.finance.si/?t=208672

MAJA KRUMBERGAR
4d.rtvslo.si/arhiv/p.../174564737

75 LET

Ob omembi upokokojencev in upokojitve, je pri nas še vedno aktualno vprašanje, da glede na vse višje starosti, ki jo starostniki dosegajo v Sloveniji, bi bilo zelo dobrodošlo, da bi na zavarovalnicah povišali pristopno mejo starosti za zavarovanje 75 let, dokoder se še lahko zavarujejo. Praktično zaradi splošnih in omejujočih zavarovalniških pogojih nezgodnih in življenjskih zavarovanj, se ob vstopu v penzijo, tako ne morejo več normalno zavarovati, pa četudi so imeli na istih zavarovalnicah predhodne police, ki so jih podaljševali skozi celotno življenje. Povsem na mestu je tudi vprašanje, kako se ob takih trenutkih počutijo vsi prizadeti, saj jim sedaj samo še pošiljajo sporočila, da jim je kritje po xy polici ugasnilo, a hkrati dnevno poslušajo sporočila, da so vsa demografska gibanja in statistike višje dosežene povprečne starosti v novem prihajajočem desetletju in več, povsem na njihovi strani. Ob tem, pa se je za vprašati, kaj sploh še lahko storijo ob tako togi in okosteneli zavarovalniški zakonodaji. Najmanj to, da poiščejo take bančnozavarovalniške ponudbe, ki ponujajo možnost sklenitve za starosti višje od 75 let.

OPOZORILNE BESEDE

Potreba po raziskovanju ne preneha z najetjem svetovalca. Melanie Sent Lubin, nadzornica v Agenciji za vrednostne papirje v državi Maryland, priporoča previdnost ob določenih besedah ali frazah. Če jih svetovalec stalno uporablja - ali vas sili k ravnanju, ki vam je neugodno - obvestite oblasti. Tu je slovar besed, ki kličejo k previdnosti:
* Offshore.
* Življenjska priložnost.
* Prvorazredna banka.
* Ta delnica se bo premaknila.
* Zajamčeno.
* Pohiteti morate.
* Stvar je sigurna.
* Naš zaščiten računalniški program...
* Ta papir kupujejo pametni.
* Opcijske strategije.
* Ne morete si privoščiti, da tega ne bi imeli.
* Lahko smo boljši od povprečja.
* Žal vam bo, če...
* Ekskluzivno.
* Gledati morate donose ne stroškov.
* Nočete bogateti?
* Ne morete izgubiti.
* Obstaja visok potencial.
* Ni tveganja.
* Svoji materi sem to predlagal.
* Zaupajte mi.
* Blagovna borza.
* Mesečni donosi.
* Aktivna strategija alokacije sredstev.
* Nihče drug tega ne zna.

VIR:MODRI INVESTITOR
Benjamin Graham z dodatnimi komentarji Jasona Zweiga
* Daleč najboljša knjiga o investitranju, ki je bila kdajkoli napisana.
Warren E.Buffett

AZN & SLOVENSKO ZAVAROVALNO ZDRUŽENJE

Agencija za zavarovalni nadzor in Slovensko zavarovalno združenje sta predstavila novosti Direktive o distribuciji zavarovalnih produktov (IDD), ki 1. oktobra stopajo v veljavo v vseh državah članicah Evropske unije. Spremembe na zavarovalniški trg prinašajo večjo transparentnost pri razvoju in prodaji zavarovanj ter pri informiranju strank. Namen nove direktive je zagotoviti še večjo preglednost in primerljivost zavarovanj. Novosti bodo koristile tako zavarovalcem kot zavarovalnicam in prodajalcem (distributerjem) zavarovanj, saj se s tem krepi varstvo potrošnika in zaupanje v zavarovalniški trg. Potrošniki bodo spremembe, ki jih prinaša direktiva, postopno občutili pri sklepanju katerega koli zavarovanja že od začetka oktobra dalje. Več informacij bo do uveljavitve direktive na voljo na spletnih straneh Slovenskega zavarovalnega združenja, hkrati pa Agencija za zavarovalni nadzor pripravlja informativna gradiva za potrošnike.

Novosti direktive temeljijo na načelih preglednega delovanja zavarovalnic in ostalih prodajalcev zavarovanj v skladu z najboljšimi interesi zavarovalcev, posredovanja poštenih, jasnih ter nezavajajočih informacij o zavarovalnih produktih. S prihodom direktive o distribuciji zavarovalnih produktov se bodo zavarovalnice ustrezno sistemsko, procesno in kadrovsko prilagodile novi regulativi. Poleg obveznosti po preglednem in pisnem dajanju informacij o zavarovanju in dokumentiranem testu zahtev in potreb strank, bodo morali zavarovalni zastopniki in zavarovalni posredniki z že pridobljenim dovoljenjem za opravljanje poslov zavarovalnega zastopanja oziroma posredovanja opraviti, in to dokazati z ustreznimi potrdili, najmanj 15 ur usposabljanja s širšega področja zavarovalništva. Skupek novosti bo tako doprinesel k vzpostavitvi večjega zaupanja in večje konkurenčnosti trga.

Skorajšnjo uveljavitev direktive o distribuciji zavarovalnih produktov je v. d. direktor Agencije za zavarovalni nadzor mag. Gorazd Čibej pospremil z naslednjimi besedami: »Novi zavarovalniški predpisi postavljajo varstvo potrošnika na prvo mesto. Zavarovanja morajo biti razumljiva in varna, pravila informiranja potrošnikov jasna, prodajalci zavarovanj pa morajo spoštovati najstrožje standarde poslovanja. AZN je dejavno pristopila k novostim, ki se pripravljajo na zavarovalnem trgu, med drugim z izdajo brošure, ki je namenjena obveščanju potrošnikov o novih zavarovalniških pravilih in podajanju osnovnih napotkov za varno sklepanje zavarovanj, saj je varstvo potrošnika najpomembnejši cilj, ki ga AZN zasleduje. Glede na to, da so lahko same zahteve direktive za potrošnike v določeni meri nejasne, smo poskušali na potrošniku najbolj prijazen način predstaviti novosti, s katerimi želimo dvigniti raven zavedanja in ozaveščenosti potrošnikov.«

Slovensko zavarovalno združenje pozdravlja številne izboljšave in nove poslovne prakse, ki na trg prinašajo transparentnost in dodatno stabilnost ter večje zaupanje v zavarovalnice. Direktorica Slovenskega zavarovalnega združenja mag. Maja Krumberger: »Direktiva o distribuciji zavarovalnih produktih prinaša dodatno zaščito potrošnikom, ki jo na primer predstavljajo standardizirane ponudbene dokumente (PDFIPID), test potreb in zahtev zavarovancev in dodatno izobraževanje zastopnikov. Gre za velike spremembe, na katere so se zavarovalnice dobro pripravile, ne glede na to, da direktiva še ni bila prenesena v slovenski pravni red. Tako regulator kot industrija pa v tem primeru sledita istemu cilju, tj. polno informiranemu potrošniku.«
www.zav-zdruzenje.si...avarovanj/

Strani: 1