Strani: 1

0513ANITO sporočil: 10.796
[#2738202] 17.10.18 06:42 · odgovor na: (#2738201)
Odgovori   +    6
[alek14]
Piše se leto 2050, usedem se v svojo VW limuzino, dvignem pantograf, da se priključim na omrežje in se odpeljem v službo (s trolejavtom). :-)
E moj Alek...staraš se.

Tole si mirno spregledal:

"Dva z ogljikovimi vlakni obdana rezervoarja sta nameščena v dnu avtomobila in sprejmeta 4,4 kilograme stisnjenega tekočega vodika"

Vprašanje za Financ-mojstra....koliko manj prostora porabi tekoči vodik, če ga še stisnemo?
anon-181718 sporočil: 149
[#2738206] 17.10.18 07:32
Odgovori   +    6
Vodik je za trenutne probleme (onesnaženje zraka, viški vršne energije zaradi vetrnih in sončnih elektrarn, alternativa litionskim baterijam, itd.), potencialno zelo dobra rešitev. Združuje tiho in čisto vožnjo z rešitvijo nekaterih problemov. Kot rečeno, bi se lahko šlo v razvoj tovarn vdika, ki bi izkoriščale izključno poceni vršno elektriko, ki bi tako ali tako šla v nič. Z razvojem pametne infrastrukture in recimo nekih mini tovarn vodika, bi lahko lokalno proizvajali vodik. S tem bi tudi omogočili širitev polnilnic in posledično priljubljenost vodika.

Kot pa je povedal predstavnik Mercedesa... fantje imajo 100+ letne izkušnje pri klasičnih motorjih, tule jim pač zmanjka. Držim pesti, da se bo razvoj v to tehnologijo nadaljeval. Morda se iz nišnih produktov (podobno kot el. avtomobil) stvar preseli med splošne ljudske množice.
0513ANITO sporočil: 10.796
[#2738251] 17.10.18 11:07 · odgovor na: (#2738242)
Odgovori   +    1
[alek14]
> [0513ANITO]
> > [alek14]
> > Piše se leto 2050, usedem se v svojo VW limuzino, dvignem pantograf, da se priključim na omrežje in se odpeljem v službo (s trolejavtom). :-)
>
> E moj Alek...staraš se.
>
> Tole si mirno spregledal:
>
> "Dva z ogljikovimi vlakni obdana rezervoarja sta nameščena v dnu avtomobila in sprejmeta 4,4 kilograme stisnjenega tekočega vodika"
>
> Vprašanje za Financ-mojstra....koliko manj prostora porabi tekoči vodik, če ga še stisnemo?

He, he. Smisla za cinični humor mi pa še ni zmanjkalo. :-)

(sestavni del cinizma v mojem postu je bil tudi v povezavi z letnico l. 2050 bom star 80 let in se bom "moral še vedno vozit v službo" ;-)

Najprej: F-cell avto ima CO2 oddtis okoli 300g/km. Od tega ca 100g za H2 narejen iz zemeljskega plina, preostanek pa odpade na energijo za komprimiranje. Kriogeno utekočinjanje pa bi navrglo še kakih 300g/km zdraven. Ogljikova vlakna so zaradi 500bar tlaka pod katerim se shranjuje vodik v FC avte.
Tekoči vodik je seveda še stisljiv - a pod tlaki, ki gredo v 100k bar.
F-cell avti bodo morali biti na metan ali pa metanol/etanol.
Pri tako vestnem stiskanju tekočega vodika, dobiš rezervoar neomejene velikosti....do prvega kaaa-boooma. :)
anon-202165 sporočil: 970
[#2738253] 17.10.18 11:21 · odgovor na: (#2738242)
Odgovori   +    1
Metan bi bil po mojem že zdaj precej bolj razširjen kot pogonsko gorivo, če ga ne bi bilo treba uvažat predvsem iz Rusije.
anon-202165 sporočil: 970
[#2738261] 17.10.18 12:18 · odgovor na: (#2738255)
Odgovori   +    1
[alek14]
> [bacco979]
> Metan bi bil po mojem že zdaj precej bolj razširjen kot pogonsko gorivo, če ga ne bi bilo treba uvažat predvsem iz Rusije.

V mislih sem imel metan (in alkohole), ki se pridobiva sintetično oz. organsko (bolj aktualno za v prihodnosti).
Gorivne celice na alkohole in metan že obstajajo.
www.thedrive.com/tec...fuel-cells
en.wikipedia.org/wik..._fuel_cell
Ja, vem da si mislil metan za gorivne celice. Jaz pa sem imel v mislih bolj metan na splošno. Ker Evropa ne želi biti preveč odvisna od ruske dobave metana, le-tega ne želi preveč forsirati še v prometu. Čeprav bi bila to najcenejša (vsaj prehodna) opcija za bolj čist cestni promet že zdaj.
0513ANITO sporočil: 10.796
[#2738266] 17.10.18 12:32 · odgovor na: (#2738255)
Odgovori   +    1
[alek14]
> [bacco979]
> Metan bi bil po mojem že zdaj precej bolj razširjen kot pogonsko gorivo, če ga ne bi bilo treba uvažat predvsem iz Rusije.

V mislih sem imel metan (in alkohole), ki se pridobiva sintetično oz. organsko (bolj aktualno za v prihodnosti).
Gorivne celice na alkohole in metan že obstajajo.
www.thedrive.com/tec...fuel-cells
en.wikipedia.org/wik..._fuel_cell
Pa ne samo to.

Metan in metanol sta enako uporabna tako v Motorjih z notranjim zgorevanjem, kot tudi v Gorivnih celicah. Isto gorivo za obe opciji.

V bistvu se vse obstoječe bencinarje z malo muke lahko predela na metanol. Za metan je pa v bistvu malo brez zveze, oz preveč škoda prostora za rezervoarje in posledično je predelava predraga.
najobj sporočil: 31.870
[#2738292] 17.10.18 15:15
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: najobj 17.10.2018 15:17
... Če bi bil vodik lahko dostopen, koliko denarja bi odšteli za polnjenje? ...

... eh, kaj pa če vodik ni lahko dostopen zato, ker ne zdrži na enem mestu in preveč rad pobegne ? ...

P.S.: ker je moja gimnazijska kemija že precej izhlapela, je tukaj forum.finance.si/?m=...761&single odgovor, zakaj vodik ni lahko dostopen in če bo bc123a pri volji, bo ziher povedal kaj več ...
PyotrNovak sporočil: 5.775
[#2738297] 17.10.18 16:04 · odgovor na: (#2738201)
Odgovori   +    1
- HOLD YOUR HORSES. Ta popolnoma nova ideja pride na vrsto 2030. A moras res vse predcasno povedat?

- Nemci naredijo res VSE, da bo Tesla cimbolj uspesna. V US je po moji oceni zaradi normalnga trga energije prostor za cca 15 - 20 % elektricarjev. V EU - pozabi. Prodajne stevilke govorijo svoje. Vodik, ne me basat. Zemeljski plin pa ne, ZAKAJ?

- Zadnjic sem rekel da bo glede vpliva na vreme se kaj novega. Evo: newatlas.com/earth-o...nge/54539/
Ravno mislis da kaj ves .....
W124 sporočil: 120
[#2738356] 18.10.18 07:29
Odgovori   +    0
briljantno, bravo mercedes

še polnilnico usposobimo pa se gremo vozit

Strani: 1