Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Futurist, ki prehiteva infrastrukturo najrazvitejših držav
Strani: 1
sporočil: 10.796
[alek14]E moj Alek...staraš se.
Piše se leto 2050, usedem se v svojo VW limuzino, dvignem pantograf, da se priključim na omrežje in se odpeljem v službo (s trolejavtom). :-)
Tole si mirno spregledal:
"Dva z ogljikovimi vlakni obdana rezervoarja sta nameščena v dnu avtomobila in sprejmeta 4,4 kilograme stisnjenega tekočega vodika"
Vprašanje za Financ-mojstra....koliko manj prostora porabi tekoči vodik, če ga še stisnemo?
sporočil: 149
Vodik je za trenutne probleme (onesnaženje zraka, viški vršne
energije zaradi vetrnih in sončnih elektrarn, alternativa
litionskim baterijam, itd.), potencialno zelo dobra rešitev.
Združuje tiho in čisto vožnjo z rešitvijo nekaterih problemov. Kot
rečeno, bi se lahko šlo v razvoj tovarn vdika, ki bi izkoriščale
izključno poceni vršno elektriko, ki bi tako ali tako šla v nič. Z
razvojem pametne infrastrukture in recimo nekih mini tovarn vodika,
bi lahko lokalno proizvajali vodik. S tem bi tudi omogočili širitev
polnilnic in posledično priljubljenost vodika.
Kot pa je povedal predstavnik Mercedesa... fantje imajo 100+ letne izkušnje pri klasičnih motorjih, tule jim pač zmanjka. Držim pesti, da se bo razvoj v to tehnologijo nadaljeval. Morda se iz nišnih produktov (podobno kot el. avtomobil) stvar preseli med splošne ljudske množice.
Kot pa je povedal predstavnik Mercedesa... fantje imajo 100+ letne izkušnje pri klasičnih motorjih, tule jim pač zmanjka. Držim pesti, da se bo razvoj v to tehnologijo nadaljeval. Morda se iz nišnih produktov (podobno kot el. avtomobil) stvar preseli med splošne ljudske množice.
sporočil: 10.796
[alek14]Pri tako vestnem stiskanju tekočega vodika, dobiš rezervoar neomejene velikosti....do prvega kaaa-boooma. :)
> [0513ANITO]
> > [alek14]
> > Piše se leto 2050, usedem se v svojo VW limuzino, dvignem pantograf, da se priključim na omrežje in se odpeljem v službo (s trolejavtom). :-)
>
> E moj Alek...staraš se.
>
> Tole si mirno spregledal:
>
> "Dva z ogljikovimi vlakni obdana rezervoarja sta nameščena v dnu avtomobila in sprejmeta 4,4 kilograme stisnjenega tekočega vodika"
>
> Vprašanje za Financ-mojstra....koliko manj prostora porabi tekoči vodik, če ga še stisnemo?
He, he. Smisla za cinični humor mi pa še ni zmanjkalo. :-)
(sestavni del cinizma v mojem postu je bil tudi v povezavi z letnico l. 2050 bom star 80 let in se bom "moral še vedno vozit v službo" ;-)
Najprej: F-cell avto ima CO2 oddtis okoli 300g/km. Od tega ca 100g za H2 narejen iz zemeljskega plina, preostanek pa odpade na energijo za komprimiranje. Kriogeno utekočinjanje pa bi navrglo še kakih 300g/km zdraven. Ogljikova vlakna so zaradi 500bar tlaka pod katerim se shranjuje vodik v FC avte.
Tekoči vodik je seveda še stisljiv - a pod tlaki, ki gredo v 100k bar.
F-cell avti bodo morali biti na metan ali pa metanol/etanol.
sporočil: 970
Metan bi bil po mojem že zdaj precej bolj razširjen kot pogonsko
gorivo, če ga ne bi bilo treba uvažat predvsem iz Rusije.
sporočil: 970
[alek14]Ja, vem da si mislil metan za gorivne celice. Jaz pa sem imel v mislih bolj metan na splošno. Ker Evropa ne želi biti preveč odvisna od ruske dobave metana, le-tega ne želi preveč forsirati še v prometu. Čeprav bi bila to najcenejša (vsaj prehodna) opcija za bolj čist cestni promet že zdaj.
> [bacco979]
> Metan bi bil po mojem že zdaj precej bolj razširjen kot pogonsko gorivo, če ga ne bi bilo treba uvažat predvsem iz Rusije.
V mislih sem imel metan (in alkohole), ki se pridobiva sintetično oz. organsko (bolj aktualno za v prihodnosti).
Gorivne celice na alkohole in metan že obstajajo.
www.thedrive.com/tec...fuel-cells
en.wikipedia.org/wik..._fuel_cell
sporočil: 10.796
[alek14]Pa ne samo to.
> [bacco979]
> Metan bi bil po mojem že zdaj precej bolj razširjen kot pogonsko gorivo, če ga ne bi bilo treba uvažat predvsem iz Rusije.
V mislih sem imel metan (in alkohole), ki se pridobiva sintetično oz. organsko (bolj aktualno za v prihodnosti).
Gorivne celice na alkohole in metan že obstajajo.
www.thedrive.com/tec...fuel-cells
en.wikipedia.org/wik..._fuel_cell
Metan in metanol sta enako uporabna tako v Motorjih z notranjim zgorevanjem, kot tudi v Gorivnih celicah. Isto gorivo za obe opciji.
V bistvu se vse obstoječe bencinarje z malo muke lahko predela na metanol. Za metan je pa v bistvu malo brez zveze, oz preveč škoda prostora za rezervoarje in posledično je predelava predraga.
sporočil: 31.870
Zadnja sprememba: najobj 17.10.2018 15:17
... Če bi bil vodik lahko dostopen, koliko denarja bi odšteli za
polnjenje? ...... eh, kaj pa če vodik ni lahko dostopen zato, ker ne zdrži na enem mestu in preveč rad pobegne ? ...
P.S.: ker je moja gimnazijska kemija že precej izhlapela, je tukaj forum.finance.si/?m=...761&single odgovor, zakaj vodik ni lahko dostopen in če bo bc123a pri volji, bo ziher povedal kaj več ...
sporočil: 5.775
- HOLD YOUR HORSES. Ta popolnoma nova ideja pride na vrsto 2030. A
moras res vse predcasno povedat?
- Nemci naredijo res VSE, da bo Tesla cimbolj uspesna. V US je po moji oceni zaradi normalnga trga energije prostor za cca 15 - 20 % elektricarjev. V EU - pozabi. Prodajne stevilke govorijo svoje. Vodik, ne me basat. Zemeljski plin pa ne, ZAKAJ?
- Zadnjic sem rekel da bo glede vpliva na vreme se kaj novega. Evo: newatlas.com/earth-o...nge/54539/
Ravno mislis da kaj ves .....
- Nemci naredijo res VSE, da bo Tesla cimbolj uspesna. V US je po moji oceni zaradi normalnga trga energije prostor za cca 15 - 20 % elektricarjev. V EU - pozabi. Prodajne stevilke govorijo svoje. Vodik, ne me basat. Zemeljski plin pa ne, ZAKAJ?
- Zadnjic sem rekel da bo glede vpliva na vreme se kaj novega. Evo: newatlas.com/earth-o...nge/54539/
Ravno mislis da kaj ves .....
Strani: 1