Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek V Nemčiji vozi prvi vlak na vodik na svetu
Strani: 1
sporočil: 676
Nekaj takega pri nas ne bomo videli nikoli...še dobro da so nam
Italijani posodili en vlak za meddržavno povezavo.
sporočil: 13.528
Vlak na vodikov pogon ima na strehi rezervoar z vodikom in gorivno celico.www.driveclean.ca.go...l_Cell.php
Uf, vodik je zelo izmuzljiv plin, ki skupaj s kisikom tvori pokalni plin. Seveda imajo varnostne mehanizme, pa vendar...
sporočil: 4.311
[merzm1]No, bo še kar nekaj časa preteklo, da bodo vlaki na vodik v rednem prometu. Še vedno gre za poskusna vlaka, se pač testirajo v prometu. Neke silne prednosti pa ni videti, moč je očevidno dokaj skromna, če ne presega moči dizelskih vlakov. Res so brez saj, tisto o nekaj kaplicah vode je bolje pozabiti, toda veselo proizvajajo NOx. Načelno so pa celice obetaven pogon, o njih poslušam že kakšnih 50 let, pa še vedno niso kaj prida razširjene, razen v nekaterih podmornicah, kjer pa obstajajo tudi drugi alternativni pogoni za AIP. Da ne pridejo v množično rabo so očevidno krivi prenekateri razlogi!
Nekaj takega pri nas ne bomo videli nikoli...še dobro da so nam Italijani posodili en vlak za meddržavno povezavo.
sporočil: 7.967
Marjan je prijazen in načitan možakar, ampak danes ni več leto
1995. :)
Treba je razumeti, da je Nemc tako ziheraško bitje, da ne bi preizkušal to vodikovo tehnologijo, če ne bi že imel jasne rezultate pred očmi.
Torej... nekaj je na tem.
Treba je razumeti, da je Nemc tako ziheraško bitje, da ne bi preizkušal to vodikovo tehnologijo, če ne bi že imel jasne rezultate pred očmi.
Torej... nekaj je na tem.
sporočil: 4.311
[alek14]Nisem strokovnjak za celice, sem napisal kar sem prebral, to j bila ena od omenjenih nevšečnosti gorivne celice. prizna, me je pa malce čudilo
> [MarijanMacek]
> > [merzm1]
> > Nekaj takega pri nas ne bomo videli nikoli...še dobro da so nam Italijani posodili en vlak za meddržavno povezavo.
>
> No, bo še kar nekaj časa preteklo, da bodo vlaki na vodik v rednem prometu. Še vedno gre za poskusna vlaka, se pač testirajo v prometu. Neke silne prednosti pa ni videti, moč je očevidno dokaj skromna, če ne presega moči dizelskih vlakov. Res so brez saj, tisto o nekaj kaplicah vode je bolje pozabiti, toda veselo proizvajajo NOx.
Z NOx si mislil na dizle?
Gorivne celice na vodik obratujejo elektrokemično in hladno. Nastaja izključno voda.
Gorivne celice na ogljik (ja take na premog) pa delajo v vročem in lahko proizvajajo tudi nakaj NOx. A tu ni bilo govora o onih na C.
sporočil: 10.824
Zadnja sprememba: 0513ANITO 17.09.2018 17:51
[alek14]Seveda...Ruski plin = matan CH4
> [0513ANITO]
> youtu.be/xa6MGVmkvO8
Trenutno se vodik pridobiva najceneje iz ruskega plina.
Nemci razmišljajo o sintetični pridelavi vodika (E-gas) iz odpadne elektrike, ki jo poleti proizvajajo ebnovolive elektrarne pa nimajo odjemalcev. Gre za ne ravno najcenejše shranjevanje energije -a je tudi tu treba imeti porabnike - najbolje v mobilnosti.
Koliko je skladiščenje VODIKA (prej pomotoma napisal metana) na dolgi rok smiselno (za cca 1/4...1/2 leta)...pri nemških cenah elektrike (ne tržnih, pač pa proizvodnjih).
Jaz sem še vedno mnenja da je rešitev (za čas, ko poide nafta) izdelava tekočih sintetičnih ogljikovodikov (metanol).
Skladiščenje in rokovanje ter neomejen rok hrambe zmagajo.
sporočil: 14.456
Kaj je rejver/ka spustil/a?
Prvo vožnjo je vlak brez emisij opravil v nedeljo, danes pa je stekel reden potniški železniški promet na progi med spodnjesaškimi mesti Bremervörde, Cuxhaven, Bremerhaven in Buxtehude.
Oblasti Spodnje Saške načrtujejo, da bo do konca leta 2021 v tamkajšnjem regionalnem železniškem prometu vozilo skupaj 14 vlakov na gorivne celice. Deželna vlada je za izvedbo projekta prispevala približno 81 milijonov evrov.
www.dnevnik.si/10428...k-na-svetu
Strani: 1