29 min
Prevoznika Emirates in Flydubai po poplavah vzpostavljata normalne povezave
2 uri
Cene v hrvaškem turizmu bodo za pet do deset odstotkov višje kot lani
2 uri
Za sofinanciranje raziskav v podporo kmetijski politiki pet milijonov evrov
4 ure
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
5 ur
Predlogi za dividende, v zelenem pa le delnica Krke
5 ur
Koliko odpravnine sta lani prejela predsednika uprave Petrola in Luke Koper
6 ur
V prvih dveh mesecih za tri odstotke več prihodkov od tujih turistov kot v enakem obdobju lani
7 ur
Kitajski Chery bo avtomobile izdeloval na pogorišču Nissanove tovarne v Barceloni
8 ur
Dnevnik: za Fotono bi lahko iztržili milijardo evrov
9 ur
Kako sem ugotovila, da mi ne dela daljinsko odčitavanje elektrike 3
20 ur
Najbolj brani članki danes
21 ur
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander 1
21 ur
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
23 ur
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 8
23 ur
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 5
23 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
23 ur
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
24 ur
Ko se upokoji vodja gradnje
1 dan
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
1 dan
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov

Strani: 1

FIN-454644 sporočil: 10.889
[#2709538] 27.04.18 08:43
Odgovori   +    0
In zato je treba tovor prestaviti na kopno? Nehati trgovati? DIgitalizirati ladjarstvo? Elektriicirati ladjarstvo? Potopiti ladje? Nagnati Greenpeace v akcijo?
anon-207617 sporočil: 6.899
[#2709546] 27.04.18 10:26 · odgovor na: (#2709543)
Odgovori   +    4
[alek14]
> [FIN-454644]
> In zato je treba tovor prestaviti na kopno? Nehati trgovati? DIgitalizirati ladjarstvo? Elektriicirati ladjarstvo? Potopiti ladje? Nagnati Greenpeace v akcijo?

Ladje so lahko jedrske.
Tudi ce plujejo pod iransko zastavo? Da ne recem glih Hrvasko :-)
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2709553] 27.04.18 11:34
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: anon-178149 27.04.2018 11:47
Ladijski promet ustvari silne emisije CO2. Recimo največja kont. Ladja Emma Maersk pokuri dnevno 300 ton goriva (kakšni 11 avtomobilskih cistern), novinarji in ekonomisti bi rekli odločno preveč. pa dajmo malo preračunat. Ladja naredi dnevno pri potovalni hitrosti 18 vozlov 800 km, primerljivo s kamionom, ki ne more voziti v režimu 24/7. Recimo da prevozi 840 km/dan, poraba na testu za naloženi kamion Actros, www.zurnal24.si/avto...ost-257372 je 33,2 kg/126km poti LJ-Portorož. recimo, da navzgor pri izkoristku 25 % pokuri dodatnih 11 kg goriva. Ocena 40 kg/100 km je torej povsem smiselna.

Tako ladja pokuri 300 ton/dan, kamion pa minimalni 0,34 tone/dan. Zanemarimo razliko med ladijskimi in običajno krajšimi kopnimi povezavami.

Hudič je le v eni podrobnosti, navedena ladja prepelje 14.800 TEU, kamion pa recimo 1,5 TEU v povprečju, odvisno pač od teže naklada. In rezultat je da ladja porabi 25 g/km/TEU, kamion pa 280 g/km/TEU, več kot 10x razlika v korist ladje. Čas je, da nehajo onegaviti s takimi zgodbami.

Je pa zanimivo, da so kliperji v XIX stoletju imeli večjo potovalno hitrost, seveda ob izbiri ustrezne vetrovne sezone, od današnjih tovornih ladij. Hitrost stane, tega se zavedjo prevozniki.

In ne nazadnje, za prevoz enake količine TEU bi bilo potrebno 1000x več šoferjev kot je mornarjev (13) na ladji. In vsak pokuri dnevno 2.500 kalorij, ali upoštevaje izkoristek prebave pol kile špeha, ali ekvivalentno dizel goriva. Skupno kakšnih 7,5 tone na dan, nezanemarljivo pri ladijski porabi 300 ton/dan.
najobj sporočil: 31.910
[#2709566] 27.04.18 13:15 · odgovor na: anon-178149 (#2709553)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: najobj 27.04.2018 13:33
[MarijanMacek]
Ladijski promet ustvari silne emisije CO2. Recimo največja kont. Ladja Emma Maersk pokuri dnevno 300 ton goriva (kakšni 11 avtomobilskih cistern), novinarji in ekonomisti bi rekli odločno preveč. pa dajmo malo preračunat. Ladja naredi dnevno pri potovalni hitrosti 18 vozlov 800 km, primerljivo s kamionom, ki ne more voziti v režimu 24/7. Recimo da prevozi 840 km/dan, poraba na testu za naloženi kamion Actros, www.zurnal24.si/avto...ost-257372 je 33,2 kg/126km poti LJ-Portorož. recimo, da navzgor pri izkoristku 25 % pokuri dodatnih 11 kg goriva. Ocena 40 kg/100 km je torej povsem smiselna.

Tako ladja pokuri 300 ton/dan, kamion pa minimalni 0,34 tone/dan. Zanemarimo razliko med ladijskimi in običajno krajšimi kopnimi povezavami.

Hudič je le v eni podrobnosti, navedena ladja prepelje 14.800 TEU, kamion pa recimo 1,5 TEU v povprečju, odvisno pač od teže naklada. In rezultat je da ladja porabi 25 g/km/TEU, kamion pa 280 g/km/TEU, več kot 10x razlika v korist ladje. Čas je, da nehajo onegaviti s takimi zgodbami.

Je pa zanimivo, da so kliperji v XIX stoletju imeli večjo potovalno hitrost, seveda ob izbiri ustrezne vetrovne sezone, od današnjih tovornih ladij. Hitrost stane, tega se zavedjo prevozniki.

In ne nazadnje, za prevoz enake količine TEU bi bilo potrebno 1000x več šoferjev kot je mornarjev (13) na ladji. In vsak pokuri dnevno 2.500 kalorij, ali upoštevaje izkoristek prebave pol kile špeha, ali ekvivalentno dizel goriva. Skupno kakšnih 7,5 tone na dan, nezanemarljivo pri ladijski porabi 300 ton/dan.
.. OK, boldano je sicer res, res pa je tudi, da zadnje cajte vsi fantazirajo o električnem pogonu transportnih sredstev zaradi svinjanja okolja in ker se svinjanje prekooceanskih ladij dogaja sredi oceanov, kjer ga noben ne vidi, zato je prav, da kdo napiše, kako hudo šele prekooceanske ladje svinjajo okolje ... khmm, kaj šele da bi kdo pomislil, da prekooceanske ladje svinjajo okolje predvsem zato, ker za bogate kapitalistične prasce prevažajo od izkoriščanih delavcev poceni narejeno robo z enega konca sveta na drugega, da imajo lahko bogati kapitalistični prasci še več in izkoriščani delavci še manj ali pa nič, ker zaradi poceni robe z drugega konca sveta sami doma nimajo dela, izkoriščani delavci na drugem koncu sveta pa za svoje delo itak ne dobijo nič ...

P.S.: tvoje razmišljanje sem malo popopral, ker imam rad bolj začinjeno hrano ...
FIN-454644 sporočil: 10.889
[#2709597] 27.04.18 16:40 · odgovor na: anon-178149 (#2709553)
Odgovori   +    1
In kako naj Violeta uvede cestnino po morskih koridorjih glede na prevozene km? S satelitsko navigacijo, elektronskimi vinjetami ali pa elektronskim cesstninjenjem? To bo kseft.

Strani: 1