Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Koliko emisij CO2 ustvari ladijski tovorni promet?
Strani: 1
sporočil: 10.889
In zato je treba tovor prestaviti na kopno? Nehati trgovati?
DIgitalizirati ladjarstvo? Elektriicirati ladjarstvo? Potopiti
ladje? Nagnati Greenpeace v akcijo?
sporočil: 6.899
[alek14]Tudi ce plujejo pod iransko zastavo? Da ne recem glih Hrvasko :-)
> [FIN-454644]
> In zato je treba tovor prestaviti na kopno? Nehati trgovati? DIgitalizirati ladjarstvo? Elektriicirati ladjarstvo? Potopiti ladje? Nagnati Greenpeace v akcijo?
Ladje so lahko jedrske.
sporočil: 4.311
Zadnja sprememba: anon-178149 27.04.2018 11:47
Ladijski promet ustvari silne emisije CO2. Recimo največja kont.
Ladja Emma Maersk pokuri dnevno 300 ton goriva (kakšni 11
avtomobilskih cistern), novinarji in ekonomisti bi rekli odločno
preveč. pa dajmo malo preračunat. Ladja naredi dnevno pri potovalni
hitrosti 18 vozlov 800 km, primerljivo s kamionom, ki ne more
voziti v režimu 24/7. Recimo da prevozi 840 km/dan, poraba na testu
za naloženi kamion Actros,
www.zurnal24.si/avto...ost-257372 je 33,2 kg/126km poti
LJ-Portorož. recimo, da navzgor pri izkoristku 25 % pokuri dodatnih
11 kg goriva. Ocena 40 kg/100 km je torej povsem smiselna.Tako ladja pokuri 300 ton/dan, kamion pa minimalni 0,34 tone/dan. Zanemarimo razliko med ladijskimi in običajno krajšimi kopnimi povezavami.
Hudič je le v eni podrobnosti, navedena ladja prepelje 14.800 TEU, kamion pa recimo 1,5 TEU v povprečju, odvisno pač od teže naklada. In rezultat je da ladja porabi 25 g/km/TEU, kamion pa 280 g/km/TEU, več kot 10x razlika v korist ladje. Čas je, da nehajo onegaviti s takimi zgodbami.
Je pa zanimivo, da so kliperji v XIX stoletju imeli večjo potovalno hitrost, seveda ob izbiri ustrezne vetrovne sezone, od današnjih tovornih ladij. Hitrost stane, tega se zavedjo prevozniki.
In ne nazadnje, za prevoz enake količine TEU bi bilo potrebno 1000x več šoferjev kot je mornarjev (13) na ladji. In vsak pokuri dnevno 2.500 kalorij, ali upoštevaje izkoristek prebave pol kile špeha, ali ekvivalentno dizel goriva. Skupno kakšnih 7,5 tone na dan, nezanemarljivo pri ladijski porabi 300 ton/dan.
sporočil: 31.910
Zadnja sprememba: najobj 27.04.2018 13:33
[MarijanMacek].. OK, boldano je sicer res, res pa je tudi, da zadnje cajte vsi fantazirajo o električnem pogonu transportnih sredstev zaradi svinjanja okolja in ker se svinjanje prekooceanskih ladij dogaja sredi oceanov, kjer ga noben ne vidi, zato je prav, da kdo napiše, kako hudo šele prekooceanske ladje svinjajo okolje ... khmm, kaj šele da bi kdo pomislil, da prekooceanske ladje svinjajo okolje predvsem zato, ker za bogate kapitalistične prasce prevažajo od izkoriščanih delavcev poceni narejeno robo z enega konca sveta na drugega, da imajo lahko bogati kapitalistični prasci še več in izkoriščani delavci še manj ali pa nič, ker zaradi poceni robe z drugega konca sveta sami doma nimajo dela, izkoriščani delavci na drugem koncu sveta pa za svoje delo itak ne dobijo nič ...
Ladijski promet ustvari silne emisije CO2. Recimo največja kont. Ladja Emma Maersk pokuri dnevno 300 ton goriva (kakšni 11 avtomobilskih cistern), novinarji in ekonomisti bi rekli odločno preveč. pa dajmo malo preračunat. Ladja naredi dnevno pri potovalni hitrosti 18 vozlov 800 km, primerljivo s kamionom, ki ne more voziti v režimu 24/7. Recimo da prevozi 840 km/dan, poraba na testu za naloženi kamion Actros, www.zurnal24.si/avto...ost-257372 je 33,2 kg/126km poti LJ-Portorož. recimo, da navzgor pri izkoristku 25 % pokuri dodatnih 11 kg goriva. Ocena 40 kg/100 km je torej povsem smiselna.
Tako ladja pokuri 300 ton/dan, kamion pa minimalni 0,34 tone/dan. Zanemarimo razliko med ladijskimi in običajno krajšimi kopnimi povezavami.
Hudič je le v eni podrobnosti, navedena ladja prepelje 14.800 TEU, kamion pa recimo 1,5 TEU v povprečju, odvisno pač od teže naklada. In rezultat je da ladja porabi 25 g/km/TEU, kamion pa 280 g/km/TEU, več kot 10x razlika v korist ladje. Čas je, da nehajo onegaviti s takimi zgodbami.
Je pa zanimivo, da so kliperji v XIX stoletju imeli večjo potovalno hitrost, seveda ob izbiri ustrezne vetrovne sezone, od današnjih tovornih ladij. Hitrost stane, tega se zavedjo prevozniki.
In ne nazadnje, za prevoz enake količine TEU bi bilo potrebno 1000x več šoferjev kot je mornarjev (13) na ladji. In vsak pokuri dnevno 2.500 kalorij, ali upoštevaje izkoristek prebave pol kile špeha, ali ekvivalentno dizel goriva. Skupno kakšnih 7,5 tone na dan, nezanemarljivo pri ladijski porabi 300 ton/dan.
P.S.: tvoje razmišljanje sem malo popopral, ker imam rad bolj začinjeno hrano ...
sporočil: 10.889
In kako naj Violeta uvede cestnino po morskih koridorjih glede na
prevozene km? S satelitsko navigacijo, elektronskimi vinjetami ali
pa elektronskim cesstninjenjem? To bo kseft.
Strani: 1