11 min
Nočete kupiti bitcoina? Morda vas prepričajo kriptodelnice
1 ura
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (Oglas)
1 ura
Hitra rast števila kibernetskih napadov na mobilne telefone – kako jih zaščititi
1 ura
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
2 uri
Subvencije za energente: podjetja bi lahko še dolgo čakala na polno izplačilo
2 uri
Quercus: S popolnim vinom za žar lahko v nagradni igri osvojite – žar! (Oglas)
2 uri
Vino tedna: Gevrey-chambertin 1er cru 2019, Joseph Drouhin
2 uri
Vinska klet Metlika ima novo blagovno znamko Jurius
4 ure
(Intervju) Saška Rihtaršič, Danfoss: Vsa Evropa bi se lahko ogrevala z odpadno toploto iz industrije 2
7 ur
Škrabec, Petrič in Južna spet slavijo 1
7 ur
Chris Barton, britanski komisar za trgovino: Uporabite nas. Smo odlična odskočna deska do največjih trgov
13 ur
BMW v najdaljšem slovenskem predoru razkril kupejevskega X2 in največjega minija
14 ur
Električni avtobusi, vodikova centrala in polnilnice v Kranju 5
14 ur
Najbolj brani članki danes
15 ur
Kibernetska varnost postaja glavno poslovno tveganje. Zakaj? (PRO)
15 ur
Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize
16 ur
JEK 2: jedrska resolucija v državni zbor po hitrem postopku 4
17 ur
Nepremičninska strokovnjaka o dogajanju v Evropi in Sloveniji
17 ur
Kia EV9 je svetovni avto leta 2024, med zmagovalci še BMW 5, volvo EX30, ioniq 5 N in toyota prius 5
18 ur
Henrik Fisker: v službi oblikoval izjemne avtomobile, kot podjetnik pa že drugič pred bankrotom 5

Strani: 1

tilenrexi sporočil: 6.775
[#2689412] 20.12.17 11:22
Odgovori   +    19
(20 + 35) / 2 = 27,5 EUR

Zelo veliko energije je šlo oziroma bo šlo v nič.
P46000 sporočil: 299
[#2689427] 20.12.17 12:20 · odgovor na: tilenrexi (#2689412)
Odgovori   +    3
[tilenrexi]
(20 + 35) / 2 = 27,5 EUR

Zelo veliko energije je šlo oziroma bo šlo v nič.
Plus vsi stroški uvedbe ipd...
anon-2823 sporočil: 56
[#2689431] 20.12.17 12:32
Odgovori   +    9
Še en dokaz, da je javne uprave preveč. Rezultat bo isti, porabilo se je pa verjetno konkretno veliko denarja za analize in študije. Bi bilo bolje, da bi ta denar namenili za plače bolniških sester/bratov...
Glede na zaključke pa to pomeni, da je zdravje vrednoteno različno glede na dohodke. Bravo!
Pa še nasvet;
Nisem za pomoč socialno ogroženim, fino pa bi bilo, če bi že enkrat za vselej prekinili z oljšavami za vsako dodatno plačilo (če že doplačila morajo biti) ampak naj se vse olajšave uredijo enotno na enem mestu... bo zadeva bolj pregledna in poštena do vseh...pa še število javnih uslužbencev bo manjše...
anon-398861 sporočil: 74
[#2689432] 20.12.17 12:33 · odgovor na: P46000 (#2689427)
Odgovori   +    17
Monopolist ZZZS bo moral zaposliti nekaj 100 ljudi zraven, ni druge. Že zdaj so v poslovnih enotah ZZZS-ja vidno preobremenjeni direktorji in številni prekladalci papirja...

Čudno, da recimo Nemci ne uvidijo, kako je njihov sistem z 100 in več zdr.zavarovalnicami potraten in rajši ne gredo na monopolnega, ... jim je treba izvoziti nekaj naših super idej,....



Plus vsi stroški uvedbe ipd...
FIN-366791 sporočil: 1.267
[#2689435] 20.12.17 12:41
Odgovori   +    9
To nima smisla, dokler ne odstranijo vseh pijavk in parazitov v zdravstvenemu sistemu.
Rešitev je več ponudbe zdravstvenih storitev, državne in zasebne.
In ne višji davki( zviševanje cene ), kar je možno samo v neurejenem trgu zdravstvenih storitev.
Ne potrebujemo več regulacije, več države, višje cene, ampak potrebujemo več ponudbe in večji trg.
V imenu porabnikov pa naj se za cene zdravstvenih storitev pogajajo različne konkurenčne zdravstvene zavarovalnice.
kzupanc sporočil: 10.517
[#2689450] 20.12.17 13:15
Odgovori   +    15
Zadnja sprememba: kzupanc 20.12.2017 13:16
Kre-ten-sko!
Se pravi: Ko bom 50 centov pod povprečjem plačam 25, ko se plača poveča za 1 euro me pa opilijo z 10 evri več. In to Milojka, nekdanja dacarka???!!! Pa mislim, da bi to babo morlai že zdavnaj prisiliti v dejanski pokoj. Groza, Grrrrooozzzzzaaaa :(
anon-270182 sporočil: 4
[#2689451] 20.12.17 13:17 · odgovor na: FIN-366791 (#2689435)
Odgovori   +    7
čas vnosa: 20.12.17 13:07
leta 2018 se na področju zdravstva vračamo torej trideset let nazaj, o naših vplačilih za zdravstveno zavarovanje se bo lahko barantalo torej v državnem zboru= seveda bo temu primerno velika luknja/izguba za financiranje zdravstva.

očitno sploh ne vemo, zakaj smo ukinili komunizem/socializem! najbolje da gremo vsi skupaj na Kubo, kjer imajo vsi vse javne storitve zagotovljene s strani države, dela nihče, gospodarstvo v razsulu, država se zadolžuje... raj na zemlji!!! trenutno je naš zdravstveni sistem uporaben samo za na smrt bolne, poškodovance v nesreči in rakave bolnike. ko imaš poškodbo, ki jo je potrebno sanirati, dobiš napotnico k specialistu z nenormalnimi čakalnimi vrstami, da se ti že bistveno poslabša stanje (lastna izkušnja) oz. trpiš nenormalne bolečine (samo pomislite na obrabe kolen in kolka). drugega ne preostane, kot da greš samoplačniško na pregled in na ostale zadeve (operacija, fizioterapija), ob tem, da vsak mesec podpiraš javno zdravstvo!! očitno že sedaj plačujemo eno vrsto davka, vendar se slepimo, saj od tega kdorkoli drug kot javni sektor nima veliko oz. ne ob pravem času.
Javno zdravstvo nikjer ni idealno, samo s tem predlogom se še bolj odmikamo od te težnje. Tudi v skandinavskih državah javno zdravstvo ni bleščeče. Mogoče bi morali povišati vplačila dodatnega zavarovanja v zdravstvene zavarovalnice, te spremeniti kvote za določene posege, saj se tudi prebivalstvo vedno bolj stara in pridejo najbolj na udar posegi na skeletih in različne fizioterapije, čimbolj optimizirati zaledne službe v zdravstvu (preiti na e-poslovanje, brezpapirno poslovanje v čimvečji meri, enkraten strošek, vendar se na dolgi rok pozna z manj delovnimi urami)...
anon-168749 sporočil: 1.495
[#2689452] 20.12.17 13:17 · odgovor na: tilenrexi (#2689412)
Odgovori   +    6
čas vnosa: 20.12.17 12:29
Ponovna potrditev dejstav, da JU, še tako enostavno stvar zakomplicira, za to, da izpade pomembna !!
sopranos sporočil: 11.404
[#2689458] 20.12.17 13:33 · odgovor na: P46000 (#2689427)
Odgovori   +    13
[P46000]
> [tilenrexi]
> (20 + 35) / 2 = 27,5 EUR
>
> Zelo veliko energije je šlo oziroma bo šlo v nič.

Plus vsi stroški uvedbe ipd...
Ja, če bi bil jaz na mestu Vzajemne in AS-a bi jih tožil. Ker gre za čisto nacionalizacijo. Če zadeva ne bo padla na ustavnem sodišču, bo pa zelo verjetno na EU ravni.
anon-308852 sporočil: 38
[#2689462] 20.12.17 13:50
Odgovori   +    5
bravo penzija bo višja za 8 eurov .vsi upokojenci to podpiramo .čim prej naj začne veljati
Endimion sporočil: 10.251
[#2689465] 20.12.17 14:04 · odgovor na: sopranos (#2689458)
Odgovori   +    4
Tako kot je zdaj zastavljeno dopolnilno zdravstveno zavarovanje je povsem vseen kurc a ga drzava pobere kot davek al pa ga cez poloznico placujes.
sopranos sporočil: 11.404
[#2689467] 20.12.17 14:12 · odgovor na: Endimion (#2689465)
Odgovori   +    3
[Endimion]
Tako kot je zdaj zastavljeno dopolnilno zdravstveno zavarovanje je povsem vseen kurc a ga drzava pobere kot davek al pa ga cez poloznico placujes.
To je res.

Ampak enega AS-a to ne bi smelo zanimati. Država jim je z dekretom vzela delo, jih prisilila v odpuščanje, jim povzročila dodatne stroške, zmanjšala dobičkonostnost itd. Idealno za tožbo. Država ima seveda vso pravico, da kaj takega naredi. Podjetje pa ima pravico, da državo toži in za tak ukrep od države zahteva denarno nadomestilo oz. odškodnino.
zoran13 sporočil: 2.420
[#2689468] 20.12.17 14:20
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: zoran13 20.12.2017 14:40
MILOJKA KOLAR CELARC & Co.

Ko je bila Milojka Kolar Celarc še predsednica uprave Vzajemna d.v.z. in tako del zavarovalniškega estabilishmenta je krepila moč njene zdravstvene zavarovalnice, sedaj pa je zaradi državnomonopolističnih apetitov, potrebno zavarovalniško panogo povsem onesposobiti.
Že zdavnaj je jasno, seveda, če predlogi o ukinitvi dodatnega zdravstvenega zavarovanja, obstanejo, da bosta na Obali imeli velike probleme Triglav zdravstvena zavarovalnica d.d. in Adriatic Slovenica d.d.. Posebej še zato, ker bo zaradi teh ukrepov veliko zaposlenih ostalo brez služb, katere so kvalitetno in vestno opravljali. Za takšno problematično stanje pa tam zaposleni niso odgovorni, saj bodo za svoje delo dobili odpovedi, veliko vprašanje pa je, kdo bo kril vse z njimi nastale stroške morebitnih prezaposlitev. Ti dve zavarovalnici se v celoti ukvarjata z zdravstvenimi zavarovanji, druga pa nekako tretjinskim deležem zbrane premije, zato, sedaj na KD Group d.d. ponovno prodajajo njihov večinski delež.
www.primorske.si/pri...a-lastnika
siol.net/novice/slov...nje-455920

ZLORABA VARSTVA OSEBNIH PODATKOV

1.PRIMER:

THEDARKOVERLORD

Naprodaj skoraj 10 milijonov zdravstvenih kartotek!

Ameriški heker, ki svojo virtualno identiteto skriva za imenom " thedarkoverlord", je uspel priti do 9,3 milijona zdravstvenih kartotek, ki naj bi jih sedaj prodajal za 830.000$ oz. 1.280 bitcoinov, ki jih zahteva v zameno za kartoteke. Svojo zahtevo oz. ponudbo je objavil na "deep web", natančneje na črni trg "TheRealDeal", ki spada v omrežje temne strani interneta in je v glavnem uporabljen kot sredstvo preko katerega zlonamerni hekerji izvajajo svoj "cyber-kriminal".

Heker je na strani črnega trga "TheRealDeal" napisal, da je v sistem zavarovalnice vdrl preko protokola oddaljenega namizja, kjer je uspel "premagati" sistem in tako izkoristil eno redkih pomanjkljivost oz. šibkih točk protokola. Imena, naslovi, datumi rojstev, davčne številke - vse to kar je možno uporabiti za krajo identitete in v najslabšem primeru lahko pride celo do zlorabe posameznikovih bančnih računov. V zadnjem času smo priča številnim "cyber-napadom", kar se vedno bolj povečuje s količino podatkov, ki krožijo na spletu. Zavarovalnice in ostali ponudniki zdravstvenih storitev, ki po mnenju strokovnjakov naj ne bi vložili dovolj finančnih sredstev v informacijsko tehnologijo in preventivne varnostne ukrepe so ravo zaradi tega najbolj na udaru.
www.racunalniske-nov...totek.html

2.PRIMER:

Zaradi napake pri 200.000.000 volilcih prišlo do vdora v osebne podatke

Vse informacije so se zbirale pri veliko virih, na socialnim omrežjih, pri komitejih za zbiranje denarja pri stranki Republikancev

Veliki brat je zopet udaril, saj je bilo prizadete kar za 62% populacije ZDA, po nesreči odtujeni njihovi osebni podatki ter njihovo politično mnenje ter prepričanje, kar je zakrivila marketinška družba, DEEP ROOT ANALYTICS, ki jo je najel Nacionalni Komite Republikancev. Čeravno se ve, da politične stranke zbirajo podatke o svojih volilcih, pa je to največja zloraba podatkov volilcev v ZDA, kot so zapisali pri Bbc.
Med osebnimi podatki (rojstni datum, naslov, številke telefonov) so med drugim tudi religiozna pripadnost, nekateri etnični in politični podatki ter zavzeta stališča do kontrole orožja, odnos do abortusa ter matičnih celic.
www.tgcom24.mediaset...702a.shtml

3.PRIMER:

Hekerji napadli UNICREDIT in prišli do podatkov 400.000 strank

Italijanska banka Unicredit je danes objavila obvestilo o dveh hekerskih napadih, v katerih je prišlo do nepooblaščenega dostopa do podatkov okoli 400.000 strank. Prvi napad se je zgodil septembra in oktobra lani, drugega pa so zaznali junija in julija letos. Napadalci so po dosedanjih podatkih dostopali do podatkov o posojilih okoli 400.000 fizičnih oseb v Italiji.

Pri tem ni šlo za podatke, kot so gesla, ki bi omogočili dostop do računov strank ali nepooblaščenih transakcij, so pa dostopali do nekaterih drugih osebnih podatkov in številk bančnih računov IBAN, v obvestilu, danes objavljenem na svoji spletni strani, piše banka.

Banka je sprožila preiskavo in obvestila vse pristojne organe, napovedala je tudi vložitev prijave pri tožilstvu.
www.tgcom24.mediaset...702a.shtml

4.PRIMER:

OBSOJENI ZARADI KRAJE ALLIANZOVIH PODATKOV V VELIKI BRITANIJI

Pet oseb je obsojeno za kaznivo dejanje potem ko so zaradi podkupovanja na dan prišli podatki o Allianzovih strankah v Veliki Britaniji s čimer je ta skupina zaslužila 7.000 funtov.

Trije obsojeni so bivši Allianzovi zaposleni (Kayleigh Underhill, Andrew Clarke i Reace Bowen), h katerim je druga dvojica (Sajaad Nawaz i Shaiad Nawaz) pristopila in ponudila denar za detajle o Alianzovih zavarovancih, ki so sodelovali v nesrečah.

Dvojica bratov ki sta začela celotno zgodbo, sta te informacije poslala podjetjem za obdelavo škod.

"Bivši zaposleni Allianza imajo zdaj kriminalno kartoteko in ne bodo več mogli delati v veliko panogah", je povedal detektiv Daryl Fryatt, ki je vodil preiskavo.

Graham Gibson, Allianzov direktor škod v Veliki Britaniji, je dodal, da so izjemno razočarani nad postopki svojih bivpih zaposlenih in da so sodelovali z preiskovalci med postoki. Gibson je prav tako izpostavil varnost podatkov o zavarovancih prioriteta za Allianz, da bodo prav tako sodelovali s policijo, da bi na ta način pomagali pri sankcioniranju takšnega tipa aktivnosti, piše portal Insurance Times.
www.insurancetimes.co.uk/
www.insurancetimes.c...57.article
www.osiguranje.hr/Cl...aspx?18543

5.PRIMER

ZAVAROVALNICA AETNA Z NAPAKO RAZKRILA DIAGNOZO AIDS-a SVOJIH STRANK

Aetna, ameriška zavarovalniška družba, je nenamerno odkrila status AIDS nekaterih zavarovancev, ko so jim poslali dopise o dostopnih zdravilih za to bolezen.

Dopisi so bili poslani pretekli mesec poslani na 12.000 naslovov. Na začetku poslanega dopisa, so informirali svoje zavarovance o možnostih v okviru njihovih Aetna načrtih, pod imenom in naslovom oseb na ovitku, se je skozi veliko plastično okno videlo tudi del z AIDS recepti, so povedali javnosti v združenjih Center za pravno akcijo ter AIDS Pravni projekt Pennsylvanije.

Aetna, ki je v drugem pismu informirala svoje zavarovance o napaki in se je opravičila, da so se nekatere besede pri napaki premaknika v ovitku, rekoč, da je za to napako odgovoren zunanji dostavljalec pošiljanja pisem, ki pa ni bil imenovan.

Pravna združenja, ki so reagirala so povedala, da so jih kontaktirali posamezniki, katerih pisma so lahko videli v družini, sostanovalci in sosedje. Osebe z diagnozo AIDS se morajo soočiti z "razširjeno stigmo", vključujoč z diskriminacijo pri zaposlovanju, stanovanjski problematiki in izobraževanju, so pojasnili iz združenj.

V četrtek je v svoji izjavi zavarovalnica Aetna objavila, da začenja celovit pregled svojih procesov.

"Takšna vrsta napake je nesprejemljiva", je poudarila zavarovalnica Aetna. "Iskreno se opravičujeno vsem, ki so bili prizadeti s poslano pošto, ki je nenamerno osebne izpostavila podatke o nekaterih strankah Aetne", je bilo sporočeno iz zavarovalnice.
www.osiguranje.hr/Cl...aspx?18545
www.aetna.com/
Endimion sporočil: 10.251
[#2689471] 20.12.17 14:24 · odgovor na: sopranos (#2689467)
Odgovori   +    0
[sopranos]
> [Endimion]
> Tako kot je zdaj zastavljeno dopolnilno zdravstveno zavarovanje je povsem vseen kurc a ga drzava pobere kot davek al pa ga cez poloznico placujes.

To je res.

Ampak enega AS-a to ne bi smelo zanimati. Država jim je z dekretom vzela delo, jih prisilila v odpuščanje, jim povzročila dodatne stroške, zmanjšala dobičkonostnost itd. Idealno za tožbo. Država ima seveda vso pravico, da kaj takega naredi. Podjetje pa ima pravico, da državo toži in za tak ukrep od države zahteva denarno nadomestilo oz. odškodnino.
V zakonu je uzakonjena izravnalna shema. Pomeni da sta AS in Triglav pokrivala minus Vzajemne iz naslova dopolnilnih zdravstvenih zavarovanj. Ker je demografska struktura zavarovancev pri vzajemni bistveno bolj kurceva kot onih ostalih dveh.

Oziroma ce si zavarovanec pri AS-u si majckeno kril zavarovanje za onega pri Vzajemni. Sistem je skupnoskledarski ze zdaj. Kozmeticno imas notri konkurenco... Poglej si letna poročila vseh treh.

Obenem pa je mnostvo vseh storitev s strani zdravstva danes takih da imas bolj ali manj duplo financiranje. En racun zzzs pol pa se en neki dopolnilni. To je neumnost.
zoran13 sporočil: 2.420
[#2689497] 20.12.17 15:56
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: zoran13 20.12.2017 16:06
MINISTER IMA VEDNO PRAV!

Če minister nima prav, beri od začetka.

Nov predlog zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ) prinaša radikalen obrat v organizaciji slovenskega zdravstva. Zdravstvenemu in finančnemu (!) ministru daje brezprizivno, absolutistično oblast pri:

1. določanju vseh zdravstvenih storitev in načinov njihovega izvajanja;

2. določanju preživetja ali ukinjanja zdravstvenih izvajalcev;

3. upravljanju denarja zavarovancev, kljub temu da ne gre za proračunski denar.

Ni jasno, zakaj je ta radikalni obrat v avtokratsko vodenje zdravstva v javnosti ostal prezrt. Moja razlaga je, da je v Sloveniji izjemno malo ljudi, ki razumejo, kaj je v novem predlogu zakona napisano drugače kot v starem, zato se v medijih večinoma naseda populističnim spinom o tem, da bodo »bogati« plačali več, »revni« pa manj.

Zato bi rad opozoril na predlagano avtokratizacijo zdravstva in na potencialno škodo, ki jo ta lahko povzroči javnemu zdravstvu v Sloveniji. Z istim avtokratskim orožjem, s katerim bi sedanja ministrica namreč hotela »rešiti« javno zdravstvo, lahko ona ali pa kak minister za njo v dveh ali treh letih tako rekoč izbriše javno zdravstvo, še preden bo lahko kdorkoli pisnil. To pa je tveganje, na katero velja vsaj opozoriti, preden bo prepozno.

Absolutizem zdravstvene oblasti je v novem predlogu zakona zasnovan tako, da zdravstveni in finančni minister skupaj (!) najprej določita letni »akcijski plan« zdravstvenega varstva. Ta je nato navodilo za zdravstveno zavarovalnico, kakšne zdravstvene storitve, koliko in kje naj naslednje leto »kupi« od zdravstvenih izvajalcev.

Nenavadno je, da je ta velika sprememba vodenja celotnega zdravstva uzakonjena v enem stavku, brez dodatnih pojasnil in razlag, medtem ko, na primer, izplačilo bolniške ureja devet zakonskih členov v kar 44 odstavkih! Če je izplačilo bolniške problem za 44 odstavkov zakona, je težko razumeti zgolj enostavčno pooblastilo, ki zdravstvenemu in finančnemu ministru daje proste roke pri določanju celotnega zdravstvenega načrta. Brez kakršnekoli omembe zavezujočih kontrolnih mehanizmov (stroke, zavarovancev, javnosti), ki bi se lahko uprli morebitnim ministrskim napakam ali samovolji!

Predlog zakona s tem povsem jasno uvaja sistem centralističnega državnega zdravstva, ki marsikje sicer dobro funkcionira, denimo v Veliki Britaniji. Vendar le, če ima sistem številne kontrolne mehanizme. V Veliki Britaniji so to, na primer, neodvisne regulatorne institucije, močna strokovna združenja, vzporedni sistem zasebnega zdravstva in zavarovalništva. Vsega tega v Sloveniji ni! Zakonodajalec je preprosto pozabil na stroko in regulativo, kar lahko vodi v nepredstavljiva tveganja!

Minister (in ne stroka) bo po novem odredil, kakšne storitve smejo zdravniki opravljati in na kakšen način!

46. člen novega predloga ZZVZZ v drugem odstavku določa, da bo lahko ZZZS z razpisom naročal storitve pri izvajalcih (bolnišnicah, zdravstvenih domovih), vendar le iz nabora zdravstvenih storitev in metod njihovega izvajanja, ki jih bo določil zdravstveni minister − na predlog zdravstvenega sveta, ki je ministrov svetovalni organ.

To je v osnovi dobra ideja in celo nujna za sistem centralističnega vodenja zdravstva − kako naj država ve, kaj naročati, če ni jedilnega lista? Problem je le, da ga v Sloveniji zares ni. V Veliki Britaniji, na primer, seznami preverjenih zdravstvenih storitev in metod izvajanja obstajajo, ker zanje skrbijo velike, neodvisne agencije. V Sloveniji pa seznama zdravstvenih storitev in metod njihovega zdravljenja vsaj od 2. svetovne vojne dalje sploh še nismo imeli. Namesto tega smo imeli samoupravljavske državne bolnišnice, ki smo jim ves čas zaupali, da je tisto, kar delajo, najboljše ali vsaj prav. Namesto jedilnega lista smo imeli ideologijo, da smo najboljši, in pika. Zdravstvena zavarovalnica pa je ves čas na lepe oči plačevala bolniške postelje in diagnoze − o tem, kako je treba zdraviti, se ni izjasnila, saj niti ni imela strokovnjakov, ki bi znali presoditi, niti zakonskega okvirja, ki bi ji to omogočal. Čeprav, resnici na ljubo, v zdravniških kuloarjih niso bile redke govorice, da v različnih bolnišnicah enake diagnoze zdravijo precej po svoje, ampak kdo bi to razglašal v skrbi za svoj podalpski vrtiček.

Svobodnjaški samoupravni pristop je ustrezal vsem, nerodno je postalo le v primerih, kot je bil Zimmermann. Takrat je pozornemu opazovalcu postalo očitno, da se plačniku, ZZZS, pravzaprav ne sanja, kako je treba zdraviti krčne žile! Oni samo plačajo za diagnozo tistemu, ki ima licenco! Če bi zdravil krčne žile z gosjimi peresi, bi plačali! In ko so na poziv novinarjev morali kaj izjaviti naši strokovnjaki, vključno z državno sekretarko, specialistko s tega področja, so vsi nekaj jecljali o vtisu, da je bilo pri Zimmermannu veliko komplikacij, sicer pa so bili previdno tiho. Saj niso mogli priznati, da v Sloveniji nikjer ni zapisano, kako je treba zdraviti krčne žile, da je prav. Če nikjer ne piše, kaj je prav, lahko dr. Zimmermann zdravi z gosjimi peresi, pa noben specialist ne bo mogel trditi, da Zimmermann dela narobe, on pa prav. Saj tudi to, da je njegov način pravilen, nikjer ne piše, če je samoupravljanje, pomeni, da ima vsak svoj prav in mirna Bosna!

Zato se je zdaj zakonodajalec znašel v razumljivi zagati, saj prehoda iz »samoupravnega« v centralistično zdravstvo ni mogoče izvesti brez jasnega spiska zdravstvenih storitev, ki jih državni financer »dovoli« (prek ZZZS) izvajati v javni zdravstveni službi. A ker tovrstnega seznama v Sloveniji nikoli ni bilo, je zakonodajalec idejo o (neobstoječem) seznamu zdravstvenih storitev in metod zdravljenja potisnil kar pod preprogo − v pristojnost zdravstvenega ministra, ki bi mu pomagal njegov svetovalni organ, zdravstveni svet.

Kar je dvakrat narobe. Prvič, minister se kot politik nima kaj vtikati v to, katera metoda zdravljenja je pravilna in katera ne. Drugič, zdravstveni svet kot svetovalni organ ministra ni neodvisna institucija, da bi lahko opravil tako delo. Ker sem član zdravstvenega sveta, pa lahko še iz prve roke zatrdim, da je povsem neresno nalagati neprofesionalnemu organu, kot je zdravstveni svet, tako ogromno delo, kot sta priprava in vzdrževanje seznama zdravstvenih storitev in metod zdravljenja.

Če bi si zakonodajalec vzel pet minut časa, da bi pred pisanjem zakona o tem povprašal stroko, bi mu postalo jasno, da je priprava (neobstoječega) seznama storitev in metod zdravljenja v Sloveniji orjaško delo, proti kateremu je skoraj desetletno sestavljanje in usklajevanje standardov in normativov zdravniškega dela mačji kašelj. Zdravstvenih storitev in metod zdravljenja ni mogoče urediti in posodabljati brez profesionalizirane, upravno samostojne institucije, ki bi morala imeti jasne pristojnosti do zdravstvenih izvajalcev, ZZZS, ministrstva za zdravje, strokovnih združenj. V vsakem primeru pa je vzpostavitev takega seznama (ob vseh potrebnih strokovnih usklajevanjih) prej kot v treh letih znanstvena fantastika, in če bo ZZVZZ sprejet, bo s tega vidika že prvi dan postal neizvršljiv.

Če bi zakonodajalec torej resno mislil s tem zakonom, bi moral že od začetka mandata tesno in trdo delati s strokovnimi združenji, da bi danes imeli vsaj oprijemljiv osnutek seznama storitev in metod izvajanja. Opozoril v tej smeri je bilo v preteklosti več kot dovolj, vtis pa je, da jih zakonodajalec vse do zdaj sploh ni razumel.

Minister v akciji, bolniki na suhem

Glede na 4. člen ZZVZZ (Zdravstveno varstvo in naloge Republike Slovenije − odstavek 6) bo vsakoletni »akcijski načrt« osrednji dokument izvajanja zdravstvenih storitev, ki v ZZVZZ nadomešča dosedanji osrednji dokument »samoupravnega« izvajanja zdravstvenega varstva − splošni dogovor. Nerazumljivo pa je, da pri tako osrednjem dokumentu zakonodajalec ne pojasni in v zakonu tudi ne opredeli deležnikov in zlasti obveznih deležnikov, ki sodelujejo pri oblikovanju in sprejetju (!) akcijskega načrta. V predlogu sta omenjena samo minister za zdravje in minister za finance.

Z akcijskim načrtom zato dobivata obe ministrstvi izjemna pooblastila na področju uveljavljanja pravic (iz denarja) zavarovancev iz zdravstvenega varstva. S temi pooblastili lahko vlada samovoljno od leta do leta močno spreminja vsebino zdravstvenega varstva in količino sredstev za posamezne segmente zdravstvenega sistema. Akcijski načrt je lahko tudi orodje ministra za zdravje oziroma za finance za sprotno (pre)oblikovanje zdravstvene mreže, saj izvajalce s prerazporejanjem sredstev primora v opravljanje drugačne dejavnosti ali v (samo)ukinjanje.

Zato je težko razumljivo, da je sprejetje tako odločilnega in osrednjega dokumenta v ZZVZZ omenjen samo mimogrede, saj lahko manipulacije z akcijskim načrtom vodijo v politično samovoljo, ki je lahko podlaga ne le krepitvi javnega zdravstva, ampak tudi nasprotno, zelo nagli in učinkoviti razgradnji javnega zdravstva − ministri in njihovi politični okusi so pač različni, operativna moč v njihovih rokah pa bo ostala enaka. Če je ministrici tako veliko do javnega zdravstva, naj pomisli, kaj lahko s to avtokratsko zakonsko gorjačo naredi njen, bog ne daj, »neoliberalistični« naslednik!

Na podlagi vsega povedanega imam vtis, da si v predlogu ZZVZZ minister za zdravje jemlje izjemno obsežne kompetence pri neposrednem določanju pravic zavarovancev tako glede strokovnih vprašanj (seznam storitev in metod izvrševanja, vključno z »alternativnimi metodami«) kot glede določanja vsakoletnega obsega in vrste storitev, s tem pa tudi določanja mreže in razvoja posameznih izvajalcev.

Ob tem v predlogu, z izjemo nezavezujočih svetovalnih mehanizmov, ni jasnih in zavezujočih kontrolnih mehanizmov, s katerimi bi stroka in zavarovanci postavljali okvire morebitni ministrovi samovolji in nepremišljenosti, ki tudi pri ministru ni izključena. Pri tem, da gre pri zdravstvenem zavarovanju za večinski denar zavarovancev, in ne ministrovega proračuna! Zakon tudi ni delan le za eno vlado in enega ministra, zato morajo biti ključni dokumenti dovolj robustno opredeljeni, da sistem brez škode za zavarovance prenese različne vlade, politike in osebnosti na političnih položajih.

Osebno zato menim, da zakon v upravljalskem delu podeljuje ministru za zdravje in ministru za finance nevarno absolutističen in arbitraren položaj do (denarja) zavarovancev in stroke. Težko si predstavljam, da bi bilo mogoče v sedanjih okvirih javne razprave to ustrezno popraviti, ker je potrebna temeljita konceptualna preureditev zakona. V preurejenem zakonu mora biti mnogo več kontrolnih točk, kjer bo obvezno umeščena stroka in bo njeno pozitivno mnenje pogoj za realizacijo odločitev.
www.delo.si/mnenja/b...-prav.html

BO DODATNO ZDRAVSTENO ZAVAROVANJE POSTALO OBVEZNO

Glede na to, da se v Sloveniji vsi na veliko zavzemajo za ukinitev dodatnega zdravstvenega zavarovanja, pa se na Hrvaškem, nasprotno zavzemajo, da jim bodo za to zavarovanje odtegnili kar od plače.

Glede na to, da na Hrvaškem raste mesečni dolg za zdravstvo za 50miokun (6,66 mio€), se bodo za izboljšanje prihodkovne strani v proračunu, po vsej verjetnosti odločili, da bodo vsem za dodatno zdravstveno zavarovanje trgali kar od plače po 70 kun (9,33 €).
www.glasistre.hr/f66...95f0593ba7
www.jutarnji.hr/vije...e/6013226/
www.novilist.hr/Vije...fresh=true

MISEL DNEVA

Če združiš dve vreči denarja in ne izboljšaš nadzora nad izvajanjem storitev, samo omogočaš tistim, ki so se že sedaj nekontrolirano napajali iz tega bazena denarja, da se bodo iz še večjega bazena napajali še bolj nekontrolirano.
GABRIJEL ŠKOF, predsednik uprave zavarovalnice Adriatic Slovenica d.d
Primorske novice, 24.maj 2017
www.primorske.si
anon-317028 sporočil: 30.415
[#2689519] 20.12.17 17:29 · odgovor na: tilenrexi (#2689412)
Odgovori   +    2
[tilenrexi]
(20 + 35) / 2 = 27,5 EUR

Zelo veliko energije je šlo oziroma bo šlo v nič.
Toliko norosti in laži od Kolar Celarčeve nisem pričakoval, je na predloge rekel Tomaž Gantar.
tilenrexi sporočil: 6.775
[#2689531] 20.12.17 18:01 · odgovor na: anon-317028 (#2689519)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: tilenrexi 20.12.2017 18:03
Sploh mi ni jasno, kako bi sedaj tole bila lahko rešitev, ki zmanjša čakalne vrste in nam zagotovi boljši kader, če bodo pobrali enako denarja.

Da bi imeli delovno silo bolje optimizirano, kot zasebne zavarovalnice, so lahko le mokre sanje. Na koncu bomo dobili manj, kot sedaj, če se tole uresniči.

Tak predlog enostavno ne sme uspeti. Jaz vidim samo dodatne stroške.
TELEKOM040 sporočil: 6
[#2689557] 20.12.17 20:38 · odgovor na: tilenrexi (#2689412)
Odgovori   +    0
To sporočilo je izbrisal avtor (24.08.2018 12:09)
Endimion sporočil: 10.251
[#2689612] 21.12.17 11:59 · odgovor na: tilenrexi (#2689531)
Odgovori   +    1
Jaz pa nisem preprican da prav zamenjava enega davka (po vsebini) z drugim davkom (po vsebini in imenu) kaj povecuje stroske.

Jaz sem pred leti zamenjal zavarovalnico in za dve leti zvestobe dobil vinjeto.

Ce receva da sem jim v dveh letih nakazal okoli 600€ premij dop. zdr. zav., je bil strosek "pridobivanja" v mojem primeru okoli 15%. To je surovo velika stevilka.

In te akcije so se šle vse zavarovalnice.

Zdaj sem mal velik lazil okol dohtarjev. In opazil ob pogledu na one info racune da praktično ni zdravstvene storitve ki ne bi bila delno sofinancirana s strani dop. zavarovanja. In je butasto da mora izvajalec potem posiljat dve fakturi. Eno na ZZZS, drugo pa dopolnilni zavarovalnici.

Strani: 1