Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Kaj se dogaja z našim ljubim dizlom?

Strani: 1

Froc sporočil: 2.005
[#2670209] 31.08.17 08:27
Odgovori   +    7
Najprej, dizel ni vsem ljub. Sam stalno vozim bencinarje, so mnogo bolj speljani, večji razpon obratov, brez problemov pozimi tudi po 10 letih, ne ropotajo ko se pripeljejo mimo tebe, cenejši ob nakupu, na bencinski postaji pa je rezervoar goriva dražji samo za 3 do 5 €. To mi je pač pomembno. Tudi mi je v redu hibridna bližnja prihodnost.

"Ecotest nemškega ADAC, ki je 188 vozil preizkusil v realnih razmerah, torej v prometu, je razkril, da dizelski motorji vsi po vrsti presegajo mejne vrednosti."
Torej le ni neka posebna znanost meriti dejanske izpuste, čeprav nam nasprotno skupaj z novinarji trobite že 15 + let. Sem prepričan, da je tako na primer tudi s porabo in ostalim. Samo stvar volje in "politike".
anon-195807 sporočil: 48
[#2670211] 31.08.17 08:51 · odgovor na: Froc (#2670209)
Odgovori   +    9
[Froc]
Najprej, dizel ni vsem ljub. Sam stalno vozim bencinarje, so mnogo bolj speljani, večji razpon obratov, brez problemov pozimi tudi po 10 letih, ne ropotajo ko se pripeljejo mimo tebe, cenejši ob nakupu, na bencinski postaji pa je rezervoar goriva dražji samo za 3 do 5 €. To mi je pač pomembno. Tudi mi je v redu hibridna bližnja prihodnost.

"Ecotest nemškega ADAC, ki je 188 vozil preizkusil v realnih razmerah, torej v prometu, je razkril, da dizelski motorji vsi po vrsti presegajo mejne vrednosti."
Torej le ni neka posebna znanost meriti dejanske izpuste, čeprav nam nasprotno skupaj z novinarji trobite že 15 + let. Sem prepričan, da je tako na primer tudi s porabo in ostalim. Samo stvar volje in "politike".
...tank že(to se da preprosto korigirat s trošarino).. samo z njim prevozite vsaj 200 km (20-30%) manj.
To je pa pri 40-50k km letno že lep kupček € ki jih bencinska tehnologija danes še ne zna prihraniti.

Moj bivši sodelavec je pred leti naredil podrobno kalkulacijo za golfa in je prišel do rezultata, da se bencin splača, če letno ne prevoziš več kot 18.000 km in imaš avto 7 let.
Upošteval je realno porabo, servise, nabavno, prodajno ceno, kasko zavarovanje prva 4 leta, (zaradi kredita).
drugmirko sporočil: 1.301
[#2670214] 31.08.17 09:19 · odgovor na: Froc (#2670209)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: drugmirko 31.08.2017 09:25
[Froc]
"Ecotest nemškega ADAC, ki je 188 vozil preizkusil v realnih razmerah, torej v prometu, je razkril, da dizelski motorji vsi po vrsti presegajo mejne vrednosti."
Torej le ni neka posebna znanost meriti dejanske izpuste, čeprav nam nasprotno skupaj z novinarji trobite že 15 + let. Sem prepričan, da je tako na primer tudi s porabo in ostalim. Samo stvar volje in "politike".

hja... predvsem, ne piše kakšne motorje je ADAC testiral v realnih razmerah... Eco6, Eco5, morda starejše? a je šlo za nova ali za rabljena vozila, itd... lahko, da je v njihovi raziskavi to vse lepo navedeno in "pošlihtano", takole podano "mimogrede" pa nekako "obvisi" med resnico in "negativno propagando"...

in, seveda merit dejanskih izpustov ni neka posebna znanost... je pa "science of impossible" te konkretne meritve normirat tako, da predstavljajo natančen (obdavčljiv?) podatek za posamezno vozilo NE GLEDE na to, kje (konfiguracija terena, klimatske razmere) in kako (način vožnje) se bo konkretno vozilo uporabljalo! kajti... upam, da razumeš, da ne bi imela enakih realnih izpustov že midva, na isti cesti ob istem času (tudi, če bi sedela v istem modelu vozila).. kaj šele v primerjavi z nekom pozimi, v švicarskih Alpah! podatek o REALNIH izpustih pa bi moral veljat za vse! drugače imamo toliko "realnosti", kolikor je avtomobilov na cesti...

podatek o izpustih, ki ga sedaj podajajo proizvajalci res nima zveze z realnostjo, saj je sintetičen. je pa pri vseh proizvajalcih pridobljen na enak način v enakih razmerah in zato medsebojno primerljiv! ...no, razen pri avtomobilih Volksvagnovega (in morda še kakšenga) koncerna, ker so v njih nameščali software, ki je ta sintetični test prepoznaval in za boljši rezultat priredil delovanje motorja!
zato bi bilo vrjetno bolje razmislit o boljšem in v identičnih razmerah neskončnokrat ponovljivem sintetičnem testu (z recimo naključnimi preverjanji v testu čim bolj podobnih realnih razmerah, če se sploh da), kot pa samjanje o kakšnih relevantnih meritvah "dejanskih" izpustov...
Froc sporočil: 2.005
[#2670215] 31.08.17 09:33 · odgovor na: drugmirko (#2670214)
Odgovori   +    1
Seveda se strinjam. A tako dobljeni podatki so kot praviš sintetični, umetni. To pa že samo po sebi pomeni tudi prilagodljivi, goljufivi. Dovolj je v njih prostora za manipulacijo vseh udeleženih strani. Hkrati pa so prišli v ADACu do kar zanesljivih podatkov v realni uporabi, in ti po mije niso nič manj natančni ali prilagodljivi od sintetičnih. Dilema ostaja.
najobj sporočil: 31.909
[#2670219] 31.08.17 09:50 · odgovor na: anon-195807 (#2670211)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: najobj 31.08.2017 09:56
[Brain100]
> [Froc]
> Najprej, dizel ni vsem ljub. Sam stalno vozim bencinarje, so mnogo bolj speljani, večji razpon obratov, brez problemov pozimi tudi po 10 letih, ne ropotajo ko se pripeljejo mimo tebe, cenejši ob nakupu, na bencinski postaji pa je rezervoar goriva dražji samo za 3 do 5 €. To mi je pač pomembno. Tudi mi je v redu hibridna bližnja prihodnost.
>
> "Ecotest nemškega ADAC, ki je 188 vozil preizkusil v realnih razmerah, torej v prometu, je razkril, da dizelski motorji vsi po vrsti presegajo mejne vrednosti."
> Torej le ni neka posebna znanost meriti dejanske izpuste, čeprav nam nasprotno skupaj z novinarji trobite že 15 + let. Sem prepričan, da je tako na primer tudi s porabo in ostalim. Samo stvar volje in "politike".
...tank že(to se da preprosto korigirat s trošarino).. samo z njim prevozite vsaj 200 km (20-30%) manj.
To je pa pri 40-50k km letno že lep kupček € ki jih bencinska tehnologija danes še ne zna prihraniti.

Moj bivši sodelavec je pred leti naredil podrobno kalkulacijo za golfa in je prišel do rezultata, da se bencin splača, če letno ne prevoziš več kot 18.000 km in imaš avto 7 let.
Upošteval je realno porabo, servise, nabavno, prodajno ceno, kasko zavarovanje prva 4 leta, (zaradi kredita).
... OK, in koliko je v Sloveniji "navadnih" ljudi, ki letno ne prevozijo več kot 18.000 km in imajo avto več kot 7 let, pa se kljub temu, da se ne splača, vozijo z dizlom ...

P.S.: 18.000 / 365 = 49,31 ...
FIN-379669 sporočil: 7.959
[#2670221] 31.08.17 09:59 · odgovor na: anon-195807 (#2670211)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: FIN-379669 31.08.2017 10:07
Še hujša je "matematika" pri tovornih vozilih. No, pardon, fizika. Tu še lep cajt bomo imeli dizlaše.

Zato je ta debata o škodljivosti dizla precej politične narave, ker so proizvajalci naredili lepe korake naprej tudi pri dizlih.

Je pa bližnja prihodnost za osebna vozila hibridna in deloma električna (v mestih), le za proizvajalce tovornih vozil bo dizelski hibrid en lep izziv. Predpogoj je povečanje kapacitete baterij, vključno ali predvsem s hitrostjo polnjenja.

Sicer pa se bo treba navaditi na avtomobilske hibridne mlinčke z dejansko skupno močjo (v vožnji) 150 KM in začeti obdavčevati še bolj tiste z več kot 2.000 cm3 prostornine motorja. Le ti hibridni mlinčki lahko dosežejo z normalno vožnjo, upoštevši zmanjšanje mase vozil vsaj še za 10% glede na današnje stanje, 3 l / 100 km, kar je optimum za vse - voznike, okoljevarstvenike, davkarijo, naftaše, proizvajalce...

Sploh pa v mestih dobro urediti javni promet (mrežo) z ekološko sprejemljivimi vozili. Ljudje se bomo počasi vsega navadili.
Tudi e-kolesa oz. mini e-štirikolesniki (mali smarti) za dnevno uporabo v mestih niso slaba zamisel v mestih - v kombinaciji s hitrim, real time, spletnim rentanjem - vendar spet rabimo parking mesta. Z menjavo generacij bodo spremembe same prišle.
bc123a sporočil: 48.253
[#2670238] 31.08.17 10:55 · odgovor na: FIN-379669 (#2670221)
Odgovori   +    1
[]
Še hujša je "matematika" pri tovornih vozilih. No, pardon, fizika. Tu še lep cajt bomo imeli dizlaše.

Zato je ta debata o škodljivosti dizla precej politične narave, ker so proizvajalci naredili lepe korake naprej tudi pri dizlih.

Je pa bližnja prihodnost za osebna vozila hibridna in deloma električna (v mestih), le za proizvajalce tovornih vozil bo dizelski hibrid en lep izziv. Predpogoj je povečanje kapacitete baterij, vključno ali predvsem s hitrostjo polnjenja.
Se vedno ne razumem, zakaj v tovornjakov ne vgrajujejo dizel-elektricnih pogonskih sklopov, tako kot v tovorne lokomotive.

Tehnologija je stara desetletja!

Ce temu dodas se svinceni akumulator imas hibrida (seveda brez vecje avtonomije) s preizkuseno tehnologijo.
0513ANITO sporočil: 10.814
[#2670240] 31.08.17 11:05 · odgovor na: bc123a (#2670238)
Odgovori   +    1
[bc123a]
> []
> Še hujša je "matematika" pri tovornih vozilih. No, pardon, fizika. Tu še lep cajt bomo imeli dizlaše.
>
> Zato je ta debata o škodljivosti dizla precej politične narave, ker so proizvajalci naredili lepe korake naprej tudi pri dizlih.
>
> Je pa bližnja prihodnost za osebna vozila hibridna in deloma električna (v mestih), le za proizvajalce tovornih vozil bo dizelski hibrid en lep izziv. Predpogoj je povečanje kapacitete baterij, vključno ali predvsem s hitrostjo polnjenja.

Se vedno ne razumem, zakaj v tovornjakov ne vgrajujejo dizel-elektricnih pogonskih sklopov, tako kot v tovorne lokomotive.

Tehnologija je stara desetletja!
No moj sošolec je kapitan na eni od ladij Splošne plovbe...
Sem ga vprašal, če ima njegova 300m ladja diesel elektrik pogon.

Jed reku...Ni šans...direktna mahanska povezava med motorjem in eliso....

Prau še..Kdo pa bo disel elektrik plačal???

Ce temu dodas se svinceni akumulator imas hibrida (seveda brez vecje avtonomije) s preizkuseno tehnologijo.
drugmirko sporočil: 1.301
[#2670241] 31.08.17 11:05 · odgovor na: Froc (#2670215)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: drugmirko 31.08.2017 11:07
[Froc]
Seveda se strinjam. A tako dobljeni podatki so kot praviš sintetični, umetni. To pa že samo po sebi pomeni tudi prilagodljivi, goljufivi. Dovolj je v njih prostora za manipulacijo vseh udeleženih strani. Hkrati pa so prišli v ADACu do kar zanesljivih podatkov v realni uporabi, in ti po mije niso nič manj natančni ali prilagodljivi od sintetičnih. Dilema ostaja.
bistvo sintetičnih testov je v tem, da se izvajajo v kontroliranih pogojih in so zato popolnoma ponovljivi in popolnoma enaki za vse testirane "objekte". kar seveda pomeni, da so tudi rezultati takšnih testov medsebojno primerljivi... česar pa za pogoje na cesti seveda ne moremo trdit...
to, koliko se da z njimi manipulirat pa seveda ni odvisno od testa temveč od tistega, ki ga izvaja ;).

oziroma "po kmečko": v čem misliš, da je rezultat o izpustih, sicer enakega modela, ki ga vozi nekdo, ki vsak dan (oz.90+ procentov uporabe vozila) preždi več ur v zastojih "od semaforja do semaforja" pariške ali berlinske prometne konice, primerljiv z izpusti dobljenimi v "realnih" meritvah proizvajlca, ki je enako razdaljo prevozil po lepi, prazni stranski cesti nizozemskega polderja?
in kašni bodo izpusti tega modela na tej isti cesti, če bo meritev opravljena pozimi, na -20 in po 15cm snega slabo splužene ceste?
podatek katerih izpustov je "realnejši"? katerega bodo vzeli kot osnovo za "ekološko takso"? in, ali se boš z njo strinjal, ker boš ti svoje vozilo uporabljal v čisto drugačnih razmerah in boš zato imel drugačne izpuste, po tvoje "nižje" seveda... :).
v glavnem, rezultati meritev izpustov dobljenih v meritvah realnega prometa na cesti so praktično neponovljivi, predvsem pa "neprenosljivi" na "realnost" prometa neke druge ceste... da o različnosti izpustov individualnega voznika niti ne govorimo... jaz recimo na isti ruti porabim približno 20% goriva manj od moje gospe, čeprav sem generalno gledano vsaj 10% hitrejši... zato, ker vozim drugače od nje (čitaj: malo manj "zlorabljam" avto :)) ). kakšni so "količinsko" zaradi tega moji izpusti, ne vem... lahko, da so manjši, ni pa nujno (motor pri različnih obremenitvah proizvaja različne količine raznih izpustov)... siguren sem le, da so drugačni! ;)

pri celi stvari pa gre samo za to, da -če se nekaj obdavčuje/zaračunava, mora bit stvar presneto eksaktna, "vatel" pa enak za vse! in sintetični test je zaradi svoje "narave" v tem (v določanju razmerij med testiranimi primerki) veliko boljši, četudi ni enak "realni" uporabi!
bc123a sporočil: 48.253
[#2670242] 31.08.17 11:09 · odgovor na: 0513ANITO (#2670240)
Odgovori   +    0
[0513ANITO]
> Se vedno ne razumem, zakaj v tovornjakov ne vgrajujejo dizel-elektricnih pogonskih sklopov, tako kot v tovorne lokomotive.
>
> Tehnologija je stara desetletja!

No moj sošolec je kapitan na eni od ladij Splošne plovbe...
Sem ga vprašal, če ima njegova 300m ladja diesel elektrik pogon.

Jed reku...Ni šans...direktna mahanska povezava med motorjem in eliso....

Prau še..Kdo pa bo disel elektrik plačal???
Saj v lokomotivah niso zaradi ekologov not :)

Znebis se menjalnika, kar je pomembno ce vleces nekaj sto ton tovora. In teoreticno z poljubno majhnim motorom ustvaris poljubno velik navor.

Vse dizelske lokomotive v sloveniji so dizel-elektrik (one zelene, reaganke).

upload.wikimedia.org...tation.jpg

Verjetno obstaja razlog zakaj v sleperjih tega ni bilo, ampak sprasujem se, ce so ti razlogi se vedno veljavni...
anon-195807 sporočil: 48
[#2670243] 31.08.17 11:12 · odgovor na: najobj (#2670219)
Odgovori   +    2

... OK, in koliko je v Sloveniji "navadnih" ljudi, ki letno ne prevozijo več kot 18.000 km in imajo avto več kot 7 let, pa se kljub temu, da se ne splača, vozijo z dizlom ...

P.S.: 18.000 / 365 = 49,31 ...
bi rekel da več kot polovica... a naša avtomobilistična (nacionalno-gostilniška) realnost je: če ima sosed, ki je trgovski potnik na svojem službenem dizlu, porabo 5,2 jaz ne morem imet 7,2 na avtu, ki sem si ga sam kopil na kredo in ga imam v glavnem zato, da popoldne razvažam otroke.
anon-195807 sporočil: 48
[#2670248] 31.08.17 11:23 · odgovor na: 0513ANITO (#2670240)
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: anon-195807 31.08.2017 11:31
[0513ANITO]
> [bc123a]
> > []
> > Še hujša je "matematika" pri tovornih vozilih. No, pardon, fizika. Tu še lep cajt bomo imeli dizlaše.
> >
> > Zato je ta debata o škodljivosti dizla precej politične narave, ker so proizvajalci naredili lepe korake naprej tudi pri dizlih.
> >
> > Je pa bližnja prihodnost za osebna vozila hibridna in deloma električna (v mestih), le za proizvajalce tovornih vozil bo dizelski hibrid en lep izziv. Predpogoj je povečanje kapacitete baterij, vključno ali predvsem s hitrostjo polnjenja.
>
> Se vedno ne razumem, zakaj v tovornjakov ne vgrajujejo dizel-elektricnih pogonskih sklopov, tako kot v tovorne lokomotive.
>
> Tehnologija je stara desetletja!

No moj sošolec je kapitan na eni od ladij Splošne plovbe...
Sem ga vprašal, če ima njegova 300m ladja diesel elektrik pogon.

Jed reku...Ni šans...direktna mahanska povezava med motorjem in eliso....

Prau še..Kdo pa bo disel elektrik plačal???
>
> Ce temu dodas se svinceni akumulator imas hibrida (seveda brez vecje avtonomije) s preizkuseno tehnologijo.
na ladji bi bil disel/elektrika poponoma neracionalno, ker se število obratov motorja zelo redko spreminja in sploh nima menjalnika in sklopke, ker ju ne rabi.

V vlaku je disel/elektrika ni zaradi dobrega izkoristka, pač pa zato, ker imajo el. motorji dosti boljšo karakteristiko zagonskega momenta, kot katerikoli motor z notranjim izgorevanjem.
Torej vlak lažje oz. sploh lahko spelje. Glavni razlog pa je da ne rabiš menjalnika/sklopke
Skupni izkoristek je pa slabši, kot če bi bil samo dizel.
0702NOVAK sporočil: 158
[#2670249] 31.08.17 11:26
Odgovori   +    2
Dizel 5 litov/100, bencin 7 litrov/100....40% večja poraba....40% več tankerjev...40% več cistern za razvoz samo premestimo porabo umazanega goriva na druga prevozna sredstva končni izkupiček onesnaženja je enak ali celo večji.
anon-195807 sporočil: 48
[#2670251] 31.08.17 11:34 · odgovor na: 0702NOVAK (#2670249)
Odgovori   +    6
[0702NOVAK]
Dizel 5 litov/100, bencin 7 litrov/100....40% večja poraba....40% več tankerjev...40% več cistern za razvoz samo premestimo porabo umazanega goriva na druga prevozna sredstva končni izkupiček onesnaženja je enak ali celo večji.
tako kot pri električnem pogonu.... onesnaženje je v Šoštanju in na Kitajskem (če so baterije od tam), namesto na Ljubjlanskih ulicah.
najobj sporočil: 31.909
[#2670287] 31.08.17 13:26 · odgovor na: anon-195807 (#2670243)
Odgovori   +    2
[Brain100]
>
> ... OK, in koliko je v Sloveniji "navadnih" ljudi, ki letno ne prevozijo več kot 18.000 km in imajo avto več kot 7 let, pa se kljub temu, da se ne splača, vozijo z dizlom ...
>
> P.S.: 18.000 / 365 = 49,31 ...
bi rekel da več kot polovica... a naša avtomobilistična (nacionalno-gostilniška) realnost je: če ima sosed, ki je trgovski potnik na svojem službenem dizlu, porabo 5,2 jaz ne morem imet 7,2 na avtu, ki sem si ga sam kopil na kredo in ga imam v glavnem zato, da popoldne razvažam otroke.
... ja, sploh pa tisti TDI na zadku tako fensi zgleda ...
anon-20668 sporočil: 3.976
[#2670310] 31.08.17 14:24 · odgovor na: 0702NOVAK (#2670249)
Odgovori   +    1
[0702NOVAK]
Dizel 5 litov/100, bencin 7 litrov/100....40% večja poraba....40% več tankerjev...40% več cistern za razvoz
Ja, pri enakem številu prevoženih kilometrov. Ampak dizli so bolj privlačni za tiste ki delajo vsaj 20.000 km letno (ali tudi precej več). Kdor naredi npr. 30.000 km z dizlom, še vedno porabi precej več goriva kot nekdo, ki prevozi 10.000 km z bencinarjem...
anon-195807 sporočil: 48
[#2670494] 01.09.17 14:15 · odgovor na: anon-20668 (#2670310)
Odgovori   +    1
[matjazfinance]
> [0702NOVAK]
> Dizel 5 litov/100, bencin 7 litrov/100....40% večja poraba....40% več tankerjev...40% več cistern za razvoz

Ja, pri enakem številu prevoženih kilometrov. Ampak dizli so bolj privlačni za tiste ki delajo vsaj 20.000 km letno (ali tudi precej več). Kdor naredi npr. 30.000 km z dizlom, še vedno porabi precej več goriva kot nekdo, ki prevozi 10.000 km z bencinarjem...
Število prevoženih kilometrov je izhodišče (konstanta), ki je razen v mestih, kjer je javni prevoz še nekako uporaben, skoraj nemogoče zmanjšati brez velikih odrekanj.
0702NOVAK sporočil: 158
[#2670883] 04.09.17 13:14 · odgovor na: anon-20668 (#2670310)
Odgovori   +    0
To je popolnoma enak odgovor kot tisti na novicah.....mene podražitev bencina ne prizadane, ker vedno tankam za 20€
samos1111 sporočil: 182
[#2672195] 09.09.17 23:40 · odgovor na: Froc (#2670209)
Odgovori   +    2
[Froc]
"Ecotest nemškega ADAC, ki je 188 vozil preizkusil v realnih razmerah, torej v prometu, je razkril, da dizelski motorji vsi po vrsti presegajo mejne vrednosti."
Torej le ni neka posebna znanost meriti dejanske izpuste, čeprav nam nasprotno skupaj z novinarji trobite že 15 + let. Sem prepričan, da je tako na primer tudi s porabo in ostalim. Samo stvar volje in "politike".
ADAC meri emisije že vrsto let, ampak Dieselgatea ni znal ali hotel zaznat. Zato enostavno niso zaupanja vredni. Pri teh testih je preveč odvisno od definicije testnih pogojev. Mislim da so preblizu nemškemu avtokartelu, rezultati Nemcev so sumljivo dobri in nenavadno blizu skupaj.
samos1111 sporočil: 182
[#2672198] 09.09.17 23:55
Odgovori   +    2
"Temne oblake je nad dizelske motorje zgrnila še odločitev nemškega prometnega ministra Alexandra Dobrindta, ki je proizvajalcem naložil breme posodobitve programske opreme dizelskih motorjev okoljskih standardov Euro 5 in Euro 6 ter jih usmeril k subvencioniranju nakupa novih, okoljsko bolj čistih vozil..."

Naši vrli novinarji lepo povzemajo objave za medije z vrha nemškega avtokartela in z njim zlizanega dela politike. Dejansko je nemško sodišče teden prej podprlo prepoved dizlov v centru Stuttgarta in v obrazložitvi napisalo, da zgolj softverski popravek ne bo pomagal dovolj in dovolj hitro. Avtokartel je sklenil, da resnejšega popravka, ocenjenega 1500€ po avtu, ne bo in da bo le softverski, ocenjen 50€ po avtu. Na sodišču so se pritožili, če bo prepoved zdržala, to pomeni da bodo dizla raje ubili kot popravili svojo goljufijo. Na ta način bodo nasrali potrošnike in jim čez par let navdušeno prodajali "zdej pa res čiste" avte. Medtem ko bodo tudi EURO6 veljali za packe. Te dni namreč šele prihaja v veljavo EU6c, po katerem se bo treba EURO6 limitov zdej kao res treba držat, čeprav na začetku z 200% popustom. Če bodo pa to kdaj začeli merit na tehničnih, bo še tudi cel hudič, najbrž bo precej avtov postalo ekonomskih totalk mnogo hitreje kot doslej.

Strani: 1