Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Politika brez romantike
Strani: 1
sporočil: 30.415
Vse čestitke Cerarju za upravljanje zdravstva, ki je poblaznelo in
je pravzaprav slika upravljanja z državo...V prvih treh mesecih
letošnjega leta je Splošna bolnišnica Ptuj pridelala 506 tisoč
evrov izgube, kar je skoraj polovica vse lanske izgube, ki je
znašala 1,1 milijona evrov...bolnišnica za plače nameni 2,6
milijona evrov več, kot ji je priznano po pogodbi...Bela cesta, vsi
so napredovali, razporedili so se v višje plačilne razrede, plače
si izplačujejo, dobavitelje slabo plačujejo...Najmanj kar bi lahko
naredili je, da ptujsko bolnišnico pripojimo mariborski, podobno
kot bi morali Topolščico pripojiti celjski bolnišnici, lahko bi
tudi brežiško bolnišnico pripojili novomeški...Manjše priključiti
večjim, potem večje še večjim. Kaj sta Cerar in Kolarjeva naredila
iz zdravstva? Kaos, nered, zmedo... Rešitev? Za začetek, vlada mora
brez romantike preklicati vse »fašistične« dogovore s Fidesom pa
naj zdravniki stavkajo do konca svojih dni, kajti slabše kot je
zdaj sploh ne more biti.
Nekaj o Cerarjevem kaosu v zdravstvu v Večeru na: www.vecer.com/bolnis...ca-6264799
Nekaj o Cerarjevem kaosu v zdravstvu v Večeru na: www.vecer.com/bolnis...ca-6264799
sporočil: 1
Odlično! Se ne bi mogel bolj strinjati z napisanim, vprašanje je
samo koliko ljudi se tega zaveda.
sporočil: 5.199
Zadnja sprememba: tstih 25.05.2017 12:28
Nepremicninski trg je rahlo poseben zato, ker gre v resnici za
skoraj centralno planski pristop. Drzava doloci kje se sme graditi
in s tem omeji prakticno neomejene vire. Tako dobimo pri nas ob
cca. 96.5% nepozidanega ozemlja zelo stroge omejitve. Temu primerno
se dvigne cena zemljisca. Tezava je, da ta "zasluzek" v resnici ni
zasluzek iz poslovanja ali na trgu, ampak je renta iz centralnega
plana. Drzava doloci tudi stevilne druge dejavnike -- kako se sme
graditi, kdo sme to komandirati in celo kaksna mora biti izolacija.
Tudi tu prihaja do stevilnih kartelnih situacij in vse to vpliva na
koncno ceno (trzna pa dolgorocno ne more biti nizja od te). Hkrati
drzava npr. delnice in nepremicnine obdavcuje enako, pa ceprav je
obrat delnic morda 1 leto, lastno nepremicnino pa povprecen clovek
drzi vse zivljenje, do realizacije davka nikoli ne pride in je
efektivno neobdavcena. Kar je spet grobo drzavno favoriziranje
investicij, ki ima za logicno posledico da je to zelo priljubljena
nalozba. Potem so tu drzavni skladi in inzenirske nalozbe drzave,
ki so v dolocenih letih pomenile polovico vse gradbene realizacije
in z navidezno neomejenimi sredstvi zvisale cene gradnje (ter
naredile naso gradbenistvo nekonkurencno). Pa neprofitna najemna
stanovanja, ki jih imamo najvec v razvitem svetu in preprecujejo
razvoj normalnega najemnega trga. In najnovejsi stanovanjski
dodatek, ki je dvignil kupno moc vsem socialno sibkim. In ureditev
drazb in poravnav na nacin, da lahko na njih kupujejo le ljudje z
gotovino in ne s krediti nujno vsili posrednike pred ceneno
nepremicnino in koncnim potrosnikom. In zacetni strosek (komunalni
prispevek) je v bistvu financiranje ze obstojecih lastnikov. In
ohranjanje kulturne krajine je v bistvu financiranje ze obstojecih
lastnikov. Vse to jih nic ne stane -- in vsi ti stroski priletijo
na nove graditelje, ker je drzava tako zregulirala.Pa financiranje DUTB, da je lahko "drzal prepoceni stanovanja", da niso pljusknila na trg ter itak sistemsko koruptivne (rigged system) drazbe.
Kaj bi rad povedal? Da je bottom point da drzava v resnici sploh ne more poseci na ta "trg", ker ves cas ze zelo aktivno posega nanj. Ni taksne stvari, kot je slovenski nepremicninski trg. In do umika drzave je v resnici vprasanje le, na cigavi strani drzava posega. Ker posega itak. Ker gre za najvecji in najbolj prepleten trg v drzavi, kjer kraljuje politika in korupcija bo tudi vsak umik drzave iz tega podrocja dojet kot "poseg drzave". Npr. sprostiti vec zemljisc za pozidavo "poseg drzave". Sprostiti gradnjo "poseg drzave". Obdavciti nepremicnine, da se izravna koristi lastnikov, ki jih preko zakonodaje izterjajo od novih graditeljev "poseg drzave".
V taksnem okolju bi najbolje delovala kombinacija liberalizacije gradnje, in ustreznega letnega obdavcenja. Oz. vse, kar ne bi delovalo na strani povprasevanja.
sporočil: 5.199
Zadnja sprememba: tstih 25.05.2017 12:49
Pozabil sem dodati se predpisovanje 3 nadstropnih "vila blokov" za
cela obmocja pozidave. Kar se efektivno prevede v "tu smejo graditi
le investitorji z vsaj 3 milijoni kapitala". Izloci vso konkurenco
in tistih nekaj, ki ostanejo, ima lokalne monopole.Ce se kdo ne razume, zakaj je sistem rigged bom opisal, kako se ga da obrniti v drugo smer, da ne deluje za obstojece, ampak za nove lastnike.
1. Drzava nakupi poceni gozdove in njive. Jim spremeni namembnost v zazidljiva zemljisca brez rente.
2. Razparcelira na 500 m2 parcele.
3. Daje v neprenosljiv najem za 100 let po trzni ceni za njive in gozdove (ker za toliko je kupila)
4. Se dogovori z dobavitelji elektrike, vode da po zgledu ponudnikov mobitelov ponudijo tistim, ki se zavezejo biti stranke 10 let zastonj prikljucek.
5. Da 10 tipskih, ze vnaprej odobrenih cenenih nacrtov his.
6. Prenese komunalni prispevek v nepremicninski davek.
In voila. Stroski gradnje so le material. Obdavcuje se jo skozi vse zivljenje. Tako je sistem nagnjen v smer neke druge skupine. To bi obstojeci rentniki hitro opazili kot drzavni poseg. Tega, da je sistem v istem smislu nagnjen v njihovo smer pa ne. :)
Strani: 1