Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Insignia grand sport: poslovni opel, ki odpravlja napake predhodnice
Strani: 1
sporočil: 14.456
daljšo medosno razdaljoRazdalja ni daljša/krajša, teža ni lažja/težja, cena ni dražja/cenejša. V tem primeru bi lahko rekli, da ima daljše medosje.
Funkcija za dolge luči ima zdaj 32 LED sijalkDajmo najprej razčistiti, da funkcija nima sijalk, ampak jih ima žaromet oz. luč. Funkcija lahko uporablja sijalke oziroma sijalke služijo neki funkciji.
Potem razčistimo, kaj so LED sijalke. Če gre za diodo, ki oddaja svetlobo, vse o njej pove že kratica LED, ki ne rabi dodatka sijalka. Če gre za sijalko kot svetilno telo, mi tastari bi rekli žarnico, ki vsebuje več diod (LED), potem najbrž pri dolgih lučeh ne gre za 32 sijalk, ampak gre za sijalko za dolge luči z 32 diodami.
Oplovi inženirji LED matričnim žarometom dodali aktivno funkcijo za osvetlitev ovinkaKdor bo pisal naslednji ep o Helli in njenih razvojnih dosežkih, naj si zapomni ta stavek - luči očitno do podrobnosti razvijejo Oplovi inženirji, ker samo oni znajo razviti ta ekskluzivno Oplov vorsprunglich Fortschritt: aktivno funkcijo. Vsi ostali se še niso skobacali višje in dlje od pasivne funkcije.
BTW, čudno, da se Finance s slovensko Hello ne ukvarjajo več, odkar so nagnali tistega sumljivega nemškega direktorja, ki so mu Finance in domačijska poslovna srenja nekaj časa postavljali medijske spomeničke, potem pa je po krajših vicah na Kitajskem menda pristal v svetniškem raju pri spodnjemu idrijskem tajkunu. Res, prav čudno!
Podvozje označuje zadnje vzmetenje s petimi členi.Hm, naj pomislim: 1. fedr, 2. amortizer, 3. še en fedr, 4. še en amortizer, 5. ... aja, šrauf, ki to drži skupaj. Saj je čisto nemogoče, da avtor ne bi razločeval tehničnih zadev in bi šlo v bistvu za celo zadnjo premo/zadnje obese (z več vodili?) in ne samo za vzmetenje.
kar občutno zmanjša podkrmiljenje in omogoča natančnejši nadzorHm, sem poguglal - mogoče podkrmarjenje?
sporočil: 961
Razlaga je verjetno mišljena kar za vse novinarje, saj je zelo malo
tistih ki pišejo da bi tudi napisano obvladali (področje)...
sporočil: 6.570
[FIN-353404]Ti si zagotovo novinar :-)
Razlaga je verjetno mišljena kar za vse novinarje, saj je zelo malo tistih ki pišejo da bi tudi napisano obvladali (področje)...
sporočil: 14.456
[alek14]Po SSKJ ta ločnica med krmarjenjem in krmiljenjem ni tako jasna, kot si napisal.
Podkrmiljenje je pravilno v slovenščini. Podkrmarjenje bo pa, ko bodo ladje dobile ESP, da jih v piranskem zalivu ne zanese iz koridorja. :))
Krmiljenje * v avtu.
Krmarjenje * v plovilih (tudi letečih).
fran.si/iskanje?Quer...krmarjenje
fran.si/iskanje?Quer...krmiljenje
Za preverjanje vsakdanje rabe sem poguglal obe besedi in na podkrmarjenje dobil več zadetkov iz medijev, AMZS ipd.
Tudi v zbirka novih besed Gigafida kaže podobno sliko.
www.gigafida.net/Con...krmarjenje
www.gigafida.net/Con...krmiljenje
Za podkrmiljenje sem tako dobil vtis, da je plod prevajalske šole iz nemških krogov blizu Porsche Slovenija. Evo, pa imamo še en kulturni boj na požiralniku. :-)
sporočil: 14.456
[alek14]Tudi jaz sem dobil ta vtis. Avtomobilsko terminologijo so globoko v socializmu brusili pri reviji Avto, ampak oni so, kolikor se spomnim, takrat pisali samo o dodajanju in odvzemanju volana. Poslovenili so "zdravilo" za oversteer in understeer, samih pojavov pa ne. Ne vem pa, kdo in kdaj je začel uporabljati prekrmarjenje/prekrmiljenje.
Morda se pri SSKJ v to besedo niso poglobili.
Sicer je vse skupaj bolj "kaša" ali "kaša", ampak v razmislek tole:Tako. Se krmi reče krma, ker je tam krmilo, ali se krmilu reče krmilo, ker je na krmi? Ali krmar krmari, krmilo pa krmili? Sicer je pa krma tudi hrana za krmljenje (krmiljenje?) živine. :-)
Ladja ima krmo (zadnji del). Tam je krmilo (precej specifična naprava) ladja s krmilom krmari. Konec koncev lahko tudi krmili.
V slo se je beseda "krmiljenje" prijela v regulacijskih vedah (seveda pa lahko krmarjenje ladje štejemo tja).Ja, krmiljenje bolj povezujem z avtomatiko, s krmiljenjem procesov, strojev ipd. Zato mi je (pre/pod)krmarjenje pri avtu nekako bolj všeč. Dokler gre za delo voznika, pilota, ladijskega krmarja. Ko bodo vse delo prevzeli avtopiloti, bo šlo pač za krmiljenje.
Še ena zadeva je. Obstajal je poklic krmarja (sedaj pilot - tudi za ladje), ki je najbrž krmaril, lahko pa je tudi krmilil. Ugibam. :-)
Do takrat bi lahko namesto angleško-nemške variante (understeer oz. untersteuern) poskusili posloveniti npr. francoski sous-virer/survirer. Ampak pod/pre-zavijanje preveč spominja na zavijanje daril in paketov, pod/pre-skretanje pa lahko komu izgleda preveč srbohrvaško. :-)
Najbrž bo jezična stroka po sto letih beleženja ljudske rabe in po silnem viharjenju v akademskih kabinetih nekoč razsodila ali naj bo kaša ali kaša.
sporočil: 9.333
Zadnja sprememba: 153 08.12.2016 09:56
Všečno ubrane in podaljšane oblinenas že na fotkah prijazno opozorijo,
da zna biti udobno hitra tudi v strmine.
Sodražan
sporočil: 6.899
Zadnja sprememba: anon-207617 08.12.2016 10:15
[pobalin]Stvar je drugačna od kaše. Gre za to, ali imamo ali nimamo svoje besede za razmeroma novodoben pojav.
> [alek14]
> Morda se pri SSKJ v to besedo niso poglobili.
Tudi jaz sem dobil ta vtis. Avtomobilsko terminologijo so globoko v socializmu brusili pri reviji Avto, ampak oni so, kolikor se spomnim, takrat pisali samo o dodajanju in odvzemanju volana. Poslovenili so "zdravilo" za oversteer in understeer, samih pojavov pa ne. Ne vem pa, kdo in kdaj je začel uporabljati prekrmarjenje/prekrmiljenje.
> Sicer je vse skupaj bolj "kaša" ali "kaša", ampak v razmislek tole:
> Ladja ima krmo (zadnji del). Tam je krmilo (precej specifična naprava) ladja s krmilom krmari. Konec koncev lahko tudi krmili.
Tako. Se krmi reče krma, ker je tam krmilo, ali se krmilu reče krmilo, ker je na krmi? Ali krmar krmari, krmilo pa krmili? Sicer je pa krma tudi hrana za krmljenje (krmiljenje?) živine. :-)
> V slo se je beseda "krmiljenje" prijela v regulacijskih vedah (seveda pa lahko krmarjenje ladje štejemo tja).
> Še ena zadeva je. Obstajal je poklic krmarja (sedaj pilot - tudi za ladje), ki je najbrž krmaril, lahko pa je tudi krmilil. Ugibam. :-)
Ja, krmiljenje bolj povezujem z avtomatiko, s krmiljenjem procesov, strojev ipd. Zato mi je (pre/pod)krmarjenje pri avtu nekako bolj všeč. Dokler gre za delo voznika, pilota, ladijskega krmarja. Ko bodo vse delo prevzeli avtopiloti, bo šlo pač za krmiljenje.
Do takrat bi lahko namesto angleško-nemške variante (understeer oz. untersteuern) poskusili posloveniti npr. francoski sous-virer/survirer. Ampak pod/pre-zavijanje preveč spominja na zavijanje daril in paketov, pod/pre-skretanje pa lahko komu izgleda preveč srbohrvaško. :-)
Najbrž bo jezična stroka po sto letih beleženja ljudske rabe in po silnem viharjenju v akademskih kabinetih nekoč razsodila ali naj bo kaša ali kaša.
Problem je, da za usmerjanje avtomobilov ne uporabljamo besede "krmariti" zato je tudi pre- in pod- krmarjenje malo čudaško - ampak če iščemo ekskluziven termin za ta specifičen pojav, boljšega pač ni. Isto velja za "krmiliti". Avto nima krmila, ampak volan :-)
Besedi "zavijanje" predponi ne pašeta - treba bi bilo uporabiti ločeno besedo "preveč/premalo zavije", beseda usmerjanje pa s predponami dobi celo drugačen pomen.
Tisti ki jim je ljubši jezik kot pa ustvarjanje latovščine, se temu izognejo in rečejo, da pri enakomerni/pospešeni/zavirajoči vožnji v zavoj avtomobilu "odnaša nos" ali "odnaša zadek". To je zelo točen, razumljiv opis pojava, in je hkrati dovolj unikaten. Je pa besedna zveza in ne samostojen termin, zato se manj učeno sliši.
sporočil: 6.570
Da še jaz dodam svoj lonček:
- krmar krmari
- krmilnik pa krmili
Če bi oseba krmilila, bi bil "krmilec", ki pa ne obstaja. Podobno kot "krmarnik" tudi ne.
Se pravi, oseba krmari. In avtomobile vozijo ljudje, tako da so običajni avtomobili podkrmarjeni in prekrmarjeni.
Če že moramo uporabljati tak dobeseden prevod iz germanskih jezikov.
Bo pa zabavno pri Google avtu, ki bo res lahko podkrmiljen in prekrmiljen, vendar bo to tam pomenilo nekaj čisto drugega.
- krmar krmari
- krmilnik pa krmili
Če bi oseba krmilila, bi bil "krmilec", ki pa ne obstaja. Podobno kot "krmarnik" tudi ne.
Se pravi, oseba krmari. In avtomobile vozijo ljudje, tako da so običajni avtomobili podkrmarjeni in prekrmarjeni.
Če že moramo uporabljati tak dobeseden prevod iz germanskih jezikov.
Bo pa zabavno pri Google avtu, ki bo res lahko podkrmiljen in prekrmiljen, vendar bo to tam pomenilo nekaj čisto drugega.
sporočil: 14.456
[jani1974]fran.si/iskanje?View...ry=krmilec
Če bi oseba krmilila, bi bil "krmilec", ki pa ne obstaja.
;-)
Bo pa zabavno pri Google avtu, ki bo res lahko podkrmiljen in prekrmiljen, vendar bo to tam pomenilo nekaj čisto drugega.Ja, zanimiva misel. Po moji subjektivni oceni je degradacija človeške/vozniške pameti sorazmerna z uvajanjem elektronskih pametnih novotarij že od ABS naprej. To pomeni, da vedno manj ljudi sploh zanima/ve, kako kaj deluje, vedno več pa jih verjame vsemogočnosti elektronike, senzorjev, algoritmov, kratic in etiket.
Zato bo kar logično, če bodo avto-avtomobili neke osnovne fizikalne pojave pri vožnji dokončno izrinili iz človekove zavesti. V bistvu se fizikalne realnosti vožnje vsaj še malo zavedamo samo zaradi proizvajalcev gum, katerih vitalni interes je, da nas opozarjajo na to, da nas na cesti drži predvsem njihova guma.
sporočil: 14.456
[NemirniTujec]Res so že nekdaj pisali o odnašanju nosu/zadka. Ampak odnašanje pomeni, da nos/zadek že drsi, ga odnaša, da ga torej ne moreš več vrniti, ampak samo reševati, kolikor se da. Tako avto, ki mu odnaša/odnese zadek, loviš/ujameš z odvzemanjem volana. Reli dirkači poskrbijo za kontrolirano odnašanje zadka, da lažje zvozijo ovinek
Tisti ki jim je ljubši jezik kot pa ustvarjanje latovščine, se temu izognejo in rečejo, da pri enakomerni/pospešeni/zavirajoči vožnji v zavoj avtomobilu "odnaša nos" ali "odnaša zadek". To je zelo točen, razumljiv opis pojava, in je hkrati dovolj unikaten. Je pa besedna zveza in ne samostojen termin, zato se manj učeno sliši.
Tipična pojava pri avtomobilih s prednjim/zadnjim pogonom so opisovali kot siljenje nosu/zadka iz ovinka. To je bolj natančno povzet pomen pojma under-/over-steer, za publicistično rabo je pa malo preveč krampast.
Izmišljen in na hitro sklepan primer:
In the morning practice Hamilton complained of understeer but in qualifying his car oversteered severly.
Med jutranjim treningom se je Hamilton pritoževal nad siljenjem nosu iz ovinka, ampak v kvalifikacijah je iz ovinka močno silil njegov zadek.
sporočil: 6.899
Ja, da "sili ven" je najbrz bolje, ker govori o moznosti, ne pa o
nujni dejanskosti.
Ampak to je pa zdaj ze cist kmecko in prav nic strokovno dirkasko, kot denimo da je avto prekrmarjen, ali celo prekrmiljen :-)
Ampak to je pa zdaj ze cist kmecko in prav nic strokovno dirkasko, kot denimo da je avto prekrmarjen, ali celo prekrmiljen :-)
sporočil: 14.456
[NemirniTujec]Pa saj to ti že ves čas pravim. Spominja na siljeno solato pa to. :-)
Ja, da "sili ven" je najbrz bolje, ker govori o moznosti, ne pa o nujni dejanskosti.
Ampak to je pa zdaj ze cist kmecko in prav nic strokovno dirkasko, kot denimo da je avto prekrmarjen, ali celo prekrmiljen :-)
sporočil: 1.301
Zadnja sprememba: drugmirko 09.12.2016 10:49
[pobalin]torej, ugotovili smo, da tujke "understeer" in "oversteer" opisujejo vožnjo avtomobila skozi ovenek, ko ta še ne drsi, vendar se skozi ovinek giblje po drugačni krivulji, kot bi to pričakovali glede na položaj volana... oziroma, zaradi lastnosti podvozja, svoje mase in njene razporeditve, ter "nepremakljivih" fizikalnih sil, v ovinek zavija premalo (understeer/siljenje nosu z ovinka) ali preveč (oversteer/siljenje zadka z ovinka)...
Tipična pojava pri avtomobilih s prednjim/zadnjim pogonom so opisovali kot siljenje nosu/zadka iz ovinka. To je bolj natančno povzet pomen pojma under-/over-steer, za publicistično rabo je pa malo preveč krampast.
Izmišljen in na hitro sklepan primer:
In the morning practice Hamilton complained of understeer but in qualifying his car oversteered severly.
Med jutranjim treningom se je Hamilton pritoževal nad siljenjem nosu iz ovinka, ampak v kvalifikacijah je iz ovinka močno silil njegov zadek.
zakaj se pa problema ne bi lotili s tretje (ne z "ladijske" in ne z "regulacijsko-tehnične") strani... na primer takole: to, v katero smer naj avto pelje določa voznik z "upravljanjem" volana. če avto "noče" zavit tako kot bi to želel voznik in mora ta volan "še dodajat", bi lahko rekli, da je avto "podupravljan", če pa zavija tako močno, da ga poskuša "prehitet" lastni zadek in mora voznik s hitro korekcijo volan "odvzemat", pa bi lahko rekli, da je avto "preupravljan".
ok... ta druga mi ni toliko všeč ampak za "podupravljan" se mi pa zdi, da bi naravnost "sedla" kot prevod za "understeer"...
sporočil: 14.456
[drugmirko]Ma, bravo, si me pripeljal cel krog od angleščine k angleščini. Upravljanje je po angleško management, kar je tranzicijska kripto elita poslovenila v menedžment, kot so kripto levičarski teoretiki iznašli slovensko besedo prekeren.
na primer takole: to, v katero smer naj avto pelje določa voznik z "upravljanjem" volana. če avto "noče" zavit tako kot bi to želel voznik in mora ta volan "še dodajat", bi lahko rekli, da je avto "podupravljan", če pa zavija tako močno, da ga poskuša "prehitet" lastni zadek in mora voznik s hitro korekcijo volan "odvzemat", pa bi lahko rekli, da je avto "preupravljan".
Se pravi, da čisto komot rečemo, da je avto v ovinku pod/pre-menedžiran. Kar je potem isti šit, kot če rečemo, da je pod/pre-stiriran. Kar je krampasto, zato je najbolje udomačiti (vukokaradžirati) kar celi besedi: anderstir/ouverstir. Uelkam tu de brejv nju uerld. :-)
sporočil: 31.909
... Insignia grand sport: poslovni opel, ki odpravlja napake
predhodnice ...
... OK, ampak Financarji bi se počasi že lahko odločili, kako bodo pisali imena avtomobilov, ker "opel" z malo začetnico v naslovu članka že takoj v podnaslovu postane "Opel" z veliko začetnico in ostane "Opel" z veliko začetnico do konca članka, medtem ko "insignia" z malo začetnico iz podnaslova kasneje v članku dobi uspešno manjšo sestro "Astro" z veliko začetnico skupaj s podatkom, da nobenega avta v "Insigniinem" razredu z veliko začetnico ne odlikuje toliko ultra-sodobnih tehnologij z veliko in malo začetnico ...
P.S.: Insignia je res lep avto, ampak je svinjsko požrešen ...
... OK, ampak Financarji bi se počasi že lahko odločili, kako bodo pisali imena avtomobilov, ker "opel" z malo začetnico v naslovu članka že takoj v podnaslovu postane "Opel" z veliko začetnico in ostane "Opel" z veliko začetnico do konca članka, medtem ko "insignia" z malo začetnico iz podnaslova kasneje v članku dobi uspešno manjšo sestro "Astro" z veliko začetnico skupaj s podatkom, da nobenega avta v "Insigniinem" razredu z veliko začetnico ne odlikuje toliko ultra-sodobnih tehnologij z veliko in malo začetnico ...
P.S.: Insignia je res lep avto, ampak je svinjsko požrešen ...
sporočil: 1.301
:))... ok, tudi v redu.
sam, se mi nekako vseeno zdi, da si malček preveč pod vplivom "financarsko-poslovnega" foruma po katerem flancamo, kajti... eden od najosnovnejših pomenov angleške besede "manage" je, da nekdo ali nekaj "zmore" opraviti neko stvar/nalogo! iliti prosto po Cambridge English Dictionariyu:
manage - to succeed in doing or dealing with something, especially something difficult!
pri celi naši semantični kolobociji pa gre v bistvu le za to, kako opisat na kakšen način avto "ne zmore" zvozit ovinka ;)... oziroma za to, da to "zmore" z več ali manj "upravljanja" prek volana :))
sam, se mi nekako vseeno zdi, da si malček preveč pod vplivom "financarsko-poslovnega" foruma po katerem flancamo, kajti... eden od najosnovnejših pomenov angleške besede "manage" je, da nekdo ali nekaj "zmore" opraviti neko stvar/nalogo! iliti prosto po Cambridge English Dictionariyu:
manage - to succeed in doing or dealing with something, especially something difficult!
pri celi naši semantični kolobociji pa gre v bistvu le za to, kako opisat na kakšen način avto "ne zmore" zvozit ovinka ;)... oziroma za to, da to "zmore" z več ali manj "upravljanja" prek volana :))
sporočil: 6.570
[najobj]Daj takšne velike valjarje na Passata in zamenjaj njegovo goljufivo programsko opremo, pa boš pristal na istem.
P.S.: Insignia je res lep avto, ampak je svinjsko požrešen ...
Ja, pa seveda ne glej podatkov iz potovalnega računalnika...
sporočil: 31.909
Zadnja sprememba: najobj 12.12.2016 13:06
[jani1974]... alzo, je tudi Passat svinjsko požrešen, le da je zraven tega še grd in dosti dražji ...
> [najobj]
> P.S.: Insignia je res lep avto, ampak je svinjsko požrešen ...
Daj takšne velike valjarje na Passata in zamenjaj njegovo goljufivo programsko opremo, pa boš pristal na istem.
Ja, pa seveda ne glej podatkov iz potovalnega računalnika...
P.S.: pri porabi me noben računalnik ne more zavajat, ker jo merim enako kot takrat, ko še ni bilo računalnikov, in sicer da vedno tankam polno, natočeno pa delim s prevoženimi kilometri ...
sporočil: 6.570
[najobj]No, kateri avto pa je potem zate refenca, da sta Insignia in Passat "svinjsko požrešna"?
> [jani1974]
> > [najobj]
> > P.S.: Insignia je res lep avto, ampak je svinjsko požrešen ...
>
> Daj takšne velike valjarje na Passata in zamenjaj njegovo goljufivo programsko opremo, pa boš pristal na istem.
> Ja, pa seveda ne glej podatkov iz potovalnega računalnika...
... alzo, je tudi Passat svinjsko požrešen, le da je zraven tega še grd in dosti dražji ...
P.S.: pri porabi me noben računalnik ne more zavajat, ker jo merim enako kot takrat, ko še ni bilo računalnikov, in sicer da vedno tankam polno, natočeno pa delim s prevoženimi kilometri ...
sporočil: 31.909
[jani1974]
> [najobj]
> > [jani1974]
> > > [najobj]
> > > P.S.: Insignia je res lep avto, ampak je svinjsko požrešen ...
> >
> > Daj takšne velike valjarje na Passata in zamenjaj njegovo goljufivo programsko opremo, pa boš pristal na istem.
> > Ja, pa seveda ne glej podatkov iz potovalnega računalnika...
> ... alzo, je tudi Passat svinjsko požrešen, le da je zraven tega še grd in dosti dražji ...
>
> P.S.: pri porabi me noben računalnik ne more zavajat, ker jo merim enako kot takrat, ko še ni bilo računalnikov, in sicer da vedno tankam polno, natočeno pa delim s prevoženimi kilometri ...
No, kateri avto pa je potem zate refenca, da sta Insignia in Passat "svinjsko požrešna"?... eh, o Passatu nimam pojma, da je Insignia svinjsko požrešna, pa sem napisal zato, ker tukaj na Financah skoraj vsaki teden lahko preberem, da je dve toni železa možno sto kilometrov premikat s štirimi ali petimi litri nafte ...
Strani: 1