Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek (video) Tovornjak, ki drvi z 276 na uro!

Strani: 1

spiderman sporočil: 1.741
[#2613986] 30.08.16 09:52
Odgovori   +    1
OK, napisali ste "pri masi prek 4 tone". Koliko je to?
7 ton :-).
.
Resno, 4 tone se mi zdi nekam malo, ker 2.400 km bi potem pomenilo 600 km/tono teže, to je pa rajon Catherama 620(km/tono), ki ima pospešek do 100 tam 2,5 sekunde :-).
.
Itak, da ta kamion pri večji hitrosti "sesuje" aerodinamika zidanice, ampak, do 100-tke bi pa ob teži "samo" 4 tone in 2.400 km(!!) verjetno prišel hitreje.
OK, tudi samo(?) zadnji pogon mu je omejitev, da v štartu niti ne spravi vseh 2.400 km na cesto...
...ma ja nakladam, nabijam, je danes bolj počasen dan na šihtu. :-)
drmo321 sporočil: 5
[#2615393] 08.09.16 10:26 · odgovor na: spiderman (#2613986)
Odgovori   +    1
Če bi si pogledal posnetek, kjer vse povedo, bi vedel da je teža malo čez 4 tone (4082kg če smo bolj natančni). Pospešek 0-60mph je 4.6s.
Sama teža vozila je omejitev za pospešek do stotice in se ne more primerjati z raznimi Caterham-i in podobnimi bolidi. Moč na tono teže je le en pribljižek ocene kaj zmore vozilo, pa se je vedno izkazalo, da težja vozila, z podobnimi KM/tono, iz štarta še vedno niso tako hitra kot lažji avtomobili.
Zadnji pogon mu sigurno ni v omejitev, ker večina superšportnikov ima še vedno "le" zadnji pogon, pa zato niso ravno handikepirani. Ravno 4 kolesni pogon je za štarte, kjer se večina mase prenese na zadnji par koles lahko handikap, ker se porabi ogromno energije za sprednji pogon (gre v izgube), ki pa pri štartih nima pravega oprijema s podlago. Če bi bil 4 kolesni pogon toliko superiornejši, bi bili top fuel dragsterji opremjeni s 4 kolesnim pogonom. Guess what...niso.
anon-1445 sporočil: 3.218
[#2615983] 12.09.16 13:06
Odgovori   +    0
Čudovito. Na naših cestah podobne kamionske pošasti povzročijo kup zverižene pločevine, pa baje vozijo samo do 100km/h. Samo predstavljam si, kaj bo naredil takle brutus z 276 km/h.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2616004] 12.09.16 14:31 · odgovor na: anon-1445 (#2615983)
Odgovori   +    0
[aleksander]
Čudovito. Na naših cestah podobne kamionske pošasti povzročijo kup zverižene pločevine, pa baje vozijo samo do 100km/h. Samo predstavljam si, kaj bo naredil takle brutus z 276 km/h.
Ne bi bilo treba tunelov vrtat. Samo potegnili bi avtocesto do hriba in počakali.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2632923] 16.12.16 13:08 · odgovor na: (#2632872)
Odgovori   +    0
[alek14]
Konkratno v tem primeru je pogon zadaj omejitev, ker je spredaj preveč "teže". Pri dragsterjih je ob štartu teža na sprednjem kolesu nič, saj se ta dvigne malce v zrak. Tale kamijončič pa je zadaj besno zakopal, kar pomeni, da bi mu pomoč spredaj še kako prav prišla.
Jao, jao, kaj ste eni v stanju napisat...
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2633012] 17.12.16 10:36 · odgovor na: (#2632957)
Odgovori   +    1
[alek14]
> [jani1974]
> > [alek14]
> > Konkratno v tem primeru je pogon zadaj omejitev, ker je spredaj preveč "teže". Pri dragsterjih je ob štartu teža na sprednjem kolesu nič, saj se ta dvigne malce v zrak. Tale kamijončič pa je zadaj besno zakopal, kar pomeni, da bi mu pomoč spredaj še kako prav prišla.
>
> Jao, jao, kaj ste eni v stanju napisat...

Jebat ga. Substance pa te zadeve... :)
Pa še malce znanosti v zvezi s prenosom vrtilnega momenta.
Za v slikovito pomoč:
www.google.co.uk/sea...Rr03_TM%3A

Vsi drag racerji imajo 99% teže na pogonskem - zadnjem kolesnem paru takoj, ko začno pospeševati namreč (prej ne).
Najprej bi se morala zmenit, kaj je ta tvoja "teža", potem pa, kaj je vzrok in kaj je posledica.
- teža namreč ni nič, ker ne more nikamor izginiti
- vrtilni moment sam pa tudi nič ne koristi, ampak je potreben dovolj velik oprijem oziroma vsaj enak sili, ki jo na obodu pnevmatike povzroča vrtilni moment. Če bo oprijem premajen/ vrtilni momement prevelik, se bodo tudi na dragsterju zadnja kolesa zavrtela v prazno
- oprijem pnevmatik je seveda odvisen od sile, s katero pritiskajo ob cestišče
- tudi dragster ima motor in voznika pred zadnjo osjo, da bi se ulovilo pravilno ravnotežje med položajem težišča, vrtilnim momentom motorja in oprijemom pnevmatik.
- prednji del avta se dvigne samo zato, ker je bolje malo preveč plina kot izguba kakšne tisočinke. Idealno bi bilo, da bi sprednja kolesa ravno še v dotiku s podlago.

Če mene vprašaš, dragsterji nimajo štirikolesnega pogona, ker jim predpisi dovoljujejo dovolj velika kolesa zadaj. Kot si pravilno ugotovil, gre zgolj za "dvokolesno vozilo s pogonom na vsa kolesa".
Hkrati je to cenejša in enostavnejša rešitev kot štirikolesni pogon, tako kot so že v formuli 1 nekatere zadeve omejili zaradi zmanjševanja stroškov. Dragsterji so izšli iz klasičnih ameriških avtomobilov, ki so imeli pogon zadaj in prvi cilj je bil povečati moč motorja, povečati zadnje pnevmatike in olajšati cel avto.

Dirkalni kamioni pa so seveda sami po sebi nesmisel (kot diralni traktorji in dirkalne kosilnice, na primer), tako da njihov dizajn ni v vseh pogledih optimiran, ampak je cilj zabava. Tako kot recimo tek v vreči ali po rokah.

Strani: 1