3 ure
Najbolj brani članki danes
4 ure
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander
5 ur
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
6 ur
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 5
6 ur
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 4
6 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
6 ur
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
7 ur
Ko se upokoji vodja gradnje
8 ur
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
8 ur
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov
9 ur
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
9 ur
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
9 ur
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2
10 ur
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
10 ur
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno
10 ur
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 10
11 ur
Renault in CMA CMG z dodatnimi milijoni za projekt lahkega električnega dostavnika
11 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
11 ur
Z brniškega letališča lani za skoraj tretjino več potnikov kot leto prej
12 ur
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Strani: 1

milos9 sporočil: 1.046
[#2613625] 27.08.16 10:03 · odgovor na: (#2613617)
Odgovori   +    1
Res je, je omenjena v članku

Tu še povezava na ločen članek- avto.finance.si/8848...ijon-evrov
pobalin sporočil: 14.456
[#2613639] 27.08.16 12:54
Odgovori   +    0
Zanosa, s katerim je japonsko-francoski trojček leta 2010 predstavil tri tehnično enake električne avtomobile mitsubishi i-MIEV, citroen C-zero in peugeot ion, je bilo hitro konec.
Ampak Mitsubishi i-MIEV še ni čisto mrtev, saj so ga zdaj v Singapuru (skupaj z Renaultom Zoe) uporabili za taksi ki naj bi nekoč vozil brez voznika. :-)
World's first self-driving taxis debut in Singapore
The cars — modified Renault Zoe and Mitsubishi i-MiEV electrics — have a driver in front who is prepared to take back the wheel and a researcher in back who watches the car's computers.
bigstory.ap.org/arti...-singapore
BMW i3 je od julija na voljo z zmogljivejšo baterijo, ki v teoriji omogoča doseg 300 kilometrov med polnjenji (prej le 190), renault zoe je doseg baterije povečal z 210 na 240 kilometrov.
Navajanje podatkov o dosegu brez omembe norm je pomanjkljivo, zato so avtomobilske firme pri tehničnih podatkih natančne. Stilistična omemba "v teoriji" v bistvu pomeni podatek po normah izmerjene porabe/dosega, norme pa so različne, npr. NEDC (EU), EPA (ZDA). BMW Slovenija za i3 navaja dva podatka - svojo oceno realnega dosega in doseg po normah NEDC.
Medtem ko znaša doseg BMW i3 (60 Ah) v vsakdanjem prometu do 160 km (v skladu z NEDC - nov evropski vozni cikel: 190 km), lahko z BMW i3 (94 Ah) dosežete cilje z oddaljenostjo do 200 km (NEDC: 312 km). BMW i3 (94 Ah) z Range Extender ima v praksi doseg celo do 330 km.
www.bmw.si/sl/all-mo...offer.html
Renault za Zoe podatke o dosegu navaja takole (in v drobnem tisku opozarja, da nastopači s fensi 17'' feltnami obstanejo prej - lepota stane...):
Pri ZOE dejanska dosegljivost ob vožnji pri srednjih pogojih znaša od približno 100 km do 150 km (izvedenka Q210), oziroma od približno 115 km do 170 km (izvedenka R240).
Doseg po NEDC: Q210 210 km**, R240 240 km**
Doseg opazovan pri pogojih obmestne vožnje: pozimi/pri višjih temperaturah Q210 100/150 km, R240 115/170 km
** Uradni doseg z enim polnjenjem po NEDC znaša 195 km z uporabo 17'' platišč
www.cdn.renault.com/...og_zoe.pdf
bigl sporočil: 18.363
[#2613725] 28.08.16 13:16
Odgovori   +    0
Kaj je najprimerjenša izbira? Sprašujem z namenom. Lep dan.
hansi sporočil: 862
[#2613771] 28.08.16 20:31
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: hansi 28.08.2016 20:32
Politika, politika,...
Električni avto ima slabši okoljski odtis od dizelskega ali bencinskega avta.
Smiselni so morda hibridi, za popolnoma električne avte pa rabimo termoelektrarne, jederske elektrarne in močnejše električno omrežje. (obnovljivi viri že sedaj niso dovolj zmogljivi). Termoelektrarne delajo s cca 40% izkoristkom, ko dodamo še izgube pri polnjenju baterije in prenosu elektrike pade izkoristek na 30%.

Sedaj pa izračunajte emisije CO2, NOx, itd.

Politiki, nehajte preganjati dizle, dokler podpirate te elektro nesmisle pod pretvezo ekologije!
anon-71539 sporočil: 420
[#2613791] 29.08.16 09:07 · odgovor na: hansi (#2613771)
Odgovori   +    0
[hansi]
Politika, politika,...
Električni avto ima slabši okoljski odtis od dizelskega ali bencinskega avta.
Smiselni so morda hibridi, za popolnoma električne avte pa rabimo termoelektrarne, jederske elektrarne in močnejše električno omrežje. (obnovljivi viri že sedaj niso dovolj zmogljivi). Termoelektrarne delajo s cca 40% izkoristkom, ko dodamo še izgube pri polnjenju baterije in prenosu elektrike pade izkoristek na 30%.

Sedaj pa izračunajte emisije CO2, NOx, itd.

Politiki, nehajte preganjati dizle, dokler podpirate te elektro nesmisle pod pretvezo ekologije!
Ne vem od kje ta fama, da imajo EV slabši okoljski odtis od ICE vozila. Tudi če vzamemo tvoj podatek, da je izkoristek vozila ca. 30% (iz premoga), je to še vedno približno enako kot ICE vozilo, ki natoči gorivo na črpalki. Kako pa pride gorivo do črpalke, pa nihče ne izračuna. Dejansko je od naftnega polja do črpalke pokurjeno približno 3 litre nafte, da natočiš 1 liter. Torej imajo vozila ICE izkoristek (okoljski) 0,35 * 0,25. Sedaj pa računaj.

EV vozila imajo sicer višjo porabo energije in večji okoljski odtis pri izdelavi, vendar to prinesejo nazaj v primerjavi z ICE vozili po ca. 15.000 prevoženih kilometrih.

Vse to so seveda kalkulacije za termoelektrarne, ki poganjajo EV. Ko bodo cene skladiščenja električne energije padle in padle tudi cene sončnih elektrarn, bo okoljski odtis EV skoraj ničen. Nove litijeve baterije se skoraj 100% reciklirajo.

Torej že danes ob vseh tehnologijah je EV primerljiv z ICE vozili, s tem da nimaš smoga v mestih. Od jutri naprej pa je samo bolje. Odločitev je res težka?
anon-71539 sporočil: 420
[#2613792] 29.08.16 09:15 · odgovor na: bigl (#2613725)
Odgovori   +    1
[bigl]
Kaj je najprimerjenša izbira? Sprašujem z namenom. Lep dan.
V začetku 2017 boš imel na izbiro 3 vozila 2. generacije EV.

Novi Renault Zoe z dometom 400km (realno 320) - osebno moja izbira
Novi BMW i3 je že zunaj - super avto, malce še predrag
Opel Ampera-e - domet 400 km (realno 320) - tole bo zanimiv avto - komaj čakam, da vidim kaj bo prinesel na trg
Tesla model III - v Evropi realno šele začetek 2018, ampak bo pomenil revolucijo

Za pol leta bi ali počakal ali pa najel nekje EV, da testiraš e-mobilnost iz prve roke brez večje investicije.
anon-202165 sporočil: 970
[#2613794] 29.08.16 09:22 · odgovor na: anon-71539 (#2613791)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-202165 29.08.2016 09:23
[Muchacho]

Torej že danes ob vseh tehnologijah je EV primerljiv z ICE vozili, s tem da nimaš smoga v mestih. Od jutri naprej pa je samo bolje. Odločitev je res težka?
Ja, ampak ravno v mestih, kjer bi ti avtomobili bili najbolj uporabni, so pravzaprav sami sebi največji problem. Če živiš v bloku, ga nimaš kje polnit.

Avto v mestu uporabljamo, ker se ne želimo prilagajati (recimo počasnemu javnemu prevozu). Z električnim avtom je sicer tega prilagajanja lahko manj, vendar vozniki pač nimamo želje parkirat v nakupovalnih središčih za polnjenje in hoditi peš domov. Je pač lažje dvakrat na mesec zaviti na pumpo.
anon-71539 sporočil: 420
[#2613795] 29.08.16 09:35 · odgovor na: anon-202165 (#2613794)
Odgovori   +    0
[bacco979]
Avto v mestu uporabljamo, ker se ne želimo prilagajati (recimo počasnemu javnemu prevozu). Z električnim avtom je sicer tega prilagajanja lahko manj, vendar vozniki pač nimamo želje parkirat v nakupovalnih središčih za polnjenje in hoditi peš domov. Je pač lažje dvakrat na mesec zaviti na pumpo.
Vsekakor. Ampak to velja za 1. generacijo EV, kjer je domet 100-150km. To pač vozimo entuziasti. Ko pride ven 2. generacija boš ali polnil 1x na teden ali pa sproti, ko greš v shopping. Blok ne bo več problem.
najobj sporočil: 31.910
[#2613796] 29.08.16 09:39 · odgovor na: anon-71539 (#2613791)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 29.08.2016 09:40
[Muchacho]
> [hansi]
> Politika, politika,...
> Električni avto ima slabši okoljski odtis od dizelskega ali bencinskega avta.
> Smiselni so morda hibridi, za popolnoma električne avte pa rabimo termoelektrarne, jederske elektrarne in močnejše električno omrežje. (obnovljivi viri že sedaj niso dovolj zmogljivi). Termoelektrarne delajo s cca 40% izkoristkom, ko dodamo še izgube pri polnjenju baterije in prenosu elektrike pade izkoristek na 30%.
>
> Sedaj pa izračunajte emisije CO2, NOx, itd.
>
> Politiki, nehajte preganjati dizle, dokler podpirate te elektro nesmisle pod pretvezo ekologije!
Ne vem od kje ta fama, da imajo EV slabši okoljski odtis od ICE vozila. Tudi če vzamemo tvoj podatek, da je izkoristek vozila ca. 30% (iz premoga), je to še vedno približno enako kot ICE vozilo, ki natoči gorivo na črpalki. Kako pa pride gorivo do črpalke, pa nihče ne izračuna. Dejansko je od naftnega polja do črpalke pokurjeno približno 3 litre nafte, da natočiš 1 liter. Torej imajo vozila ICE izkoristek (okoljski) 0,35 * 0,25. Sedaj pa računaj.

EV vozila imajo sicer višjo porabo energije in večji okoljski odtis pri izdelavi, vendar to prinesejo nazaj v primerjavi z ICE vozili po ca. 15.000 prevoženih kilometrih.

Vse to so seveda kalkulacije za termoelektrarne, ki poganjajo EV. Ko bodo cene skladiščenja električne energije padle in padle tudi cene sončnih elektrarn, bo okoljski odtis EV skoraj ničen. Nove litijeve baterije se skoraj 100% reciklirajo.

Torej že danes ob vseh tehnologijah je EV primerljiv z ICE vozili, s tem da nimaš smoga v mestih. Od jutri naprej pa je samo bolje. Odločitev je res težka?
... čuj, dokler se za polnjenje bencina ali nafte in polnjenje elektrike za podobno razdaljo ne porabi podobna količina časa ob podobni ceni energentov, toliko časa ni teorije (razen prepovedi uporabe bencina in nafte), da bi elektrika prevladala, pa okoljski odtis gor ali dol ... khmm, če zdaj pozabim, da so danes električni avtomobili uporabni samo za tiste z garažami, ker jih lahko polnijo celo noč in jih lahko uporabljajo samo naslednji dan do naslednjega polnjenja naslednjo noč v svoji (ali tuji) garaži ...
anon-71539 sporočil: 420
[#2613801] 29.08.16 10:04 · odgovor na: najobj (#2613796)
Odgovori   +    0
[najobj]
... čuj, dokler se za polnjenje bencina ali nafte in polnjenje elektrike za podobno razdaljo ne porabi podobna količina časa ob podobni ceni energentov, toliko časa ni teorije (razen prepovedi uporabe bencina in nafte), da bi elektrika prevladala, pa okoljski odtis gor ali dol ... khmm, če zdaj pozabim, da so danes električni avtomobili uporabni samo za tiste z garažami, ker jih lahko polnijo celo noč in jih lahko uporabljajo samo naslednji dan do naslednjega polnjenja naslednjo noč v svoji (ali tuji) garaži ...
Neumnost. Živim v bloku, nisem še polnil avta na schuko, razen če sem bil na obisku pri komu, ki je dovolj daleč iz Ljubljane in sem bil komot.

Danes je v Ljubljani toliko polnilnic 22KW, da sploh ne vem, kdaj polnim avto. Stalno je poln. Grem na Rudnik v shopping, je poln. Grem v BTC, je poln. Grem v Šiško v Mercator, je poln. Grem v staro Ljubljano, je spet poln. Za daljše relacije pa zaenkrat me stane ca. 40% daljši potovalni čas. Ampak je vožnja čisto v drugi dimenziji.

Se strinjam, da trenutno EV še ni čisto za vsakega. Ampak z zelo malo prilagajanja (odvisno seveda od dnevnih potreb in mobilnosti) je EV že danes odlična izbira za veliko večino.
hansi sporočil: 862
[#2613803] 29.08.16 10:06 · odgovor na: anon-71539 (#2613791)
Odgovori   +    0
[Muchacho]
> [hansi]
> Politika, politika,...
> Električni avto ima slabši okoljski odtis od dizelskega ali bencinskega avta.
> Smiselni so morda hibridi, za popolnoma električne avte pa rabimo termoelektrarne, jederske elektrarne in močnejše električno omrežje. (obnovljivi viri že sedaj niso dovolj zmogljivi). Termoelektrarne delajo s cca 40% izkoristkom, ko dodamo še izgube pri polnjenju baterije in prenosu elektrike pade izkoristek na 30%.
>
> Sedaj pa izračunajte emisije CO2, NOx, itd.
>
> Politiki, nehajte preganjati dizle, dokler podpirate te elektro nesmisle pod pretvezo ekologije!

Ne vem od kje ta fama, da imajo EV slabši okoljski odtis od ICE vozila. Tudi če vzamemo tvoj podatek, da je izkoristek vozila ca. 30% (iz premoga), je to še vedno približno enako kot ICE vozilo, ki natoči gorivo na črpalki. Kako pa pride gorivo do črpalke, pa nihče ne izračuna. Dejansko je od naftnega polja do črpalke pokurjeno približno 3 litre nafte, da natočiš 1 liter. Torej imajo vozila ICE izkoristek (okoljski) 0,35 * 0,25. Sedaj pa računaj.

EV vozila imajo sicer višjo porabo energije in večji okoljski odtis pri izdelavi, vendar to prinesejo nazaj v primerjavi z ICE vozili po ca. 15.000 prevoženih kilometrih.

Vse to so seveda kalkulacije za termoelektrarne, ki poganjajo EV. Ko bodo cene skladiščenja električne energije padle in padle tudi cene sončnih elektrarn, bo okoljski odtis EV skoraj ničen. Nove litijeve baterije se skoraj 100% reciklirajo.

Torej že danes ob vseh tehnologijah je EV primerljiv z ICE vozili, s tem da nimaš smoga v mestih. Od jutri naprej pa je samo bolje. Odločitev je res težka?
Ja, ja, solarne celice so "rešitev" za vas.

Ali veste, da solarna celica v celi življenjski dobi ne proizvede energije, kot je porabljena za njeno izdelavo? Ostanek je pa zelo škodljiv odpadek!
Spet smo pri termoelektrarnah in jederskih elektrarnah, izkoristek se pa množi in pada, pada,...!
najobj sporočil: 31.910
[#2613804] 29.08.16 10:15 · odgovor na: anon-71539 (#2613801)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 29.08.2016 10:19
[Muchacho]
> [najobj]
> ... čuj, dokler se za polnjenje bencina ali nafte in polnjenje elektrike za podobno razdaljo ne porabi podobna količina časa ob podobni ceni energentov, toliko časa ni teorije (razen prepovedi uporabe bencina in nafte), da bi elektrika prevladala, pa okoljski odtis gor ali dol ... khmm, če zdaj pozabim, da so danes električni avtomobili uporabni samo za tiste z garažami, ker jih lahko polnijo celo noč in jih lahko uporabljajo samo naslednji dan do naslednjega polnjenja naslednjo noč v svoji (ali tuji) garaži ...
Neumnost. Živim v bloku, nisem še polnil avta na schuko, razen če sem bil na obisku pri komu, ki je dovolj daleč iz Ljubljane in sem bil komot.

Danes je v Ljubljani toliko polnilnic 22KW, da sploh ne vem, kdaj polnim avto. Stalno je poln. Grem na Rudnik v shopping, je poln. Grem v BTC, je poln. Grem v Šiško v Mercator, je poln. Grem v staro Ljubljano, je spet poln. Za daljše relacije pa zaenkrat me stane ca. 40% daljši potovalni čas. Ampak je vožnja čisto v drugi dimenziji.

Se strinjam, da trenutno EV še ni čisto za vsakega. Ampak z zelo malo prilagajanja (odvisno seveda od dnevnih potreb in mobilnosti) je EV že danes odlična izbira za veliko večino.
... ja, prav si povedal, da je odvisno od dnevnih potreb in mobilnosti EV že danes odlična izbira, le da je to samo zato, ker je EV že danes odlična izbira za veliko manjšino, ko pa se bo razmerje samo rahlo spremenilo, pa rahlo dvomim, da ti sploh ne boš vedel, kdaj polniš svoj avto oziroma boš zelo dobro vedel, da ga ne polniš, ker bo na vseh polnilnicah (pre)velika gužva ...

P.S.: zanimiv bo odziv "okoljevarstvenikov", ko bo treba zaradi velikih potreb napeljati daljnovode v središča mest ...
anon-71539 sporočil: 420
[#2613808] 29.08.16 10:25 · odgovor na: hansi (#2613803)
Odgovori   +    0
[hansi]
Ali veste, da solarna celica v celi življenjski dobi ne proizvede energije, kot je porabljena za njeno izdelavo? Ostanek je pa zelo škodljiv odpadek!
Spet smo pri termoelektrarnah in jederskih elektrarnah, izkoristek se pa množi in pada, pada,...!
Še en šalabajzer. Ne se kregat z inženirji, ker kratko potegneš hitro ...

Idealno osvetljena površina zemlje dobi od sonca približno 1KW/m2. Izkoristek solarnega panela bom en povprečen vzel in dobiš izkupiček 150W/m2. Realno m2 na dan dobiš nekje vsaj 1-2KWh, odvisno jasno od vremena. Na leto 365KWh (pa dobiš precej več, dobre lege dobijo precej nad 1MWh). Panel m2 za izdelavo vzame 1-1,5MWh energije. Torej večina (današnjih!) panelov povrne energijo potrebno za proizvodnjo v manj kot 4 letih. Če gre izkoristek na 30%, je to prej kot v dveh letih.
bc123a sporočil: 48.253
[#2613831] 29.08.16 11:31 · odgovor na: anon-71539 (#2613801)
Odgovori   +    2
[Muchacho]
Danes je v Ljubljani toliko polnilnic 22KW, da sploh ne vem, kdaj polnim avto.
Torej rabis 4 ure, da bi do polnega natankal novega Teslo.

Brezveze.
bc123a sporočil: 48.253
[#2613832] 29.08.16 11:32 · odgovor na: anon-71539 (#2613791)
Odgovori   +    1
[Muchacho]
Ko bodo cene skladiščenja električne energije padle
bo treba najprej tehnologijo izumit.

me spominja na samovozece avte ... kaj vse bo, "ko bodo avti samovozeci".
anon-71539 sporočil: 420
[#2613847] 29.08.16 12:19 · odgovor na: bc123a (#2613831)
Odgovori   +    1
[bc123a]
Torej rabis 4 ure, da bi do polnega natankal novega Teslo.

Brezveze.
Lastnik Tesle ima druge probleme ;-)
anon-71539 sporočil: 420
[#2613853] 29.08.16 12:37 · odgovor na: bc123a (#2613832)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [Muchacho]
> Ko bodo cene skladiščenja električne energije padle

bo treba najprej tehnologijo izumit.

me spominja na samovozece avte ... kaj vse bo, "ko bodo avti samovozeci".
Spet eden, kje imam jaz čas za vse to odgovarjat ... Še sreča, da sem podelal večino stvari čez vikend.

Tesla proizvaja Litijeve baterije za svoje Powerwalle po ceni ca. 150 USD/KWh. Gigafactory bo to znižal na 90 USD/KWh.

Razlika med max in min potrebo po energiji v Sloveniji (vir Eles) je ca. 400MWh. Torej rabimo 400.000 x 100 USD storage = 40 M USD da krijemo urne razlike. Plus jasno inštalacija, nadzor, izgube. Koliko dejansko potrebujemo zaloge za skladiščenje bi moral se nekdo poglobiti, vendar ne verjamem, da več kot nekaj 100M EUR (pri današnjih cenah). V TEŠ smo vrgli toliko denarja, da bi lahko kupili baterije in solarne panele in se rešili težav za naslednjih 20 let. Pa še rešili bi se odvisnosti od nafte, ki jo uvozimo (in njenih derivatov) za 2MLRD EUR letno.

Vse se da - tudi jamrat, da ni mogoče. Tako kot samovozeče Tesle.
philips sporočil: 6.715
[#2613854] 29.08.16 12:40 · odgovor na: anon-71539 (#2613847)
Odgovori   +    0
[Muchacho]
> [bc123a]
> Torej rabis 4 ure, da bi do polnega natankal novega Teslo.
>
> Brezveze.

Lastnik Tesle ima druge probleme ;-)
Torej, lastnik Teslo jeverjetno kar premožen. Edino česar nivam več od ostalih je čas. In ravno časa mu potem zmanjkuje,...
anon-71539 sporočil: 420
[#2613855] 29.08.16 12:51 · odgovor na: philips (#2613854)
Odgovori   +    1
[philips]
> [Muchacho]
> > [bc123a]
> > Torej rabis 4 ure, da bi do polnega natankal novega Teslo.
> >
> > Brezveze.
>
> Lastnik Tesle ima druge probleme ;-)

Torej, lastnik Teslo jeverjetno kar premožen. Edino česar nivam več od ostalih je čas. In ravno časa mu potem zmanjkuje,...
Lastnik Tesle ima v kleti ali garaži 22KW domačo polnilnico, ki stane max 1000 EUR. Nima smisla o lastnikih Tesle razpravljat tukaj, druga sorta ljudi. Dokler ne pride model III ven, je vse ostalo samo razvoj in ljudje, ki ga podpirajo.

Za nas rajo pa tudi stvari špilajo. Jaz vozim Zoe in stvar deluje. Preizkušeno.
bc123a sporočil: 48.253
[#2613860] 29.08.16 12:57 · odgovor na: anon-71539 (#2613853)
Odgovori   +    1
[Muchacho]
Razlika med max in min potrebo po energiji v Sloveniji (vir Eles) je ca. 400MWh.
v kaksnem obdobju? oziroma ne razumem cisto, a mislis na porabo? max in min porabo? potem so to MW, ne MWh. Ko to razcistiva, pa lahko naprej.
anon-71539 sporočil: 420
[#2613886] 29.08.16 14:12 · odgovor na: bc123a (#2613860)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [Muchacho]
> Razlika med max in min potrebo po energiji v Sloveniji (vir Eles) je ca. 400MWh.

v kaksnem obdobju? oziroma ne razumem cisto, a mislis na porabo? max in min porabo? potem so to MW, ne MWh. Ko to razcistiva, pa lahko naprej.
To je prenos energije v eni uri. Ponoči naj bi bilo 1200 MWh/h, podnevi 1600 MWh/h. Ne vem, če tukaj lahko govoriva o moči, ker je vprašanje kakšna je krivulja. Lahko pa seveda vzameš povprečno moč in dobiš enako številko.
anon-71539 sporočil: 420
[#2613891] 29.08.16 14:23 · odgovor na: bc123a (#2613860)
Odgovori   +    0
[bc123a]
> [Muchacho]
> Razlika med max in min potrebo po energiji v Sloveniji (vir Eles) je ca. 400MWh.

v kaksnem obdobju? oziroma ne razumem cisto, a mislis na porabo? max in min porabo? potem so to MW, ne MWh. Ko to razcistiva, pa lahko naprej.
V bistvu sem napačno nastavil, ker razlika na urnem nivoju ni pomembna. Slovenija potrebuje torej cca. 40GWh energije dnevno. Če bi imeli samo sončne elektrarne, ki delajo 8 ur na dan, potrebujemo (spet zelo posplošujem) baterije, ki bi shranile energijo za tistih 16 ur (~25GWh), ki jih ne skurimo podnevi, ko gre energija direkt iz celic v naprave.

Pri prejšnji kalkulaciji (100 USD / KWh) to znese 2,5 mlrd USD. Pa verjetno rabiš več rezerve, ker ni vsak dan sončen. Ampak itak ne bomo Krško (600MW ~ 14 GWh v enem dnevu) takoj zaprli in imamo še hidroelektrarne + obdržimo plinske za najhujši backup. In dejansko prideva na znesek nekaj 100 mio. za baterije.
bigl sporočil: 18.363
[#2613913] 29.08.16 15:41 · odgovor na: anon-71539 (#2613855)
Odgovori   +    0
[Muchacho]
> [philips]
> > [Muchacho]
> > > [bc123a]
> > > Torej rabis 4 ure, da bi do polnega natankal novega Teslo.
> > >
> > > Brezveze.
> >
> > Lastnik Tesle ima druge probleme ;-)
>
> Torej, lastnik Teslo jeverjetno kar premožen. Edino česar nivam več od ostalih je čas. In ravno časa mu potem zmanjkuje,...

Lastnik Tesle ima v kleti ali garaži 22KW domačo polnilnico, ki stane max 1000 EUR. Nima smisla o lastnikih Tesle razpravljat tukaj, druga sorta ljudi. Dokler ne pride model III ven, je vse ostalo samo razvoj in ljudje, ki ga podpirajo.

Za nas rajo pa tudi stvari špilajo. Jaz vozim Zoe in stvar deluje. Preizkušeno.
Koliko let zdržijo baterija in koliko stanejo za Zoe? Lep dan.

P.S. Al bo treba met minimini reaktorček, eno celičico za skoz?
anon-71539 sporočil: 420
[#2613930] 29.08.16 16:35 · odgovor na: bigl (#2613913)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: anon-71539 29.08.2016 16:47
[bigl]

Koliko let zdržijo baterija in koliko stanejo za Zoe? Lep dan.

P.S. Al bo treba met minimini reaktorček, eno celičico za skoz?
www.renault.si/vozil...a/zoe.html

Baterijo imaš v najemu za 79€ / mesec. Torej imaš vedno polno kapaciteto. Da se tudi kupiti, vprašanje koliko je potem cena.

Za Zoe doma ni potrebno imeti nič posebnega, poleg avta dobiš še eno dodatno varovalko tipa B, ki sicer stane 300€. Ta omogoča, da se Zoe polni na 16A preko Schuko in ne meče ven za vsako figo glavne varovalke.

Pri 1000 prevožnih kilometrih prihraniš nekje 80€ goriva proti enakovrednemu vozilu. To pomeni, da je razlika v ceni okoli 10k EUR, če narediš 1000 km/mesec. Če delaš 2000 km/mesec, pa že dobiš nazaj 1000€ na leto. Pa servisov klasičnih ni - ni olja, ni jermenov. Zavore dalj držijo, ker se večino zaviranja opravi preko regeneracije.

Za počakat je tale avtosejem v Parizu, tam bo več jasno kdaj pride 2. generacija na cesto.

Edit: pozabil sem na subvencijo. Potem si pa zelo hitro tam blizu enakovrednega modela.
bigl sporočil: 18.363
[#2613952] 29.08.16 18:42 · odgovor na: anon-71539 (#2613930)
Odgovori   +    0
Hvala za informacije. Lep dan.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2614169] 31.08.16 09:07 · odgovor na: bigl (#2613952)
Odgovori   +    1
Kar večina pozabi napisati je, da 79 EUR na mesec ni fiksnih, ampak je odvisnih od števila prevoženih kilometrov in je najmanj 79 EUR na mesec.
0702NOVAK sporočil: 158
[#2614180] 31.08.16 10:01 · odgovor na: bc123a (#2613832)
Odgovori   +    0
Idej je že veliko, pri nas imaš prečrpovalno elektrarno
potem je tale varijanta www.theguardian.com/...net-energy

www.gravitybattery.info/ in še mnogo drugih varijant.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2614215] 31.08.16 11:37 · odgovor na: 0702NOVAK (#2614180)
Odgovori   +    0
[0702NOVAK]
www.gravitybattery.info/ in še mnogo drugih varijant.
V Mariboru pa je bila takšna panika zaradi Kanglerjeve lutke na mostu. V resnici pa je šlo za baterijo!
bc123a sporočil: 48.253
[#2614227] 31.08.16 12:08 · odgovor na: 0702NOVAK (#2614180)
Odgovori   +    0
[0702NOVAK]
Idej je že veliko, pri nas imaš prečrpovalno elektrarno
potem je tale varijanta www.theguardian.com/...net-energy

www.gravitybattery.info/ in še mnogo drugih varijant.
Variant je dosti, le kapacitet ni. Precrpovalne elektrarne so najboljsa resitev, a rabis ustrezno konfiguracijo terena. Ki je recimo vecina nemcije nima (razpolozljive).

Vse ostalo je pa vaporware.

Strani: 1