33 min
Slovenski prevozniki lani bolj dejavni in tudi bolj učinkoviti
48 min
Portugalska tovarna, kjer se vrstijo generacije delavcev
1 ura
Najbolj brani članki danes
2 uri
Nov energetski zakon: prepoved plina za nove stanovanjske stavbe z letom 2025, drva imamo radi
3 ure
V EKWB po očitkih iz ZDA potrdili likvidnostne težave. Ustanovitelj podrobneje pojasnjuje situacijo
4 ure
Delničarji Valamarja potrdili 0,22 evra dividende
4 ure
Nemška vlada malenkost izboljšala napoved gospodarske rasti
4 ure
V Severni Makedoniji volijo novega predsednika države
4 ure
Ljudi je premalo, vsi hočejo robote: Yaskawa v Kočevju v tovarno robotov vlaga 32 milijonov evrov
5 ur
Tako stroge bodo lahko omejitve pri Airbnb 3
5 ur
Zakaj Furs ne ponuja več podatkov o prevoženih kilometrih uvoženih vozil in kako lahko do njih pridete sami
5 ur
Kako aprilski evrski PMI vpliva na pričakovanja o obrestnih rezih ECB in kaj govori o nemški recesiji
5 ur
Kaj narediti s stavbo na Litijski? In kaj s TR2? Rešitve so na dlani! 3
5 ur
Hudo dobra živila iz presežkov sadja in zelenjave
6 ur
Izberite pravega borznega posrednika (Oglas)
6 ur
Mesec: Pokojninska reforma bo sprejeta prihodnje leto 5
7 ur
Delo: Nama v roke nemškega sklada
8 ur
Evropski parlament sprejel direktivo o trajnostnih dobavnih verigah 5
8 ur
Stroški energetske krize: koliko stane regulacija cen električne energije, kateri dobavitelji so pobrali največ 1
8 ur
Bo Aleksandra Čeferina po koncu mandata v UEFA zaposlil Sandor Csanyi iz madžarskega OTP? 1

Strani: 1

anon-67839 sporočil: 648
[#2597600] 24.05.16 00:08
Odgovori   +    13
Prodati Hastorju pomeni selitev proizvodnje v Bosno in še kam dlje. Tudi italijanski kupec verjetno nima interesa biti dober gospodar. Strateških vlagateljev ni na obzorju, kar lahko pomeni edino to, da Cimos v avtomobilski industriji ni noben igralec, da je samo dodelovalec in da ga vsi kupci z lahkoto pozabijo.

Zakaj je podjetje izčrpano, ne vem. Vem pa, da ko se bo začel v Cimos spet valiti državni (davkoplačevalčev) denar, podjetje ne bo ubralo poti v optimizacije, razvoj in učinkovitost, ampak se bo ta denar razprčkal med upnike še preden bo pošteno sedel na njihov TRR. Koga se torej rešuje, Cimos ali upnike?

Govor o toliko in toliko delovnih mestih je nesmiseln, ker ohraniti delovna mesta pomeni reorganizirati sistem, kar pa noben od teh akterjev ne bo znal. Tukaj gre zgolj za prelaganje agonije na naslednje mesece in leta.
anon-317028 sporočil: 30.415
[#2597609] 24.05.16 07:00
Odgovori   +    4
Porezali so dobavitelje in njihove delavce in seveda to ni bila rešitev. Pomembna je le blaginja Cimosovcev, drugi naj crknejo!! Kje so premiki pri »rezanju« Cimosovih delavcev? Je narejen program razreševanja trajno presežnih delavcev? Koliko delavcev je prejelo odpoved pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga ali razloga nesposobnosti?
gobim sporočil: 583
[#2597611] 24.05.16 07:03 · odgovor na: anon-67839 (#2597600)
Odgovori   +    15
[GV-3361]
Prodati Hastorju pomeni selitev proizvodnje v Bosno in še kam dlje. Tudi italijanski kupec verjetno nima interesa biti dober gospodar. Strateških vlagateljev ni na obzorju, kar lahko pomeni edino to, da Cimos v avtomobilski industriji ni noben igralec, da je samo dodelovalec in da ga vsi kupci z lahkoto pozabijo.
Glede Hastorja imate prav, glede italijanov ne vem, glede strateškosti Cimosa je pa stvar taka; Cimos je bil zelo strateški še par let nazaj. Tako za Honyvalle (Garret) pri proizvodnji turbo polnilnikov kot tudi za BMW pri ročnih zavorah in še kje. Ti dve podjetji so bili popolnoma odvisni od Cimos-a. Res pa je, da so v 6 letih državnega mrcvarjenja Cimos-a (in nesposobnega upravljanja le-tega preko KAD-a) kupci imeli dovolj časa, da so si poiskali alternativne rešitve.

Pa ni bilo vedno tako. Cimos je imel med slovenskimi proizvajalci avtomobilskih delov po krizi 2008 verjetno boljše možnosti za hitro in uspešno sanacijo kot marsikatero slovensko podjetje iz branže. Tudi zaradi tega ker je imel "strateško pozicijo" pri kupcih. Ta se je kazala v deležu proizvodnje posameznega produktu, v statusu razvojnega dobavitelja in v polni knjigi naročil.

Bojim se, da za Cimos ni več rešitve. Oz. edina rešitev je razprodaja podjetja po kosih ali pa prevzem s strani velikega prevzemnika iz avtomobilske branže, ki bi s svojim ugledom lahko pomiril razočarane kupce. Ne verjamem, da lahko finančni skladi sami naredijo karkoli.
anon-67839 sporočil: 648
[#2597615] 24.05.16 07:25 · odgovor na: gobim (#2597611)
Odgovori   +    13
Se v celoti strinjam. Cimos je bilo mogoče rešiti pred 6-8 leti, danes pa je enostavno prepozno.

Včasih, ko kak dober avtomobilski dobavitelj zabrede v težave (oz. ga vanje potisnejo krasni a zviti strateški kupci in partnerji), pride do prevzema (primer Magna in cel kup podjetij na avstrijskem Štajerskem). Tukaj ni bilo tako. Cimos si je grob skopal sam, nefleksibilnost državne lastnine in vztrajanje pri ohranjanju te pa je "dobre prevzeme" onemogočila, saj takega cincanja ne prenese noben resen mednarodni koncern.

Državna (so)lastnina. Cincanje in iskanje nekih obvozov. Bi, samo da ne bi. Prevzemi v dobri veri podjetja take velikosti se izvedejo v nekaj mesecih. Je kaj takega pri nas sploh mogoče, če je eden od lastnikov država, ki še vedno vztraja pri tem, da mora v lasti imeti podjetja, pa čeprav je bilo že v nešteto primerih dokazano, da je slab gospodar in da razne intervencije, subvencije ipd. ne prinesejo rešitve ampak zgolj podaljšujejo agonijo?
anon-333107 sporočil: 8.271
[#2597634] 24.05.16 09:14 · odgovor na: gobim (#2597611)
Odgovori   +    1
Potem pa naj prodajo Italijanom, kar jih zanima in za kar so zainteresirani, ostalo pa naj gre v Bosno. Saj morajo tudi tam kaj začeti delati.
anon-308829 sporočil: 36
[#2597711] 24.05.16 14:02
Odgovori   +    1
čas vnosa: 24.05.16 10:57
Heh, sedaj bodo lepo nekomu šenkali vse skupaj, model bo firmo zaprl, sindikati pa na vse grlo o grdem kapitalizmu.

A DUTB pa ne zna firme zapret? Tole dajanje firm tujcem, da jih zaprejo je nekoliko drag špas.

Strani: 1