Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Socialna bomba Cimos: bančni odpisi ali državno reševanje?!
Strani: 1
sporočil: 648
Prodati Hastorju pomeni selitev proizvodnje v Bosno in še kam dlje.
Tudi italijanski kupec verjetno nima interesa biti dober gospodar.
Strateških vlagateljev ni na obzorju, kar lahko pomeni edino to, da
Cimos v avtomobilski industriji ni noben igralec, da je samo
dodelovalec in da ga vsi kupci z lahkoto pozabijo.
Zakaj je podjetje izčrpano, ne vem. Vem pa, da ko se bo začel v Cimos spet valiti državni (davkoplačevalčev) denar, podjetje ne bo ubralo poti v optimizacije, razvoj in učinkovitost, ampak se bo ta denar razprčkal med upnike še preden bo pošteno sedel na njihov TRR. Koga se torej rešuje, Cimos ali upnike?
Govor o toliko in toliko delovnih mestih je nesmiseln, ker ohraniti delovna mesta pomeni reorganizirati sistem, kar pa noben od teh akterjev ne bo znal. Tukaj gre zgolj za prelaganje agonije na naslednje mesece in leta.
Zakaj je podjetje izčrpano, ne vem. Vem pa, da ko se bo začel v Cimos spet valiti državni (davkoplačevalčev) denar, podjetje ne bo ubralo poti v optimizacije, razvoj in učinkovitost, ampak se bo ta denar razprčkal med upnike še preden bo pošteno sedel na njihov TRR. Koga se torej rešuje, Cimos ali upnike?
Govor o toliko in toliko delovnih mestih je nesmiseln, ker ohraniti delovna mesta pomeni reorganizirati sistem, kar pa noben od teh akterjev ne bo znal. Tukaj gre zgolj za prelaganje agonije na naslednje mesece in leta.
sporočil: 30.415
Porezali so dobavitelje in njihove delavce in seveda to ni bila
rešitev. Pomembna je le blaginja Cimosovcev, drugi naj crknejo!!
Kje so premiki pri »rezanju« Cimosovih delavcev? Je narejen program
razreševanja trajno presežnih delavcev? Koliko delavcev je prejelo
odpoved pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga ali razloga
nesposobnosti?
sporočil: 583
[GV-3361]Glede Hastorja imate prav, glede italijanov ne vem, glede strateškosti Cimosa je pa stvar taka; Cimos je bil zelo strateški še par let nazaj. Tako za Honyvalle (Garret) pri proizvodnji turbo polnilnikov kot tudi za BMW pri ročnih zavorah in še kje. Ti dve podjetji so bili popolnoma odvisni od Cimos-a. Res pa je, da so v 6 letih državnega mrcvarjenja Cimos-a (in nesposobnega upravljanja le-tega preko KAD-a) kupci imeli dovolj časa, da so si poiskali alternativne rešitve.
Prodati Hastorju pomeni selitev proizvodnje v Bosno in še kam dlje. Tudi italijanski kupec verjetno nima interesa biti dober gospodar. Strateških vlagateljev ni na obzorju, kar lahko pomeni edino to, da Cimos v avtomobilski industriji ni noben igralec, da je samo dodelovalec in da ga vsi kupci z lahkoto pozabijo.
Pa ni bilo vedno tako. Cimos je imel med slovenskimi proizvajalci avtomobilskih delov po krizi 2008 verjetno boljše možnosti za hitro in uspešno sanacijo kot marsikatero slovensko podjetje iz branže. Tudi zaradi tega ker je imel "strateško pozicijo" pri kupcih. Ta se je kazala v deležu proizvodnje posameznega produktu, v statusu razvojnega dobavitelja in v polni knjigi naročil.
Bojim se, da za Cimos ni več rešitve. Oz. edina rešitev je razprodaja podjetja po kosih ali pa prevzem s strani velikega prevzemnika iz avtomobilske branže, ki bi s svojim ugledom lahko pomiril razočarane kupce. Ne verjamem, da lahko finančni skladi sami naredijo karkoli.
sporočil: 648
Se v celoti strinjam. Cimos je bilo mogoče rešiti pred 6-8 leti,
danes pa je enostavno prepozno.
Včasih, ko kak dober avtomobilski dobavitelj zabrede v težave (oz. ga vanje potisnejo krasni a zviti strateški kupci in partnerji), pride do prevzema (primer Magna in cel kup podjetij na avstrijskem Štajerskem). Tukaj ni bilo tako. Cimos si je grob skopal sam, nefleksibilnost državne lastnine in vztrajanje pri ohranjanju te pa je "dobre prevzeme" onemogočila, saj takega cincanja ne prenese noben resen mednarodni koncern.
Državna (so)lastnina. Cincanje in iskanje nekih obvozov. Bi, samo da ne bi. Prevzemi v dobri veri podjetja take velikosti se izvedejo v nekaj mesecih. Je kaj takega pri nas sploh mogoče, če je eden od lastnikov država, ki še vedno vztraja pri tem, da mora v lasti imeti podjetja, pa čeprav je bilo že v nešteto primerih dokazano, da je slab gospodar in da razne intervencije, subvencije ipd. ne prinesejo rešitve ampak zgolj podaljšujejo agonijo?
Včasih, ko kak dober avtomobilski dobavitelj zabrede v težave (oz. ga vanje potisnejo krasni a zviti strateški kupci in partnerji), pride do prevzema (primer Magna in cel kup podjetij na avstrijskem Štajerskem). Tukaj ni bilo tako. Cimos si je grob skopal sam, nefleksibilnost državne lastnine in vztrajanje pri ohranjanju te pa je "dobre prevzeme" onemogočila, saj takega cincanja ne prenese noben resen mednarodni koncern.
Državna (so)lastnina. Cincanje in iskanje nekih obvozov. Bi, samo da ne bi. Prevzemi v dobri veri podjetja take velikosti se izvedejo v nekaj mesecih. Je kaj takega pri nas sploh mogoče, če je eden od lastnikov država, ki še vedno vztraja pri tem, da mora v lasti imeti podjetja, pa čeprav je bilo že v nešteto primerih dokazano, da je slab gospodar in da razne intervencije, subvencije ipd. ne prinesejo rešitve ampak zgolj podaljšujejo agonijo?
sporočil: 8.271
Potem pa naj prodajo Italijanom, kar jih zanima in za kar so
zainteresirani, ostalo pa naj gre v Bosno. Saj morajo tudi tam kaj
začeti delati.
sporočil: 36
čas vnosa: 24.05.16 10:57
Heh, sedaj bodo lepo nekomu šenkali vse skupaj, model bo firmo
zaprl, sindikati pa na vse grlo o grdem kapitalizmu.
A DUTB pa ne zna firme zapret? Tole dajanje firm tujcem, da jih zaprejo je nekoliko drag špas.
A DUTB pa ne zna firme zapret? Tole dajanje firm tujcem, da jih zaprejo je nekoliko drag špas.
Strani: 1