6 ur
Najbolj brani članki danes
7 ur
Vlada za direktorico statističnega urada imenovala Apolonijo Oblak Flander
8 ur
Tesla zaradi varnostnih razlogov odpoklicala model poltovornjaka
9 ur
Hrvaško ustavno sodišče: Milanović ne more biti več ne mandatar ne premier. Trije sodniki menijo, da je taka "grožnja" protiustavna 5
10 ur
Bruselj: platforme Pornhub, Stripchat in Xvideos bodo morale izpolnjevati najstrožje obveznosti EU 4
10 ur
V Petrolu bodo predlagali 1,8 evra dividende bruto, več kot lani 1
10 ur
Petrolovi delničarji o dividendi 23. maja
10 ur
Ko se upokoji vodja gradnje
11 ur
Podjetja imajo le še do ponedeljka čas za predložitev dokazil o škodi v lanskih poplavah
12 ur
DZU vidijo priložnost v krepitvi digitalnih prodajnih kanalov
12 ur
Kako ravnati ob kibernetskih incidentih? Razlagamo v šestih korakih
12 ur
Kaj se lahko naučimo od lanskih poplav? (PRO)
13 ur
Odlagališče odpadkov za NEK že zdaj presega 227 milijonov evrov 2
13 ur
V Indiji so stekle maratonske volitve - zmago si obeta premier in šef nacionalistične stranke Modi
14 ur
Sandoz začenja gradnjo razvojnega centra v Ljubljani, Novartis v bližini dokončuje novo tovarno
14 ur
Koliko so lani zaslužili menedžerji borznih družb in koliko jim je pobrala država 10
14 ur
Renault in CMA CMG z dodatnimi milijoni za projekt lahkega električnega dostavnika
14 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
15 ur
Z brniškega letališča lani za skoraj tretjino več potnikov kot leto prej
15 ur
Globalno bo letos prodaja gradbene opreme malenkost upadla

Strani: 1

anon-47208 sporočil: 93
[#2586987] 15.03.16 09:45
Odgovori   +    9
Splošne pripombe:
Predlog zakona ne ustreza osnovnem namenu in cilju » varstva okolja, varstvu javnega zdravja, požarne varnosti, varstvu premoženja ljudi in energetski učinkovitosti malih kurilnih naprav ( v nadaljevanju« javni interes«) . Pred vsem zato, ker kot edinega akterja za dosego cilja javnega interesa v tem predlogu zakona obravnava samo dimnikarske storitve. Za dosego izboljšanje« javnega interesa«, pa imajo lastniki kurilni naprav in pooblaščeni serviserji bistveno večji vpliv. Lastniki malih kurilnih naprav so obravnavani, le kot tržna niša za dimnikarske družbe. Velika pomanjkljivost zakona je, da ne predvideva kazalce kako spremljati cilje javnega interesa in učinkovitost predvidenega zakona zato je to samo farsa za javnost. Neustrezno predvideva obračunavanje dimnikarskih storitev. Predlog zakona je finančno zelo zahteven , tehnično in pravno nedorečen, ekonomsko in socialno ne ustrezen.
1. Predlog zakona je popolnoma nedorečen in dopušča vladi in odgovornemu ministru, da določene akte za delovanje zakona pripravi v šestih mesecih po sprejetju tega zakona ( glej prehodne in končne določbe). Po drugi strani piše, da zakon začne veljati s 1. januarjem 2017 razen…..?. To je pravno ne vzdržno, saj se ne ve kaj se skriva izza tega zakona v še ne pripravljenih aktih. Zakon ne more veljati pogojno. Totalna zmeda. Pravne dikcije zakona ne morem ocenjevati , saj zato nisem usposobljen. Kljub temu sem prepričan, da prekomerno posega v moje ustavne pravice o pravici do premoženja in nedotakljivosti osebne lastnine.
2. Pri branju in razumevanju tega predloga zakona se ne moreš znebiti občutka , kot da ga je pripravila dimnikarska sekcija , oziroma dimnikarske družbe in ne Ministrstvo za okolje in prostor, saj so nosilci dejavnosti dimnikarske družbe in ne samostojni dimnikarji obrtniki. Po dikciji tega zakona samostojni dimnikarji ne bodo mogli samostojno opravljati dimnikarske dejavnosti, temveč le preko neke dimnikarske »združbe«, kar bistveno vpliva na ceno uslug. Iz tega stališča predlog zakona ni primeren niti za javno obravnavo, kaj šele za na daljne postopke in bi ga bilo potrebno takoj umakniti iz javne obravnave.
3. V predstavitvi zakona v javnosti se namerno zavaja javnost, da si bojo lastniki malih kurilnih naprav lahko izbirali dimnikarje, kar niti slučajno ni res in je ne dopustno. Navedeno je, da je lastnik male kurilne naprave dolžan izbrati dimnikarsko družbo in bo kaznovan 100 eur, če jo ne bo izbral.
4. Že večkrat smo vas opozorili, da je nadzor ( pregledi) nad malimi kurilnimi napravami in njim pripadajoča oprema javni interes in bi ga morale opravljati inšpekcijske službe ali gasilci in, da dimnikarji nimajo formalne izobrazbe, da bi to lahko opravljali. Dimnikarji bodo po tem zakonu nadaljevali z današnjo prakso, ko rajši pregledujejo, kot ometajo dimnike, zato imamo toliko dimniških požarov. Na sploh bi bilo potrebno omejiti dimnikarske storitve samo na dimnik, ker je čiščenje male kurilne naprave je čisto ekonomska kategorija in ne ogroža nikogar.
2
5. Zakon preveč poudarja vodenje evidenc, ki so ne koristne in ničemur ne služijo, Praktično bi bilo veliko koristneje, da vsaka mala kurilna naprava ima svojo knjižico in se bi v njo vpisovala obvezna vzdrževalna dela , med katere sodi tudi ometanje dimnikov. Knjižico bi moral hraniti lastnik kurilne naprave in jo ob periodičnih ali izrednih pregledih ( predlog na vsakih 6 let) morali pokazati požarnemu inšpektorju, da bi lahko ocenil ali je naprava ustrezno vzdrževana. Ravno tako bi prve preglede moral opravljati požarni inšpektor. Vse druge evidence so neproduktivne in nepotrebne. Zakon od dimnikarjev zahteva, da so nekakšni kurirji za inšpekcijske službe, ki so se razvadile, da čakajo v pisarnah na prijave, pa še takrat se izogibajo odgovornosti. Zato so neučinkoviti in se samo izgovarjajo, da jih je premalo.
6. Zakon sploh ne opredeljuje kaj so to male kurilne naprave, temveč se sklicuje na drugi zakon brez številke in člena. Iz gleda kot, da niti vam ni jasno kaj so male kurilne naprave in ste se tako izognili definiciji.
7. V 26. Členu opisujete zahteve za male kurilne naprave in se sklicujete na določila proizvajalca, ki med drugim za plinska trošila zahtevajo, da v te naprave sme posegati, le pooblaščena oseba, vi pa z zakonom dovoljujete dimnikarjem posege v te naprave, kar je nedopustno . Izjava o skladnosti in uporabi plinski trošil je vezana na spoštovanje navodil o vzdrževanju, kar vi z zakonom ne spoštujete. Plinske male kurilne naprave in tudi vse druge male kurilne naprave za katere se po navodilih proizvajalca dovoljuje poseg samo pooblaščenim osebam bi morale biti izvzete iz tega zakona.
8. V osnovi je popolnoma terminološko napačno izbran izraz in pojmovanje »Licence«. V tehničnem pojmovanju lahko licence za vzdrževanje nekih naprav izdaja, le proizvajalec določenih naprav. Nedvoumno je, da je čiščenje malih kurilnih naprav del vzdrževanja poseg v napravo . MOP bi lahko izdajal, le dovoljenje posameznim dimnikarjem, za ometanje dimnikov. Pa tudi tega ni potrebno, saj poklicni dimnikarji že z osnovnim poklicnim izobraževanjem pridobijo osnovna znanja za čiščenje dimovodnih površin. Za čiščenje bolj zahtevnih kurilnih naprav, pa si bi morali pridobiti znanja pri proizvajalcu posameznih kurilnih naprav na osnovi, česar bi pridobil tako imenovano »Licenco«. V praksi se dogaja, da dimnikar ne zna niti odpreti kurilne naprave in zato nima predvidenega orodja. Dimnikar za svoje delo potrebuje samo obrtno dovoljenje tako kot vsi drugi obrtniki
.
9. Predvideni periodični preizkusi znanj so povsem nepotrebni in ničesar ne izboljšujejo. Izza tega se skriva dejstvo, da si želi dimniška sekcija zagotoviti delo in honorar. Za čiščenje dimnikov ni potrebnega periodičnega preizkušanja znanja. Za ostale naloge dimnikarji nimajo ustrezne formalne izobrazbe.
10. Ponovno so pedvidene meritve emisij dimnih plinov s strani dimnikarjev, kot samostojna naloga. Osnovne in same meritve mora po navodilih proizvajalca kurilne naprave praviloma narediti serviser kurilne naprave, ki istočasno regulira kurilno napravo na najbolj optimalno zgorevanje in v dopustnih mejnih vrednostih. Periodične meritve ravno tako izvaja serviser kurilne naprave pri servisiranju. Samo v primeru, če bi dimnikar pri čiščenju dimnika opazil preveliko « zasajenost » bi lahko opravil kontrolo zgorevanja in v kolikor bi te odstopale od
3
mejnih vrednosti bi kontrolo zgorevanja moral plačati lastnik kurilne naprave v nasprotnem primeru, pa bi stroške kontrole zgorevanja, moral pokriti dimnikar sam. Na tak način bi bili lastniki kurilnih naprav stimulirani, da opravljajo redne servise. S tem bi najhitreje dosegli racionalno rabo energije, zmanjšali emisije dimnih plinov, ki vplivajo na zdravje ljudi in izboljšali tudi druge cilje javnega interesa.
11. Cenik dimnikarskih storitev je predviden po posameznih nalogah in normativu časa, kar bo zelo slabo vplivalo na kakovost dimnikarskih storitev in javni interes. Pravično bi bilo, da se taka dela obračunavajo po vloženem času in predvideni urni postavki, saj gre za zelo različne kurilne naprave po konstrukciji in velikosti ( male kurilne naprave so do 1Mw). Predlagan način obračunavanja bo še manj razumljiv za večino lastnikov kurilnih naprav in je skrit način podražitve, ki je že sedaj oderuški. Povsem nepotrebno je, da se MOP ukvarja z normativi časa. To je vendar stvar dimnikarstva in njihovih združenj.
12. Glede na to, da imajo dimnikarji od štirih javnih interesov vpliv, le na požarno varnost, bi bilo logično in pravilno, da so za svoje delo tako tehnično kot inšpekcijsko odgovorni samo požarni inšpekciji.
13. Povsem nesprejemljiva je kaznovalna politika, ki predvideva kazen 100 EVR. za lastnike malih naprav kurilnih, če ne zagotovijo pravočasno čiščenje, pregled in meritve na malih kurilnih naprav. Kazen je nesorazmerna teži prekrška in lastnike malih kurilnih naprav prepušča na milost in ne milost dimnikarskimi združbam. To izgleda tako, kot, da bi policija kaznovala vsakega voznika motornega vozila, ki se bi pojavil na cesti. Pravilno bi bilo, da se kaznuje samo v primeru, ko se zgodi prekršek na primer, ko pride do dimniškega požara in je lastnik kurilne naprave opustil zahteve vzdrževanja dimnika in kontrolo zgorevanja. To se bi dalo ugotoviti iz knjižice o vzdrževanju naprave. Po tem zakonu bomo kaznovani vsi lastniki malih kurilnih naprav, ki smo se odločili za okolju bolj prijazne plinske peči in vsi lastniki tehnično popolnejših kurilnih naprav v katere po navodilih proizvajalca sme posegati, le pooblaščena oseba. To je prava katastrofa. To potrjuje mojo ugotovitev, da je izdajanje licenc s strani upravnih enotah neprimeren in nepotreben postopek in, da licence lahko izdaja samo proizvajalec določene opreme.
14. Stroškovno je zakon popolnoma nesprejemljiv glede stroškov zaradi novih zaposlitev in potrebe po nadgradnji in vzdrževanju informacijskega sistema. Ne vem, kako se tega ne zavedate?. Vedno se vendar moramo vprašati, kaj bomo z neko spremembo pridobili. Ali niste nikoli delali v gospodarstvu? Če seštejemo vse stroške ( nove zaposlitve, nadgradnja in vzdrževanj informacijskega sistema , zbiranje in vodenje nepotrebnih podatkov, izdajanje licenc ) lahko ugotovimo, da bi s tem denarjem lahko pokrili vse stroške pregledov, ki so velik razlog za nezadovoljstvo. Neodgovorno je, da si izmišljate vse mogoče in nemogoče stvari na račun lastnikov malih kurilnih naprav, ki jim v tem postopku niste omogočili, da bi pri tem sodelovali. V tej težki situaciji, ko ni denarja za policijske plače, tudi ostali javni uslužbenci imajo mizerne plače, država ima nepredvidene stroške za begunce je povsem neodgovorno obremenjevati državni proračun, ki na koncu to plača davkoplačevalec . Predlagatelji tega zakona bi največjo korist državi naredili, da bi se sami izločili iz tega postopka.
4
Zaključek:
V podrobnosti posameznih členov zakona se nisem spuščal, ker se v osnovnih izhodiščih z navedenim zakonom ne strinjam, ker je nepotreben in ga v celoti zavračam.
Na vse zgoraj naštete pripombe je bilo MOP neštetokrat v predhodni fazi že obveščeno.
Iz vsega zgoraj navedenega je navedeni predlog zakona potrebno zavrniti in dimnikarsko dejavnost prepustiti tržni dejavnosti. Dimnikarska pooblastila bi bilo potrebno omejiti samo na dimnike, meritve emisij prepustiti serviserjem, in preglede požarnemu in okoljski inšpekciji.
anon-47208 sporočil: 93
[#2587034] 15.03.16 13:26
Odgovori   +    1
Zadeva: Pripombe na predlog zakona o dimnikarskih storitvah

1. Izvajanje meritev:
V predvidenem »novem« zakonu se še vedno vztraja pri izvajanju meritev, ki naj bi jih opravljali dimnikarji. Iz lastnih izkušenj in izkušenj posameznih strank je ta postavka v obsegu predvidenih del dimnikarja le postavka, ki v ničemur ne prispeva k večji varnosti pri uporabi kurilne naprave, zagotavljanju v višjega izkoristka... Bistven vpliv ima le pri večjem računu za lastnika male kurilne naprave.

Redno servisiranje male kurilne naprave izvajajo pooblaščeni serviserji, ki izvajajo potrebne meritve in eventualno potrebne spremembe v sistemu zgorevanja energenta v mali kurilni napravi. Seveda se te meritve lahko opravljajo le pri določenih pogojih obratovanja male kurilne naprave – v času ko so ustvarjeni ustrezne temperaturni v ogrevalne sistemu/napravi. To dimnikarjem ni povsem samoumevno, tako celo posegajo v krmilni sistem naprav in posledično slabšajo delovanje sistema!

Sicer je jasna definicija: Postavitev in obratovanje malih kurilnih naprav se mora izvajati po navodilih proizvajalca (ki jasno določa servisiranje in meritve le pooblaščenemu serviserju!)

2. Meritve emisij iz malih kurilnih naprav kurjenih z lesno maso - drvmi?
V kateri fazi zgorevanja:
• ali v fazi začetnega vžiganja,
• ali v fazi sušenja drv in začetka gorenja glavnine drv v kurilni napravi,
• ali v fazi intenzivnega gorenja posušenih drv
• ali v zaključni fazi tlenja
• in kako se ocenjuje emisija iz posameznega lesa – bukev, jesen, smreka..,.?
• ali emisija iz sekancev ali lesnih pelet, ki so različne kvalitete – glede na vrsto lesa, uporabljeno za sekance ali pelete?
Novi kotli - male kurilne naprave- za kurjenje lesne mase drv/polena, so vsi opremljeni z oznako »CE«. Verjetno ta oznaka pomeni, da so bili v ustreznih laboratorijih preizkušeni in da dosegajo zahtevane parametre za kvalitetno zgorevanja predvidenega energenta. Kaj naj k temu prispeva dimnikar z izvajanjem meritev emisij ? Poseg naj izvaja le na čiščenju dimnika, kar je primarni namen te »javne službe«! Samo kurilno napravo pa že tako vsak uporabnik redno čisti, saj je to v njegovem interesu pri redni dnevni uporabi!

3. Evidenca vpis v kataster kurilnih naprav - poglavje VII -21. člen – evidence !!
Po predlogu zakona ni jasno definirana odgovornost:
- je vpis v register že zadosten pogoj za redno »servisiranje« s strani koncesionarja dimnikarja!?
– kdo mora naročati dimnikarske usluge

Resničen primer: Koncesionar dimniških storitev v Kranju, je izvedel prvi pregled in vpis v register kurilnih naprav za večstanovanjski objekt – montaža treh plinskih kotlov v kaskadnem sistemu. V tem objektu je redno pregledoval zračnike – kotlov pa deset let ni pogledal. Še manj dimnika. Tako se je v dimničnem sistemu nabralo toliko oblog, da se je presek dimnika zmanjšal – posledično sta dva kotla v fazi vžiganja eksplodirala! S strani koncesionarja je bil kot edini krivec določen »hišnik«, ki ni naročil pregleda – ki tudi ni naročil pregleda zračnikov, pa jih je koncesionar v tem istem objektu redno izvajal in zaračunaval!!

4. Obračun dimnikarske storitve:
Predlog obračuna je nepregleden, obremenjen s številnimi nejasno definiranimi »aktivnostmi«, ki jih uporabnik ne more kontrolirati. Sicer se v predlogu zakona navaja da bo točna definicija podana šele po sprejetju zakona, da mora imeti dimnikar koncesionar cenik…. Kaj bo zapisano v tem dopolnilu: > kar bo zahteval dimnikarski lobi, ki se prednostno posveča le administrativnemu servisiranje uporabnika ob najvišjih možnih računih.
Pošteno bi bilo le obračunavanje celovite usluge z upoštevanje porabljenega časa za opravljeno delo. Predlagana cena ure dela/storitev je visoka (25,2€ neto + DDV = ca 30,74€) in lahko pokriva celotno področje posameznih posegov.

Če že mora biti cenik: mora biti jasen, brez vsakih formul in posebnih izračunov;
tako kot so cene za ostale storitve in izdelke!! Cenik mora biti jasno predložen in zajet že v fazi sprejemanja zakona, ne šele po sprejetju zakona!

5. Čiščenje mali kurilnih naprav in … protikorozijska zaščita površin za čiščenje se opravi po naročilu uporabnika dimnikarskih storitev.
Dodatna dejavnost dimnikarja…- strokovni izpit....?

6. Zagotavljanje osnovnih pogojev:
Še en primer - dejansko stanje: Koncesionar dimnikar redno letno – najmanj dvakrat kontrolira stanje male kurilne naprave. Pri tem ne ugotavlja nikakršnih nepravilnosti. Ko pa se montira nova mala kurilna naprava, kot nadomestilo za staro iztrošeno, isti dimnikar ugotovi več »neskladnosti« pri obstoječem stanju!?

Pa je vsa desetletja pregledoval isti sistem! Ali je bil uporabnik male kurilne naprave potem vsa desetletja le pohlevna ovca, ki se je pustila striči ali pa je koncesionar le pobiral «prostovoljne prispevke« za »strokovno opravljeno« delo??

7. Pogoji za opravljanje dimnikarskih storitev (7. Člen)
V definiciji izvajalca je potrebno jasno zapisati in dopolniti:
»Dimnikarska družba ali dimnikar posameznik kot s.p.«

Ne vidim nikakršnega razloga, da lahko dimnikarsko dejavnost opravljajo le družbe in ne tudi samostojni podjetnik! To je kršenje osnovnih načel demokratične družbe!
1damijan sporočil: 186
[#2587130] 15.03.16 20:20
Odgovori   +    1
Vgradiš toplotno črpalko (TČ), si pač ekološko osveščen... Toda g. Dimnikarji iz KR ti še vedno zaračunavajo pregled kurilne naprave, pri čemer opazijo, da so notri samo pajčevine... In seveda jih več kot pol leta pred pregledom obvestiš, da boš ogreval po novem s TČ in kotel ostaja mrtev...

Se pritožiš Tržni inšpekciji, ki potem poda 'kostanj' 1 Ministrstvu, le-ta drugemu... Odgovora pa vsaj že 2 meseca NI!!!

Zraven g. Dimnikarji pregledujejo (in to zaračunavajo) že 26 let lončeno peč -> jo znajo razstavit in očistit, pa pol še sestavit?

Plehnat kamin isto pregledujejo, ko pa je bil zabasan, sem ga moral očisitit sam! Pač, po recimo 15 let pregledov niso pazili, da ga je potrebno očisit!

Če ni predpisano (s strani države!) kako je potrebno servisirat avtomobile, naj ne predpisujejo dimnikarstva!

Mogoče pa zna svojo peč bolje pregledovat in servisirat kdaj tudi lastnik?

Strani: 1